Laihdutus!

Keskustelu osiossa 'Terveys & hyvinvointi' , aloittajana thomas, 11.01.2003.

  1. latexii

    latexii Well-Known Member

    Liittynyt:
    14.03.2004
    Viestejä:
    2 777
    Saadut tykkäykset:
    245
    Voi. Kunhan vaan tietää mikä on ns. oikeaoppinen ala-asento. (kuvassa molemmat ovat. Toinen ns. highbar kyykky, eli tanko niskassa jalat kapeemmalla ja toinen low bar, tanko selässä ja jalkaterät leveemmällä)
     
  2. kmruuska

    kmruuska Active Member

    Liittynyt:
    27.10.2009
    Viestejä:
    829
    Saadut tykkäykset:
    161
    Itse en tekisi tuota isoilla painoilla. Kuvittelisin että on vaikea saada kroppa kunnolla tiukaksi ala-asennosta aloittaen.
     
  3. latexii

    latexii Well-Known Member

    Liittynyt:
    14.03.2004
    Viestejä:
    2 777
    Saadut tykkäykset:
    245
    ^ Juu totta. Itsekin lähtisin ihan tangolla tekemään, kevyin korotuksin.

    Muutenkin tuo on aika hankala toteuttaa koska aina joutuu ottamaan sen taka tai etu askeleen, kun tanko on tukikiinnikkeistä nostettu ekaksi pois. Syvässä kyykyssä on pikkuisen hankala ala-asennossa alkaa askeltamaan. Ellei sitten nosteta varmistusraudoilta.

    Itse en näe tuossa siis mitään järkeä, mutta mahdollista toki on.
     
  4. IlkkaP

    IlkkaP Member

    Liittynyt:
    05.01.2002
    Viestejä:
    175
    Saadut tykkäykset:
    21
    Laita Googleen hakusanaksi bottom-up squat
    Itse kyllä teen ihan perinteistä kyykyä, ja en ole kenenkään nähnyt ala-asennosta lähtevää kyykkyä tekevän.
     
  5. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    6 166
    Saadut tykkäykset:
    280
    Ok. Kiitti tiedoista. Itsekään en koskaan ole kenenkään nähnyt tuollaista tekevän, enkä ollut edes ajatellut, että se oma liike olisi. Mutta on ihan mielenkiintoista pohtia tuollaistakin.
     
  6. Tilt-type

    Tilt-type Well-Known Member

    Liittynyt:
    03.07.2003
    Viestejä:
    3 242
    Saadut tykkäykset:
    155
    Nyt on Cooperin testi tehty ja oikeanlaisen arvion tein keväällä, lähes 3000 metriä pystyin juoksemaan. Elämäni selvästi paras tulos :) Kaikki on mahdollista.

    Osittain johtuu varmasti peruskunnon kasvattamisesta kävelemällä ja siitä sitten matalasykkeisempiin hölkkälenkkeihin siirtymisestä, mikä mahdollistaa hyytymättömyyden kovassakin vauhdissa, mutta osaltaan luultavasti myös elämäntaparemonteista kuten sokeripitoisten limsojen vaihtamisesta light-versioihin, lisääntyneestä vitamiinien saannista aidoista hedelmistä (aiemmin en ottanut niitä edes napeista) sekä kahvin vähentämisestä. Paino laskenut pari kiloa, ehkä 3 kiloa läskiä lähtenyt ja kilo lihasta tullut. Veikkaisin, että veriarvot parantuneet, kun päivittäistä litraa sokerilientä ei tarvitse suodattaa pois.

    Muilta osin on myös tapahtunut pientä muutosta. Tähän vuoteen mennessä en ollut kertaakaan treenannut ulkonäön vuoksi, mutta nyt tuli fiilis että ylävartaloni tarvitsee lisää lihaksia. Jalat on suhteessa olleet lihaksikkaammat pyöräilyn ja juoksun vuoksi. Aloin vuosien tauon* jälkeen vetelemään vatsa- ja selkälihaksia joka toisena päivänä ja tuloksia on selvästi tullut. Selkä pullottaa treenin jälkeen kivasti ja vatsalihaksetkin jo vähän on saaneet muotoa. Lisäksi hauiskääntöjä olen alkanut tekemään ja erilaisella tavalla kuin aiemmin. Aiemmin tein niitä toisinaan rennolla tyylillä pitkiä kenties lähinnä aerobista kestävyyttä parantavia sarjoja, nyt teen 8x12 toiston sarjoja hieman erilaisella otteella, joka kohdistaa rasituksen suoraan hauikseen. Tekisin kyllä vieläkin lyhempiä sarjoja ja vähemmän, mutta ei minulla ole tarpeeksi painavaa käsipainoa sellaiseen. Järkyttävän hintaisia, joten en myöskään osta vaan tyydyn tuohon 10-kiloiseen, jota olen 12 vuotta nostellut.

    * Lopetin aikoinani juuri sen takia, että en treenaa ulkonäön vaan tulosten vuoksi. Kun pystyin tekemään jopa 300 vatsaa niin halutessani, niin ajattelin että mitä järkeä näitä on enempää treenata, kun taso on selvästikin hyvä jo muutenkin. Vaikka piti vuoden tauon niin sai silti helposti ainakin 150 vatsaa. Mutta nyt, ulkonäkökeskeisen treenauksen myötä otin ne uudestaan kuvioihin ja siihen ne sopii hyvin. Teen joka toinen päivä sängyllä maaten 100 ja se on siinä. Kenties tämäkin on vähän auttanut juoksussa, kun keskivartalo on vahvistunut.
     
    TheRealThing tykkää tästä.
  7. latexii

    latexii Well-Known Member

    Liittynyt:
    14.03.2004
    Viestejä:
    2 777
    Saadut tykkäykset:
    245
    Täällä läskistyttiin kesän aikana joten nyt paukutellaan ylimääräiset ketoosilla veke.
     
  8. IlkkaP

    IlkkaP Member

    Liittynyt:
    05.01.2002
    Viestejä:
    175
    Saadut tykkäykset:
    21
    Painonpudotus käynnissä. Tavoitteena 500-1000 kcal miinusta päivässä, ei ole kyllä helppoa. Joka-aamuinen punnitseminen kyllä auttaa, että ei lähde väärään suuntaan. Samoin energiatiheydeltään kevyiden aterioiden nauttiminen.