Logitech Harmony 1000

Keskustelu osiossa 'Kaukosäätimet' , aloittajana Persearska, 18.09.2006.

  1. SamiL

    SamiL Uusi jäsen

    Liittynyt:
    03.11.2004
    Viestejä:
    157
    Saadut tykkäykset:
    0

    Korjaus tähän ongelmaan on tulossa. Suoraan lainattu teksti RemoteCentralin sivuilta on :

    I just want to provide you with an update. The option to map 1 button to send commands to multiple devices will be re-introduced. It is currently scheduled for release by the end of July 2007. I will keep you posted and let you know once I have an exact date.

    Regards,

    Harmony Technical Support"
     
  2. pede

    pede Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    22.10.2002
    Viestejä:
    6 311
    Saadut tykkäykset:
    19
    jees, kyllä kansa tietää
     
  3. Touho..

    Touho.. Guest Guest

    Liittynyt:
    04.04.2005
    Viestejä:
    48
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse sain tuohon ennakkotilaushintaan. Onpahan tuossa säätämisessä mennyt tovi vaikka logiikka onkin sama kuin hyvin palvelleessa 688 mallissa. Hyvältä tuntuu :)
     
  4. f55tvi

    f55tvi Guest Guest

    Liittynyt:
    13.02.2003
    Viestejä:
    619
    Saadut tykkäykset:
    0
    Käyköhän tuo 895-mallin IR-RF-muunnin tähän 1000-malliin?
     
  5. Touho..

    Touho.. Guest Guest

    Liittynyt:
    04.04.2005
    Viestejä:
    48
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oletettevasti kun tuotenumero näytti molemmissa olevan sama.
    Alkaa "tonninen" sopimaan käteen koko ajan paremmin, vaikka aika paljon tulee käytettyä suoraan pöydältä sitä.
     
  6. Heikki

    Heikki Guest Guest

    Liittynyt:
    28.02.2000
    Viestejä:
    588
    Saadut tykkäykset:
    1
    Laittakaas nyt joku omistaja kunnon arvostelu nettiin. Kiitos!
     
  7. f55tvi

    f55tvi Guest Guest

    Liittynyt:
    13.02.2003
    Viestejä:
    619
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kunnollisesta en tiedä, mutta tässä omia kokemuksia.
    Minä ostin myös tämän 1000-mallin ja ensi vaikutelma on, että laite on todella asiallisen näköinen ja nappulat tunnokkaat. Säätämiseen meni aikaa kauan n: 8 tuntia. Vaikkakin ainoastaan yhden laitteen jouduin opettamaan kokonaan käsin (Yamaha DSP-AZ1). Kaukosäädin-ohjelmisto näyttää ja tuntuu keskeneräiseltä, muutamia kummallisia virheitä tuli ja pari laitetta täytyi konfata kahteen kertaan.
    Yksi asia kummastutti ja jopa tuntui hieman petokselta, nimittäin kun kokeilin demo versiota ennen laitteen ostamista, niin siellä pystyi valikosta valitsemaan valmistajan ja laitteen mallinimen valmiista valikoista ja kävinkin kaikki omat laitteeni läpi tässä demoversiossa ja löysin kaikki laitteet, myös tämän DSP-AZ1:n:mad:
    Mutta oikeassa versiossa valikosta voi valita laitteen valmistajan, mutta mallinimi täytyy kirjoittaa itse, mitään valikkoa ei ole:hitme:
    Z-Wave laitteita ei myöskään vielä pysty tuolla laitteella ohjaamaan:confused: ihme juttu tämäkin, kun se tuolla 895-mallilla on ollut jo pitkään mahdollista.
    Yksi selkeä vika tuntuu olevan kun ei näitä kaukosäätimen helppi-ohjeita saa millään pois ja vaikka minulla on tämä IR/RF-konvertteri niin laite käskee suuntaamaan kaukosäätimen laitteita kohti, sitten se kyselee toimiiko kaikki ja haluatko piilottaa apuohjelman ja niin edelleen.......

