Luetuttaako?

Keskustelu osiossa 'Kirjallisuus' , aloittajana pteittinen, 10.02.2002.

  1. WhiteQueen

    WhiteQueen Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    21.04.2002
    Viestejä:
    1 591
    Saadut tykkäykset:
    2

    Joo,yksi niistä..Niitä on sitten vielä Sindarin, kääpiöitten kieli, musta kieli (örkit puhuu sitä), westron..jne..
    Niitä on monia :D
     
  2. maukka87

    maukka87 Guest Guest

    Liittynyt:
    20.07.2001
    Viestejä:
    1 494
    Saadut tykkäykset:
    1
    Pitäs ruveta lukeen tuota Tony Halme:Jumala Armahtaa Minä En kirjaa, ku kaveri suositteli.
     
  3. Jarippp

    Jarippp Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    18.01.2002
    Viestejä:
    246
    Saadut tykkäykset:
    0
    Linnunrata--ainoa viisiosainen trilogia---

    JaP
     
  4. Nice Guy Eddie

    Nice Guy Eddie no more mr. Nice Guy Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    24.07.2001
    Viestejä:
    4 660
    Saadut tykkäykset:
    6
    Näin kesäaikaan mulla on aina muutama kirja kesken ja niitä muutamaa luen vain tietyissä huoneissa esim. nyt on makkari lukemisena Paasilinnan 10.riivinrautaa, vessassa Mostarintien Liftarit ja parveke lukemisena on Juan Manuel De PradanPimpit mitä muuten suosittelen kaikille pimppien ystäville
    :cool:
     
  5. jalmari

    jalmari Advanced Addict

    Liittynyt:
    06.09.2000
    Viestejä:
    1 556
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eikö tämä kirja sopisi paremmin vessaan?:confused:
     
  6. Nice Guy Eddie

    Nice Guy Eddie no more mr. Nice Guy Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    24.07.2001
    Viestejä:
    4 660
    Saadut tykkäykset:
    6
    Äääh..vessassa pitää olla sotaisat tunnelmat kun kerta sinappikaasun haju jo sieltä löytyy
     
  7. Jarippp

    Jarippp Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    18.01.2002
    Viestejä:
    246
    Saadut tykkäykset:
    0
    toi Gibsonin "Neurovelho" oli aika pettymys ---ainakin suomeksi.
    Jotenki heitti ---lopussa alko kiinnostaan.
    Aikaismmin (2-viikkoa raja) tullut luettua
    scifiä. Taitaa olla yleistä HTF:n keskuudessa

    JaP
     
  8. Jarkko G.

    Jarkko G. Samppa ja Hurricane :| Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    13 045
    Saadut tykkäykset:
    97
    Tämä Amerikan Ihmemaassa-kirja oli Kirjatorilla vain 12 Euroa ja ihan oikeana isona hienona kovakantisena versiona. Pitänee ostaa pois.
     
  9. Jarkko G.

    Jarkko G. Samppa ja Hurricane :| Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    13 045
    Saadut tykkäykset:
    97
    Hyvä että en ostanut sillä löysin tuon kirjan kirpputorilta ja maksoi vain yhden (1) euron.

    Linnunradan käsikirja liftareille kokoelma (kaikki viisi osaa samojen kansien välissä) myynnissä halvalla Akateemisessa Kirjakaupassa. Taisi olla 15.95 hintana, eli yhden ale DVD:n verran.
     
  10. WhiteQueen

    WhiteQueen Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    21.04.2002
    Viestejä:
    1 591
    Saadut tykkäykset:
    2
    Tänään..tai siis eilen lopetin Taru Sormusten Herrasta lukemisen ja munhan piti aloittaa lukemaan Silmarillionia,mutta kävinpäs kirjastossa ja aloitinkin sitten lukemaan Keskeneräisiä tarinoita.Tässä meneekin kesäloma rattoisasti Tolkienia lukien :p .
     
  11. Sarah

    Sarah Guest Guest

    Liittynyt:
    16.11.2001
    Viestejä:
    378
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minäkin palasin kirjojen äären näin kesällä. Tuloksena jo jonkin verran palanutta nahkaa, sillä en suostu menemään varjoon, kun se aurinko kerrankin lämmittää!

