LG 60PS4000 -plasma-tv 60

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana icedevil, 23.02.2010.

1. icedevil

icedevil Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    onko kellään kyseistä tv:stä käyttö kokemuksia?

LG 60PS4000 -plasma-tv 60”

60-tuumaisen LG 60PS4000 -plasman Full HD -paneeli ja uskomaton kontrastisuhde tuottavat veitsenterävän kuvan ja tarkan värien toiston. 100 Hz:n tekniikka pitää kuvan tarkkana myös silloin, kun ruudulla mennään kovaa vauhtia. Picture Wizard -kuvansäätötoiminto neuvoo sinua kuvan säätämisessä juuri mieleiseksesi. USB-porttiin voit liittää esimerkiksi muistitikun ja katsella valokuvia ja kuunnella musiikkia. LG:n energiansäästötoiminto mukauttaa kuvan automaattisesti huoneen valaistukseen, joten voit säästää sähköä merkittävästi verrattuna perinteiseen plasmatelevisioon.

LG 60PS4000:
    • 60” plasma-tv
    • Digiviritin antenniverkkoon (DVB-T) + MPEG4-viritin
    • Resoluutio: 1920 x 1080
    • Real Cinema 24p
    • Intelligent sensor
    • Kaiuttimet: 2 x 10 W
    • Dolby Digital
    • 1000 sivun teksti-tv, alasivujen selaus
    • EPG
    • Liitännät: 3 x HDMI, 2 x Scart, A/V-tulo, S-videotulo, komponenttitulo, digitaalinen audiolähtö (optinen), PC-tulo, PC-audiotulo, USB 2.0
    • Paikka maksukortinlukijalle
    • VESA-standardi: 400
    • Mitat jalustoineen (l x k x s): 146,8 x 102,9 x 39,6 cm
    • Syvyys ilman jalustaa: 8,9 cm
    • Paino jalustoineen: 53,1 kg
    • 2 vuoden takuu.

tällä hetkellä on sampsan lcd 46" tv mut himottais hankkia vähän isompi tilalle
    mut mietin vain että onko tuossa kuva ihan kuraa?
    ps3 tulee käytetty
    tv:tä katseltua jonku verran
    elokuvia aika paljon katsottua
    miltä mahtaa kuva näyttää noissa hommissa?

ainaki pieni miinus tulee heti siitä että ei ole kaapeli digiboksia :(
    ilmeisesti tuo mpeg 4 viritin on kans antenni verkkoon?
    miten plasma ja lcd sit eroaa toisistaan? kuullut joskus plasmassa saattaa kuva palaa kiiinni niin mitä se sit meinaan ?

Viimeksi muokattu: 23.02.2010
  2. tt-71

tt-71 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ostin kyseisen television viime kuussa Hobby Hallista ja olen sitä käyttänyt innokkaasti PS3:n kautta lähinnä BD-elokuvien katsomiseen. Ohessa kommentit, mutta huomioithan ettei minulla ole kuin ostamisen alusviikkoina kaupoista hankittua vertailutietoa eri televisioista -aikaisempi tv:ni oli 32" kuvaputki. Yleensä minulla on aika tarkka käsitys siitä millaisesta kuvasta pidän, mutta en osaa sitä nyt ammattikielellä kuvata. Kävin katselemassa paljon televisioita (Samsungin LED:jä, 58" plasmoja, Sonyn uutta EX:ää ja vanhempia malleja, mitä nyt Musta Pörssi, Gigantti ja Veikon kone tarjoaa) ja tätäkin laitemallia HH:ssa kaksikin kertaa. todettuani kuvanlaadun olevan minulle "loistava" ja hintalapun siedettävän - päädyin tähän ratkaisuun enkä ole katunut. Annoin itselleni kertoa, että tuolla hetkellä säästin ainakin 700, jopa 1000€ vastaavankokoisista laitteista ; )

BD-materiaali näyttää silmissäni loisteliaalta, mitään häntimisiä, pikselöitymistä, värien välkyntää tms. en ole havainnut. Mustan sävyistä en osaa sanoa muuta kuin että minulle piisaa. Huone on osittain pimennetty ja leffat olen katsonut pääosin myöhään illalla. BD-materiaalia katson jopa n. 2 -2.25m päästä (jos olen yksin). Käytän 1080p 24p -moodia tai mikä se nyt oli.

PS3:n kautta muutamia DVD-leffoja olen pitänyt kuvanlaadultaan OK:na, toki se on kauttaaltaan vähän pehmeämpää, mutta silmä tottuu pian ja isosta kuvasta voi noin 3.5m päästä nauttia tälläkin lähdemateriaalilla.

Topfield 5100PVRt-HDMI:tä olen kokeillut yhden illan ajan nimenomaan HDMI:n kautta ja tuoreet sarjat kuten Lost ja Flasforward olivat tarkkuutensa puolesta myös ihan ok (~DVD), mutta kuvan värit huojuivat ikäänkuin "studion valaisin" oli liikkunut tms... en tiedä sitten olisiko joku säätö pitänyt muuttaa erilailla. Yritin 1080i - ja 720p -moodeja TF:ssä ja mielestäni jälkimmäinen oli kuvaltaan hieman parempi. Osaisikohan joku kertoa mitkä perussäädöt pitäisi ainakin kokeilla TF:n kanssa?

Televisioni on hiljainen, PS3 hyrisee taustalla voimakkaammin. Kuva "palaa" aika pian ruutuun, mutta onneksi katoaakin aika nopeasti. olenkin keittiökierrosta varten yleensä sammuttanut tv:n, jos on jotain kirkasta kuvaa/logoja tms. pysäytyskuvassa. Suurin minua haittaava puute (etukäteen tiedetty) oli kaapelivirittimen puute. Päätin että ostan tarvittaessa HD-laitteen säästyneillä rahoilla, mutta tästä telkkarista ei tosi-tv:tä ym. sellaista vaimon anneta katsoa, joten virittimen puute on profiloinut laitteen peli- ja elokuvakäyttöön vuokramateriaalilla kuten oli tarkoituskin.

Pelikäytössäkin kokeiltu ja todettu toimivaksi - mutta tässäkin on sanottava, että konsolikokemukseni on noin 4vko ikäinen. Kuva kuitenkin on laadultaan terävä ja liikkeentoisto mielestäni virheetön.

Toivottavasti auttaa jotain.

3. Haapis

Haapis Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Samoin tuli Hobby Hallista hommattua tuollainen telkku noin kuukausi sitten. Tosi tyytyväinen olen ollut ja ainoa miinus tällä hetkellä on heijasteleva näytön pinta. Kiiltävään pintaan toki ehti tottua entisen 52" Thomsonin projikkatelkun kanssa.