Laihdutus ja liikkuminen!

Keskustelu osiossa 'Terveys & hyvinvointi' , aloittajana thomas, 11.01.2003.

  1. tsinivuo

    tsinivuo Guest Guest

    Liittynyt:
    23.03.2002
    Viestejä:
    3 907
    Saadut tykkäykset:
    1
    Maaliskuusta tippunut +30kg, kun aloitin vhh-syömisen. Ainoa heikkous, johon ketoosit katkeaa, on leipä. Just can't get rid of it, love it too much.

    EDIT: Liikkuminen on ollut edelleen sohvalta vessaan tyyppistä, sekä autolta töihin ja kauppaan eli ilmeisesti tuo syömisen tarkkailu on kaiken a ja o.

    Eiks ketkään kaipaa sitä hiilarikoomaa, jossa vaipuu sohvalle ihanaan tajuttomuuteen sapuskan päälle? Meinaa välillä vaivata tuo lisääntynyt aika, kun ennen sen pystyi käyttämään nukkumiseen. :)
     
    Viimeksi muokattu: 22.11.2011
  2. tootsi

    tootsi Runkku Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.11.2005
    Viestejä:
    3 208
    Saadut tykkäykset:
    46
    Juu vatsat voi kyllä tehdä ilman jalkatukia, vaatii vain hieman enemmän. Ja en näe ongelmaa miksi ei voisi tehdä 1-5-1 järjestyksessä liikkeitä, samat toistomääräthän noin tulevat. Itse olen tehnyt tuota 1,5h judotreenien jälkeen jolloin olen ottanut jo lämmön päälle, silloin tuo 5-1-5 systeemi on parempi.

    Tosiaan, haarahypyissä voi tulla katto vastaan jos tekee kotona. Noitakin olen tehnyt tosiaan judosalilla jossa korkeutta on tarpeeksi :) Paikatkaan eivät tule kipeäksi painimatolla vrt. kova matto.
     
  3. DVB-G

    DVB-G Käyttäjä

    Liittynyt:
    05.03.2003
    Viestejä:
    10 281
    Saadut tykkäykset:
    30
    Sitä en kaipaa, koska en omista sohvaa enkä televiiiiisssiotakaan. Eikä ole tapana sapuskan päälle mennä lojumaan, siinä tulee iho likaiseksi ja märkä sapuska etenkin kastelee ihon ja sen jälkeen alkaa palella. Vaatteita toki omistan, mutta vain ulkona niitä käytän, etteivät valkotakit raahaa lepositeisiin kun siellä alakoulun pusikoissa tiirailen pikkupoikia jäykkä Dominopötkylä kädessä.

    Kun sokerihumalassa on elänyt kymmeniä vuosia päivittäin, ei sitä humalaa enää huomaa, se on vakio normaali olotila. 400 g viinikumeja on ollut tapana päivässä mussuttaa ja kun Dominoita myytiin SiitinMarketissa 2 eurolla kolmen pötkön rasia, ostin niitä pilvin pimein ja oikeastaan kekseillä on kuukausi elelty ja monitoria tuijoteltu mutustelun lomassa penkillä istuen.

    Yhden keksipaketin jätän syömättä, odottamaan kevättä. Tämä on samalla testi. Että pystynkö olemaan syömättä niitä keksejä vai en. 99,999% varmuudella keksit jonain heikkona päivänä yllättäen katoavat.

    Sokeri-zombina oleminen on turruttavaa, menettää todellisuudentajun ja olotila on sekava. Kuulokyvystäkin bassotaajuudet katoavat. VAIHTELU VIRKISTÄÄ ja ilomielin olen lähikuukaudet vähähumalaisempi eli skarpimpi ja enemmän hereillä kuin zombimuumiona laahustaessa. Kevään tullen palaan taas jatkuvan sokerihumalan pariin, jota kestää putkeen 7 kuukautta. Saa nähdä mikä karkki onkaan tarjouksessa, eli mitä namua imeskelen 210 päivää.

    .
     
    Viimeksi muokattu: 22.11.2011
  4. Dr. Eever

    Dr. Eever Guest Guest

    Liittynyt:
    23.12.2008
    Viestejä:
    1 737
    Saadut tykkäykset:
    0
    No sullahan on mennyt komeasti! Itellä olis kanssa vähä vähemmän intoa liikkua, mutta tarvetta samanlaiselle painonpudotukselle.

    Mitäs tää dieetti sisältää, onko tää sitä "karppaamista"? Puputaks sää pelkkää lihaa ja salaattia? Onko jotain "kädestä pitäen" -ohjetta ruokavaliosta ja jääkö jotain ravintoaineita puuttumaan?

