Laajakaistaelementit ht:ssä...

Keskustelu osiossa 'Kierrätyskeskus' , aloittajana mikadosan, 11.10.2004.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
  1. Eccumulator

Eccumulator New Member

Saadut tykkäykset:
    3
    Hyvä idea. Pitääpäs testata tuota, vaikka juuri muistinkin tuon testanneeni tuolla omalla signaaligeneraattori-vahvistin yhdistelmällä. En kylläkään testannut koko audio kaistaa.

2. HelaKammo

HelaKammo Member

Saadut tykkäykset:
    3
    Joskus koulutehtävänä mitattiin taajuusvasteet jännitemittauksessa parista Fluken mallista, joista toinen oli TRMS ja toinen RMS kone, malleja en jaksa muistaa. Mutta tulos oli karkeasti, että TRMS-malli ylti 10 kHz tasoon suorana, kun taas "karvalakki" vain kiloon, jonka jälkeen vaste laski aika rivakasti ja -3 dB piste lieni jossain muutamassa kilossa ja 20 kHz kieppeillä.

3. Tomba73

Tomba73 Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä pitää myös tietää mihin appelssiini sopii ja mihin ei. Näillä taajuusasteilla se kasvaa tosihuonosti.

Over and out.

4. juperala

juperala New Member

Saadut tykkäykset:
    1
    Tässä olisi hieman infoa tuosta uudesta Tangbandista. Vaisusta ulkonäöstä huolimatta ääni pitäisi olla laadukas.

Liitetyt tiedostot:

5. apex

apex New Member

Saadut tykkäykset:
    3
    Onkos sen W3-315:n PCTL:n suotimesta kuulunut mitään?

6. juperala

juperala New Member

Saadut tykkäykset:
    1
    Ei ole kuulunut. Pistin tänään viestiä ja kysyin josko tuo suodin olisi jo saatavilla.

7. juperala

juperala New Member

Saadut tykkäykset:
    1
    Nyt on. :)

Liitetyt tiedostot:

8. Xerxes

Xerxes New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Hmm.. ei ylipäästösuodinta lainkaan. Eikä tainnut olla tietoa bassopään virityksestä, eli hatusta pitäisi vetää?

9. juperala

juperala New Member

Saadut tykkäykset:
    1
    Olisikohan tuo PCTL ajateltu PC:lle tms. lähimonitoriksi, ajateltu että toimii ilman suodatustakin läheltä kuunnellessa pienillä voimakkuuksilla..? :rolleyes: Tuolla BPA:n design partnerin (www.acoustic-design-online.de) sivuilla oli jonkinlainen mittaus tuosta PCTL kotelosta, ehkä siitä voisi arvuutella sopivaa ylipäästöä...

Liitetyt tiedostot:

10. apex

apex New Member

Saadut tykkäykset:
    3
    Hienoa, kiitoksia.

Mitä nyt olen noita W3:ia testaillut niin eivätpä ne juuri ole kärsineet vaikkei mitään suotimia välissä ole ollutkaan. En ainakaan tunne tarvitsevani mitään ylipäästöä noille.

11. Hertsi

Hertsi New Member Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    0
    Elikkäs kyllä tuo appelsiinitukkuri myy suoraan kuluttajillekkin. Eli ei se hintalappu triplaannu kuin kerran tahi kaksi ;) Nuo hinnat ilmestyvät tuonne sivuille parin viikon sisällä.
    Takuu asiat hoidetaan ihan niinkuin ne Suomessa yleensäkkin hoidetaan, eli viallinen tuote vaihdetaan uuteen (eihän tuollaisia lähde kukaan sen enempää korjailemaan).

-Hertsi

12. mikadosan

mikadosan New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Jeps! Juurikin näin. DVB-G:n skeptisyys tuntuu olevan jo äidinmaidossa imettyä. On se kumma juttu, että toisille asiat eivät koskaan ole kelvollisia. Kaikesta pitää vaikka väkisin kaivaa paskaa esille, jos ei muuten, niin sitten keksiä itse. DVB_G:stä tulisi oiva toimittaja vaikkapa Iltalehteen, Seiskaan tai jonnekin muualle tunkiolehdelle...

Tsemppiä Hertsi!! Joko kohta voi alkaa tekemään tilauksia?? :)

13. DVB-G

DVB-G Active Member

Saadut tykkäykset:
    23
    Vielä kun leikkaat talteen sen luentoni, jonka perusteella todistat väitteesi niin hyvä. Minä olen skeptinen sen suhteen, että kykenisit todistamaan minut skeptiseksi. Tai hetkinen? Mitä pahaa siinä sitten on, jos kyseenalaistaa asioita eikä usko sokeasti kaikkea mitä lukee, vaan joutuu käyttämään omaa päätään ja vaatimaan lisätodisteita. Eikös tuollaista kutsuta ennemminkin anaaliseksi, eli DVB-G on perseestä, sitä kai tarkoitit?

Taidat vastavuoroisesti itse olla hyväuskoinen ja vailla omaa kritiikintajua? Ainakin hernekeitto näyttää maistuvan, mutta kokeile suun kautta seuraavalla kerralla, joskin maku on tuolloin hieman erilainen, voi viedä aikansa tottua siihen. Usko pois, näin asiat ovat. Vai oletko skeptinen, etkä usko väitettäni. Ei kai sitä pidä alkaa perustella tarkemmin, kun et itsekään perustele väitettäsi.

