Logitech Harmony 525

Keskustelu osiossa 'Kaukosäätimet' , aloittajana aarno2815, 04.11.2005.

  1. Yen

    Yen Käyttäjä

    Liittynyt:
    14.01.2005
    Viestejä:
    1 412
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse asensin ensin sen cd-softan kun aina herjasi ilman sitä. Nykyään päivitän kaken aina sillä, koska webbi-softa ei lähetä minulle sitä päivitystiedostoa jostain syystä. Ensin lähetti mutta nykyään ei enää. Muokkaamiset teen tolla webbillä.
     
  2. Nicci

    Nicci Guest Guest

    Liittynyt:
    22.10.2004
    Viestejä:
    38
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko joku saanut 525:n toimimaan Panasonic TH-37PW7EX plasman kanssa?
    Logitech ei tunnista AV-kanavaa oikein, eli käytössä on slot1:ssä komponentti piuhat dvd:stä (Pioneer DV-575A), slot2:ssa scart-johto digiboksista (Nokia 120T), ja kolmantena kanvana on vga-liitin pc:lle, eli useimmiten ei kytketty. Virittimenä Pioneer VSX-D814.
    Vaihtamalla eri aktiviteettien välillä, menee AV-kanava useimmiten väärin, joskus toki oikeinkin.
    Olen yrittänyt nimetä input:it eri lailla, mutta ilman tulosta (esim Video1, video2, vga tai component1, rgb2, vga jne). (Mitkä olisivat oikeat nimet?)
    Delay:ien muuttaminen ei myöskään toiminut. (Millä arvoilla mahd toimisi?)
    Onko Scartin 8-nastan katkaisu ainoa ratkaisu (ei viitsisi kokeilla ellei toimi...)? :confused:
     
  3. Peltone

    Peltone Guest Guest

    Liittynyt:
    26.04.2005
    Viestejä:
    154
    Saadut tykkäykset:
    0
    pystyykö tv:n omasta kaukosta vaihtamaan suoraan eri inputtia? vai hyppääkö se seuraavalle ja seuraavalle ja seuraavalle..........
    eli onko eri inputeille eri näppäimet?

    edit: lues kaikki sivut...
     
  4. Nicci

    Nicci Guest Guest

    Liittynyt:
    22.10.2004
    Viestejä:
    38
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei pysty suoraan valitsemaan, vaan 1 -> 2 -> 3 -> 1 jne. Koska tässsä sekoilee, niin lienee ongelma siinä nastassa 8?
     
  5. Peltone

    Peltone Guest Guest

    Liittynyt:
    26.04.2005
    Viestejä:
    154
    Saadut tykkäykset:
    0
    nii... mut kokeiles kierrättää aina aktiviteetin alussa kanava 0:llan kautta inputille..

    itsellä ei osannut suoraan vaihtaa..
     
  6. Johann

    Johann Guest Guest

    Liittynyt:
    17.10.2002
    Viestejä:
    642
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oman LG:n kaukosäätimen kanssa pitää myös kierrättää input-painiketta painamalla 1->2->3-> ->8. Aika hankalaa kun DVD on kiinni HDMI-liittimessä, joka on juuri tuo viimeinen inputti (8)

    Mutta, Harmonylle löytyy kyllä komennot eri inputeille suoraan Logitechin tietokannasta, eli 525:nen pääsee suoraan esim komponenttiliitäntään. Kumma homma että LG:n oma kaukosäädin ei noita suoria komentoja tue...
     
  7. Yen

    Yen Käyttäjä

    Liittynyt:
    14.01.2005
    Viestejä:
    1 412
    Saadut tykkäykset:
    0
    Johtunee ihan siitä, että valmistajat tekevät mahdollisimman "geneerisiä" osia, jotta ne soveltuu mahdollisimman moneen eri malliin. Tulee halvemmaksi tehdä. Kaukosäätimetkin luultavasti valmistetaan eri tehtaalla kun itse televisiot.
     