    Itseäkin ärsyttää kun tulee töistä ja syö, sitten on taju ja veto pois kun pittäis alkaa muksujen kanssa peuhaamaan....
     
  5. tsinivuo

    tsinivuo Guest Guest

    Liittynyt:
    23.03.2002
    Viestejä:
    3 907
    Saadut tykkäykset:
    1
    Ei ihan puhdasta karppausta, koska samalla myös rajoitan kaloreitakin(joka on helpompaa toteuttaa kun karsii hiilarit IMO), enkä lotraa rasvan kanssa holtittomasti. Oikeastaan paras kuvaus olisi, että sama ruokavalio, mutta pois on jääneet valmisruuat, pasta, peruna ja riisi sekä karkit, sokerit ja sipsit.
    Aterioilla lihaa, kanaa, kalaa harvemmin( :/ pitäisi useammin ). Paistettuna, uunissa, patana, miten keksii ja maistuu, lisäksi noita karppaussafkavinkkejä löytyy paljon, eriasia on jaksaa alkaa duunaamaan. Tomaattia, paprikaa ja kurkkua slaisseina mukaan, muuten ei kaniosasto uppoa. Kahvia kermalla. Lightlimppareita makeannälkään. Lime-sitrusjaffa niistä parasta(vähiten tökkivää makeutusaineen makua) Töissä menee Friggs suklaadieettipirtelö, josta tuleekin päivän hiilaritarpeet tyydytettyä (n.30g) + saat vitamiineja. Lisäksi vie näläntunteen hyvin. Aamuisin(jos muistaa) monivitamiiniporetabletti. Aamupalaksi 2 paistettua munaa, jos ei töissä, niin kera pari näkkäriä, josta tuleekin sitten päivän hiilarit. Viikonloppuisin yleensä lipeämispäivä, jolloin kenties pizza & pari kebua tai sitten jotain itsetehtyä pastaruokaa yms. Karkit, sipsit, alkoholi ja sokerilimpparit kerran pari kuussa eli ihan askeetiksi ei vielä ole kyennyt. Kun ekat päivät on ohi, niin näläntunne katoaa yleensä aika hyvin ja ei ole mikään ongelma. Kalorittomia nesteitä menee se 2L päivässä.

    Vielä on matkaa neuvolalukemiin, mutta matka jatkuu. Sen verran vaan nyt tuntee itseään, että hiilarit on ne, jotka saa sitten lappamaan sitä ruokaa suuhun holtittomasti. Jos samoja vähiä(around 1000-1400kcal) per päivä kalorimääriä yrittäisi syödä hiilarivaltaisesti, niin itku ja jääkaapin valon tiuha tarkistus siinä vaan tulisi. Sitä tietä kokeiltiin niin monta kertaa tuloksetta.
     
  6. Dr. Eever

    Dr. Eever Guest Guest

    Liittynyt:
    23.12.2008
    Viestejä:
    1 737
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tätä taidetaan kokeilla, puolisokin on asiaa aatellut. Meillä on muksujen kanssa ollut karkkipäivä, jos sitä sallisi jotain iha pientä itelle, alkoholia menee ne kaks pikkutölkkiä saunassa kerran viikossa ja laitti-limpsankin olen jo vaihtanut vissyyn. Tästä eilen lueskelinkin, peruna, pasta ja sokeri pois, aika simppeliltähän se ainakin kuulostaa :)
    Noita grilli-kebab-pizza-systeemeitä ei olle juurikaan käytetty pariin vuoteen, eikä vihannekset töki että kyllä mun mielestä pohja olisi ihan hyvä tähän. Sokerin kaipuu se tulee oleen kovin haaste. Saatan päivittää tilanetta tähän ketjuun jos jotain saan aikaan.
     
  7. DVB-G

    DVB-G Käyttäjä

    Liittynyt:
    05.03.2003
    Viestejä:
    10 281
    Saadut tykkäykset:
    30
    Oikein mukava on tuo tootsin hyppely-lihaskuntohommeli. 8 minuutissa saa kätevästi verenkierron liikkeelle ja kehon lämmön ylös. Tehokasta puuhaa, eivätkä lihakset silti tunnu pätkääkään kärsivän saati ylirasittuvan. Ainakaan neljän toiston takia. En uskalla toistomääriä silti kasvattaa, koska olen "aloittelija" mitä tulee niihin lihaksiin, joita nyt kuormitetaan. Tai oikeastaan vatsalihakset olivat ainoita, joissa eilen oli DOMSia toissapäiväisen suorituksen jäljiltä. En näemmä normaalielämässä käytä vatsalihaksia mihinkään, muita lihaksia kyllä käytän.

