LG:n taulu-TV:n paneelin ja takuun kanssa olisi ongelmia

Keskustelu osiossa 'Muut televisiot, näyttölaitteet ja soittimet' , aloittajana djyallu, 29.05.2008.

  1. Xinot

    Xinot Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.11.2005
    Viestejä:
    243
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sama töllö, sama ikä, sama vika, takuuvaihtoon ongelmitta. Huoltoliikkeenä Digi Service Tampere. Nopeaa ja asiallista palvelua ilman turhia ja hyödyttömiä kadenvääntöjä.

    edit. oli myöskin jotakin kanavan logoa (the voice (paskaakin paskempi logo tällä kanavalla)) näkyvissä ylänurkassa, mutta tästä eivät alkaneet painia koska huoltoon tv toimitettiin näiden vaaleiden pystypalkkien vuoksi..
     
    Viimeksi muokattu: 02.06.2008
  2. djyallu

    djyallu Guest Guest

    Liittynyt:
    29.05.2008
    Viestejä:
    30
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kanava logot on aavistuksen omaanikin palanut kiinni. Useimpien kanavien logot siinä näkyy himmeästi ja Nelosen logo näkyy selvimmin. Itsekään en tästä logo ongelmasta valittanut, vaan nimenomaan vaaleista pystypalkeista. Ja oikeastaan aivan samahan tuo on, sillä kyllä nykyaikaisen LCD TV:n tulee kestää kauemmin normaalia käyttöä kun 2 vuotta. Yhteenkään aikaisempaan telkkariin en ole onnistunut saamaan vastaavia vikoja aikaiseksi, vaikka ovatkin olleet tätä nykyistä runsaammalla käytöllä.

    Sinällään hyvä kuulla, että muillakin on ollut samaa vikaa ja takuuseen on saatu. Nyt tiedossani on 2 ennakkotapausta omani lisäksi.

    Taistelu jatkuu tänään. Toivottavasti Infocaren arvostettu huoltopäällikkö on muuttanut mieltään viikonlopun aikana.
     
  3. jehu80

    jehu80 Guest Guest

    Liittynyt:
    14.09.2006
    Viestejä:
    522
    Saadut tykkäykset:
    1
    Kun täällä sanotaan, että AINA MYYJÄ ON VASTUUSSA PISTE, niin se ei ilmeisesti pidä täysin paikkaansa...

    Myyjä voi halutessaan irtisanoutua laitteen takuusta...

    Myyjä voi irtautua aiemman myyntiportaan antamasta takuusta vain ilmoittamalla sen nimenomaisesti ostajalle ennen kaupantekoa selkeällä tavalla. Jos myyjä ei ole tätä tehnyt, ostaja voi valita, mille myyntiportaalle hän kohdistaa takuuseen perustuvat vaatimuksensa. (lähde)

    ...mutta takuun lisäksi on olemassa virhevastuu jota sovelletaan jos tuotteella ei ole takuuta, tai takuuaika on päättynyt.

    En nyt ymmärrä tuota täysin? Ts. jos myyjä olisi irtisanoutunut takuusta ja laitteella on takuuta jäljellä, mutta huolto ei korjaa, niin kuka korjaisi?

    No onneksi normaalisti myyjäliikkeet eivät irtisanoudu takuusta, jolloin asian voi hoitaa heidän kanssaan suoraan. Jos tosiaan ei muu auta, niin kuluttajaneuvontaan vaan yhteyttä. Kerro tänne miten lopulta kävi.
     
  4. Anjo456

    Anjo456 Guest Guest

    Liittynyt:
    04.01.2005
    Viestejä:
    193
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mutta kun tässä ei ole kyse takuusta vaan tuotteen virheestä. Myyjä on vastuussa virheestä täysin takuista riippumatta. Takuu on vain vapaaehtoinen lisäetu asiakkaalle eikä vaikuta virhevastuuseen.
     
  5. ZED

    ZED Mitä kävi, ketä tietää? Tukijoukot

    Liittynyt:
    19.03.2002
    Viestejä:
    3 588
    Saadut tykkäykset:
    216
    Valmistajan myöntämällä takuulla on Suomessa merkitystä vain silloin, kun se on pidempi kuin laitteen oletettava käyttöikä tai tarjoaa jonkin selvästi virhevastuuta kattavamman ominaisuuden.

    Monien elektronisten laitteiden teknisissä tiedoissa ilmoitettu 1 vuoden takuu on lähinnä vitsi, tässä maassa myyjä ei pääse käytännössä minkään laitteen kanssa eroon vastuistaan noin lyhyen ajan jälkeen, ja hyvä niin...

    Vuoden takuu valmistajan myöntämänä antaa jotakin lisäarvoa ainoastaan joissakin "banaanivaltioissa"...
     
