LG:n taulu-TV:n paneelin ja takuun kanssa olisi ongelmia

Keskustelu osiossa 'Muut televisiot, näyttölaitteet ja soittimet' , aloittajana djyallu, 29.05.2008.

  1. jani86

    jani86 Guest Guest

    Liittynyt:
    19.03.2005
    Viestejä:
    302
    Saadut tykkäykset:
    0
    Verkkokaupassa nuo palautuksen ja takuut yleensä toimivat kyllä todella hyvin. Yleensä saa heti uuden tuotteen tai rahatkin voi saada takaisin. Myös vaihto kalliimpaan tuotteeseen välirahalla pitäisi onnistua.

    Itse en kyllä kertaakan ole sinne mitään vienyt, mutta muilta olen nuo takuuhommat kuullut.
     
  2. djyallu

    djyallu Guest Guest

    Liittynyt:
    29.05.2008
    Viestejä:
    30
    Saadut tykkäykset:
    0
    Yllättäen soittivat HobbyHallista ja ehdottivat tuotteen vaihtamista uuteen. Kummallista sinänsä, että en ole ollut yhteydessä heihin luvatun tuotevaihdon tiimoilta. Liekkö sitten olleet LG:ltä yhteydessä myyjäliikkeeseen. Vaihdonhan piti alun alkaen mennä laitetta korjanneen huollon kautta, joka oli tuolloin lomalla.

    Sopiva malli oli valmiiksi mietittynä ja uusi töllö saapuikin parissa päivässä aivan kotiovelle toimitettuna. Luvattua hinnan erotusta (300€) ei ole tililläni näkynyt, eikä varmaankaan tule näkymäänkään... Myyjäliikkeen lupauksesta kun on jo kulunut pari viikkoa. Tästä en jaksa ruveta kinaamaan, koska tilanne on nyt mielestäni ok. Uusi TV vastaa odotuksiani ja olen siihen kovin tyytyväinen.

    Loppu hyvin kaikki hyvin:)
     
  3. jehu80

    jehu80 Guest Guest

    Liittynyt:
    14.09.2006
    Viestejä:
    522
    Saadut tykkäykset:
    1
    Et kai sä jätä 300€ ottamatta jos sellanen on luvattu? Mulle kelpais ainakin ;)
     
  4. spacman

    spacman Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.01.2004
    Viestejä:
    169
    Saadut tykkäykset:
    0
    Omakohtaiset kokemukset Infocaresta on yhtä huonoja kun ko. LG:n tapauksessa. Töllössä ei toiminut uutena DVI-liitäntä ja kun verkkokaupan sivulla sanottiin että huolto menee infocaren kautta niin soitin sitten Infocarelle, josta sanottiin että lähetä tänne. Posti haki töllön ja meni kaksi viikkoa ilman että mitään kuului. Soitin sitten infocarelle että missä mennään..."Etsitään vikaa" oli vastaus. Meni viikko ja taas soitetaan "ei ole huoltomanuaalia"...Kysyin sitten että voiko laitteen vaihtaa uuteen jos kerran vikaa ei pysty korjaamaan. "ei voi, kun ei ole luvattu takuuehdoissa vaihtolaitetta"...

    Otin sitten yhteyttä verkkokauppa.comiin josta töllö oli ostettu ja siellä oltiinkin sitä mieltä että huolto toimittaa uuden töllön jos vanhaa ei saada korjattua ja että ottavat yhteyttä Infocareen. Ja tosiaan viikko tästä niin posti toi uuden töllön. Jos olisin jäänyt odottamaan että infocare olisi korjannut töllöni niin varmaan odottaisin vielä tänä päivänä...
     
  5. djyallu

    djyallu Guest Guest

    Liittynyt:
    29.05.2008
    Viestejä:
    30
    Saadut tykkäykset:
    0
    On se kyllä vähintäänkin käsittämätöntä tuo Infocaren toiminta. Ottaisivat mallia vaikkapa ko. paikallisen huollon toiminnasta. Palvelu on ollut alusta asti ystävällistä ja asiantuntevaa, ilman turhia vitt*****ta. Samaa ei voi sanoa Infocaresta. Toivottavasti minun ei koskaan tarvitse olla missään tekemisissä mokoman puulaakin kanssa (toivossa on hyvä elää).

