maelstorm-x prokkis

Keskustelu osiossa 'Tee Se Itse / DIY' , aloittajana systeemi, 14.10.2008.

  1. Panche

    Panche Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.01.2007
    Viestejä:
    113
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jos tuolta diykaapelilta tilaan mallu-x:n niin onka totta että siihen tulee 210dollaria rahtikulut päälle?
     
  2. JukkaVaAn

    JukkaVaAn Uusi jäsen

    Liittynyt:
    25.05.2007
    Viestejä:
    800
    Saadut tykkäykset:
    0
    Varmaan sitä luokkaa. Streamingaudiolta kun tilaa niin rahtia ei tule kuin pari kymppiä mutta hinta on jo valmiiksi yli 500€. :p

    EDTI: Siis jos Diycable toimittaisi edes muualle kuin jenkkeihin.
     
  3. JukkaVaAn

    JukkaVaAn Uusi jäsen

    Liittynyt:
    25.05.2007
    Viestejä:
    800
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kevin Haskins pisti hometheater shackiin pientä updatea Mallusta.
    link
     
  4. JukkaVaAn

    JukkaVaAn Uusi jäsen

    Liittynyt:
    25.05.2007
    Viestejä:
    800
    Saadut tykkäykset:
    0
    Updatea 21" mallusta

     
  5. shamen

    shamen Guest Guest

    Liittynyt:
    19.02.2003
    Viestejä:
    1 224
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kysäsin Ruotsista meidän preorderista.

    Kertoi, että meidän subit olisi tässä seuraavassa batchissa mukana ja täten GenII:ia.

    Katsotaan piisaako niitä myös tänne perämetsiin oikeasti tästä erästä :)
     
  6. systeemi

    systeemi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    27.07.2007
    Viestejä:
    370
    Saadut tykkäykset:
    7
    Ekaa kertaa alkaa usko jo loppua :grr:
     
  7. shamen

    shamen Guest Guest

    Liittynyt:
    19.02.2003
    Viestejä:
    1 224
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hmm. Uskoisko joulupukkiin vai ei.
    No preorderin mallut on testattu ja lähtevät tehtaalta ens viikolla. Suomessa tosin laivarahdin uskomattoman nopeuden johdosta vasta heinäkuussa niitä nähtäneen.
    GenII on 25% kalliimpi kuin tuo GenI ja saadaan nuo siis "vanhojen" hinnalla.
     
  8. Baphomet

    Baphomet Guest Guest

    Liittynyt:
    04.04.2008
    Viestejä:
    624
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuolla ruåttalaisten sivuilla kun ei ole missään vaiheessa ollut tuota vanhaa eikä uutta hintaa, niin paljonkohan se Mallun kohdalla mahtaakaan olla?

    Kovasti toi kiinnostaa, mutta mahtaakohan niitä oikeesti koskaan tulla koskaan tänne pohjolaan asti?

    Toisaalta mä luulen että mulle riittäis toi Tempestikin, eikös siinäkin ollu jotai muutoksia? Mitähän noli? Ja muuttukohan senkin hinta?

    Mites muuten toi Ruåttalaisten toiminta? Ovatko tiedottaneet tilanteista kysymättä? Muuten kommentteja niiden toiminnasta? Kannattaako tilata niiltä vai käyttää muita reittejä?

    Paljon kysymyksiä, vähän vastauksia....

    /B
     
  9. JukkaVaAn

    JukkaVaAn Uusi jäsen

    Liittynyt:
    25.05.2007
    Viestejä:
    800
    Saadut tykkäykset:
    0
    Aikaisemmin tässä threadissa.

    link
     
  10. Baphomet

    Baphomet Guest Guest

    Liittynyt:
    04.04.2008
    Viestejä:
    624
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu kiitos.
    Viddu mikä puusilmä.

    /B
     
  11. shamen

    shamen Guest Guest

    Liittynyt:
    19.02.2003
    Viestejä:
    1 224
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllähän Streamingaudio olisi voinut olla aktiivisempi tiedottamaan tilanteesta, mutta kun ei tiedä miten valmistajalta on tietoa herunut.

    Tietoa preorderista ei ole näkynyt mun silmissä ainakaan niiden sivulla, ja tämän kautta siitä sain tietää. Samaten mallua ei ole ollut heidän sivuilla.

    Kyllä minä uskon, että ne tulee vielä.
     