  8. Nicci

    Nicci Guest Guest

    Liittynyt:
    22.10.2004
    Viestejä:
    38
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei taida onnistua. Plasmassa ei ole viritintä, eli sitä ei saa "0":lle, josta pystyisi aina alottamaan. Nokia 120T:n 0-näppäin taas vaihtaa digiboxin ja muun vastaanoton välillä.
    Kumma kyllä inputin vaihto dvd:stä (input 1) tv:n (input 2) onnistuu lähes poikkeuksetta activityn kautta, mutta tv:stä dvd:lle ei onnistu vaan vaihtaa pc:lle (eli 3:s input)... Ikään kuin ei kahta input-painausta menisi perille, vaikka olen vaihtanut delayt yli 1000ms.


    Löysitkö ne komennot soittamalla tukeen vai miten?
     
  9. Nicci

    Nicci Guest Guest

    Liittynyt:
    22.10.2004
    Viestejä:
    38
    Saadut tykkäykset:
    0
    No niin, ongelma selvisi, muttei vielä ratkaisua...:confused:

    Inputin kierrättäminen onnistuu oikein niin kauan kuin digiboxi on päällä. Sekä Logitechillä, että Panasonicin omalla kakella luonnollisesti.
    Mutta, jos digiboxin (Nokia 120T) sammuttaa kun input2 (eli tv:n katselu on päällä), niin plasma vaatii 2 input painallusta päästäkseen input2 -> input3 ensimmäisen kerran, seuraavalla kierroksella muistaakseni riitti taas yksi norm painallus ???.
    Siirto Input 1 -> input 2 ja input3 -> input1 toimii normaalisti, eli 1 painallus olipa boxi päällä vai ei. Ja, sama vika sekä Logitechillä että Panasonicin omalla kakella.

    Näyttää olevan joku bugi itse Nokiassa. Soitin nyt illalla tukeen, suoraan eivät tienneet vastausta, pyysivät soittaa takaisin huomenna kun olen kapuloitten ääressä (ongelma siirtyy kuulemma level 2-tasolle), eli toivoa on vielä... :rolleyes:
     
  10. Woge

    Woge Guest Guest

    Liittynyt:
    02.11.2005
    Viestejä:
    42
    Saadut tykkäykset:
    0
    itsellä oli kameleon 6 (2. gen) ja vaihdoin sen eilen 525:een. Lähinnä ongelma oli siinä että en koskaan päässyt oikein sinuiksi tuon kameleontin kanssa ja se että kakea piti aina tuijottaa kun jotain piti säätää. Ja lisäksi käyttöönotto ja hienosäätäminen oli erittäin tuskallista tuon kameleontin kanssa. Eilen sitten varasin kahvit ja kaikki kun aloin laittamaan tuota logitekkia kohdilleen ja yllätyin erittäin positiivisesti käyttöönoton helppoudesta. Määrittelin vain laitteet ja perusaktiviteetit heti kohdilleen ja sitten hienosäädin vielä vahvarin volumesäädön herkkyyden ja se oli siinä. Ja kuitenkin kuusi laitetta kaukosäätimeen laitoin. Vielä tänään pitäisi laittaa johonkin nappulaan teksti-tv humaxilta toimimaan ja se on siinä. Loistava ja helppo laite kameleonin jälkeen!!!
    Ja vielä kun tuon vanhan töllön tyypin muistin yhden numeron verran väärin niin softa pyysi minua painamaan alkuperäisestä kakesta paria nappulaa 525:en takana ja ehdotti sitten oikean töllötyypin!! telkun inputit piti kyllä kanssa hienosäätää mutta ongelma katosi kun pisti aktiviteettiin "leave on" kohdan päälle eikä se enää sammuta ylimääräisiä laitteita. Ja tuo kanssa että kake "tietää" mitä laitteita on jo päällä on loistava... En kadu hetkeäkään että kameleontin vaihdoin pois!
     
  11. mark2

    mark2 Guest Guest

    Liittynyt:
    02.03.2006
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    "pikku" ongelma Nokia 120T digiboxin kanssa.Kaikki toimii muuten ok,mutta boxi vaan ei sammu !! Orginaali kaukossahan pitää sammutusnappia pitää pohjassa n.2 sek. jotta sammuu. Vaikka Harmonyssä nostaa aikaa vaikka 5000 ms,ei auta ??? Varmaankin joku tämän ongelman on jo selvitännyt :OI
     
  12. Yen

    Yen Käyttäjä

    Liittynyt:
    14.01.2005
    Viestejä:
    1 412
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko nappi ylipäätään oikea? Vaikka nappi säätöohjelmassa on PowerOff, se ei välttä mättä on oikea.

