Magnat Quantum 503?

Keskustelu osiossa 'Kaiuttimet ja subwooferit' , aloittajana JaTaMa, 28.06.2005.

  1. Tollo_Peloton

    Tollo_Peloton Guest Guest

    Liittynyt:
    16.04.2006
    Viestejä:
    41
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nuohan taitavat olla refleksiviritetyt? ja putki on silloin takana,mulla nuo tulisivat takaseinään kiinni,mutta nuo putkethan kannattaa varmaan muutenkin tukkia noin sijoittaessa.
     
  2. SilverGrunter

    SilverGrunter Guest Guest

    Liittynyt:
    11.03.2005
    Viestejä:
    86
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt on sitten taas lähinnä tämän forumin viestien perusteella tilattu otsikon kaiuttimet, eli Magnat Quantum 503:t.

    Digiboksi on ostettu täkäläisten suositusten perusteella ja samoin telkkari. Telkkari osoittautui pahimman luokan fiatiksi, eli susille sukua. Boksiinkaan en ole aivan tyytyväinen. Mitenkähän nyt käy?

    Ettei vaan tule: :hitme:
    ja :OI

    Hehheh...
     
  3. pipeweed

    pipeweed Guest Guest

    Liittynyt:
    06.06.2006
    Viestejä:
    5
    Saadut tykkäykset:
    0
    itsekin olen uunituore magnat quantum 503: sten omistaja ;) innolla odotan töistä pääsyä että pääseepi säätämään
     
  4. SilverGrunter

    SilverGrunter Guest Guest

    Liittynyt:
    11.03.2005
    Viestejä:
    86
    Saadut tykkäykset:
    0
    No ei pelkoa että kaduttaisi:

    musiikin erottelu parani kertalaakista ja solistit ja musisoijat "paikallistuvat" nyt äänitteitä kuunnellessa.

    Eipä meikäläisen "hifistiydestä" kannata tosin puhua, kun vaimo tuli ihmettelemään huonoa ääntä meikäläisen hymyillessä hangonkeksinä. Toinen kajari oli irti, eikä siitä kuulunut juuri mitään :D

    No, onneksi on joku sanomassa mitä vehkeistä pitäisi kuulua... Sieltä suunnaltahan se kaiuttimien oston aloitekin alunperin tuli.

    (Onkohan joku kaatannut puolison ja laittanut avaruusolio-hifisti-kopion tilalle? ;) )
     
  5. tootsi

    tootsi Runkku Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.11.2005
    Viestejä:
    3 208
    Saadut tykkäykset:
    46
    toimiiko hyvin jos laittaa 3x 503 eteen? Onko paljoa eroa 2x 503 & 1x 513 ?
     
  6. BOSS78

    BOSS78 Guest Guest

    Liittynyt:
    04.05.2006
    Viestejä:
    27
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko kellään kokemusta miten 503 toimis centterinä?? Tarkotus olisi hommata 503 6kpl.
     
  7. tootsi

    tootsi Runkku Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.11.2005
    Viestejä:
    3 208
    Saadut tykkäykset:
    46
    sitähän mää tuosa ylempänä kysyin!
     
  8. R2D2

    R2D2 Guest Guest

    Liittynyt:
    18.02.2005
    Viestejä:
    203
    Saadut tykkäykset:
    0
    Siis, ideaali tilannehan se on jos keskikaiuttimeksi saadaan mahdollisimman samansävyinen kaiutin pääkaiuttimien kanssa.
    Eli kolme samanlaista kaiutinta toimii parhaalla mahdollisella tavalla.
     
  9. tootsi

    tootsi Runkku Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.11.2005
    Viestejä:
    3 208
    Saadut tykkäykset:
    46
    miksi tuota 513 myydään sitten keskelle kun se on paljon kalliimpi, ja 503 toimii paremmin?
     
  10. Enoelmeri

    Enoelmeri Guest Guest

    Liittynyt:
    30.03.2004
    Viestejä:
    834
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onhan tuollainen normaali keskikaiutin monessa tapauksessa paljon helpompi sijoittaa keskelle.
     
  11. Hyrde

    Hyrde Uusi jäsen

    Liittynyt:
    03.04.2005
    Viestejä:
    239
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ja kyllä tuo 513 tuntuu hyvin integroituvan tuohon 503 parin keskelle. Näyttää olevan isompikin keskikaiutin kuin tuo 503 joten jos pienemmän siihen keskelle haluaa niin ehkä sitten tuo 3x503 on ihan hyvä.
    Mutta näin (2x503+513) ei ainakaan valittamista.
     
  12. ebeni

    ebeni Guest Guest

    Liittynyt:
    31.01.2005
    Viestejä:
    21
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onkos mitä luokkaa nuo 503 musiikin kuuntelussa ?
    Ajattelin ostaa kotiteatteripakettiin 3x 03, 2x 02/01 ja focuksen hoitamaan alapään tärinät :hitme:

    Musiikkimaku on aikalailla rockia ja vähän hevimpää välillä.

    Ja mitkä olisi jotkut halvat jalustat, en mikään kultasilmä ole myöskään.

    edittii: Voisko missään Jyväskylän alueella kuunnella ?
     
  13. tkorho

    tkorho Guest Guest

    Liittynyt:
    05.11.2004
    Viestejä:
    1 076
    Saadut tykkäykset:
    1
    Onhan ne jotakin. Eli kuten koko tämä threadi noita kehuu, ja nyt Magnatit ovat nousseet tämän forumin tämänhetkisiksi tähdiksi Tannoy F2:ten ja Dynaudio 42:ien yms rinnalle. Magnateissa on omat hyvät ja huonot puolensa, joten loppujenlopuksi valinta menee siihen että joudut ne koekuuntelemaan ja päättämään että sopivatko ne itsellesi. Mitään selkeää vikaa niissä ei ole, joten kyllä tuohon kysymykseesi voi vastata "on ne".