    Täytyypä vielä hieman kehua Hobby Halliakin. Vaikka aluksi palvelu oli penseää ja luvattu huollon soittokin jäi tulematta, niin olen kuitenkin tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen. Mitä nyt luvattu 300€ jäi saamatta:) Koen kuitenkin, että oikeus tapahtui kohdallani. Lienekkö sitten asia kulkeutunut oikean henkilön korviin.
     
  6. Tonppa

    Tonppa Guest Guest

    Liittynyt:
    13.04.2000
    Viestejä:
    1 327
    Saadut tykkäykset:
    2
    Oikeus ei ole tapahtunut, ellet saa tuota 300 euroa! Älä nyt hyvä mies luovuta sen suhteen! Sillä hinnalla saat vaikka uuden monitorin hankittua tietokoneeseesi.
     
  7. Jpee

    Jpee Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    02.07.2002
    Viestejä:
    322
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ota ihmeessä yhteyttä myyjä liikkeeseen tuon 300€ tiimoilta. Jos se on sinulle luvattu niin kuuluuhan sinun se saada. Asia luultavasti selviää yhdellä puhelinsoitolla.

    Btw. On se hyvä että tulin lukeneeksi tämän topic:n. Tuossa jo hetken mietiskelin josko sitä LG:n plasman ostaisi, mutta näiden juttujen jälkeen LG on auttamatta pois listalta. Joten kiitoksia siitä että jaoit kokemuksesi täällä plazalla :rolleyes:
     
  8. djyallu

    djyallu Guest Guest

    Liittynyt:
    29.05.2008
    Viestejä:
    30
    Saadut tykkäykset:
    0
    Laitoin myyjälle sähköpostia tuosta puuttuvasta 300 eurosta. Pitää soitella perään jos mitään ei kuulu kohtuullisessa ajassa. Niin ja tietty olisin ottanut suoraan kalliimman laitteen viallisen tilalle jos olisin arvannut, että kauppasumman erotus jäisi saamatta.

    Olisihan tuo luvattu 300€ tervetullut "lisä" lapsiperheen menoihin.
     
  9. djyallu

    djyallu Guest Guest

    Liittynyt:
    29.05.2008
    Viestejä:
    30
    Saadut tykkäykset:
    0
    No niin, luvattu rahakin oli näemmä tullut Hobby Hallista tililleni. Loistavaa toimintaa, vaikka rahan saanti hieman kestikin. Paljon on HH:sta ostettu ja tullaan ostamaankin.

    Kaikki muut hoitivat vastuunsa vähintäänkin hyvin, mutta Infocare saa toiminnastaan piiiitkän miinuksen.

    Josko tämä nyt vihdoinkin olisi tässä:sleep:
     
  10. Elläimen käsi

    Elläimen käsi Guest Guest

    Liittynyt:
    22.08.2006
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vanha triidi, mutta kun aiheeseen sopii niin postaampa tänne.

    Kyseessä LG 37LC2R televisio, jolla ikää 2,5 vuotta. Viimeisen puolen vuoden aikana paneelin keskelle on ilmestynyt noin 25x15 cm kokoinen tumma läikkä, siis kuva lähteestä riippumatta on tuommosen "läikän" kohdalta huomattavasti tummempi kuin pitäisi.

    Takuuhan tuossa on ummessa (2 vuotta), mutta virhevastuu pätenee tässäkin tapauksessa kun kyseessä ei ole itse aiheutettu vika?

    Asiasta otin ensin yhteyttä LG:n sivujen kautta. Minäkin tiedän nyt, että sieltä lähetetty yhteydenottopyyntö kuvineen menee nähtävästi suoraan roskakoriin.

