Liikkeiden "tv-kalibroinnit"

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana Boxer, 01.10.2019.

  1. Boxer

    Boxer Käyttäjä

    Liittynyt:
    24.10.2009
    Viestejä:
    715
    Saadut tykkäykset:
    97
  2. kmruuska

    kmruuska Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    27.10.2009
    Viestejä:
    1 174
    Saadut tykkäykset:
    389
    Itse asiassa hän on ottanut kantaa johonkin muuhun. Hän vertaa säätöjen kopiointia kalibrointiin. Voi olla että joidenkin ketjujen ”kalibrointi” on myös tuota mutta se olisi huijausta. Ainakin osa ketjuista ilmeisesti oikeasti kalibroi TV:n maksusta koska olen nähnyt ihan oikeita raportteja täälläkin.

    Tietämätön toimittaja.
     
  3. Make73

    Make73 Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    3 404
    Saadut tykkäykset:
    130
    No johan on taas rimanalitus...olen ihmetellyt miksi TM ylipäätään jakaa valkotasapainon ja värien asetuksia, toiset sitten naputtelevat niitä televisioihinsa ja ovat tyytyväisiä vaikka kuva voi mennä huonommaksi kuin oletusasetuksilla.
     
  4. Boxer

    Boxer Käyttäjä

    Liittynyt:
    24.10.2009
    Viestejä:
    715
    Saadut tykkäykset:
    97
    LCD-televisioiden panelit ovat pääsääntöisesti tasalaatuisia, niiden tuotanto kun sujuu vuosikymmenten rutiinilla joten tuollaisissa ilmaisissa säätöarvotiedoissa joita mm. TM julkaisee on jotain mieltä. Mitäänhän ei menetä - jos kuva tuntuu huonommalta kuin tehdasasetuksilla, voi tehdasasetukset aina palauttaa. OLED-televisioista olen kuullut että niiden panelituotannon laadussa on epätasaisuutta, paneleissa ilmenee pitemmässä käytössä "kulumista" ja jopa joidenkin merkkien firmwarepäivitykset vaikuttavat kuvanlaatuun!! Syyttävä sormi osoittaa niissä kyllä enemmän panelivalmistajaan kuin mihinkään muuhun.