LG 2010 LCD mallit

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana ps3, 11.07.2010.

  1. jtmz

    jtmz Guest Guest

    Liittynyt:
    18.01.2007
    Viestejä:
    93
    Saadut tykkäykset:
    0
    Lähti huoltoon samanmoinen malli bändingin, halojen ja taustavalon epätasasuuden takia. Saas nähdä mitä tekevät sille vai ehdottavatko uutta tilalle. Joskaan ei paljon auta korjailut jos kyse on tyyppivioista? Kaikenkaikkiaan kuitenkin hyvä vehje, jos jätetään nuo ongelmat pois. Heijastumisistakaan ei ole haitaksi. Kun TV on päällä niin niitä ei edes oikeastaan tule huomioitua.

    Koosta sitä mieltä, että aika nopeasti silmä tohon tottui ja alkoi ehkä jo vähän suurempaakin ruutua kaipailemaan :)
     
  2. Recce

    Recce Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    29.03.2004
    Viestejä:
    2 968
    Saadut tykkäykset:
    244
    Omassa yksilössä ei näitä ongelmia ole, joten kyse taitaa olla viallisesta yksilöstä. Ei sille huollossa varmaan sen kummempia tehdä, antavat ehkä uuden tilalle.
     
  3. terssi

    terssi Guest Guest

    Liittynyt:
    01.11.2005
    Viestejä:
    378
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tai sitten et ole vielä niitä huomannut :)
    Mulla on kans tuo 47" malli ja on nähty halot ja bändingit. Kuuluu laitteen ominaisuuksiin, jotka oli mulla jo tiedossa ennen ostoa. Ei häiritse niin paljoa, että tarttis uutta alkaa miettimään.
     
  4. Recce

    Recce Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    29.03.2004
    Viestejä:
    2 968
    Saadut tykkäykset:
    244
    Jos sivulta tuijottaa niin kyseinen televisio on katselukelvoton. Itse pyrin katsomaan mahd. keskellä, niin mitään ongelmia ei ole. Jos se huoltoon täytyy lähettää, niin sen täytyy olla katselukelvoton myös edestä katsottuna. :confused:
     
  5. terssi

    terssi Guest Guest

    Liittynyt:
    01.11.2005
    Viestejä:
    378
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mahdollisesti. Itse istun myös keskellä ja kyllä se halottaa sopivalla materiaalilla silloinkin, äärimmäisenä esimerkkinä esim. tähtitaivas. Jos elokuvaa katseltaessa ylhäällä ja alhaalla on mustat raidat ja alhaalle tulee tekstitys, niin alhaalla oleva musta raita saattaa halottaa hieman. Bändingin saa taas esille sopivalla kamerapannauksella, esim elokuvassa Lucky number slevin alkuteksteissä on aika sopivaa liikkumista sivu- ja pystysuunnassa.
     
  6. juka39

    juka39 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.02.2007
    Viestejä:
    305
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vanhahko viesti, mutta minulle ajankohtainen. Jyväskylässä asustelen ja Elisan kaapelin varassa olen. Onko asiaan tullut käännettä parempaan? Tekisi mieli ostaa tuo (32 tuumainen) makuuhuonetelkkariksi.
     
  7. jtmz

    jtmz Guest Guest

    Liittynyt:
    18.01.2007
    Viestejä:
    93
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuo keskeltä katselu isommalla miesporukalla ei sovi mun tyyliin :)

    Jos TV:n kuva on sivusta katsottuna katselukelvoton niin se myös mielestäni pitäisi jossain mainita. Mulle ei ainakaan riitä 2000+ hintasessa TV:ssä, että sitä tuijoteen yhdestä kohtaa. Eikä riitä sekään, että kameran käännöksissä (välillä ilmankin) LD -alueet näkyy värien tummempina ja vaaleampina raitoina. Tossa hintaluokassa kuvanlaadun pitää olla nbr 1 laatukriteeri.
     
  8. Recce

    Recce Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    29.03.2004
    Viestejä:
    2 968
    Saadut tykkäykset:
    244
    Mahdollisesti. Oma silmä ei niitä ilmeisesti havaitse, hyvä niin.
     
