Maksukortti pätkii kanavaa (Welhon kaapeli & LG TV)

Keskustelu osiossa 'Muut televisiot, näyttölaitteet ja soittimet' , aloittajana von Atsaloom, 21.05.2011.

  1. von Atsaloom

    von Atsaloom Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.09.2005
    Viestejä:
    291
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hankin vast'ikään LG:n 47LD750N telsuun Laatuantennin LA Digital CI+ Conax kortinlukijan ja Welhon ohjelmakortin, jolla näkyy kaikki maksukanavat. Ongelmana on se, että katsoessani kaikkia kanavia TV tuo ruutuun viestin minuutin välein "Vastaanotin virittyy päivitystaajuudelle", teksti katoaa ja muutaman sekunnin päästä kuva katkeaa pariksi sekunniksi ja palaa sitten normaaliksi. Joskus ääni ei ole enää palannut takaisin ilman kanavanvaihtoa.

    Tässä videoklippi asiasta.

    Telsun ohjelmisto päivittyy automaattisesti kytketyn verkkokaapelin kautta, kun uudempi on saatavilla.

    Toinen huomio on, että kanavien automaattiviritys täytyy tehdä ilman korttia, koska kun kortinlukija on telsussa viritys keskeytyy ehkä hieman samankaltaiseen pätkäisyyn viritysvelhossa.
     
  2. von Atsaloom

    von Atsaloom Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.09.2005
    Viestejä:
    291
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kukaan? Mitään?

    ...taidan palauttaa kortinlukijan ja sanoa irti kortin sopparin, jos ei ala toimimaan.
     
  3. Becks

    Becks Guest Guest

    Liittynyt:
    03.08.2007
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla on täysin samanlainen ongelma, tosin telkkarina Samsung. Ratkaisua en ole vielä keksinyt. Onkohan vika kortinlukijassa, telkkarissa vai Welhossa...
     
  4. von Atsaloom

    von Atsaloom Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.09.2005
    Viestejä:
    291
    Saadut tykkäykset:
    0
    Niinpä, mene ja tiedä. Tänään lähtee palautukseen kortinlukija ja kortti. Toivottavasti pitävät YLE HD:n kaapelissa salaamattomana.
     
  5. von Atsaloom

    von Atsaloom Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.09.2005
    Viestejä:
    291
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuo valtuutusongelma oli tiedossa etukäteen ja sainkin kortin, joka oli etukäteen valtuutettu kaikille kanaville. Kanavat siis näkyy, mitä ei pitäisi ilman valtuutusta, mutta pätkii minuutin välein - kaikki kanavat (Ylet & Maikkari & maksukanavat), ei siis pelkästään nuo yllä listatut.

    edit: Vai oliko se sittenkin uusien korttien linkitys, minkä sanoivat olevan ongelmainen ja että ongelmaa koittavat korjata. No enihyy, väliäkö tuolla enää.

    Pistänpä sen nyt vielä tähän ylös, että omien kokemuksien perusteella LG 47LD750N + LA Digital CI Plus Conax moduuli ei toiminut (Welhon kaapeliverkossa).
     
    Viimeksi muokattu: 27.05.2011
  6. Batalyx

    Batalyx Guest Guest

    Liittynyt:
    29.05.2011
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sama ärsyttävä minuutin välein kaikilla muilla kanavilla paitsi tuolla nimenomaisella viritystaajuuskanavalla (taitaa ainakin täällä olla TV Viisi) tapahtuva kanavan vaihto ja teksti "vastaanotin virittyy päivitystaajuudelle" jonka jälkeen n. 2-3% latausta ja takaisin alkuperäiselle kanavalle -ongelma täällä Espoossa. Yhdistelmänä LA Digital CI+ Conax kortinlukija (oikein Welholta itseltään Sanomatalosta ostettu ja linkitetty) ja Samsung UE40D6507. Erona vaan, ettei tilatut Welho Mix HD -kanavat näy. Ei näy edes Yle HD, ainoastaan täysin vapaat (esim. Nelonen HD).

    Tunnin pimpelipompelin kuuntelun jälkeen sain DNA/Welhon asiakaspalvelun kiinni, jossa ilmoitettiin: "on kuule nyt täällä ongelma, joten kiitoksia soitosta". Ei suostunut kuuntelemaan ämpyilyäni siitä, että mahtaako tämä "vastaanotin virittyy päivitystaajuudelle" kuulua tähän samaan ongelmaan = ei apua eikä edes erillisestä pyynnöstä suostunut lähettämään sähköpostia, kun tilanne on korjattu. Sanoi leppoisasti, että "ongelma on korjautunut silloin, kun kaikki taas toimii". Taitaa mennä suuri filosofi hukkaan tuolla Helpparihommissa.

    Jos joku saa tuon korjautumaan jollakin tavalla, niin ilmoitelkaa.
     
