Logitech Harmony Elite ‐yleiskaukosäädin kosketusnäytöllä

Keskustelu osiossa 'Kaukosäätimet' , aloittajana petrive, 15.09.2015.

  1. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Akun kesto tuossa kaukossa on surkea. Akun lataus ei kestä montaa päivää, kun näyttää punaista akun varaus.
    Onko muilla sama ilmiö?
     
  2. Hippo

    Hippo Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    28.07.2004
    Viestejä:
    2 327
    Saadut tykkäykset:
    282
    No eihän se kauaa kestä. Mutta lataustelakka on pieni ja huomaamaton joten siinä sitä säilyttelen kun ei ole käytössä. Ja kaikki tietää aina missä kake on..
     
    Kaitzu tykkää tästä.
  3. Moderaattori

    Moderaattori Ylläpito Ylläpidon jäsen Ylläpito

    Liittynyt:
    27.08.2019
    Viestejä:
    678
    Saadut tykkäykset:
    255
    Kestää noin viikon, mutu arviolla. En tiedä onko koskaan ollut juuri sen kummoisempi.
    Telakka on tossa sohvan vieressä kaikkien muiden latausasioiden kanssa, joten ei ole juuri haitannut minuakaan, mutta oon silti jo harkinnut akun vaihtoa.

    Katso iFixitin sivuilta ohjeet akun vaihtoon ja pistä uusi akku sisään, jos yhtään pysyy ruuvimeisseli kädessä.
    Mun kapula tuli Harmony Elite paketissa ja taitaa olla Harmony 950 -kauko-ohjain, sen vaihto ohjeet on tosi helpon oloiset. Akun saa kotimaasta tilattua alle pariin kymppiin plus postit.
     
  4. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Kiitoksia tiedosta. Minun kapulani on ollut vain pari vuotta käytössä ja alusta saakka akun lataus samanlainen. Vanhemmat Logitechin kapulat joita minulla on(2kpl) ovat akun osalta selvästi parempia. Aikamoinen pettymys, että lippulaivamallissa on noin surkea akku.
    En olisi tuota muuuten ostanutkaan, mutta tuolloin Logitech luopui noiden kaukojen teosta ja halusin lippulaivamallin vielä ennenkuin loppuisivat kaupoista.
    Muuten kake on ollut mielestäni soiva peli.
     
  5. Moderaattori

    Moderaattori Ylläpito Ylläpidon jäsen Ylläpito

    Liittynyt:
    27.08.2019
    Viestejä:
    678
    Saadut tykkäykset:
    255
    Näiden (Harmony 950, edit: tarkoitin "Elite bundlen" -kapulaa, joka on hyvin samanlainen kuin 950) valmistus taidettiin lopettaa ainakin 5 vuotta sitten (saatan kyllä muistaa väärin, en jaksa tarkistaa), käyttämätönkin akku ottaa osumaa tuossa ajassa, tosin en tiedä mikä toi sun laite on.
    Mulla on vähän sellainen kutina että ton kapulan "on tarkoitus" asua siinä telakassa, eli että Logitech olisi yrittänyt tehdä siitä ennemmin kevyen kuin akunkesto edellä.
     
    Viimeksi muokattu: 14.12.2022
  6. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Tässä säikeessä on puhutttu Elitestä, josta minäkin olen kertonut kokemuksiani. Ei tuo kapula ole ollut minulla mitään 5 vuotta, vaan ehkä 3 vuotta ja latauskokemukset ovat olleet alun alkaen samat-alle 5 päivän käyttö.
    Vanhemmat 10v. mallit ovat toimineet vähintään 2 viikkoa.
     
  7. Moderaattori

    Moderaattori Ylläpito Ylläpidon jäsen Ylläpito

    Liittynyt:
    27.08.2019
    Viestejä:
    678
    Saadut tykkäykset:
    255
    Ah, mä sekoitin tuotteet.
    Myös minulla on tuo Logitech Harmony Elite -paketti, muistin että "bundlen" nimi (eli hubi ja kapula) oli Elite ja että siinä tuli tuo 950-kapula, joka on hyvin saman näköinen kuin tuo Elite.
    Mulla se on ollut vajaan pari vuotta, ostin sen kun Logitech ilmoitti Harmony-sarjan lopullisesta alasajosta (2021 alussa) ja noita loppuja varastoja alettiin myydä pois.

    Tuo viisi vuotta siis tuli siitä että (käsittääkseni?) 2017 laitteiden valmistus on loppunut ja sen jälkeen ovat myyneet varastojaan pois, 2019 Logitech on julkisesti ilmoitellut että Harmony on niin pientä toimintaa ettei taida kannattaa jatkaa ja 2021 ajoivat virallisesti alas.
    Vuosiluvut ulkomuistista, en nyt löydä mitään asiaa tukevaa, mutta tuolloin ostoaikaan tutustuin aiheeseen paljon tarkemmin ja sieltä ne jostain kumpuaa.
     
  8. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Tarkistinmilloin olin ostanut tuon Eliten:
    Last edited: Apr 20, 2021
    Sellaista sattuu kun ei käytä hattuu!
     
  9. dieu7

    dieu7 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.05.2002
    Viestejä:
    48
    Saadut tykkäykset:
    1
    Kun kaikki kuitenkin innokkaasti odottaa tilannepäivitystä tähän, niin kerrotaan että lähti pelittämään. Sain lopulta Windowsin MyHarmonyn kautta synkkaukset toimimaan, kun hubi oli USB:lla kiinni PC:ssä. Ja tuon jälkeen alkoi taas toimimaan myös Android-applareista muutosten tekeminen ja wifin yli synkkaus kapulaan.
     
  10. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    On kyllä pätevä peli. Pilvipalvelussa on uusia laitteita eli palvelua ei ole ainakaan vielä lopetettu.
     
    KILLPATRICK tykkää tästä.
  11. Moderaattori

    Moderaattori Ylläpito Ylläpidon jäsen Ylläpito

    Liittynyt:
    27.08.2019
    Viestejä:
    678
    Saadut tykkäykset:
    255
    Onko kukaan vaihtanut akkua kauko-ohjaimeen ja osaisi kertoa kuinka pitkään se kestää yhdellä latauksella vaihdon jälkeen?

    Omassani on edelleen tehdasakku, standby jotain viikon luokkaa, käytöstä riippuen. En tosin käytä sitä esim. telkkarin ohjaamiseen, lähinnä aktiviteettien käynnistämiseen ja sulkemiseen.
    Mietin siis kuinka pitkäksi sen saa venytettyä ja maksaako vaivaa vaihtaa akkua (ainakaan vielä)?

    EDIT: Huomasin että juuri tätä käytiin läpi tuolla muutama viesti taaksepäin, mutta olisiko jollain uutta näkemystä.
    En siis halua säilyttää mitään akkulaitteita pysyvästi laturissa, se tuhoaa akut alta aikayksikön.
     
    Viimeksi muokattu: 28.08.2023
  12. dieu7

    dieu7 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.05.2002
    Viestejä:
    48
    Saadut tykkäykset:
    1
    Oma tehdasakkuni ei kestänyt edes paria päivää enää normikäytössä, joten vaihdoin tilalle tällaisen https://www.akkukauppa.com/logitech-harmony-950-elite-kaukosaatimen-akku-1300-mah.html. Vähän pettynyt olen uuteenkin kestoon, mutta oli se sentään huomattava parannus entiseen. Menisiköhän nyt nelisen päivää latausten välillä.. ei ole ihan tarkkaa dataa.
     
    Moderaattori tykkää tästä.