  9. terssi

    terssi Guest Guest

    Liittynyt:
    01.11.2005
    Viestejä:
    378
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eikä kannata väkisin yrittääkään. Hyvä, jos oot tyytyväinen.
     
  10. mobileZ

    mobileZ Guest Guest

    Liittynyt:
    28.11.2005
    Viestejä:
    227
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jep, etäisyys 3m eikä toi 55" ainakaan liian isolta vaikuta kun silmä tottuu siihen parissa päivässä. Niin isoa vain hankintaan kuin rahat tai tv:n sijaintipaikan dimensiot antaa periksi, eipähän harmita sitten myöhemmin ainakaan tv:n koko. :thumbsup:

    SD kuva TV:n virittimellä Welhon kaapelista on ihan priimaa jos itse ohjelma vain on korkeatasoista lähetettä, ts. joku amerikkalainen 70-luvun sitcom shitti ei laadultaan vedä vertoja uusille dokumenteille, jopa Voddlerin internetvideot (VOD-palvelu) ovat yllättävän hyvälaatuista tavaraa. HD:ta katsellessa saakin sitten pyyhkiä kuolaa suupielistään. :eek:
     
  11. Clinedjesi

    Clinedjesi Guest Guest

    Liittynyt:
    22.10.2010
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla on LG 42LD750N ja olen huomannut että joissain ohjelmissa ihmisten kasvojen varjokohdissa, lähinnä leuan alla, ilmenee viherrystä. Johtuukohan tämä minun telkkaristani vai esiintyykö samaa vihertävyyttä kaikissa telkkareissa? Mikrobitin 6/2010 vertailussa tässä LG 42LD750N:ssä havaittiin jotain kuvan viherrystä.
     
  12. tikru19

    tikru19 Guest Guest

    Liittynyt:
    07.02.2011
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Terve!

    Itsellä kun ei oikein toi lontoo suju riittävän hyvin, niin onkohan kenelläkään tietoa millon toi lex8 malli olis mahdollisesti tulossa suomeen.
    Tuli nimittäin perjantaina tilattua toi 55" lx950n ja sen sais vielä peruttua jos sattuis toi lex8 olemaan tulossa tässä lähiaikoina.

    Taitaa kuitenkin ilmeisesti olla "hieman" parempi vehje kuin toi lx950n??? Vai mitä mieltä viisaammat on, että kannattaiskohan odotella vielä lex8:ia vai laittaa vaan lx950 seinälle?

    E: Laitetaan nyt vähän lisäkysymyksiä kun tuli huomattua toi LW malli. Mites toi LW9500 vs lex8 ? Osaako kukaan sanoa niistä kumpi parempi. LW ilmeisesti uudempi malli ainakin? Mä oon ite jo ihan sekasin näistä ku on miljoona välilehteäkin auki.

    Mut kertokaa viisaammat että minkä näistä kolmesta itse valitsisitte lx950n, lex8 vai lw9500 ?
    Lexistä ja lw:stä en ainakaan mä löytänyt juuri mitään tietoa muuta ku lontooks ja se ei oikein multa taivu, niin jos joku viitsis kertoa niistä suomeksi jotain olisin hyvin kiitollinen.

    Sori jos on vähän sekavaa tekstiä tai muuten vaan tyhmää tekstiä, mut eka postaus ja opettelen tässä vasta "talon tavoille" ;)
     
    Viimeksi muokattu: 07.02.2011
  13. Meisaku

    Meisaku Uusi jäsen

    Liittynyt:
    07.07.2007
    Viestejä:
    44
    Saadut tykkäykset:
    0
    Viisaammuudesta en nyt menis sanomaan, mutta varmasti nyrkkisääntönä voidaan pitää että varsinkin samasta "sarjasta" puhuttaessa uudet mallit ovat aina vanhoja parempia.

    AVForumsin puolella näytti olleen keskustelua aiheesta, ja LG:n kommentista sekä muusta ketjusta päätellen LW950x -sarja on melko pitkälti sama kuin LX950x, mutta tekniikassa (taustavalopuolella) on otettu käyttöön LEX8:n kanssa lanseerattua Nano-systeemiä nykyisissä kiiltävissä kuorissa. Tämä sarja olisi tulossa ensimmäisen vuosineljänneksen aikana kauppoihin. LEX8:n julkaisu puolestaan olisi ilmeisesti siirtynyt loppuvuoteen.