    Viimeksi muokattu: 29.05.2011
  7. von Atsaloom

    von Atsaloom Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.09.2005
    Viestejä:
    291
    Saadut tykkäykset:
    0
    Täytyy muuten kompata tähän väliin kanssa tuota asiakaspalvelun laadun ja tason muutosta muutoksen Welho -> DNA jälkeen. Näkyvästi Sanoma Welho -> DNA Welho yrityskauppojen jälkeen DNA hädissään tiedotti, että Welhon totuttu hyvä asiakaspalvelun taso tulee säilymää, eikä häviä mihinkään. Ja ketunleivät! Suomen huonoimpiin kuuluvan asiakaspalvelun omaava DNA onnistui kuin onnistuikin mennä kusemaan täysin Suomen parhaimpiin kuuluvan asiakaspalvelun. Tajusin pahimman tapahtuneen, kun tutussa Welhon asiakaspalvelun numerossa pyöri ilmoitus, että "numero ei ole enää käytössä, uusi DNA:n asiakaspavelu toimii numerossa xyz...". Muutaman kerran olen jonottanut luokkaa 15min ilman vastausta ja tuskin tulen tuonne pahemmin enää soittelemaan. Älytöntä ihmisten ajan tuhlaamista jonottamiseen. -Enpä tiedä onnistuivatko sitten tavoitteessaan. Mistään immateriaalisista asiakkuus-, tunne- ja lojaaliussiteistä Welhoon ei voine enää puhua DNA-yritysoston jälkeen, vaan voisin vaihtaa internetyhteyden palveluntarjoajaa, jos muita varteenotettavia vaihtoehtoja olisi - vaikka sitten joutuisin luopumaan vuodesta 2002 käytössä olleista @welho.com sähköpostiosoitteistani.

    Ehkä yhtä pientä poikkeusta lukuun ottamatta olen aina saanut Welholta loistavaa asiakaspalvelua. DNA:n asiakas en koskaan aikaisemmin ole ollut ja sen asiakaspalvelun tasohan on ollut maan kuulua tuubaa. Ironista, että yhden huonoimman kasvoittaisen asiakaspavelukokemukseni sain tässä juuri vähän aikaa sitten hoitaessani tätä maksukorttiasiaa, kun kiiruhtaessani citykäytävän läpi erehdyin ajattelemaan, että asiani hoituu nopeasti jos piipahdan tuossa DNA:n liikkeessä hoitamassa sen ja samalla annan heille mahdollisuuden muuttaa mielikuvani heidän asiakaspalvelunsa laadun tasosta. Istuin varmaan 30 minuuttia siinä tuolilla asiakaspavelijan kanssa, joka vakuutteli selvittelevänsä asiaa tuijottaessaan mykkänä ruutuaan. Lopputulos oli se, että kävelin sieltä suoraan Sanomatalon Welhon asiakaspaveluun hoitamaan asian vajaassa 10 minuutissa, joka ei DNA:n pisteellä edennyt mihinkään.
     
    Viimeksi muokattu: 30.05.2011
  8. karza007

    karza007 Guest Guest

    Liittynyt:
    30.05.2011
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tilanne on tismallaan sama täällä. Luulenpa, että ongelma on yleisempi.
    Sain Samsungilta ja Welholta neuvon, että päivittäisin ohjelmiston netistä ja asettasin sitten tehdasasetukset ennen latausta, mutta ei toiminut sillä lailla.
    Kiinnittyy huomio LA Digital kortinlukijaan, joka kaikilla ollut kyseessä. Ehkä vika piilee siinä. Täytyy painostaa Welhoa, koska turha maksaa pätkivistä kanavamixeistä...:mad:


    QUOTE=Batalyx;1431320]Sama ärsyttävä minuutin välein kaikilla muilla kanavilla paitsi tuolla nimenomaisella viritystaajuuskanavalla (taitaa ainakin täällä olla TV Viisi) tapahtuva kanavan vaihto ja teksti "vastaanotin virittyy päivitystaajuudelle" jonka jälkeen n. 2-3% latausta ja takaisin alkuperäiselle kanavalle -ongelma täällä Espoossa. Yhdistelmänä LA Digital CI+ Conax kortinlukija (oikein Welholta itseltään Sanomatalosta ostettu ja linkitetty) ja Samsung UE40D6507. Erona vaan, ettei tilatut Welho Mix HD -kanavat näy. Ei näy edes Yle HD, ainoastaan täysin vapaat (esim. Nelonen HD).