    Mutta kokonaisuudessaan laite on erittäin hieno, jota kelpaa esitellä muillekkin.
    Kosketusnäyttö on mielestäni parempi kuin prontossa, se on selkeämpi ja "nappulat" ovat jotenkin tunnokkaamat.
    Akun kesto tuntuu olevan näin ensituntumalta huono, mutta mitään tarkkaa tietoa ei vielä ole ja latausasema on muuten asiallinen, mutta siinä ei ole mitään lukitusta.
    Erikoisen hieno oli myös myyntipakkaus, vaikka eipä sillä ole minulle merkitystä.
    Ja vaikeuksista huolimatta pystyn kaukosäätimellä ohjaamaan kaikkia laitteitani, eikä minun laitteeni ole helpoimmasta päästä.
    Eli suosittelen:thumbsup:

    edit: katselin tuota webbi-sovellusta ja huomasin sen olevan aikatavalla keskeneräinen, ei pysty kaikkea ohjelmoimaan.
    Osa toiminteista puuttuu kokonaan ja sitten taas toisaalta on sellaisia ominaisuuksia mitä ei taas ole PC-sovelluksessa, kummallista mutta totta!
     
  8. erep

    erep Guest Guest

    Liittynyt:
    28.11.2006
    Viestejä:
    1 534
    Saadut tykkäykset:
    0
    kyllä helpin saa pois, mutta ei suoraan kapulasta vaan konffausohjelmasta. siis jos toimii sama kuin muillakin.
     
  9. f55tvi

    f55tvi Guest Guest

    Liittynyt:
    13.02.2003
    Viestejä:
    619
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vaikka ohjelmasta sen poistin, niin silti se edelleen on kaukosäätimessä toiminnassa:OI edellinen 895 malli toimii kuten pitääkin!
    Oikeasti ei se nyt niin vaarallista ole.:)
    Poistin tuon helpin nyt vielä erikseen webbi-sovelluksella (joo, ihme että se oli siellä vielä aktiivisena), saapas nähdä toimiiko nyt.
     
  10. esimula

    esimula Guest Guest

    Liittynyt:
    26.08.2004
    Viestejä:
    13
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oon nyt käyttänyt säädintä yhden päivän. Muutama huomio:

    akku on aivan säälittävä. Se ei kestä päivääkään käytössä. Tänään oon käyttäny säädintä muutaman tunnin ja akku on jo loppu. Toivottavasti akunkesto vähän paranee muutaman latauksen jälkeen. Nyt se on ladattu pari kertaa tyhjästä täyteen eikä hyvältä näytä.

    Ohjelmisto on aivan pska. 525 säätimen kanssa pärjäsin ohjelmistolla melko hyvin, mut tällä uudella säätimellä ohjelmisto on surkea ja buginen. Ehkä johtuu myös säätimen Firmwaresta. Siirsin aluksi asetukset 525:sta tonniin ja kaikki toimi hyvin. Tähän tein muutamia muutoksia. Asetin kanavien kuvat, uuden taustakuvan ja lisäsin jotain toimintoja. Tämän jälkeen activityt ei toimi enää kunnolla. Painaessa Watch TV activitya yhdestä ns välilehdestä puuttuu kaikki toiminnot eikä näitä toimintoja pysty säätämään ohjelmistolla itse. Tässä välilehdessä pitäisi olla digiboksin play, stop yms. napit. Logitechin foorumeilla tästä on jotain juttua, mutta mitään korjausta tähän ei ole. Koitan resetoida ohjaimen tehdasasetuksiin ja testaan sit uudestaan. Nyt en voi testailla ku pitää ladata ohjainta. Voi v....!
     
  11. Touho..

    Touho.. Guest Guest

    Liittynyt:
    04.04.2005
    Viestejä:
    48
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kuten tuolla toisessa ketjussa kerroin että itse tein tuon tonnisen asetukset "puhtaalta" pöydältä ja itsellä ei ongelmia ole ollut. Akkua latasin noin 12 tuntia ennen käyttöön ottoa ja nyt kestää noin 5 päivää aktiivista käyttöä.
    Itseä harmittaa eniten picture ja sound "nappuloiden puute koska olin ohjelmoinut noiden nappuloiden taakse 688:ssa teksti tv:n toiminnot (TV) No tonnisella tulee käyttettyä boksin (topfield) teksti tv:tä.
     