    Tänään tein samat 19 sarjaa, mutta omalla metodillani: 1+2+3+4+4+3+2 ja tämä järjestys sopi minulle täydellisesti. Turvallinen lihasten ja nivelten lämmittely ja liikkeiden muistiinpalautusmetodi. Kesti 485 sekuntia. 1,57 tuli teholukemaksi. Nyt en lukenut ohjeita välillä, osasin jo ulkoa liikkeet ja käytin rukkasia käsissä sekä kulahtanutta vaahtomuovipatjaa lattialla. Patjan päältä sai hypittyä ilmaan menettämättä totaalisesti tasapainoaan. Luille patja tarjosi kipuvapaata pehmikettä.



    Olen nyt myös sitä mieltä, että tuo normaali toimintajärjestys:
    1. Kyykkyhypyt
    2. Punnerrukset
    3. Vatsalihakset
    4. Selkälihakset
    on siitä ovela pirulainen, että siinä keho pakotetaan väkisinkin "turhiin" käännöksiin. Nämä kieputukset lisäävät ketteryyttä ja kehon hallintaa, kun joutuu joka välissä muuttamaan itsensä ihan toiseen asentoon.



    SuperLaiska kuntoilija (tai kipeänivelinen/sairaalloinen/ylipainoinen) tekee asiat tässä lempeämmässä järjestyksessä, jossa ei ole turhia asentomuutoksia:
    1. Kyykkyhypyt (tämä rasittaa myös käsiä, joten punnertamista ei saisi tehdä heti seuraavaksi)
    2. Selkälihakset (tämä on kaikista luontaisin liike hyppyjen jälkeen, minimaalinen asentomuutos hypyn jälkeen)
    3. Punnerrukset (oikeastaan vain käsiä pitää liikuttaa eri asentoon, muu keho saa olla aloillaan)
    4. Vatsalihakset (käännytään mahalta selälleen, ei tarvitse nousta ylös välissä) (ja viimeisen vatsan jälkeen ollaan jo puoliksi oikeassa asennossa hyppelyä varten)

    .
     
  8. tootsi

    tootsi Runkku Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.11.2005
    Viestejä:
    3 208
    Saadut tykkäykset:
    46
    Kyllä :) Tämä on tärkeä osa treeniä. Unohdin mainita (pidin itsestäänselvyytenä), että jokaisessa liikkeessä naaman pitäisi osottaa samaan suuntaan. Eli punnerruksista vatsoihin siirtyminen ei onnistu vain pyörähtämällä 180 astetta pituusakselin ympäri, vaan työtä pitäisi tehdä enemmän. Toki jos tilaa ei ole, on "fuskaaminenkin" sallittua. Pyrkimys kuitenkin että naama osoittaa kokoajan samaan suuntaan.
     
  9. JPH

    JPH Guest Guest

    Liittynyt:
    02.02.2003
    Viestejä:
    2 907
    Saadut tykkäykset:
    4
    Eli "crunch"

    http://en.wikipedia.org/wiki/Crunch_(exercise)

    Jalkoja ei tosin ole pakko pitää ylhäällä. Ja liikkeestä on monta variaatiota.

    Itsellä onnistuu nuo tavan vatsalihakset kunhan vain varpaat saa tungettua johonkin rakoon ja hieman pehmustetta väliin. Esim. patterin ja lattian välissäkin on tarpeeksi tilaa tuon tekemiseen. Kun noita vatsoja tulee tehtyä välillä 19 kilon paino rinnan päällä, ei se ilman jalkojen tukemista onnistuisikaan. Jalkojen nostoa/alaselän ylös rullausta tulee käytettyä alavatsan treenamiseen. Siinä voi käsillä napata kiinni vaikka siitä patterista tai jostain muusta ulokkeesta. Noiden lisäksi käytössä on "vatsalihasrulla" (kuva)

    [​IMG]

    Itse en tosin noin matalalle mene - kyllä tuolla tehdessä kuitenkin vatsalihakset kipeiksi saa.
     
  10. DVB-G

    DVB-G Käyttäjä

    Liittynyt:
    05.03.2003
    Viestejä:
    10 281
    Saadut tykkäykset:
    30
    5 päivää laihdutusta takana ja 4,2 kiloa kevyempi olo. Kreatiinia kun ei ole enää otettu, vettä lienee kadonnut se 4,2 kiloa. Tuskin rasvaa on vielä grammaakaan kadonnut, koska hiilihydraatteja olen toistaiseksi syönyt noin 75 g päivässä (pitää tyhjentää pilaantuvien ruokien varastoa). Pudotan sokerisyönnin matalaksi 8. tai 9. laihdutuspäivänä.