    Tunnin pimpelipompelin kuuntelun jälkeen sain DNA/Welhon asiakaspalvelun kiinni, jossa ilmoitettiin: "on kuule nyt täällä ongelma, joten kiitoksia soitosta". Ei suostunut kuuntelemaan ämpyilyäni siitä, että mahtaako tämä "vastaanotin virittyy päivitystaajuudelle" kuulua tähän samaan ongelmaan = ei apua eikä edes erillisestä pyynnöstä suostunut lähettämään sähköpostia, kun tilanne on korjattu. Sanoi leppoisasti, että "ongelma on korjautunut silloin, kun kaikki taas toimii". Taitaa mennä suuri filosofi hukkaan tuolla Helpparihommissa.

    Jos joku saa tuon korjautumaan jollakin tavalla, niin ilmoitelkaa.[/QUOTE]
     
  9. NMS

    NMS Guest Guest

    Liittynyt:
    30.05.2011
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Törmäsin tuohon vikaan perjantaina. Kävin silloin vaihtamassa LA-Digitalin CI+ -kortinlukijan huollossa uuteen, koska vanhassa lokakuussa ostetussa on Laatuantennin nettisivuilla tiedotettu vika, joka estää SD-maksukanavien tallentamisen telkkariin liitetylle USB-levylle. Laatuantennin mukaan kortinlukijani on nyt viimeisintä versiota.

    Ensin (tietysti) oli ongelmia korttilinkityksen kanssa, mutta heti aluksi oli selvää, että korttilinkityksellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että kortinlukija yrittää hakea ohjelmistopäivitystä. DNA:n asiakaspalvelu (jota ei todellakaan voi verrata entisen Welhon huikeanhyvään asiakaspalveluun) on pompottanut perjantaista asti edestakaisin. Lauantaina suositeltiin käyntiä Sanomatalon myymälässä, jotta asiaa voidaan tutkia. No, ei siellä mitään tutkittu, vaan vakuutettiin, että ongelma johtuu vain siitä, että korttilinkitys on vielä kesken. Myöhemmin maksukanavat alkoivat näkyä, mutta tuo kuvattu päivitystaajuudelle siirtyminen jatkui. Lähetin myös sähköpostia Laatuantennin huoltoon, josta sain yllättäen jo sunnuntaina tiedon, että vika esiintyy vain Welhon (siis DNA:n) verkossa.

    Tänä aamuna soitin taas DNA:lle kertoakseni, mitä kortinlukijan maahantuoja asiasta kertoi, mutta DNA:n asiakaspalvelija intti ikävään sävyyn, että mitään päivitystä ei ole, eivätkä he voi tehdä mitään ja asian selvittely voi viedä päiväkausia. Tuli sellainen olo, että DNA:ta ei kiinnosta tippaakaan asiakastyytyväisyys. Minun tapoihini ei kuulu toimia epäasiallisesti puhelimessa, mutta tällä kertaa oli hyvin lähellä, ettei pinna palanut, sillä DNA:n puolella asenne oli täysin luokaton. Oli myös hyvin pienestä kiinni, etten irtisanonut maksu-tv-palveluita saman tien.

    Seuraavaksi soitin Laatuantenniin ja kyselin tarkempia tietoa. He olivat hyvin tietoisia ongelmasta. Siellä pidettiin ymmärtääkseni jokseenkin varmana, että vika on DNA Welhon puolella. Ilmeisesti kaapeliverkkoon pusketaan jotain sellaista dataa, joka saa kortinlukijan luulemaan, että tarjolla on ohjelmistopäivitys ja epäilivät, että se liittyisi jotenkin DNA:n wbox HD2 -digiboksiin. Ehkä sille lähetetään ohjelmistopäivitystä tai jotain testidataa, jonka kortinlukija luulee virheellisesti kuuluvan itselleen.

    Soitin sitten uudestaan DNA:n asiakaspalveluun. Istuin luuri korvalla varmaan puolisen tuntia ja tein töitä puhelun yhdistymistä odotellessani. Tällä kertaa puhelimessa oli huomattavasti ystävällisempi henkilö, joka kiitti kovasti, kun kerroin Laatuantennilta saamistani tiedoista ja lupasi välittömästi puhelun jälkeen pistää asian eteenpäin. Vaikka vika ei ole vielä tätä kirjoittaessani korjautunut, annan DNA:lle vielä tilaisuuden hoitaa asia kunnialla loppuun. Jos hyvin käy, pysyn DNA:n asiakkaana, mutta jos tätä ongelmaa ei saada muutamassa päivässä korjattua asianmukaisten pahoittelujen kera, saattaa olla aika sanoa hyvästit ainakin maksu-tv-asiakkuudelle.

    Sinänsä nämä ongelmat ja DNA:n luokaton asiakaspalvelu ovat ikäviä asioita, sillä olen asiakkaana varsin lojaali. Raportoin vikoja, teen parannusehdotuksia, enkä säntäile operaattorilta toiselle tarjousten perässä. Toivoisin vastaavaa suhtautumista myös vastapuolelta. Welhon aikana tunsin olevani arvostettu asiakas.

