Lidlin kassakäyttäytyminen ABC

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic (Yleiskeskustelu)' , aloittajana RonJ, 11.02.2003.

  1. pundewhee

    pundewhee Guest Guest

    Liittynyt:
    18.03.2008
    Viestejä:
    872
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mitä oon kerran joutunu kysymään rahoja takaisin (myyjä näppäili 12 oluen sijasta 16) niin myyjä on joutunut kutsumaan myymälävastaavan paikalle, eivät anna kassat ite suoraan rahaa. Oon myös nähnyt jonossa seisoskellessa muutamia kertoja tilanteita, ja aina myymälävastaava soitettu paikalle. Myyjä toimi siis väärin kun anto siulle rahat suoraan.
     
  2. Viipperi

    Viipperi Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    06.03.2004
    Viestejä:
    1 199
    Saadut tykkäykset:
    1
    No toi myymälävastaava ei ole mikään käytäntö, koska kun meillä joskus otettu väärin rahaa, on annettu meille kuuluvat rahat ihan kassahenkilön toimesta, ja hän ei ole ollut myymälävastaava.
     
  3. Kiila

    Kiila Käyttäjä

    Liittynyt:
    31.01.2001
    Viestejä:
    1 660
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pitäisi itsekin olla tarkempi. Kortilla maksaminen on tehnyt melko zombiksi ja kaikki kuitataan mitä eteen laitetaan, sen suurempia ihmettelemättä :) Pari viikkoa sitten palautin 7,20€ edestä pulloja Siwaan, otin vaihdossa 4kpl täysiä 1/3 Sandels tölkkejä ja ajattelin että pari euroa saan vielä takaisin. Loppusumma oli 7,50€ ja löin mitään ajattelematta 30c myyjän käteen. Vasta pihalla mietin että voiko yhdellä tölkillä olla hintaa 1,875€.
     
  4. Bumer

    Bumer Goodfella Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    10.09.2004
    Viestejä:
    1 689
    Saadut tykkäykset:
    4
    Lidl:issä on käytäntö että vain myymälä vastaava tai hänen sijainen voi palauttaa rahaa/hyvittää yms. Henkilö varmaan ajatteli että ajan säästämiseksi annan rahat suoraan, vaikka pohjakassa heittää päivän lopussa hänen osalta.

    Mitä noihin Lidl hintoihin tulee niin ihan takulla siiderin hinnassa alhaalla luki että "ei sis panttia", vaikka EtP muuta luulikin. Olen nähnyt Lidl:issä monestikkin sellaisia ja ihan itse riipustanut.
     
    Viimeksi muokattu: 10.04.2011
  5. samsamsam

    samsamsam Uusi jäsen

    Liittynyt:
    25.04.2004
    Viestejä:
    495
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sitten Lidl toimii tässä lain vastaisesti. Pantti pitää olla mukana tuotteen "hyllyhinnassa".

    http://www.laki24.fi/kulu-kuluttajansuoja-kulutushyodykehinta.html
     
  6. Bumer

    Bumer Goodfella Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    10.09.2004
    Viestejä:
    1 689
    Saadut tykkäykset:
    4
    Siitä on kyllä aikaa, mutta "Yksikköhinta tarkoittaa tuotteen lopullista kilo-, litra-, metri-, neliömetri- tai kuutiometrihintaa verot mukaanlukien, mutta ei panttia." eli ilmoitettu esim. tölkki 0,5L/1,69€.
     
  7. samsamsam

    samsamsam Uusi jäsen

    Liittynyt:
    25.04.2004
    Viestejä:
    495
    Saadut tykkäykset:
    0
    "Myyntihinnalla tarkoitetaan tuotteen tietyn määrän hintaa tai lopullista yksikköhintaa mukaan lukien verot ja mahdollinen pantin arvo." Eli pantin kera olevan hinta pitää löytyä hyllyn reunasta.