Samalla kun kerran nyt ammatinvalinta-apua annetaan, suosittelen sinua Seiskan Lukijaksi, tunnut olevan herkkäuskovaista sorttia. Vai oletko sinä skeptinen tämän suositukseni suhteen? Montako sivua väittelemme tästä aiheesta, sano jo valmiiksi niin Seiska sitten maksaa minulle palkan sen mukaan. Jos vaikkka syntyisi 52 numeroa pitkä sensaatioartikkelisarja tästä niin "kovin" kiinnostavasta aiheesta. Ou jee.

14. mikadosan

mikadosan New Member

Saadut tykkäykset:
    0

:D :D :D

Tulipa kuraa oikein kunnolla. Eipä kyllä, ihan aiheesta. Pitää opetella pitämään suuni kiinni silloin, kun ei ole asiaa. Tottakai skeptisyys ja epäluulo ovat ajoittain hyvä asia, mutta toisaalta arvosta ihmisessä myös kykyä olla avoin uusille jutuille.

Itse olen tosiaan aika-ajoin varsin herkästi innostuvaa sorttia, ja tutkin faktoja vasta sitten, kun se on jo myöhäistä. Mutta toisaalta, tällainen faktojen rajoittamaton hörhöily voi myös joskus olla hauskaa ja palkitsevaa, kun onnistuu tekemään onnistuneen arvauksen. Kovasti yritän tehdä työtä tullakseni viisaammaksi, mutta toisinaan ponnistus tuntuu olevan ylivoimainen. Tieto kun tuppaa lisäämään tuskaa, kuten joku viisas on joskus ääneenkin todennut.

Monesti olen itsekin "yli-" skeptinen ja saan siitä kotona kuulla. Varsinkin, kun joku väittää olevansa niin viisas, että uhoaa niistävänsä nenun kaikilta, jotka uskaltavat olla kanssaan eri mieltä. En ole sinulta DVB-G nähnyt vielä ainuttakaan konkreettista toteutusta, jolla pystyt minullekin osoittamaan olevasi ylivertainen kaiutinsuunnittelija, akustointisuunnittelija tai oikeastaan mitään muutakaan. Pirusti puhetta ja silloin tällöin muutaman käppyrän, muttei mitään konkreettista.

Äh...taas olit oikeassa. Tästä tulee pitkää stooria...lopetan siis täältä tähän...lähden lukemaan Seiskaa... :hitme:

15. kaasari

kaasari New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Samaa mieltä olen Mikadosan kans...hymyssä suin ja varauksella suhtautuen luen edellämainitun "friikin" luennointeja... :D

...taitaa kone käydä ilman ohjaajaa... :rolleyes:

16. mikadosan

mikadosan New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Muhahaa...joo...sillä on kone ajastettu aina aika ajoin laittamaan jokaiseen topikkiin yksi sammakko ja pari totuutta, hieman höystettynä tottakai... :D

Ei vaiskaan. Kyllä ihan rehellisesti täytyy sanoa, että DVB-G:llä on kyky kirjoittaa mielenkiintoisia tarinoita, joissa varmasti on takana aina enemmän tai vähemmän tuskaista pohdintaa. Kyllä rivien välistä voipi lukea, että ainakin lukutietoa on kaverin korvien väliin tarttunut aikalailla.

Konkreettisista toteutuksista en voi sanoa tosiaan mitään, kun en ole niitä nähnyt. Mutta jos hän elää niin kuin opettaa (tämä tosin toteutuu ÄÄRIMMÄISEN harvoin kenenkään ihmisen kohdalla), niin varmasti on todella hienoja juttuja torppa täynnä. Hyvää ääntä, hyvin akustoiduissa tiloissa...tai jotain sinnepäin...

Mutta kuten olen muistaakseni joskus aiemminkin todennut, niin kaikilla meillä on yhtäläinen oikeus olla omia itsejämme. Joskus joku saa nenilleen, ja se on sille ihan oikein... Oppiipaha...piru parka... :cool:

17. Eccumulator

Eccumulator New Member

Saadut tykkäykset:
    3
    Ja sitten itse asiaan. Joko on poijat/tytöt rakennelleet Tang Bandeista jotain konkreettista?

18. mikadosan

mikadosan New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Ei olla. Tai siis minä en ole. Möin Lancettan kotelot ja sähköiset osat jo kaverille. Hän tilasi SpectrumAudiolta tukun W3:sia, joten kyllä tuo Lancettakin kohtapuoliin tulee näkösälle. Mutta itsellä kasvoi jo nälkä syödessä ja tilasin SpectrumAudiolta parin Fostexin FE126E:tä. Sahautin jo levyt uutta projektia varten. Tulossa on TQWT -kotelo, johon siis nuo Fostexit on tarkoitus istuttaa....katsellaan ja kuunnellaan pian. Elementit pitäisi tulla tällä viikolla.... :D :D

19. Eccumulator

Eccumulator New Member

Saadut tykkäykset:
    3
  20. apex

apex New Member

Saadut tykkäykset:
    3
    Harkitsitkos Fostexin suosittelemaa torvi-bassorefleksi-hybridiä?
    http://www.fostexinternational.com/docs/speaker_comp/pdf/recom_enclose/fe126e_encl.pdf

Tuon varmaan voi laittaa kokonaan ilman mitään suotimia?

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.