    Seuraavaksi soitin LG:lle ja kerroin asian. "Asiakaspalvelija" pyysi lähettämään ottamani kuvat, joista vika käy ilmi, henkilökohtaiseen sähköpostiinsa että asia saadaan eteenpäin. Tästä on nyt 5 viikkoa ja 3 soittoa aikaa, kukaan ei tiedä asiasta mitään, eikä kyseistä "asiakaspalvelijaa" tunnu olevan enää olemassakaan tuossa firmassa, eikä asia siis ole edennyt yhtään mihinkään.

    Yhteydenotto huoltofirmaan, eikä siellä sanottu asiaan juuta eikä jaata. Vetosin siis virhevastuuseen, koska kyse on selvästi viasta paneelissa eikä mitään fyysistä itseaiheutettua ole tapahtunut.

    Vinkkejä mitä tehdä seuraavaksi?

    Aamulla soitan ensimmäisenä myyjäliikkeeseen, eli verkkokauppa.comiin ja yritän heidän kanssaan selvittää asiaa, niinkuin olisi nähtävästi kannattanut alunperinkin tehdä.
     
  11. Thorne

    Thorne Guest Guest

    Liittynyt:
    23.03.2008
    Viestejä:
    67
    Saadut tykkäykset:
    0
    Virhevastuusta on turha lähteä valittamaan valmistajalle tai huoltoliikkeelle suoraan. Ainoa taho joka on vastuussa asiasta on myyjäliike. He hoitavat sitten asiaa oman näkemyksensä mukaan huollolle / valmistajalle.
     
  12. Taavett1

    Taavett1 Guest Guest

    Liittynyt:
    30.05.2009
    Viestejä:
    17
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tässä oma ehdotukseni miten hoitaa nämä reklamaatiot:

    1. Ota yhteyttä myyjään.
    2. Jos myyjä on yhteistyöhaluinen tee mitä pyydetään kohtuuden rajoissa.
    3. Muista aina pyytää aika mihin mennessä ottavat sinuun yhteyttä. 95% tapauksissa yhteydenottoa ei tapahdu tähän mennessä mutta kun aika on sovittu tiedät koska sinun pitää ottaa yhteyttä uudestaan.
    4A. Jos homma menee hankalaksi ota yhteyttä kuluttujaneuvojaan.
    TAI
    4B. Yritä saada yhteys mahdollisimman korkealle firmassa. Myyjä tekee mitä on käsketty, huoltopomo voi olla hankala mutta toimitusjohtaja antaa usein periksi.
    5. Kun reklamaatio on hoidettu pistä haukut/kehut julkiselle foorumille. Tämä on tärkeää. Kun toiminta on julkista paranee palvelu.
     
  13. Make73

    Make73 Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    3 404
    Saadut tykkäykset:
    130
    Jos on puhelimitse yhteydessä, niin kannattaa kirjoittaa johonkin ylös henkilön nimi kenen kanssa on puhunut. Monesti kun tahtoo olla niin, että vähän ajan kuluttua ei kukaan ole koskaan keskustellutkaan kanssasi asiasta.

    Näissä asioissa ei kannata antaa periksi ja roudata tölsyä roskiin, koska ainakin itse vastustan tätä nykajan meininkiä että laitteet tehdään TARKOITUKSELLA kestämään vain heiman yli takuuajan.
    Turha pehmoilu pilaa muidenkin mahdollisuuksia hoitaa asiat nopeasti ja asetusten mukaisesti.
     
  14. Elläimen käsi

    Elläimen käsi Guest Guest

    Liittynyt:
    22.08.2006
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Noniin.. tuohon ylläolevaan asiaani olen vihdoin ja viimein saanut selvyyden. Valitettavasti verkkokauppa.comin asiakaspalvelu asiassa on ollut ala-arvoista, mutta itse hoitamalla laite saadaan vihdoin kuntoon.

    Elikkä asian kulku oli seuraava:

    - 15.6.2009 viasta ilmoitettu verkkokauppa.comille vikakuvauksineen ja valokuvineen sähköpostitse.