  12. JukkaVaAn

    JukkaVaAn Uusi jäsen

    Liittynyt:
    25.05.2007
    Viestejä:
    800
    Saadut tykkäykset:
    0
    Haskins sanoi aikatauluja shackissa sen verran että kolmisen viikkoa kestää nyt laivalla tuoda kama jenkkilään ja viikko-pari siitä ne on hänen varastossaan. Sen jälkeen lähtee tilaajille kamat joko lennolla tai laivalla. Eli vielä joutaa odottamaan. :eek:
     
  13. jardahl

    jardahl Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.11.2000
    Viestejä:
    690
    Saadut tykkäykset:
    1
    Hiljaa hyvä tulee.. ;)
     
  14. anidabi

    anidabi Käyttäjä

    Liittynyt:
    14.03.2007
    Viestejä:
    1 676
    Saadut tykkäykset:
    2
    Aika hiljaista että laittaa lavallista elementtejä tuleen lentokoneella kun hinta pompsahtaisi. Eli laivalla todennäköisesti tulee ja odottamista mukavat pari kuukautta. :sleep:

    Minulle tosin Kevin sanoi että kaikki elementit tulevat ruotsin kautti jenkkeihin. Ilmeisesti toimintatavat muuttuneet ja haluaa jatkossa itse tarkistaa lähetyksen ennen kuin pistää eteenpäin.
     
  15. shamen

    shamen Guest Guest

    Liittynyt:
    19.02.2003
    Viestejä:
    1 224
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tohtisko sitä jo ruveta miettiin kotelovaihtoehtoja vai pitäskö odottaa toimituksesta varmistusta :)

    No pohditaan nyt. Tänne siis on tulossa kaksi elementtiä.
    Olen pyöritellyt ajatusta kahdesta suljetusta, mutta kun nuo kotelon suunnitteluohjelmat ei vielä oikein avaudu.
    Vasteen tulisi jatkua sinne 10hz suuntaan. Nyt SVS:n Ultrasta tuntuu loppuvan ruuti tuolla alaosastolla, joten sinne tarvitaan parannusta.

    Onko tuo 200l sellainen mikä on optimi. Tilahan on noin 40-50 neliötä puutalon yläkerrassa ja avointa piisaa.
     
  16. JukkaVaAn

    JukkaVaAn Uusi jäsen

    Liittynyt:
    25.05.2007
    Viestejä:
    800
    Saadut tykkäykset:
    0
    200 litraa suljettuna / elementti. -3dB piste 30Hz kohdilla ja -6dB @ 23.5Hz. Toki huoneessa nämä pisteet voisi ennustaa menevän oktaavia alemmas. Realistisesti voisi kuvitella 15Hz - 100Hz alueelle >120dB maksimi paineita. En osaa sanoa varmasti kun ei nuista isoista puutalo-halleista ole kokemusta. :)

    Näin itse tekisin.
     
  17. jardahl

    jardahl Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.11.2000
    Viestejä:
    690
    Saadut tykkäykset:
    1
    Jukkavaanin koteloesitys on varmasti toimiva.

    Suosittelen odottamaan sitä kun transpointin tai vastaavan kuljettaja soittaa sinulle ja kertoo että on tuomassa pakettia... ;) :thumbsup:
     
  18. systeemi

    systeemi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    27.07.2007
    Viestejä:
    370
    Saadut tykkäykset:
    7
    Älkääs nyt. Mulla on puoli vuotta odottanut "poika" nurkassa.
     
  19. shamen

    shamen Guest Guest

    Liittynyt:
    19.02.2003
    Viestejä:
    1 224
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mites vahvistinpuoli? Tamppin vaste alkaa vaimenemaan 20hz:stä, onko tästä oikeasti haittaa, jos haluaa jyristellä alempanakin?
    Mitä vaihtehtoja vahvareiksi olisi.

    Tällä hetkellä laskeskelin, että sellanen ~65x65x65cm (sisämitat) kuutio (x2) olisi suunnitteilla tuolle. Kokeilin uniboxilla tuota peilailla, mutta rehellisesti sanottuna en kaikkia parametreja ymmärrä vielä :)
    Suljettuun nyt ei näytä vaikuttavan, kuin qtc, joka oletuksena suljetulla oli 0.707, ja laatikon tilavuus.

    Ja mahtaakohan jostain löytyä GenII parametrit jo?
     
  20. JukkaVaAn

    JukkaVaAn Uusi jäsen

    Liittynyt:
    25.05.2007
    Viestejä:
    800
    Saadut tykkäykset:
    0
    -3dB piste on 10Hz hujakoilla niin ei pitäisi olla ongelmia. Single digiteille tarvii muutenkin jo 8x18" Maelstrom setin että niistä jotain irti saa.
    TA2400! :thumbsup: Itse kyllä olisin myös kiinnostunut Tampin D-päätteistä. vajaa 600€ ja 2x2000W 2ohm kuormaan. Mitenhän nuissa hinta/laatu? Ja subsonic? Painoa 9kg Vs. vajaa 30kg ta2400.