Lord of the Rings - trilogia

Keskustelu osiossa 'Blu-ray & UHD -leffat' , aloittajana Pyromanne, 20.10.2007.

  1. Kristian

    Kristian Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    31.10.2002
    Viestejä:
    2 740
    Saadut tykkäykset:
    105
    En ole nähnyt samanlaisia todisteita itse julkaisusta, ainoastaan noista ripeistä...
     
  2. hansolo

    hansolo Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.11.2002
    Viestejä:
    4 755
    Saadut tykkäykset:
    538
    Juu, on se BD:kin ihan samanlainen. Kuvankaappauksia löytyy netistä pilvin pimein. Esimerkiksi juuri tuosta käyttäjä h3mb3:n linkistä ja kohdasta "Oikeita BD-kaappauksia (BD->PNG):". Kyse on nykyisestä teal-orange värimäärittelytrendistä, jonka mukainen Extended Fellowship nyt on. Se tuo kuvaan lisää "poppia" ja "punchia" :rolleyes:.
     
  3. Andyliini

    Andyliini Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.10.2009
    Viestejä:
    293
    Saadut tykkäykset:
    9
    Anteeksi, jos meni ohi, mutten löytänyt tästä ketjusta tietoa.

    Eli siis, millaiset tekstitykset tässä suomiversiossa on? Tilasin sen siis jo, mutta kyselen varmuuden vuoksi, että onko myös ekstroissa suomitekstit, vai miten FS-Film on tämän ratkaissut?
     
  4. Peetu73

    Peetu73 Guest Guest

    Liittynyt:
    09.10.2008
    Viestejä:
    49
    Saadut tykkäykset:
    0
  5. trgo

    trgo Käyttäjä

    Liittynyt:
    11.04.2005
    Viestejä:
    1 534
    Saadut tykkäykset:
    5
    Kertokaas boksin omistajat, että onko teillä tuossa kannessa pienehkö pyöreä painauma magneettilukitus -systeemin takia? Jotenkin hölmösti tehty, jos tuollainen painauma on kaikissa bokseissa. :/
     
  6. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Monta päivää olen tässä miettinyt, pitäisikö tuo Anttilan tarjous käyttää hyväksi. Jokainen ajatusleikki tämän boksin ostamisesta on kuitenkin päättynyt tuohon vihertävyysongelmaan ja siihen, että todennäköisesti ns. über-boksi tulee viimeistään Hobbit-elokuvien BD-julkaisujen myötä -- sellainen kutina on, että siinä vihertävyys onkin maagisesti kadonnut.

    Jonkun verran olen lukenut tästä ns. green tint -ongelmasta, ja minulla on vahva haju siitä, että kyse on mokasta, eikä mistään tarkoituksella tehdystä asiasta. Se että Jackson ja Lesnie suhteellisen myöhään ilmoittivat olleensa värimuutoksen takana kielii kyllä siitä, että kyse voisi olla hätävaleesta. Miksi muuten tästä muutoksesta ei ennakkoon puhuttu mitään ja annettiin porukan olla epätietoisuudessa mahdollisesta mokasta niin pitkään. Toivon totisesti, että Hobbit-elokuvat sisältävät tämän vihertävän värimaailman, sillä jos ne eivät sitä sisällä, niin siihen taitaa kadota viimeinen logiikka siitä, että tuo vihertävyys olisi tietoinen ratkaisu.

    Houkutteleva tuo boksi on, mutta miksi ostaa jonkinlaisella todennäköisyydellä mokattu versio (ensimmäisestä elokuvasta). Mikäli myöhemmin esimerkiksi ilman vihertävyyttä oleva versio FotR:sta julkaistaan, eivätkä Hobbit-elokuvat ko. sävyä sisällä, niin mahtaa etenkin lähemmäs sata euroa tästä boksista maksaneita harmittaa. Toki muuten FotR EE BD on hienonnäköinen, mutta kyllä minä mielummin katson oikealla värimaailmalla varustettua DVD:tä kuin väärällä sellaisella varustettua BD:tä.
     