  6. jehu80

    jehu80 Guest Guest

    Liittynyt:
    14.09.2006
    Viestejä:
    522
    Saadut tykkäykset:
    1
    Viitaten tuohon ylempään: Asia on siis näin, että myyjä voi irtautua takuusta mutta ei virhevastuusta?

    Mutta käytännössä pahimmillaan se voisi(?) tarkoittaa tälläistä:

    Käytetään esimerkkinä tätä ketjun tapausta, jossa laitteessa on selkeä virhe mutta huolto väittää sen johtuvan käyttäjästä itsestään ja ei näin korjaa laitetta. Asiakas päättää vedota myyjän virhevastuuseen, kun kerran huolto ei auta vaikka kyseessä on takuunalainen laite.

    Eikö myyjä tässä tapauksessa voi irtautua virhevastuusta käyttämällä samoja perusteita. Virallinen huoltokin on niin "hienosti" asian tutkinut ja toteaa, että vika on asiakkaan aiheuttama ja huolto toimittaa tästä todisteet.

    = Tuotteessa ei ole virhettä, ei virhevastuuta!

    Yleensähän myyjällä on kuitenkin esittää huollon kommentit...

    TODELLAKAAN EN OLE TÄSSÄ ASIASSA TÄLLÄ KANNALLA, mutta eikös tuollainen olisi teoriassa täysin mahdollinen tilanne?

    Tässäkin tilanteessa asiakas voisi kyseenalaistaa huollon lausunnon ja riitauttaa sen, jolloin virhevastuu voisi tulla taas kyseeseen. En tiedä miten kuluttajavirasto, tai kuluttajaneuvojat sitten tälläiseen tilanteeseen reagoisivat...

    Valmistajien tulisi ottaa huomioon, että tälläisellä toiminnalla karkoitetaan asiakkaat. Kannattaisi vaan maksaa se yksittäinen laite omasta pussista ja säilyttää maine kuluttajien silmissä niin ne ostaa ehkä lisääkin. Itse olen plazaa jo jokusen vuoden lukeneena tullut siihen tulokseen, etten LG:tä osta.
     
  7. djyallu

    djyallu Guest Guest

    Liittynyt:
    29.05.2008
    Viestejä:
    30
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onneksi itselläni on paikallisen LG huoltoliikkeen lausunto ”takataskussa” jossa nimenomaan mainitaan, että tuotteessa olevan virheen korjaus kuuluu takuun piiriin (myös ennakkotapauksia on), eikä asiakas itse ole mitenkään voinut omalla toimillaan aiheuttaa tuotteessa ilmenevää virhettä.

    Tarvittaessa lausuntoja voi tietty pyytää myös muilta alan ammattilasilta. Huoltopäälliköllä on ilmeisesti jokin selittämätön kanta viallisesta paneelista, eikä hän ilmeisestikään ole valmis muuttamaan kantaansa virheen korjaamiseksi. LG:n edustajan mukaan, huoltopäällikkö on lupautunut olemaan vielä yhteydessä paikalliseen huoltoon, mutta yhteydenottoa ei jostakin syystä ole kuulunut.

    Paskamaista toimintaa Infocarelta, voimattomalta LG:ltä ja välinpitämättömältä jälleenmyyjältä. Ainut osapuoli joka on toiminut tässä tapauksessa kunnioitettavasti, on paikallinen LG huolto. Kerrassaan esimerkillistä toimintaa, mikä tuntuukin tänä päivänä uskomattomalta. Voisivat Infocarella keskittyä oikeisiin töihin ja ottaa mallia oikeasta asiakaspalvelusta perusteettoman vi**uilun sijaan.
     
  8. erep

    erep Guest Guest

    Liittynyt:
    28.11.2006
    Viestejä:
    1 534
    Saadut tykkäykset:
    0
    tuollainen taistelu jonkun huoltoliikkeen kanssa on aivan turhaa. olet ostanut tuotteen jälleenmyyjätä jolla on vastuu virheestä tuotteessa.

    jos lisäksi paikallinen huoltoliike vahvistaa ettet ole voinut aiheuttaa vikaa, ei voisi olla paremmin pullat uunissa.

    jos tuo on lisäksi tapahtunut takuun aikana, ei tuossa ole paljoa keskusteltavaa. myyjä vastaa. miten myyjä hoitaa tämän on myyjän ja huoltoliikkeiden/LG:n välinen asia. sinun ei kuulu sekaantua siihen.
     
  9. Anjo456

    Anjo456 Guest Guest

    Liittynyt:
    04.01.2005
    Viestejä:
    193
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juuri näin. Lopeta jo turha vääntö sen Infocaren suuntaan. Jos myyjä edelleen venkoilee ja kiemurtelee, otat vaan reippaasti yhteyttä kuntasi kuluttajaneuvojaan. Eiköhän kuvio ala sitten pikkuhiljaa selvitä. Paskimmassa tapauksessa joudut hakemaan rahasi oikeudessa mutta en jaksa uskoa myyjän olevan sentään niin typerä.
     