    Nyt on meneillään mässäilypäivä, joita on tarkoitus pitää kerran viikossa jos mieli tekee. Dominopötkö jo katosikin, toinen pötkö saattaa mystisesti kadota samaan reikään. Ajoitin mässäilypäivän sopivasti eli liikuntapäivän yhteyteen. Annan lihaksille riittävästi materiaalia korjata vauriot ja tankata energiat. Juu, vain yksi liikuntapäivä on tullut tehdyksi 10 päivän sisällä, sen verran paska keli ulkona on ollut. En luokittele 8 minuutin sisäkuntoilua treenaamiseksi, se vastaa kuormittavuudeltaan lähinnä aivastusta, eikä siis vaadi energiatankkausta tai muutakaan eritysistä huoltoa. Eri asia jos 30-60 minuuttia huhkisi maksimisykkeellä, mutta siihen ei taida kunto vielä riittää.

    Ensi viikko haarukoidaan kalorimäärää, jolla laihtuminen pysyy käynnissä. Vasta silloin kehon rasvaa aletaan polttaa. Lorvipäivinä syödään ehkä jotain 1000-1500 kcal ja liikuntapäivinä tuplamäärä.

    Eniten pohdituttaa se, onko seuraavien kuukausien aikana tapahtuva viikottainen mässäilypäivä epämääräistä sokerimässäilyä vaiko sokeritonta rasva+proteiinimässäilyä. Molemmat tavat varmaan pitää itse kokeilla ja tutkia mitä vaikutuksia niillä on laihtumiseen.



    Tässä on "viikon ruokalistani" eli karkea budjetointi dieettisapuskoille:

    Koodi:
    Viikossa tarvitaan rahaa RUOKAAN (hinnat karkeita yleistyksiä):
    
     9,00 €  3 * 400 g jauhelihaa
     5,50 €  3 * 400 g seitiä
     2,00 € 12 * kananmuna
     1,50 €      200 g KUNTO-näkkileipää
    10,50 €  6 *  60 g proteiinipulveria
     1,00 €  6 *  50 g tomaattia
     2,00 €  6 *  50 g kurkkua
     0,30 €  6 *  50 g sipulia
     0,30 €  6 *  50 g kaalia
     2,50 €  3 * 150 g vispikermaa
     5,00 €      4,5 litraa Pepsi MAX
     3,00 €      4,5 litraa vissyjä
    15,00 €  yksi karkkipullapäivä
    ------------------------------------
    57,60 € yhden viikon ruokaan ja juomaan. 4 viikossa eli kuukaudessa palaa rahaa yli 230 euroa.
    Voit ja öljyt ja mausteet sun muu pikkusälä ostetaan tarpeen mukaan, niihin ei paljon rahaa kulu.
    Vitamiinit ja lisäravinteet asia erikseen, niihin palaa melkoisesti rahaa, oli dieetti tai ei.
    Pullopanttien palautusrahat törsätään johonkin, niitä ei ole vähennetty ylläolevasta listasta.
    
     
  11. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 193
    Saadut tykkäykset:
    1 329
    Olen jonkin verran tehnyt tootsin ohjeiden mukaista sarjaa. Tosin kyykkyhypyt korvasin normaaleilla kyykyillä, koska vaikka lyhyt olenkin, niin katto tulee vastaan hyppiessä. Sen lisäksi olen ottanut mukaan leuanvedot. Mietin vain, että niiden määrää pitänee rajoittaa jollain tavalla, koska viimeisillä kierroksilla on hyvä, jos pari enää saa ja jos koko määrä pitäisi vetää, hommasta katoaisi vauhti. Tosin tuo leuanveto on juurikin se, missä hieman parannusta kaipaisin. 10 vuotta sitten meni 20 leukaa helposti ja jos nyt saa 10 niin voi olla tyytyväinen.
     
  12. DVB-G

    DVB-G Käyttäjä

    Liittynyt:
    05.03.2003
    Viestejä:
    10 281
    Saadut tykkäykset:
    30
    Pitää luopua Pepsi MAXin käyttämisestä. Joko juoman resepti on viime aikoina muuttunut (Asesulfaamipaskaa lisätty entisestä määrästä huimasti, olen sille allerginen) tai resepti on vakio ja elimistöni on allergisoitunut vielä pahemmin keinomakeuttimille. Tämä juoma on ollut ainoa keinomakeutettu, jota olen sietänyt. Sukraloosimakeutetut limut myöskin olivat muinoin kelvollisia makeuttimensa puolesta, mutta eivät makunsa puolesta.