    - 1.7.2009 viasta ilmoitettu toistamiseen useiden kymmenien soittoyritysten jälkeen ja sähköpostiin liitetty edelläolevan lisäksi kuluttajaneuvojan kanssa käyty keskustelu.

    - 1.7.2009 pikainen vastaus edelliseen, jossa pahoittelut viivästyksestä ja vetoaminen kiireeseen ja sairaslomalaisiin (perussetti). Lupaus lähettää vikailmoitus reklamaatio-osastolle pikaisesti ja siihen pikainen vastaus.

    - 1.7.2009 Soitto LG:lle, jossa tiedot otetaan ylös ja kehoitetaan pyytämään myyjän kanta asiaan.

    - 24.7.2009 Lukuisista yhteydenottoyrityksistä huolimatta (puhelin), verkkokauppa.comista ei saatu ketään asiaa hoitavaa kiinni, eikä minkäänlaista kantaa asiaan. Tässä kohtaa ensimmäisestä reklamaatiosta siis aika kuukausi ja viikko.

    - 24.7.2009 Toimitan television omatoimisesti vikakuvauksen ja reklamaation kanssa matkahuollolla InfoCare Oy:lle huoltoon.

    - 24.8.2009 Lähetän erittäin ystävällissävyisen sähköpostin verkkokauppa.comille. Onhan ensimmäisestä reklamaatiostani kulunut aikaa kohta 2½ kuukautta ja "pikaista vastaustakin" on odoteltu jo 1½ kuukautta 1.7.2009 lähtien.

    - 25.8.2009 Verkkokauppa.comin reklamaatiopäällikkö Timo Halonen ottaa sähköpostilla yhteyttä ja jälleen samat pahoittelufraasit luetellaan. Myös luvataan ottaa yhteyttä InfoCareen kustannusarvion muodossa ja päätökset kuulemma tehdään sen perusteella. Halonen muistuttaa, että yli 2.5 vuotta vanhoissa televisioissa asikas ja myyjä jakavat korjauskulut, jos kyseessä on virhevastuun alainen vika.

    - 26.8.2009 InfoCaresta soittelee asiallinen korjaaja, joka kertoo ottaneensa yhteyttä LG:hen, joka suostuu korvaamaan uuden paneelin ja minun tulisi maksaa työn osuus 120€. Tähän suostun, asia laitetaan vireille.

    Nähtävästi pitäisi itse olla verkkokauppa.comissakin töissä, kun siellä ei tunnu asiakaspalvelu kiinnostavan, virhevastuuasioissa ainakaan. Seuraavaa televisiota tuskin verkkokauppa.comista ostan. LG siis on asiassa selvästi sitä mieltä, että virhevastuun piiriin paneeli kuuluu, sen sijaan verkkokauppa.comin kantaa asiaan tuskin koskaan saadaan, vaikka Timo Halosen mukaan korjauskulut jaetaan myyjän ja asiakkaan kesken . InfoCare ja LG sen sijaan toimi asiassa ihan kiitettävästi, vaikka luvattu 2 viikon huoltoaika venyikin reilusti.

    Tästä saattaa joku saada halvan television uudella paneelilla, kunhan laite saadaan kotiin :D
     
    Viimeksi muokattu: 26.08.2009
  15. Thorne

    Thorne Guest Guest

    Liittynyt:
    23.03.2008
    Viestejä:
    67
    Saadut tykkäykset:
    0
    Asiallisesti hoidettu tapaus sinun osaltasi. Mukava nähdä, että vaikka kaupan kanssa asiointi ei onnistunut, saatiin asia jotenkin hoidettua muiden tahojen toimesta.
     
  16. r13ska

    r13ska Guest Guest

    Liittynyt:
    09.01.2012
    Viestejä:
    5
    Saadut tykkäykset:
    0
    LG 47 tuumaa LCD ja myyjä verkkokauppa.com Oulu.