    Se, että kannattaako odottaa onkin tekniikan ostamisen peruskysymys johon en ota kantaa - aina on tulossa uusia ja parempia laitteita :)
     
  14. Clinedjesi

    Clinedjesi Guest Guest

    Liittynyt:
    22.10.2010
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Täällä on jo aiemmin keskusteltu Mikrobitin 6/2010 testissä havaitusta LG 42LD750N:n viherrysongelmasta. Mutta kukaan ei täällä moiti oman laitteensa vihertävän. Joten miten ne Mikrobitin testaajat näkivät laitteen kuvan vihertävän? Voiko olla kyse jostain sellaisesta että se tyyppi, jonka tehtävänä on ollut tehtaassa säätää televisioiden värit kohdalleen, on lusmunnut ja jättänyt osan laitteista säätämättä? Ja sitten Mikrobitin testiin on tullut tällainen säätämätön yksilö jonka värit olivat mitä sattuu.
     
  15. Digital Man

    Digital Man Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.06.2000
    Viestejä:
    669
    Saadut tykkäykset:
    4
    Ehkä viherrystä ei normaalisti edes huomaa ellei vieressä ole parempaa tv:tä joka ei viherrä ja johon voi verrata.
     
  16. Clinedjesi

    Clinedjesi Guest Guest

    Liittynyt:
    22.10.2010
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuossa Mikrobitin artikkelissa luki tuosta laitteen viherryksestä seuraavaa:

    "LG:n kuva on sekin melko luonnollinen, mutta vihreä väri hallitsee kuvaa, varsinkin vaaleissa sävyissä."

    "Väreistä ongelmia tuottaa kuvan viherrys, joka näkyy ihon sävyissä. Kasvillisuus ja taivaan sävyt toistuvat sen sijaan neutraaleina."

    Noista teksteistä saa vaikutelman että viherrys on helposti havaittavissa, varsinkin tuosta että "vihreä väri hallitsee kuvaa".
     
  17. cchki

    cchki Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.11.2005
    Viestejä:
    193
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jos ei tarvitse 3D ominaisuutta, onko mitään järkeä maksaa extraa LX9500 mallista? Onko 2D kuvanlaatu parempi 9500:ssa? Onko ulkonäössä eroja? Ominaisuuksissa?

    Edit: Ainakin 47" koossa painossa on eroa 22,1kg vs 35,8kg
     
    Viimeksi muokattu: 10.05.2011
  18. Clinedjesi

    Clinedjesi Guest Guest

    Liittynyt:
    22.10.2010
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Liitin LG 42LD750N:n tietokoneeni näytönohjaimeen VGA-kaapelilla. Tietokoneen kuva näkyy kyllä hyvin television ruudulla mutta sitten kun yrittää katsoa jotain TV-kanavaa niin laite valittaa "Ei signaalia". TV-kuva aina välillä ilmestyy pariksi sekunniksi ruudulle mutta katoaa sitten pois. Vasta VGA-kaapelin irroittaminen saa TV-kanavat näkymään.

    Myös Playstation 3 on aiheuttanut häiriöitä televisiooni. Kun PS3 on televisioni alla olevalla hyllyllä ja se on päällä, saattaa TV-kuvassa näkyä palikoitumista. Se häiriöiden määrä tuntuu jotenkin vaihtelevan kun PS3:a siirtelee paikasta toiseen televisioon nähden. Kun sen nostaa TV-tason eteen lattialle niin yleensä silloin häiriöt katoavat kokonaan.
     
  19. Recce

    Recce Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    29.03.2004
    Viestejä:
    2 968
    Saadut tykkäykset:
    244
    Edelleen on 47" lx950n käytössä ja hyvin pelittää. Ei valovuotoja tai muita menninkäisiä kuvassa, tosin LG:n tuntien telkka kärähtää noin vuoden päästä...
     
  20. terssi

    terssi Guest Guest

    Liittynyt:
    01.11.2005
    Viestejä:
    378
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sama täällä. Kovaa käyttöä on ollut jo yli kaksi vuotta. Tarkoitus olisi pärjätä tällä siihen asti, että Oled-töllöt olis kukkarolle sopivia. Voi mennä jokunen vuosi :)