Marantz SR5003

Keskustelu osiossa 'Vahvistimet' , aloittajana RedStar, 11.01.2009.

  1. makuasia

    makuasia Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.05.2004
    Viestejä:
    267
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vahvistimen ulkonäkö on kyllä hyvä. :)

    En pysty sanomaan mitään varmaa äänenlaadusta. Marantz hoitaa asiansa niin kuin pitääkin. Samoin kuin edellinen vahvistimeni Onkyo 605. Huone täytyy monikanavatoistossa äänistä, subbari jyrisee ja tanner tömisee. Ulkonäöllisestä syystä vaihdoin. Hommasin myös uudet kaiuttimet samassa yhteydessä Marantzin oston kanssa. Minulla on kiinalainen stereovahvistin Dussun DS99 ja pienenä mutta ei lopullisena arviona vertailun johtopäätös oli että Dussun tuotti ilmavampaa ääntä. Tai siis ääni soi hieman enemmän. Marantzin ääni oli hiukkasen kuivakkaampi.
    Marantzissa ei ole mitään muuta huonoa puolta minulle kuin ainostaan tuo PS3:sen ja tykin vaikutuksesta tapahtuva äänen katkeilu kun signaalin kierrättää HDMI:tä pitkin Marantzin kautta. Ja tuokin tapahtuu epäoleellisena hetkenä esim. tykkiä sammuttaessa
     
  2. _niko_

    _niko_ Guest Guest

    Liittynyt:
    21.04.2004
    Viestejä:
    574
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuli hommattua kyseinen vahvari ja ihan mukavalta vaikuttaa paria ongelmaa lukuunottamatta. Laitteessa kiini PS3 ja digiboxi, joista PS3 toimii kuten pitääkin. Digiboxilla kyllä saan satunnaisesti kuvan ja äänen toimimaan, kun aikani säädän, mutta 95 % käynnistyskerroista "epäonnistuu". Kun vahvistimesta kääntää TV-lähteen päälle, niin telkkuun ilmestyy jokin sortin lumisade, joka alkaa hetken kuluttua välkkyä(lumisade->mustaa->lumisade->mustaa jne.). Asetuksia olen sorvannut, mutta mikään ei tunnu auttavan. Mikähän tuossa voisi olla vialla?

    Aina kun tuon kuvan saa digiboxilta näkyviin, niin TV ilmoittaa signaaliksi 1920*1080i, vaikka vahvistimen asetuksista on laitettu 1080p. Eikös TV:n pitäisi ilmoittaa 1920*1080p?

    Vahvistin ei ilmeisesti ainakaan suoraan tue tuota HDMI CEC:iä. Onko mitään mahdollisuutta saada kyseistä ominaisuutta päälle? Olisi mukava käyttää pleikkaria TV:n kaukosäätimellä.
     
  3. _niko_

    _niko_ Guest Guest

    Liittynyt:
    21.04.2004
    Viestejä:
    574
    Saadut tykkäykset:
    0
    Osaisko joku auttaa tuossa digiboksi asiassa? -^