Jos kyse on taajama-alueesta, niin koirien irti pitäminen on laitonta ja siitä voi ilmoittaa poliisille. Naapurihan ei sitä tiedä, että kuka ilmoituksen on tehnyt ja voitte sitten jälkikäteen yhdessä silmät pyöriänä ihmetellä, että kuka tollo se on ollut. Itse en kyllä kenenkään naapurin irtiolevaa koiraa omalla pihallani sietäisi.
Mielestäni myös haja-asutusalueella koiran pitää olla kytkettävissä (korjatkoon joku jos olen täysin väärässä)! Itse olen kerran ottanut naapurin koiran kiinni omasta pihasta ja soittanut rankkurille, tuli muuten aika nopeasti hakemaan...eikä ole ko. koira juoksennellut sen jälkeen vapaana ! Juu ja kyllä meilläkin on koira, eli en ole mikään koirien vihaaja.
Mulla on 16-vuotias kissaneiti. Tuli meille parivuotiaana kesällä 2002 ja on meidän ensimmäinen kissa. Meillä oli karkeakarvainen mäyris, kun olin pieni ja sen jälkeen kaloja, mutta niiden jälkeen ei moneen vuoteen ollut mitään. Muutti mun mukana, omilleni muuttaessa. On tosi kiltti, ystävällinen ja utelias, sekä kova juttelemaan.
Ottaisin koiran, mutku oma terveystilanne ei ole enää kymmeneen vuoteen sallinu ja kun yksin asuu ei muitakaan saa värvättyä ulostelenkeille... T: Vesku
Täältä löytyy Dogo Canario uros, sekä BoerBoel narttu.. "hieman" haasteellisia ja vaativia kavereita, eli paljon ne ottaa mutta paljon enemmän ne antaa.. (eikä tule kutsumattomia vieraita.. ikinä)
Googlaamatta ei ollut hajuakaan onko kyse koirista, kissoista vai jostain muusta No ehkä "dogo" vähän vihjasi. Meiltä löytyy ihmisten lisäksi kaksi löytöeläintalolta aikuisina adoptoitua kissaa. En olisi etukäteen uskonut kuinka kissoihinkin voi kiintyä, kun omassa kodissa on aina ollut vain koiria lemmikkeinä. Vastakkainasettelu on turhaa
Itsellä tai perheellä ei ikinä ole ollut lemmikkejä, nyt tyttöystävällä on 3 kissaa ja ilmeisesti ne on kaikki kohta mun luona asumassa. Onneksi täytyy sanoa, että kyllä niihin perkeleisiin äkkiä kiinty, että tervetuloa vaan!