    Kunhan tämä jupakka on ohi, yritän saada langan päähän jonkun vastuuhenkilön DNA:n puolelta, jotta voin antaa (asiallista) palautetta. On tietysti ymmärrettävää, että asiakaspalvelussa tehdään virheitä, kun samaan aikaan on korttilinkitysongelmia ja muutoksia palveluissa. Siitä huolimatta asiakkaiden vikaraportteja ei saisi vähätellä, vaan ne pitäisi ottaa vakavasti. Lienee selvää, että DNA:n maine on saanut minun silmissäni ison kolauksen. Aiemmin saatoin varauksetta suositella Welhon palveluita ja nettiyhteyksiä. Nyt en enää uskalla niin tehdä, vaan joudun kysyttäessä sanomaan, että Welho oli hyvä, mutta DNA:n osalta suositukset ovat vielä auki.
     
    Viimeksi muokattu: 30.05.2011
  10. prosurfer

    prosurfer Guest Guest

    Liittynyt:
    19.10.2001
    Viestejä:
    2 111
    Saadut tykkäykset:
    2
    Itse hankin Welholta CI+ moduulin tammikuussa ja olen siitä alkaen joutunut kärsimään heikosta asiakaspalvelusta. Suurimmat puutteet ovat siinä, että ongelmia ei nähtävästi ole selvitetty lainkaan Welhon päässä ja itse on joutunut selvittämään vikojen syyt alusta alkaen. Kolme moduulia ja kaksi telkkaria tähän mennessä kuluttajatestissä. Kun ongelman syyt ovat selvinneet, niitä ei uskota tai niitä ei saada korjattua.

    Welho ei suostunut vaihtamaan LA Digitalin viallista moduulia, vaihtaako huolto myös Welholta hankitut?
     
  11. NMS

    NMS Guest Guest

    Liittynyt:
    30.05.2011
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vika on kuulemma saatu korjattua tekemällä muutoksia Welhon verkossa.

    Edit: Tieto piti paikkansa. Kortinlukija ei enää yritä tehdä päivityksiä eli kaikki toimii kuten pitääkin. Lisäksi kortinlukijan alkuperäinen tallennusongelmakin näyttää korjaantuneen eli nyt saa tallennettua USB-levylle miltä kanavalta tahansa, ellei sitä ole oikeasti estetty. DNA:n puolelta ei vielä ole tullut minkäänlaista tiedotetta. LA-Digital kortinlukijan maahantuoja Laatuantenni ansaitsee kehut, sillä sieltä lähetettiin pyytämättä tieto siitä, että vika on korjattu.
     
    Viimeksi muokattu: 01.06.2011
  12. NMS

    NMS Guest Guest

    Liittynyt:
    30.05.2011
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tiedote asiasta löytyy netistä: http://www.ladigital.fi/tuotetuki/CI_plus_tallennus_huolto.php
     
  13. prosurfer

    prosurfer Guest Guest

    Liittynyt:
    19.10.2001
    Viestejä:
    2 111
    Saadut tykkäykset:
    2
  14. HDMI

    HDMI My Precious Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    20.03.2007
    Viestejä:
    237
    Saadut tykkäykset:
    0
    mielenkiintoista luettavaa,itselläni ei ole ollut mitään ongelmia welhon maksukanavien kanssa vissii neljäs kämppä pääkaupunkiseudulla nyt menossa.Joskus on jotain pientä pikselötymistä esiintynyt pitemmällä antennikaapelilla,mutta siitäkin on päässyt eroon vaihtamalla laadukaamman ja lyhyemmän antennikaapelin (nyt hama,highend 1.5m,suoraan seinästä televisioon).Samsungin ja panan televisioita on tullut käytettyä welhon XL,canal+Total ja welhoHD kanavapakettien kanssa.Television korttilinkitys tehty ja moduuli vuokrattu welholta useampi vuosi sitten,kanavat näkyneet hyvin jopa televisiossa joka ei ole CableHD ready.MTV3HD tuli eilen viritettyä ja näkyi heti,tosin kanavan 720 tarkkuus oli pettymys.
     
  15. prosurfer

    prosurfer Guest Guest

    Liittynyt:
    19.10.2001
    Viestejä:
    2 111
    Saadut tykkäykset:
    2
    Vuokramoduuli on ainoa toimiva ratkaisu, CI+ tuo ongelmat mukanaan.
     
  16. von Atsaloom

    von Atsaloom Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.09.2005
    Viestejä:
    291
    Saadut tykkäykset:
    0
    -Korjaisin, että DNA tuo ongelmat mukanaan.
     
  17. von Atsaloom

    von Atsaloom Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.09.2005
    Viestejä:
    291
    Saadut tykkäykset:
    0