Luxor DIRIGENT 2x 17G

Keskustelu osiossa 'Levysoittimet sekä vinyyli' , aloittajana Lenco_, 20.11.2013.

  1. Lenco_

    Lenco_ Guest Guest

    Liittynyt:
    20.11.2013
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt tarvisin kiperästi alan ammattilaisten osaajien neuvoja. Soittimen probleemi, lienee siis kovin tyypillinen(levylautanen ei lähde pyörimään) ei, vaikka koettaa siirtää äänivarren lähelle levylautasta, niin ei mitään elettäkään.
    Tosin lieneekö se tässä soittimessa tarkoituskaan?
    mutta, ainakin tuo äänivarsi ja äänirasia,pitäisi olla kunnossa. Soittimen kun laittaa päälle "On" kohtaan potikan,nostaa äänivarren ja reunaan "<---" laskee. Enpä sitten tiedä mitä tekisi itse levyä soittaessa,kun ei sinne asti oo päässyt ja toinen juttu,että levysoitin ei edes putkahdakaan(kovin minimaalista ääntä) Ei ole siis mitään muistikuvaa,että olisin tätä soitinta testannut aikasemmin/minkä verran tätä soitinta on ennen ostoa käytetty ja onkokaan :-o levylautasen alla on pienenpi lautanen,jossa on jokin ohjeseloste ja selkeä semmonen onkin,että miten soitinta käytetään,muttamutta.. Siitä ei paljoa apua tämmöselle pölkkypäälle ole,kun noi ohjeselostuksen termit on ihan hebreaa meikälle ja eipä toisekseen moisia juttuja oo tarvinut ennen tehdä. Ohjeseloste siis:


    "Ennen käyttöä irroitetaan kuljetusvarmistus joka sijaitsee laatikon alapuolella, levysoitin painetaan alas ja lankajousi viedään vastakkaiseen asentoon. Sitä paitsi poistetaan moottorin yläpuolella oleva kuljetuslukko."


    Tulipa tota ohjeistusta sitten noudatettua,menipä syteen tai saveen. ns.laatikko, käänsin soittimen takamukselleen ja siellä kun pohjassa on ruuvi ja rautalanka siinä tukemassa, sen rautalangan siirsin sivuun,jotta sain tuon ruuvin ruuvattua veks ja jotta näin sain tuon soittimen etupaneelin auki(btw: huomasin kahdessa rautapyörässä mustan ohuen kumiremmin olevan huonosti paikallaan) renksun toinen pää ei ollut kunnolla kiinni toisessa rautapyörässä(miksikä tätäkin sanotaan) no kuitenkin, ajattelin että josko vaikka nyt suostuisi toi levylautanen pyörimään,muttamutta.. Sepä siitä hetken riemusta. itse ohjeen todellinen toimenpide jäikin sitten vain haaveeksi(joka mahd korjaisi tuon ongelman??) eli mulla ei oo hajuakaan,et mikä on kuljetusvarmistus,saatika miten se sitten poistetaan ja noi kaks juttua vielä,mikä ihmeen lankajousi ja minne vastakkaiseen asentoon se kuuluisi asettaa ja moottorista toi kuljetuslukon poistaminen. Eh.. Pitäisihän kuitenkin näin hifistä kovasti kiinnostuneen enemmänkin näistä tietää :D olen ainoastaan yhteen levysoittimeen asettanut kumihihnan, mikä tosin nyt oli eri juttu.. mut ainakin se soitin rupes pelittämään sitten. mutjoo.. Mikäli joku/jotku tietäväiset osaavaiset jaksaisi lukea tämän avunhuutonovellini ja mahdollisesti antaa päteviä oppaitakin. Voisin sit ainakin yrittää tirkistellä,et osaanko itte tehä mitään asialle,vaiko sit suosiolla huoltoon. Toisaalta,huolto saattaisi tulla kalliiks.