    Jossain ylempänä on minun hehto-arvosteluni, lue sieltä jotain (ja muiden teksteistä toki referenssiä todellisuudesta). Q503:t ovat minusta hyvät ja erottelevat ja hauskan kuuloiset kaiuttimet, mutta ne ovat hieman persoonalliset ja ilmaisemaani "2000-luvun loudness-designiä". Lämpimät kyllä ja tuovat artistin esille. 503:t ovat jo aika jytkyn kokoiset, eivät mitään viattomia kirjahyllykaiuttimia. Ja minusta toimivat nimenomaan rockilla ja heavyllä hyvin - joskin tarvitsevat vähän volyymiä niinkuin (hyvä) tuollainen musiikki aina. Eivät ne täydelliset tai äärimmäisen hifit ole, mutta ne ovat omanlaisensa hyvät ja miellyttävät kaiuttimet.

    Jykylästä tiä mittään.
     
  14. houm_thiätör

    houm_thiätör Guest Guest

    Liittynyt:
    10.07.2003
    Viestejä:
    453
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt noita jonkun aikaa kuunnelleena on kyllä vaan enemmän ja enemmän tyytyväinen noihin. Erinomaiset kaiuttimet, tyylikkään näköiset, hyvä hinta/laatusuhde sekä erittäin hyvä ääni. Vertailukohteena lähinnä edelliset Stage55 kaiuttimiin sekä kuulokkeeni Sennheiserin HD595. Vahvarina Yamaha RX-V420RDS.
     
  15. jaska45

    jaska45 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.12.2005
    Viestejä:
    132
    Saadut tykkäykset:
    0
    http://www.tv-tekniikka.fi/?action=juttu&ID=125&valittu=8 Tuolta saattaa saada kuuneltavaksi. Sijaitsee jkl:ssä.
     
  16. JJK80

    JJK80 Guest Guest

    Liittynyt:
    23.11.2005
    Viestejä:
    778
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kuuntelin MarekSoudissa perätysten 503:sta ja F2:sta, musiikkina HIM:iä.

    Samaa mieltä kuin Peanut eli 503 oli omaan korvaan todella pehmeän, tumman kuuloinen. Mielestäni jopa vaisun kuuloinen. F2 oli huomattavasti kirkkaampi ja mielestäni myös erottelevampi. Itse pidin siis F2:sta paljon enemmän. Itsekin olen vasta-alkaja.


    Krunnuradiossa olen kuunnellut perätysten F2:sta ja Diamond 9.2:sta, noiden välillä en huomannut suurempia eroja, mutta F2 hieman kirkkaampi.
     
  17. JJK80

    JJK80 Guest Guest

    Liittynyt:
    23.11.2005
    Viestejä:
    778
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuota kommenttiasi vähän ihmettelen. Diamond 9.2:n ääntä sanotaan tummaksi, kun taas Chorus 662 on käsittääkseni huomattavasti kirkkaampi, heleämpi.
     
  18. adorf

    adorf Guest Guest

    Liittynyt:
    30.11.2005
    Viestejä:
    10
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oon tässä hankkimassa kotiteatteria. Eli vahvistimeksi olis tulossa Pioneerin VSX-916. Ei touta rahaa tällä hetkellä kovin paljoa ole eli pitää hankkii kaikki osissa. Ensin pääkajarit, sit takakajarit ja sen jälkeen subi ja viimeiseksi ehkä keskikajari. Oon siis ajatellut pääkajareiks hankkia Magnat Quantum 503. Mitkä olisi sitten hyvät takakajarit? Entä subi? Onko kellään kokemuksia Pioneerin VSX-915/916 vahvistimesta ja Magnatetista? Sopivatko hyvin yhteen? Käyttö tulee olemaan puoliksi leffoja ja musiikkia. Kiitos jo etukäteen!!
     
  19. Arzie

    Arzie Guest Guest

    Liittynyt:
    18.10.2005
    Viestejä:
    105
    Saadut tykkäykset:
    0
    Taakse Quantum 502 tai 501, jos 503 tuntuu siihen käyttöön liian suurelta. Paljon ajattelit subiin sijoittaa? 500 euron hintaluokassa BK:n XLS200 on hyvä vaihtoehto.
     
  20. adorf

    adorf Guest Guest

    Liittynyt:
    30.11.2005
    Viestejä:
    10
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo jotain tollasta oon ajatellut subiin laittaa. sen voin kyllä hankkia vasta joskus syksyllä. Voi olla että on tuo 503 vähän liian iso taakse ainakin tässä mun huoneessa. Huoneen koko on nyt noin 10-12m^2. Ajattelin kuitenkin että panostan jo nyt hiukan noihin kaiuttimiin että ei tarvitse uusia ostaa heti kun muutan omaan kämppään. Kuinka suuressa tilassa tuolla setillä pärjää? Eli eteen 503 taakse 501/502 ja subiksi BK XLS200. Myöhemmin sitten joku saman sarjan keskikaiutin. En itse ole kauheasti eri kaiuttimia kuunnellut joten en mikään asiantuntia ole.

    Vaihtoehtoja Magnatille:

    -Tannoy Mercury F-sarja
    -Chorus Compact 662 -kaiuttimet
    -Wharfedale Diamond 9 sarja

    Mitä mieltä siis olette? Voittaako nuo Magnat 503:set nuo? Kaikki tietysti päättävät itse mistä pitää mutta olisi kiva saada muiden mielipiteitä.

    Kiitos jo etukäteen!