  10. djyallu

    djyallu Guest Guest

    Liittynyt:
    29.05.2008
    Viestejä:
    30
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juurikin näin, mutta enpä arvannut tästä muodostuvan tällaista sirkusta.

    Tämän päivän vielä odottelen jotakin ratkaisevaa tapahtuvan. Jos homma ei etene, pyydän paikallista huoltoa kasaamaan TV:n ja lompsin myyjän puheille telkkarin kera. Saa jälleenmyyjä jatkaa taistelua Infocaren kanssa.
     
  11. Anjo456

    Anjo456 Guest Guest

    Liittynyt:
    04.01.2005
    Viestejä:
    193
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kuinkas taistelu sujuu?
     
  12. djyallu

    djyallu Guest Guest

    Liittynyt:
    29.05.2008
    Viestejä:
    30
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos kysymästä.

    Soittelin tuossa hetki sitten paikalliseen LG-huoltoon ja ilokseni sain kuulla, että Infocare antoi periksi ja paneeli menee sittenkin takuuseen. Paneeli on nyt tilattu Ruotsista ja jos varaosaa ei ole saatavilla, tilalle tulee vastaava TV.

    Aikasemmin tapahtunutta:

    Laitoin sähköpostilla pari kuvaa paneelista sekä Infocarelle (paikallinen välitti kuvat) että LG:lle. Infocarella väittivät, että olen kuljettanut telkkaria paneeli alaspäin, jotakin pehmeää vasten, niin, ettei laitteeseen ole jäänyt fyysisiä vaurioita. Paskan puhetta ja surkea väite! Silloin kun telkkari hankittiin meille, se kuljetettiin pystyssä omassa laatikossaan ja tuohon hyllyyn asennettiin, eikä sitä ole siitä mihinkään, koskaan liikuteltu tai siirrelty. Huvittava selitys, mutta pääasiahan on nyt se, että laite korjataan veloituksetta. Kuulemma on sitten erikoistapaus ja jää vastaisuudessa laatuaan viimeiseski. Eli varmaankin kannattaa miettiä, ostaako LG:n LCD-TV:tä.

    LG:n tuotteet on mielestäni ok hintaansa nähden, mutta luokaton ja surkea keskushuolto pilaa koko merkin maineen, ainakin omissa silmissäni. Paikallinen huolto on toiminut sen sijaan esimerkillisesti ja vastaisuudessakin tulen käyttämään heidän palveluitaan.

    Laitan vielä loppuraporttia kun homma on kohdaltani ohi.
     
  13. jehu80

    jehu80 Guest Guest

    Liittynyt:
    14.09.2006
    Viestejä:
    522
    Saadut tykkäykset:
    1
    Infocare :D

    "tämä on nyt erikoistapaus ja otetaan vain tällä kertaa meille kuuluva vastuu, tämä ei tule toistumaan"
     
  14. djyallu

    djyallu Guest Guest

    Liittynyt:
    29.05.2008
    Viestejä:
    30
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu. Ja kummallista tässä on se, ettei kyseessä ole Infocaren varat? Paikallinen laskuttaa Infocarea ja oletettavasti he puolestaan maahantuojaa tai peräti suoraan LG:tä. Olisi vähintäänkin kummallista jos eivät vetäisi välistä.
     
  15. Juksa

    Juksa Guest Guest

    Liittynyt:
    08.12.2007
    Viestejä:
    255
    Saadut tykkäykset:
    0
    InfoCare - "The Art Of Service"

    Melkoista taidetta onkin ilmeisesti ollut...
     
  16. djyallu

    djyallu Guest Guest

    Liittynyt:
    29.05.2008
    Viestejä:
    30
    Saadut tykkäykset:
    0
    No niin.

    LG on nyt sitten noudettu huollosta. Tällä matkallaan laite ei ollut kuin vaivaiset 4 viikkoa. Kiitos Infocaren, kun eivät edes vaivautuneet lähettämään uutta paneelia paikalliseen huoltoon ilman lisä painostusta. Paneeli ehti lojua Infocaren tiloissa miltei kaksi viikkoa.

    Laite takaisin hyllyyn ja testaamaan. Pikaisesti katsottuna kaikki näytti olevan ok. Värit on huomattavasti paremmat kuin alkuperäisellä paneelilla. Pyyhkäisimpäs sitten huollon jäljiltä tulleet sormenjäljet ja muun lian ruudusta ja mitä hel***tiä. Kuvassa on ympäriinsä sormenpään kokoisia läiskiä.