  12. f55tvi

    f55tvi Guest Guest

    Liittynyt:
    13.02.2003
    Viestejä:
    619
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minullakaan ei ensimmäinen lataus kestänyt kuin n: päivän, mutta nyt tämä toinen lataus on jo kestänyt 5 päivää ja eilen illalla kun akun varaustilaa katsoin, oli vielä yli puolet varauksesta jäljellä.

    IR/RF-muunninkin toimii nyt ongelmitta, alussa kaukosäädin käski asentamaan muuntimen uudelleen vaikka olin sen jo tehnyt, mutta kun sen kohdan skippasin, niin muunninkin toimi, eli oli joku virheilmoitus, nyt ei enää ilmoitusta tule, kun olen laitteen kolmannen kerran päivittänyt.
    Kannattaa muuten huomioida, että nettisoftalla ei tee mitään, siellä (ainakin minulla) isoa osaa napeista ei pysty säätämään ollenkaan ja jos käyt nettisoftalla säätöjä tekemässä, niin näistä puuttuvista napeista on hävinnyt kaikki tiedot:hitme:

    Muuten olen laitteeseen todella tyytyväinen, softa on todellakin hieman vajavainen, mutta eiköhän siihenkin korjaus vielä tule.
     
  13. best3150

    best3150 Guest Guest

    Liittynyt:
    09.11.2004
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eli akku vissiin kestää normaalikäytössä ilman latausta ainakin sen 5 päivää. Pystyykö tuon akun vaihtamaan itse, kun se sitten joskus muutaman vuoden päästä kuoleentuu?
     
  14. Touho..

    Touho.. Guest Guest

    Liittynyt:
    04.04.2005
    Viestejä:
    48
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pystyy vaihtamaan. Muistuttaa jonkin verran nokian vanhempien mallien akkua.
     
  15. Mopari

    Mopari Guest Guest

    Liittynyt:
    13.05.2006
    Viestejä:
    11
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla hävis samaantapaan napit 895->1000 , pari soittoa harmony tukeen, ei mitään apua paitsi kehuvat uuden softan tulevan kohta. No poistin kaikki toiminnot ja hiffasin et se 'Katso TV' pitää tehdä 'katso tallentavan digiboxi' tms. kautta jolloin sain ne digiboxin napit siihen ruutuun taas.

    Sanoivat että major upgrade on tulossa tän kuun (04) lopussa, mailissa tuli tällänen vinkki myös mitä en ite testannu:

    -------------------------------------------
    Kuvailemanne ongelma on tiedossa oleva ohjelma virhe Euroopassa Harmony 1000 kaukosäätimien kanssa ja me olemme korjaamassa sitä.
    Olemme pahoillamme tästä. Odottaessa korjausta tuohon ohjelmointivirheeseen, te voisitte menetellä seuraavasti:

    1.Menkää internetissä sivulle production.harmonyremote.com (huom ei www:ta alkuun!)
    2.Kirjautukaa sisään käyttäen omaa käyttäjätunnusta ja salasanaanne.
    3. Tuolta pääsette muokkaamaan painikkeita ongelmitta.
    4. Tehtyänne tarvittavia muutoksia kirjautukaa ulos netti sivulta.
    5. Kirjautukaa sisään käyttäjä ohjelmaan, joka teillä on asennettuna tietokoneellenne.
    6. Päivittäkää kaukosäätimenne. (Vaikka te ette näe tekemiänne muutoksia tuossa ohjelmassa ne ovat silti tallettuna serverillämme ja päivittäessänne nämä tiedot siirtyvät kaukosäätimeenne.)

    Mikäli tämäkään menetelmä ei korjaa tilannetta, ottakaa miehin uudestaan yhteyttä.

    Ystävällisin terveisin,
    Harmony asiakastuki
    -------------------------------------------
     
  16. esimula

    esimula Guest Guest

    Liittynyt:
    26.08.2004
    Viestejä:
    13
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla auttoi kun poistin digiboksin kokonaan luettelosta ja päivitin kaukosäätimen. Sitten vaan lisäsin digiboksin uudestaan laitteisiin, päivitin Katso TV:tä aktiviteetin ja lopuksi pävitin kaukosäätimen. Nyt säädin pelittää normaalisti.
     