    2.12.2011 Hartwall alkaa myydä 5 dl pulloissa uusia vihreäkorkkisia "Jaffa Super"-juomia, makuina veriappelsiini ja sitruuna-appelsiini. Tammikuun lopulla 2012 saadaan 1,5 litran pullot myyntiin.

    Hartwall Jaffa Super Sitrus:
    Vesi, hedelmäsokeri, appelsiini- ja sitruunatäysmehua tiivisteestä 4%, hiilidioksidi,
    happamuudensäätöaine (sitruunahappo), luontaiset appelsiini- ja sitruuna-aromit,
    hapettumisenestoaine (askorbiinihappo), makeutusaine (stevioliglykosidit),
    säilöntäaine (kaliumsorbaatti), väri (betakaroteeni), stabilointiaine (guarkumi).
    Ravintosisältö 100 ml:
    Energiaa 80 kJ (20 kcal)
    Proteiinia 0 g
    Hiilihydraatteja 4 g
    josta sokereita 4 g
    Rasvaa 0 g

    Hartwall Jaffa Super Veriappelsiini
    Vesi, hedelmäsokeri, veriappelsiinijuomatiiviste (vesi, appelsiinitäysmehua tiivisteestä 2 %),
    happamuudensäätöaineet (sitruunahappo, kaliumsitraatti), luontaiset sitrusaromit,
    värit (apokarotenaali, karmiini), stabilointiaineet (pektiini, propyleeniglykolialginaatti,
    johanneksenleipäpuujauhe), hapettumisenestoaine (askorbiinihappo)), hiilidioksidi,
    säilöntäaine (kaliumsorbaatti), makeutusaine (stevioliglykosidit).
    Ravintosisältö 100 ml:
    Energiaa 80 kJ (20 kcal)
    Proteiinia 0 g
    Hiilihydraatteja 4 g
    josta sokereita 4 g
    Rasvaa 0 g



    Eipä erityisen vähäsokeriseen elämään soveltuvia ole nuo uutuudet. Jos limua juo 5 dl putelin päivässä, siitä kertyy 20 g sokeria. Sopii liikuntapäivään, mutta lepopäivään ei käy noin suuri sokerimäärä, etenkin jos tiukkaa karppausta harrastaa.

    Stevia sopii minulle, siitä on kokemuksia ulkomaisten proteiinipulvereiden makeuttimena. Elimistöparkani saattaa olla nyt yliherkistynyt myös sukraloosille, koska olen mussuttanut sukraloosimakeutettuja proteiinipulvereita pari kiloa kuukaudessa tänä vuonna.

    .
     
  13. DVB-G

    DVB-G Käyttäjä

    Liittynyt:
    05.03.2003
    Viestejä:
    10 281
    Saadut tykkäykset:
    30
    Ei ole Steviajuomia kaupoissa vielä näkynyt, vaikka lähes päivittäin olen kaupat kiertänyt läpi.

    Eniweis, päätin vaihtaa sisäkuntoilumetodia aavistuksen kovemmaksi, koska kuntotaso vain aleni noudattamalla alkuperäistä "kolme kertaa viikossa"-tiheyttä. Muutenkin voimat ovat kadonneet lihaksista kun ei saa sokeria syödä kunnolla eikä ulkoliikunta surkeassa säässä onnistu. Siispä voimien katoamisesta masentuneena vedin viinaa ja karkkia kilokaupalla naamariin muutamana päivänä, joten laihdutus ei etene toivotulla tavalla.

    Jotta saan kirittyä laihtumisen takaisin tavoitetahtiin, pitää seuraavina 15 vuorokautena laihtua 340 grammaa per päivä. 100% mahdottomuus ilman liikuntaa, vaikka lopettaisi syömisen kokonaan. Liikuntaa pitää lisätä, muu ei auta, perkele. Kolme kertaa viikossa sopii mummoille, ei sovi minulle. Vain säännöllinen ankara vakiorutiini toimii minulla, muuten luisun karkkimaahan löhöämään.

    Tänään teen yhteensä 10 kertaa (tunnin välein noin 8 minuutin liikuntasessio) hyppely+lihasliikkeet metodilla 1+2+3+4+4+3+2=19 eli päivän aikana kertyy 190 kpl kutakin liikettä. Ehkä tämä metodi auttaa kunnon paranemista ja laihtumista.