    Viimeksi muokattu: 10.10.2011
  7. Leterface

    Leterface Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    10.04.2007
    Viestejä:
    5 040
    Saadut tykkäykset:
    153
    Itse tartuin EE tarjoukseen koska valtaosa niiden omistajista ei koe Fellowshipin viherrystä liian pahana - näin olen ainakin itse onkelman tajunnut. Lisäksi pidän itse sitä melko epätodennäköisenä että näemme parempaa versiota 5-10 vuoteen.
     
  8. Kutis

    Kutis Guest Guest

    Liittynyt:
    27.09.2006
    Viestejä:
    376
    Saadut tykkäykset:
    1
    Aaargh...kun tuo tarjous tuli niin varasin Kodin-1:stä yhden itselleni synttärilahjaksi ja laitoin Teatteriversiot myyntiin, mutta nyt kyllä repii kun en tiedä kumpiko versio hyllyssä pitäisi olla. ETP:n pointti LOTR&Hobitti megaboksista ei kyllä helpota päätöksentekoa, koska arvosteluja lukiessakin punainen lanka on, että "näyttää menneen pieleen, mutta annetaan nyt 4 tähteä ohjaajan lausunnon perusteella". En siis itsekään yllättyisi vaikka eri värimäärityksellä tehty "ultimate cut" Hobittin aikoihin julkaistaisiin. Valitettavasti siihen on pitkä aika ja kuluttajat ehtivät jo unohtaa koko jupakan ja levyjen "takaisinkutsua" ei varmaankaan tulla näkemään.

    e: Amazon.ca tarjosi boksia jo noin 32 euron hintaan (+toimitus), mutta standarditoimituksella seisoi 30-40 weeks. Tuodaankohan se koiravaljakolla Siperian halki?
     
    Viimeksi muokattu: 10.10.2011
  9. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 193
    Saadut tykkäykset:
    1 329
    Hyvä pointti. Mutta.

    Itse en jaksaisi alkaa odottelemaan vuosikausia mahdollista parempaa julkaisua, jota ei välttämättä edes koskaan tule. Sen lisäksi tuo vihertävyys pitää kyllä nähdä ihan livenä, jotta tietää onko siitä haittaa. Side by side -vertailu kuvankaappauksilla ei välttämättä anna sitä ihan oikeaa kuvaa asiasta. Livenä vihertävyyttä ei edes välttämättä huomaa, varsinkin jos tykinkin säädöt ovat mitä ovat.

    Asiassa on siis niin monta muttaa, että on sitä rahaa tullut huonompaankin asiaan laitettua ilman katumista. Ja 49e boksista ei ole kauhean paha hinta.

    Itse voisin kuvitella, että värimaailmaan saadaan mahdollisesti korjaus sitten joskus, kun 3d-versiot elokuvista julkaistaan. Mutta siinäkin on se mutta, että jos Jacksonin mielestä tuo virhertävyys on jeeshomma, mitä se ei tietenkään ole meidän mielestä, niin ei sitä välttämättä koskaan korjata.
     
  10. Andyliini

    Andyliini Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.10.2009
    Viestejä:
    293
    Saadut tykkäykset:
    9
    Kodin1:tä tuli tilattua kyseinen boksi, kun kerran halvalla sai. Nyt siellä sanotaan, että kyseistä boksia ei ole kuin tavaratalomyynnissä. Toivottavasti lähettävän nyt tuon boksin minulle, ettei käy kuin entiselle miehelle tavarahississä. :king:
     
  11. srout

    srout Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.04.2007
    Viestejä:
    565
    Saadut tykkäykset:
    11
    Tänään tuli viesti, että lähtenyt kohti tavarataloa. 1-3 päivän sisällä ilmoittelevat koska saa hakea.
     
  12. Leterface

    Leterface Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    10.04.2007
    Viestejä:
    5 040
    Saadut tykkäykset:
    153
    Sama viesti tuli minulle eilen. Mitenköhän, voiko tavaratalostakin hakiessa boksin maksaa laskulla vai pitääkö ottaa käteistä mukaan?
     