  17. User73

    User73 Guest Guest

    Liittynyt:
    05.05.2007
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Terve! Olen itse käyttänyt 'Tonnista' nyt muutaman päivän ja varsin positiivinen kuva ainakin tällä hetkellä laitteesta. Yksi asia tosin häiritsee, eli omituinen vinkuna kun näyttö on päällä. Onko muilla samansuuntaisia kokemuksia? Sirinä on mielestäni pahimmillaan silloin, kun laite on laturissa ja näyttö on aktiivisena.

    Käyttöönotosta voisin muutaman tai vähän useammankin sanan sanoa. Sain laitteen maanantaina ja latailin sitä tiistaihin asti. Asensin mukana tulleen softan ja tökkäsin kaken usbilla kiinni läppäriin. Windows XP löysikin uuden laitteen, mutta ei kuitenkaan ajureita mistään. No, ei muuta kuin toinen läppäri käteen ja asensin ohjelman siihen. Sama juttu. Viimeisenä keinona asensin ohjelman vielä kotikoneelle ja taas tuloksena sama eli Windows löysi uuden laitteen, mutta ei saanut asennettua ajureita. Taistelin koko päivän ja asentelin ohjelmat uudelleen jne. mutta en vain saanut laitetta asennettua. Lopulta luovutin ja laitoin meiliä Logitechin käyttötukeen. En sitten tiedä menikö posti perille, kun mitään ei ole kuulunut ::OI

    Seuraavana päivänä kuitenkin otin jälleen läppärin käteen ja käynnistin logitechin softan ja kas kummaa, se alkoikin päivittämään itseään. Toivoa täynnä kytkin 'Tonnisen' jälleen koneeseen kiinni ja Windows tunnisti laitteen ja asensi ajurit! :thumbsup: Ihmetyttää vain, että minkähän takia softa ei osannut päivittää itseään tiistaina? Pääasia, että pääsin vihdoin ja viimein räpläämään asetuksia.

    Minulla ei ole kokemuksia muista vastaavista laitteista, joten en valitettavasti osaa oikein sanoa toimiiko esim. päivittäminen ja asetusten muokkaus paremmin kuin muissa, mutta itse olen kyllä tähän tyytyväinen, kun en tiedä paremmasta :) :)

    Omien kokemusten perusteella, alkuvaikeuksista huolimatta, voin jopa suositella 'Tonnista' muillekin! :thumbsup:
     
  18. subseeker

    subseeker Guest Guest

    Liittynyt:
    01.06.2006
    Viestejä:
    124
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kylläpä tulee myyntiin melkoisen keskeneräistä paskaa siis. :eek:

    Ja porukka ostaa. :D :hitme:
     
  19. best3150

    best3150 Guest Guest

    Liittynyt:
    09.11.2004
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Muuten ei mulla säädin vingu, mutta sillon, kun laitan lataukseen ja näyttö ei vielä ole sammunut niin kuuluu aika kova vinkuna. Vinkuna kyllä loppuu (minun korvilla kuultuna) kun kake sammuttaa näyttönsä.

    Kaikki muu on pelannut hyvin paitsi kakkos tv:ni vuodelta 1989 :)...valmistaja ja malli (Salora 28M91) löytyy suoraan logitechin kannasta mutta ei vaan toimi..ei mikään komento. Olen myös kokeillut ohjelmoida normaalisti ja RAW muodossa komennot. Huonolla menestyksellä. Vain kaksi itse opetettua komentoa toimii. Eli joku mättää ja pahasti tuon telkan kaa.
     
  20. f55tvi

    f55tvi Guest Guest

    Liittynyt:
    13.02.2003
    Viestejä:
    619
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ai miten niin:confused:

    Onko sinulla paljonkin kokemusta ko. laitteesta?

    Kannattaa ottaa huomioon, ettei kaikki ongelmat johdu itse laitteesta, vaan osa johtuu käyttäjistä. Itsellä laite ollut käytössä kuukauden ja mielestäni paras kaukosäädin mitä minulla on koskaan ollut ja vielä parhaimman näköinen:king:
    Eikä sen säätimen saaminen siihen kuntoon, että kaikki pelaa täydellisesti ole kuitenkaan kovin helppoa, varsinkin jos laitteita on enemmän kuin kaksi.

    Itse ohjaan 1000:lla 12:ta laitetta ja activiteettejakin on seitsemän ja kaikki toimii hienosti:thumbsup:
    Eikä muuten minun laite pidä minkäänlaista vinkunaa!