    Minun Panan telkkarissa ei ensin sammunut, muttta viiveen säädön jälkeen sammui. Lisäksi nappi on PowerToggle.
     
  13. rochsu

    rochsu Guest Guest

    Liittynyt:
    30.12.2005
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    Miten tarkalleen säädit tuota vahvarin volumesäädön herkkyyttä? Itsellä olisi sama operaatio edessä...
     
  14. Nicci

    Nicci Guest Guest

    Liittynyt:
    22.10.2004
    Viestejä:
    38
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vaihda sammutusnapiksi nimenomaan PowerToggle, ja ohjelmoi se itse Nokian "mute" näppäimestä, pidä alhaalla 2 s (josta ohjelma kyllä valittaa aluksi että on liian pitkä, mutta muutaman kerran jälkeen hyväksyy).
    Tosin, ed. mulla on se ongelma että jos sammutan boxin kun tv on valittuna, niin käynnistyksen jälkeen av-kanvan vaihtamiseksi tarvitaan 2 painallusta. Yritän illalla saada ratkaisua ongelmaan, vai toimiiko sulla moitteetta?
     
  15. Woge

    Woge Guest Guest

    Liittynyt:
    02.11.2005
    Viestejä:
    42
    Saadut tykkäykset:
    0
  16. tupe

    tupe Guest Guest

    Liittynyt:
    09.12.2003
    Viestejä:
    90
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko joku keksinyt miten noita laitteiden "devices" paikkoja voi vaihtaa tossa kaken näytöllä? Nyt menee tärkeimpiä eli boxi kakkossivulle ja haluisin tietenkin ne mitä eniten käytetään ekalle sivulle.. En ainakaan vielä ole löytänyt vastausta noilta tukisivuilta. Vai meneekö ne vaan sen alkuperäisen järjestyksen mukaan missä ne lisää heti alussa laitelistaan?

    Ja vielä toinen kysymys, saako näyttöä sammumaan millään(siis kokonaan pois päältä, ei pelkkiä valoja)? Häiritsee vaan jättää kake "päälle" esim. yöksi..
     
  17. Peltone

    Peltone Guest Guest

    Liittynyt:
    26.04.2005
    Viestejä:
    154
    Saadut tykkäykset:
    0
    saat järjestettyä activityt uudelleen, activity valikosta... ei oo vaikee löytää..

    ja näyttöä ei saa pois päältä..
     
  18. Yen

    Yen Käyttäjä

    Liittynyt:
    14.01.2005
    Viestejä:
    1 412
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä se menee itestään pois, ainakin minulla. Tuppaa vaan heräämään tosi helposti, joten voit luulla että se on aina päällä. "Riittää että kävelee samassa huoneessa" on herkkyys. Lisäksi ei tommonen nestekidenäyttö paljoa vie virtaa, varsinkin kun sisältö ei muutu...
     
  19. tupe

    tupe Guest Guest

    Liittynyt:
    09.12.2003
    Viestejä:
    90
    Saadut tykkäykset:
    0

    Activityjen järjestelyn kyllä löysin, mutta tarkoitin noita devices=laitteet nappia painettaessa näytölle tulevien laitteiden järjestelyä.
     
  20. =Rike=

    =Rike= Elac 310 Tukijoukot

    Liittynyt:
    26.03.2004
    Viestejä:
    154
    Saadut tykkäykset:
    1
    Itse en ole HDMI:lle LG:n töllöllä löytänyt suoraa käskyä:mad: Komponentit ja DVI kyllä löytyy, mutta ei tuo HDMI. Ärsyttävää kun DVD on tietty sillä kiinni!
    Opettaakkaan ei voi kun se tv:ssä valitaan juurikin valikon kautta.
    Ja töllöhän on LG:n 32LP1