    Tällä hetkellä on menossa Bridget Jones - elämä jatkuu, sunnuntaina lukaisin töissä sen ensimmäisen Bridgetin melkein kokonaan kun oli niin hiljaista. Viime viikon kahtena vapaapäivänä nautin auringosta ja Harry Potterin kakkososasta, nyt on työn alla kolmososan metsästäminen kirjastoista. Ekan Harry Potterin luin töissä videovuokraamossa talvella. Eräs noin kymmenvuotias pikkupoika vallan innostui, kun näki mitä luen. "Wau, tiiätkö mä olen lukenut nuo Potterit kaikki kahteen kertaan! Eikö ole ihan älyttömän hyviä! Kaikki mun kaveritkin on ne lukenu! Mutta kyllä mä oon kuullu että muutkin aikuiset (ilmeisesti minun lisäkseni) niitä joskus lukee.." :rolleyes: Eih! Joko minä olen pikkupoikien silmissä aikuinen!?

    edit: nämä esimerkit eivät sitten suinkaan edusta koko kirjamakuani... ;)
     
  12. WhiteQueen

    WhiteQueen Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    21.04.2002
    Viestejä:
    1 591
    Saadut tykkäykset:
    2
    Bridget Jonesin päiväkirjat on tosi hauskoja! Luin ne viime talvena ..ne lukee tosi nopeasti,siinä yksi syy,miksi niihin tykästyin. :)
     
  13. mikael hakim

    mikael hakim Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    04.04.2002
    Viestejä:
    365
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mika Waltarin kirjoja on tullut luettua useampaan otteeseen : Sinuhe egyptiläinen , Turms kuolematon , nuori johannes , johannes angelos , mikael hakim . Upeita kirjoja kaikki .
     
  14. grove

    grove Guest Guest

    Liittynyt:
    25.03.2002
    Viestejä:
    565
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tänään ostin Shakespearen kaikki teokset yksissä kansissa in English. Sellainen viritinvahvistimen kokoinen opus. En tosin taida ihan heti sitä läpi lukea, mutta selaillen parhaita paloja ja vähän kerrallaan. ;)
    Mark Twainin kootut (in English), Charles Dickensin David Copperfield (enklanniksi) ja Dombey ja poika odottavat kaapin päällä oikeaa hetkeä. Kesä kuluu rattoisasti... :)
     
  15. superpallo

    superpallo Guest Guest

    Liittynyt:
    22.11.2001
    Viestejä:
    1 853
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kuinkahan moni trabalainen mahtaa hikoilla tällä hetkellä pääsykoekirjojen parissa..?
     
  16. grove

    grove Guest Guest

    Liittynyt:
    25.03.2002
    Viestejä:
    565
    Saadut tykkäykset:
    0
    Viime kesänä minäkin. Onneksi ei enää tarvitse. :D
    Tsemppiä kaikille, joiden tarvitsee :thumbsup:
    Kannattaa ennemmin lukea väkisin ja päästä minne haluaa (tai uskoo haluavansa tai vanhemmat haluaa... ;) ) kuin manailla jälkeenpäin. Ellei sitten hae vain muodon vuoksi...
     
  17. Sarah

    Sarah Guest Guest

    Liittynyt:
    16.11.2001
    Viestejä:
    378
    Saadut tykkäykset:
    0
    WhiteQueen: Juu, huomasin saman noissa Bridget Joneseissa, todella kivan nopeita lukea. Toisin kuin esimerkiksi Taru Sormusten Herrasta, jonka sain vihdoinkin aloitettua ja luettua keväällä. Vaikka olen suhteellisen nopea lukija tuntui että sitä vain riitti ja riitti! Aina piti välillä käydä katsomassa niitä karttoja, olen tosielämässäkin ihan hukassa jos "tipun kartalta" eli en tiedä missä olen. :)

    Suositelkaapas lisää kirjoja, kun tuo kevyt lukeminen loppui jo. Pitäisiköhän lukea välillä jotain yleissivistävää? Ehdotuksia!

    (Miten olisi Miehet ovat Marsista, naiset Venuksesta?) ;)
     
  18. Jarkko G.

    Jarkko G. Samppa ja Hurricane :| Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    13 045
    Saadut tykkäykset:
    97
    Eääh .. tylsä kirja ja vaikeasti luettava. Kyllä parisuhteessa pärjää ilmankin tätä opusta.
     
  19. yani

    yani Guest Guest

    Liittynyt:
    30.12.2001
    Viestejä:
    78
    Saadut tykkäykset:
    0
    Stephen Kingin ja Dean R. Koontzin koko tuotanto on varsin maittavaa luettavaa. Etenkin King kolahtaa tarinankertojana minulle kovaa. Hemmojen tuotokset ovat siis enemmän tai vähemmän kauhuun keskittyneitä (joskaan ei siis kaikki).

    Terry Pratchettin discworld-sarja on todella upea. Jostain syystä ne tuntuvat luettaessa tasapaksuilta, mutta kahlaamisen jälkeen tekee vaan mieli lisää. :hitme: Omituinen huumori on "se" juttu näissä kirjoissa.
     
  20. superpallo

    superpallo Guest Guest

    Liittynyt:
    22.11.2001
    Viestejä:
    1 853
    Saadut tykkäykset:
    0