Lumagen VisionPro HDP

Keskustelu osiossa 'Videoprosessorit' , aloittajana RBV, 26.10.2004.

  1. Yorcci

    Yorcci Käyttäjä

    Liittynyt:
    12.03.2001
    Viestejä:
    2 953
    Saadut tykkäykset:
    5
    Ei siinä mitään sen kummempaa "syytä" ole. Pansu vaan ulostaa tuossa 'automatic'-asennossa signaalit ulos tuossa muodossa. Tai siis minä oletan, että se antaa progena ulos, en ole muuta kattonut kuin että skaalaimen mukaan sisääntuleva signaali on 576/480 ja tuolla Pansun valikoissa ei ole mahdollisuutta pakottaa lomiteltuna signaalina ulos (muuta kuin 1080i). Ja nyt sitten jostain syystä Pansu ulostaa sekä 480 että 1080 => 1080i.

    Denonin dvd:llä (1920) pistän signaalin progena sen takia, että videopohjaiset dvd:t toimivat paaaljon vähemmillä sahalaidoilla, kun siinä on toi Faroudjan prossu. Denonissa HDMI:n kautta ei ole juuri lainkaan overscannia ja kuva on terävämpi kuin komponenttiliitännän kautta. Muuten ei mun puusilmillä huomaa eroa, tuleeko signaali progena vai lomiteltuna skaalaimelle joten tuo on "pienimmän harmin tie". Aiemminhan mulla oli Panasonicin SDI-modattu dvd, josta sai Lumagenille raakadataa ja sitten PAL-videoita varten oli Nintaus, mutta kun noi molemmat ovat kaputt (Pansuun ei löydy uutta kuvapäätä ja Nintaus kilahti muuten), niin täytyy pärjätä Denonilla.