    Mutta epäselvää vielä on, että täytyykö silti pitää huomenna lepopäivä (ja jos niin miksi), vai olisiko parempi 7 päivää viikossa urakoida lepäämättä, eli viikossa tehdä yhteensä 1330 kpl kutakin neljää liikettä? Ellen saa lepäämiselle järkeviä perusteluita, unohdan lepäämiset ja jatkan ilman lepopäiviä 5 kuukautta putkeen, jolloin 5 kuukaudessa kertyy yhteensä 28500 kpl kutakin neljää liikettä.

    Otin avuksi nelijalkaisen pikkulipaston, jonka päällä on painava muuttolaatikko, ja lipaston alle saan varpaat ujutettua tukevasti. Nyt vatsalihasliikkeet sujuvat upeasti, ei mitään ongelmia. Sen verran surkea kunto minulla kuitenkin on, että 4 liikettä on sopivan raskas toistomäärä. En varmaankaan jaksaisi 5 tai 6 tai 7 toistuvan liikkeen kanssa operoida, etenkään nyt kun tunnin välein 10 urakkaa päivässä aion tehdä. Ohjehan oli, että sitten kun aika paranee eli kunto kasvaa, vasta sitten voi pidentää sarjaa. Minulla ajat ovat huonontuneet tai olleet samassa, kunto ei kehity pätkääkään.

    Laihduttaessa (minulla) on aina viluinen olo, ja nimenomaan viluisuuden estämiseksi ajattelin koko valveajan liikkua. Tämä hyppely/lihasliikunta nostaa lämmöt ylös ja paleleminen lakkaa. Kätevää. Lisäksi verenkierto aivoissa kiihtyy ja se estää masennusta. Pitääkin nyt lopetella lässytys ja mennä 8 minuutiksi pulssia kohottamaan, tässähän alkaa muuten taas palella.

    ___________


    Auts. Pystyin vain kahdeksaan urakointiin eli 152 kpl kutakin liikettä. Yhdeksännessä urakassa selkä kipeytyi kesken hyppelyiden ja lopetin hommat tältä päivältä. Valvesession aikana nikamat litistyvät ja selkä tekee aina stopin kaikelle impulssimaiselle toiminnalle. Ja mikäli selkä on huomennakin kipeä, pidetään lepopäivä. Jos olo on terve, jatketaan samalla linjalla, oletuksena siis 8 urakan kestokyky selän vammaisuuden vuoksi. Lihasten suhteen 152 toistoa päivässä tuntuu sopivan kuormittavalta. Voimat hieman hyytyivät tuntien edetessä. Tai oikeastaan alussa heräämisen jälkeen selkä oli jäykkä kuin rautakanki ja operointi tahmeaa. Päivän mittaan olo vetreytyi ja lopussa lihasvoima alkoi hyytyä. Tällaiset tehokkuuskertoimet kahdeksalle operaatiolle saatiin, tunnin välein ne suoritettiin: 1,62 1,62 1,7 1,78 1,76 1,42 1,58 1,45

    .
     
    Viimeksi muokattu: 06.12.2011
  14. tootsi

    tootsi Runkku Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.11.2005
    Viestejä:
    3 208
    Saadut tykkäykset:
    46
    Jos ei riitä tuo 3x viikossa niin tee vaikka Ma,Ti, To, Pe. Viikonloppuna vaikka muuta liikuntaa. Ainakin yksi lepopäivä olisi hyvä pitää viikolla. Kroppa on dieetin vuoksi muutenkin lujilla, niin ilman lepopäiviä uhkaa ylikunto sekä flunssa. Tuo viluisuus johtuu orastavasta flunssasta, eli vitamiineja kannattaa tankata!
     
  15. DVB-G

    DVB-G Käyttäjä

    Liittynyt:
    05.03.2003
    Viestejä:
    10 281
    Saadut tykkäykset:
    30
    Liitteenä käppyrä laihtumiseni "edistymisestä";
    Vihreällä tavoiteviivalla paino putoaa 150 g päivässä ja huhtikuun puolivälin hujakoilla ollaan tavoitepainossa ja ulkoliikuntakausi voi taas alkaa ja dieettaus lopetetaan.
    Punainen viiva kuvastaa katastrofaalista pelleilyä, jota laihtumiseksikin voi kutsua oikein pahassa kännissä tai mielenhäiriössä.