    Ostettiin helmikuussa 2011 ja kaveri osti samanlaisen. Meidän tv pelitti mutta kaverin ei. Kaveri palautti huoltoon (omin bensoin 100 km), haki kotiin ja ei vieläkään toiminut. Kaveri lopetti kaupanteon, palautti tv:n. Vaihtoi tv -tekniikan, myyjän sekä merkin. Kuulemma on toiminut pulmitta, vaikka verkkokaupan huolto oli selittänyt että "tarkistakaapa talonne tv-antennin signaalin vahvuus". Ei se vika signaalissa ollut.

    Meillä taas pulmat alkoivat joulukuussa 2011. Rivi pikseleitä vaakasuoraan sekä rivi pystysuoraan näyttää mitä sattuu. Yhteyttä verkkokauppaan.

    Vastaus: ottakaa yhteys infocare huotofirmaan.

    Yhteys infocare huoltofirmaan.

    Vastaus: ottakaa yhteys LG maahantuojaan.

    Pelkästään tämä pompottelu pani niskakarvat pystyyn. Jatkoa seuraa samalla linjalla.

    Jatkan seuraavassa viestissä mitä seuraavaksi tapahtui.
     
  17. Pikra

    Pikra Guest Guest

    Liittynyt:
    05.11.2011
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    0
    joitakin vuosia sitten itsellä oli ongelmia Applen läppärin kanssa. Kone oli siis jo pari vuotta vanha siinä vaiheessa kun ongelmat ilmeni, soittelin siitä suoraan Applelle n.10 kertaa kun eivät meinanneet suostua sitä korjaamaan ja mielestäni koneen pitäisi yli pari vuotta kestää huoletta. Asia kuitenkin sitten ratkesi sillä kun tajusin huollon henkilökunnalta kysyä paikallisen kuluttajasuoja-asiamiehen puhellinnumeroa, johon henkilö vastasi sitten erittäin nopeasti, että korjaavat laitten tai lähettävät korvaavan laitteen tilalle. Kesti n. 3pv ja koneen tuotiin kotiovelle... :)

    Eli suosittelen kyselemään huollosta/myyjältä tuota kuluttajasuoja-asiamiehen puhellinumeroa, niin rupee kummasti tapahtumaan. Todettu useampaan kertaan myös jälkikäteen.
     
  18. sonof

    sonof Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.06.2004
    Viestejä:
    220
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tässä vaiheessa menee jo mönkään. Sinun pitäisi vastata tähän, että en ota, ottakaa itse. Muuten sinua voidaan pompotella minne sattuu kuten infocare jo teki ohjaamalla LG:n puoleen. Kuten ketjussa on jo aiemmin mainittu, sinun ei tarvitse olla yhteydessä muuhun kuin myyjään ja on heidän vastuullaan hoitaa kaikki muu siitä eteenpäin.
     
  19. r13ska

    r13ska Guest Guest

    Liittynyt:
    09.01.2012
    Viestejä:
    5
    Saadut tykkäykset:
    0
    Infocare sinänsä on toiminut ripeästi, noutivat koneen ja ilmoittivat että laite palautuu LG:lle ja verkkokauppa ottaa minuun yhteyttä. Nyt tietysti pitäisi tietää, MILLOIN verkkokauppa ottaa yhteyttä, odotammeko kesää vai ensi talveen. Koko ajan asiakas on pimennossa ja pitää itse selvitellä missä vaiheessa asia etenee. Tiedä häntä, onko gigantissa yhtään vähemmän villi meno takuuasioissa ?
     
  20. r13ska

    r13ska Guest Guest

    Liittynyt:
    09.01.2012
    Viestejä:
    5
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minä kerroin, että onpa villiä touhua kun myyjä nostelee vaan käsiään. Otanko yhteyden kuluttajaneovojaan ? Onko siitä apua, kun toiminta on noin villiä, veikkaan että kuluttajaasiamiehestä ei ole kepittämään tuollaisia myyjiä.

    Mainittakoon, että Lg sanoo asian heidän puolestaan olevan selvä myyjään päin. Verkkokauppa kuitenkin näköjään odottaa, että MINÄ otan heihin yhteyttä.

    Laittaisko poliisitutkinnan, infocare vei telkkarin ja korvausta tai telkkaria ei näy ei kuulu.