Laadukkaat mikilliset kuulokkeet, onko niitä?

Keskustelu osiossa 'Kuulokkeet sekä muut audiolaitteet' , aloittajana jubbajuu, 29.01.2014.

  1. jubbajuu

    jubbajuu Guest Guest

    Liittynyt:
    30.08.2012
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Osallistun työssäni päivittäin konferenssipuheluihin ja istun avokonttorissa. Linjat ovat välillä huonot, osallistujien äänenkäytön voluumi vaihtelee ja konttorissa on taustamelua. Puheluiden välillä kuuntelen musiikkiä puhelimesta. Tähän käyttötarkoitukseen pitäisi hommata kunnolliset, laadukkaat kuulokkeet.

    Tähän asti olen käyttänyt enimmäkseen korvakäytävään tulevia kuulokkeita jotka ovat tullet luurien mukana mutta en ole täysin tyytyväinen fiilikseen, vaikkakin avokonttorin mölyt pysyvät mukavasti loitolla. Voisiko puoliavoimista tai jopa suljetuista kuulokkeista olla ratkaisuksi? Suljetut tuntuvat ajatuksena kiinnostavalta vaihtoehdolt. Ne saattaisivat toimia taustamölyn vaimentamisessa ja sellaiset voisivat olla myös käyttömukavuudeltaan hyvät. Mutta onko niitä? Vai olisiko taustamelukuulokkeista ratkaisuksi vai ovatko ne oikeasti vain lentomukavuuden maksimoimiseksi..?

    Olen myös miettinyt vaihtoehtoa, jossa kaulalle tulisi mikki, johon saisi kiinni erilliset kuulokkeet. Näitä ei vaan ole tullut vastaan langallisena ja bluetooth kikkulat eivät oikein ole vakuutaneet. Tiedä sitten onko tekniikka kehittynyt.

    Kaikki neuvot otetaan vastaan! Hintaluokka 100-200 eur, ultimaatum katto 300 eur..
     
  2. jjabi

    jjabi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    04.01.2011
    Viestejä:
    532
    Saadut tykkäykset:
    2
    Studiokuulokkeita kannattaa katsella esim www.thomann.de sivustolta. Beyerdynamics ja AKG merkki esimerkkinä. Niissä usein hyvät vaimennukset ja äänenlaatukin tarkka.

    Soitatko puhelut siis ihan puhelimella vai tietokoneen kautta? Mikrofoniksi voi jälkeenmainitussa ajatella ns. standalone pöytämikkiä joita löytyy samaiselta sivustolta, tai kompaktimpaa vaihtoehtoa eli "modmic", josta löydät googlettamalla enemmän. Käytännössä siis mikrofoni joka erikseen kiinnitettävissä kuulokkeisiin.

    Jos soitat puhelut nimenomaan puhelimella, voisi laadukkaammat inear kuulokeet olla jo hyödyksi. Kannattaa katsoa www.inear.fi. Tosin mikrofonina toimisi silloin vielö puhelimen mikrofoni.

    En osaa puhelimeen kytkettävistä yhdistelmälaitteista kertoa kun ei niistä ole kokemusta juuri yhtään, muutakuin ehkä näistä bluetooth handsfreistä, jotka ei ainakaan taustamelun kanssa oikein auta.
     
  3. jubbajuu

    jubbajuu Guest Guest

    Liittynyt:
    30.08.2012
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Studiokuulokkeet voisivat toimia kunhan niihin saisi mikin, joka toimisi kännykän kanssa. Suurimman osan puheluista soitan siis ihan normaalilla kännykällä (Nokia 920, Galaxy S3), joten modmic ei sovellu käyttöön. Harmi sinänsä, tuote kun muutoin vaikuttaa ihan pätevältä.

    Yhdistelmälaitteista itselläni on kokomusta Jabra 2400 BIZ kuulokkeista mutta en ole oikein ole tyytyväinen niiden toimintaan avokonttorissa. Tietokoneen ja Lyncin kanssa pelaa suhteellisen hyvin, mutta kännykän kanssa bluetoothin yli laatu ei yllä samaan tasoon.
     
  4. jjabi

    jjabi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    04.01.2011
    Viestejä:
    532
    Saadut tykkäykset:
    2
    Appiukko käyttää Plantronicsin handsfree laitetta, ja pitää ainakin autoa ajaessa ja joskus kotonakin. Eihän siinäkään mitään taustamelua vaimentavaa ole ku tuollainen pieni laite jne... mutta yksi vaihtoehto.

    Joku viisaampi voisi neuvoa laitteista jotka sopisi kännykkä käyttöön ja vaimentaisi taustahälyä.

    Itsellä muutem tuommoiset Avantree Sacool bluetooth kuulokkeet joissa myös mikrofoni. Tuolta www.inear.fi löytyy esimerkiksi.
    Olen niillä muutaman kerran puheluihinvastannut kun nuo on itsellä salikäytössä. Koska ovat inear malliset eli työntyvät korvakäytävään niin vaimentavat ulkopuolista hälyä suht hyvin. Ainut vaan että hieman on kuulemma kuulunut oma puheeni heikosti. Mikrofoni on vasemmassa kuulokkeessa niin olen tavannut ottaa sen korvastasuun etee jolloin on kuulunut vastapuolelle paremmin. Äänellisesti nuo ovat erinomaiset tuohon hintaan ~30e. Kannattaa ainakin katsastaa kyseinen malli.
     
    Viimeksi muokattu: 30.01.2014
  5. togasam

    togasam Guest Guest

    Liittynyt:
    30.01.2014
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse käytän in-ear -kuulokkeita (Plantronics BackBeatGO2), muttei terveydellisistä(?) syistä ehkä suositeltavaa ihan koko päivää pitää korvakäytävät tukkeessa. Eli jos käyttöä on ns. koko ajan ottaisin nuo Legendit. Niissä on todella hyvä taustamelun poistotekniikka. Siinä ei kuulu moottorin äänet vaikka istuisit moottoripyörän päällä!-)

    Tsekkaa myös tuo Plantronicsin appi tuohon konferenssipuheluasiaan. Itse en ole sitä käyttänyt:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.plantronics.instantmeeting.trial&hl=en

    Tuolta olen Backbeattini ostanut ja siellä näkyy myös olevan Legendiä varastossa Suomessa :)
    http://puhelinkauppa.com/search.php?xSearch=plantronics