  13. nugent

    nugent Käyttäjä

    Liittynyt:
    23.10.2008
    Viestejä:
    939
    Saadut tykkäykset:
    194
    Ei harmita.
     
  14. hansolo

    hansolo Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.11.2002
    Viestejä:
    4 755
    Saadut tykkäykset:
    538
    Ainakin itse valitsin maksutavaksi laskun noudon yhteydessä (Kodin1 Oulu). Toki maksan käteisellä samantien, jos antavat :D. Ei ole tullut minulle vielä mitään ilmoitusta.
     
  15. Vox

    Vox Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.02.2003
    Viestejä:
    875
    Saadut tykkäykset:
    8
    Ainakin Helsingin Graniittitalon Lanttilasta löytyy nyt EE-tarjousboksia hyllystä puolen tusinaa kappaletta. Kaupungin paras apaja on kuulemma Asematunnelin City-Anttila, johon boksia on tilattu 28 kpl.

    Viimoisen päälle optimoija tietysti haalii samalla kertaa kassalle vielä kympin edestä muita alennusleffoja, jolloin on käsittääkseni oikeutettu kahteen 10 euron lahjakorttiin. Hieman luovaa kirjanpitoa soveltaen EE-boksin hinnan pystyy siis hankintabudjetissaan pudottamaan peräti alle 30 euron...
     
  16. Zerp

    Zerp Uusi jäsen

    Liittynyt:
    03.06.2005
    Viestejä:
    92
    Saadut tykkäykset:
    1
    Ainakaan Salon Anttilassa tuo ei toiminut ihan noin, vaan yhtä kuittia kohti sai vain yhden lahjakortin. Jouduin laskemaan aika tarkkaan, että sain kaksi reilun 30€:n settiä kasaan leffoja haaliessani.
     
  17. Vox

    Vox Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.02.2003
    Viestejä:
    875
    Saadut tykkäykset:
    8
    Pistinpä tuon ihan omakohtaiseen testiin ja sain LotR EE -boksista ja hieman toista kymppiä maksaneista muista alekiekoista 2 kympin lahjakorttia. Kysyin tosin ensin myyjältä, että kai 60 euron elokuvaostoksista saa kaksi lahjakorttia ja vastaus oli myönteinen.

    Tämän jälkeen kyllä seurasi hieman ihmettelyä siitä, mitenkäs nyt menetellään kun kaikki ostot täytyy laittaa samalle kuitille. Loppujen lopuksi myyjä nitoi kaksi lahjakorttia kiinni samaan kuittiin, eli sana piti.
     
  18. Rooky

    Rooky Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    15.06.2004
    Viestejä:
    3 723
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tämän aamun aloitti LotR: FotR EE. Ensinnäkin vihreys ei häirinnyt, en olisi asiaa varmasti edes pohtinut, jos en olisi ollut asiasta tietoinen. Mutta nyt koitin hieman tiirailla tarkemmin, ja eihän se mitenkään fiilistä vienyt. Jossain kohtii jopa unohdin asian. Mutta voisin sanoa, että se kenties se vihreys sopii tuohon Shiren paratiisimaiseen olemukseen. Tiedä sitten mahdollisen "erheen" tarkoitusperää..

    Viime katselukokemus oli R1 EE, johon nyt hieman vertailin dippauksilla. No onhan erot havaittavissa selkeästi, mutta fiilis oli varmasti neljä vuotta sitten yhtä taianomainen kuin se oli tänä aamunakin.

    Upea audio-visuaalinen kokemus taas kerran!
     
  19. Tompas

    Tompas Guest Guest

    Liittynyt:
    02.09.2004
    Viestejä:
    62
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olenko ainoa, vai onko kenellekkään muulle jäänyt vielä tulematta tuo boxi? Itse tilasin sen kodin1-verkkosaitilta 9.10., eikä ole vielä kuulunut...
     
  20. srout

    srout Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.04.2007
    Viestejä:
    565
    Saadut tykkäykset:
    11
    Eiköhän se sieltä tule, itse tilasin 5.10. Sitten 11.10 tuli sähköposti, että on menossa tavarataloon ja 13.10 tekstari, että saa hakea.