    Juu, sitä oppii matkan varrella uutta. Että minulle sokeri tarkoittaa katastrofia, näin talviaikaan ainakin. Aina kun olen pitänyt karkkipäivän, se on venynyt ryyppäämiseksi ja jopa karkkiviikoksi. En siis kykenekään kerran viikossa ottamaan sokeria yhden päivän ajan, himo iskee ja taas mennään päiväkausia sokerihumalassa. JOKAINEN käyrän ylösnousu on ollut mukamas vain yksi pieni karkkipäivä, mutta ankarasti laihtuminen on loppunut kuin seinään heti kun grammakin karkkia tai lonkeroa tai mitä tahansa makeaa suusta alas sujahtaa.

    Jos esim. syön vähänkin näkkileipää, olen huomenna 1,5 kiloa lihavampi kuin tänään. Eli näkkärikin lentää hiiteen dieetin aikana. Ei ole mitään kuidun lähdettä, joka ei välittömästi lihottaisi minua 1,5 kilolla ja laukaisisi sokerihimoa. Sipulikin (= 8 g sokeria) on kielletty kalapäivinä, koska syön tomaattisäilykekalaa, joka antaa sokeria suunnilleen saman määrän. 16 g sokeria päivässä käytän. On pirun vaikea pysyä alle 10 sokerigrammassa muuten kuin karsimalla pois kaikki terveellisyyteen viittaava. Pulvereilla kyllä saa sokerit pois, mutta pyrin syömään kalaa ja lihaa ja rehuja, ja niissä on piilosokeria.

    Juuri loppuneen mässäily-masennus-vitutusviikon jälkeen muutan karkkipäivän kerran kuukaudessa tapahtuvaksi. Jos siitä laukeaa viikon putki, niin onpahan edes ne 3 viikkoa laihdutusta per kuukausi. Lisäksi YRITÄN karkkipäivänäkin jättää sokerituotteet pois ja mässäilen jollain muulla herkullisella rasvaisella lihaisalla. En vain ole keksinyt mitään herkullista JA hiilihydraatitonta ainetta maapallolla. Kaikkeen hyvään liittyy aina suuri sokerimäärä.

    Eniweis, jos kerran pysyn vihreän tavoiteviivan alapuolella laihdutuksen aikana, menköön kehon massa tavoiteviivan ylitse mässäilypäivän...viikon aikana.

    Kuukausi kuukaudelta laihdutus tulee vaikeutumaan. Lineaarisen käyrän mukana on enenevästi vaikeampi pysyä. Tarkoittaa sitä, että kevättalvella pitää alkaa liikkua enemmän ja enemmän. Näillä sateisilla kura/loskakeleillä olen mennyt ulos vain kerran viikossa, kauppaan ja äkkiä takaisin. Talvi pitäisi kieltää lailla. Vaadin 35 asteen ulkolämpötilaa 365 päivänä vuodessa. 365 yötä vuodessa puolestaan saisi olla 20...22 astetta niin ei tule liian hiki sisällä, ja ulkonakin voisi nukkua paleltumatta.

    .
     

    Liitetyt tiedostot:

  16. Baphomet

    Baphomet Guest Guest

    Liittynyt:
    04.04.2008
    Viestejä:
    624
    Saadut tykkäykset:
    0
    Suosittelisin DVB-Gnkin lueskelemaan tätä http://www.helsinkipaleo.com/ sivustoa.
    Sieltä löytyy aika paljon hyvää luettavaa esim. toi rasvaopas ym.
     
  17. tootsi

    tootsi Runkku Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.11.2005
    Viestejä:
    3 208
    Saadut tykkäykset:
    46
    On taas se aika vuodesta, joten joko Plazan möhömahat alkavat pikkuhiljaa dieettailemaan? :D Itsellä alkaa aivan lähiaikoina (taas) karppaus ja punttikausi, jossa paino tiputetaan 72kg -> 64kg. Kisakausi alkaa tuossa kesäkuun lopulla, niin pitää valmistautua jo hyvissä ajoin jotta energiatasot olisivat mahdollisimman hyvät.
     
  18. Dr. Eever

    Dr. Eever Guest Guest

    Liittynyt:
    23.12.2008
    Viestejä:
    1 737
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ihan OT:na kiinnostas että missä lajissa kilpailet ja millä tasolla?
     