    Rätti kouraan uudestaan ja ei vaikutusta. Eli rikki on tämäkin paneeli. Komeimmat läiskät on sitten juurikin keskellä ruutua. Kirkkaalla kuvalla läiskät ovat tummia ja taasen tummalla kuvalla läiskät näkyyvät vaaleina. Aivan kun joku olisi painellut sormellaan ympäri ruutua kovalla voimalla. Näyttäisi olevan jonkin sortin paikallisia valovuotoja... Niin ja kaiken tämän uuden mukavan lisäksi, oikeassa laidassa on myös pari hotpikseliä. Ei vi**u. Eli ei ainakaan parempaan suuntaan olla menty. Oma veikkaukseni on, että paneeli on tullut vaihdossa jostakin toisesta koneesta, kun ei ole kelvannut asiakkaalle, eikä kyllä kelpaa minullekkaan. Jopa emäntä rupesi nalkuttamaan ja märisemään noista läiskistä.

    Soitto LG:n tukeen. Pyysyvät tekemään kirjallisen reklamaation. Reklamaatiossa vaadin toimivaa tuotetta tilalle tai kauppasumman palauttamista. Jälleenmyyjää ei liene viitsi alkaa kiusaamaan tällä asialla, kun takuukin lopahti huollon aikana ja takuusta vastaava organisaatio on tehnyt asiasta tällaisen myllyn. Ei kiinnosta ottaa lisää "jäseniä" tähän myllyyn sotkemaan ennestään sekavaa kuviota.

    Jään mielenkiinnolla odottamaan tulevaa. Laitan taasen raporttia tänne, jos ja kun jotakin tapahtuu.
     
  17. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 192
    Saadut tykkäykset:
    1 329
    Takuullahan ei tässä asiassa ole mitään merkitystä. Turhaan tappelet huollon kanssa. Vie telkku takaisin myyjälle ja vaadi häneltä rahat tai uusi toimiva telkkari. Ja soitat vielä etukäteen kuluttajaneuvojalle. Vaikka huolto on persiistä niin oikeasti vastuussa on jälleenmyyjä.
     
  18. djyallu

    djyallu Guest Guest

    Liittynyt:
    29.05.2008
    Viestejä:
    30
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tottapa tuo, mutta ajattelin, että onhan asia saatava kuntoon takuun myöntäjän kanssa. Tässä kun on jo ollut riittämiin byrokratiaa ja kiviä rattaissa. Alunalkaenhan olisinkin toimittanut viallisen laitteen myyjälle, jos vain olisin tiennyt millainen soppa tästä syntyy.

    Ja niimpä asia saikin uuden käänteen. Ottivat LG:ltä yhteyttä ja vialliselle tuotteelle tehtiin RMA paikkallisen huollon toimesta. RMA:n saatuani voin noutaa uuden TV:n alkup. tuotteen myyjältä.

    Toivottavasti tämä olis sitten tässä...
     
  19. Zanytwo

    Zanytwo Guest Guest

    Liittynyt:
    14.02.2006
    Viestejä:
    814
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oletko varma haluavasi uuden LG:n? :D
     
  20. Stringer

    Stringer Guest Guest

    Liittynyt:
    05.09.2005
    Viestejä:
    51
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kuinkahan tuon LG:n korjaus olisi mahtanut toimia Verkkokauppa.com:n ollessa myyjänä? Minulla nimittäin hajosi vajaa vuosi sitten kahta viikkoa vaille kaksi vuotta vanha tallentava Procaster digiboksi kovalevyn osalta, jonka takuu oli siis kaksi vuotta. Kiikutin sen Verkkokaupan huoltoon pelkän verkkopankin pankkisiirron perusteella (kuitti hävinnyt). Eivät ne siellä mitään ruvenneet selvittelemään tai ihmettelemään, vaan ottivat laitteen pois ja antoivat uuden ja nykyaikaisemman mallin tilalle.

    Ja kun nyt aloitin, niin mainittakoon että tässä muutama kuukausi sitten ostin sieltä Transcendin 32GB 2.5" IDE flashin kannettavan kovalevyn korvikkeeksi. Laite oli auttomattoman hidas. XP:n asennus kesti jotain 6h ja sen jälkeen jo pelkän käynnistysvalikon avaamiseen (puhtaalta pöydältä) meni sekuntti tolkulla aikaa. Ohjelmia ei voinut käytännössä edes asentaa koska jo pelkkien näytön ajureiden laittamiseen meni varmaan jotain puolituntia.
    No niin tai näin, kiikutin laitteen Verkkokaupan huoltoon, iskin sen tiskille ja sanoin pelkästään (sanatarkasti) näin: "Hidas paska".
    Enempää selittelyä ei tarvittu, laite pois ja rahat takaisin.