  19. tootsi

    tootsi Runkku Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.11.2005
    Viestejä:
    3 208
    Saadut tykkäykset:
    46
    Lukkopaini ja Brasialainen jujutsu. Aivan alhaisimmalla tasolla kilpailen (BJJ valkovyö), tosin tähtään joulukuussa järjestettäviin brassin SM-kisoihin. Kesällä on pienempiä skaboja, joissa valmistaudun ja puran kisajännitystä. :)

    Edit:
    Selvennetääs vielä hieman. Suomessa ei voi kilpailla lukkopainissa ja BJJ:ssä oikeastaan kuin yhdellä tasolla. Amatöörit ja ammattilaiset käyvät tismalleen samoissa kisoissa, BJJ:ssä tosin vyöarvot hieman luokittelevat porukkaa. Lukkopainissa 3kk harrastanut voi saada hyvällä tuurilla moninkertaisen SM-voittajan vastaansa, kunhan ottelevat vain samassa painoluokassa :)
     
    Viimeksi muokattu: 25.04.2012
  20. DVB-G

    DVB-G Käyttäjä

    Liittynyt:
    05.03.2003
    Viestejä:
    10 281
    Saadut tykkäykset:
    30
    Talvidieettini epäonnistui, tavallaan. 20 kilon pudotus (hiilihydraatittomana oleillen) eli 17 kilon kevennys (kun sokeritankkaus on otettu käyttöön) jäi saavuttamatta.
    Vain 10 kiloa läskiä katosi kuivana eli siis 7 kiloa kun hiilihydraatteja käytän. Olkoon. Ensi talvena otan pois ne loput uupumaan jääneet 10 eli 7 kiloa, tai mihin kuntoon kesän jäljiltä nyt päädynkään. Ensi talven 5 dieettauskuukaudelle päivätavoitteeksi voisi asettaa 66...80 gramman laihtumisen, se lienee helppo ylläpitää.



    Homma kusi nyt sokerin käyttöön. Aina jos otin pikomolekyylillisen verran sokeria, siitä laukesi käyntiin noin viikon karkkimässääminen eli jopa kahden viikon dieettauksen ulosmittaus kaatopaikalle. Ensi talvena on täten pakko olla 100% ilman mitään sokeriin etäisesti viittaavaakaan. Alle 10 g vuorokautisella hiilihydraattitasolla mennään muutama kuukausi putkeen. Ja tietenkin lasken gramman tarkkuudella kaikki suuhun pantavat. Muu ei minuun tepsi. Myös rahaa pitää kerätä ennakolta talteen karppiruokia varten. Nyt rahapulassa jouduin useasti Hurstin ruokia käyttämään useita viikkoja, eli karppaus lensi toistuvasti ikkunasta ulos. Vain rikkailla on varaa laihtua eli ostaa karppisafkaa keskeytyksettömästi. Minulla ruokarahat loppuvat joka kuukausi 1...2 viikossa ja kuukauden muut 2...3 viikkoa eletään leipäjonosafkan tms. turvin. Ja koska lahjaruoka koostuu lähes pelkästä sokerista, lihominen pahenee.

    Lisäksi dieetin kiusana oli kroonisia ruoansulatusongelmia ja ehkä siitä johtuvia nivel/jänneongelmia, joiden vuoksi oli pakko lopettaa sisäkuntoilukin. Kuntoilussa olin edennyt tälle tasolle:
    Kyykkyhypyt+Punnerrukset+Vatsalihakset+Selkälihasliikkeet:
    1+2+3+4+5+6+5+4+3+2+1 = 36 (operaatio kuluttaa aikaa noin 8'40").

    Pidin juuri 19 vuorokauden mittaisen EI-MITÄÄN-PILLEREITÄ-jakson ja sain mystisesti ilmaantuneet krooniset polvikivut katoamaan. Kuukausien pituinen ripulointikin on vihdoin loppunut viime viikkoina. Alkuviikosta aloitin jälleen kolmen tutun pillerin popsimisen (D + Monivitamiini + KalsiumMagnesiumSinkki) ja tarkkailen palaavatko kivut. Jos terveys pysyy ennallaan parisen viikkoa, otan rinnalle seuraavat 3 muuta pillerilajiketta ja jatkan olotilan tarkkailua kunnes löydän sen nimenomaisen lisäravinteen, joka ei minulle sovikaan.

    Lopetin myös raakaravinnon käyttämisen toistaiseksi, annan suoliston elpyä x kuukautta eli kuumennan kaikki rehut mitä käytän. Palaan raakaravintoon vasta sitten kun terveys on saatu ylläpidettyä hyvänä pidempijaksoisesti.

    Kaikesta huolimatta epännistuneessa dieetissä positiivista on se, että olen sentään 7 kiloa kevyempi kuin dieetin alussa, enkä ole 99 kiloa lihavampi. Ilman mitään kontrollia lihoisin talvella noin miljardi kiloa, koska vetäisin 10000 kcal verran pullaa ja namua päivässä, ellei joku (siis minä sama paskiainen) pakottaisi laskemaan kaloreita ja koostumuksia.