Kysely: Suurin pettymys elokuvana ?

Keskustelu osiossa 'Elokuvat' , aloittajana Tero78, 12.12.2001.

  1. Jarkko G.

    Jarkko G. Samppa ja Hurricane :| Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    13 042
    Saadut tykkäykset:
    97
    Casablanca tuli eilen katsottua ja vaikka kyseessä on elämää isompi klassikko, niin loppujen lopuksi jäi pettymyksen maku vahvasti kitalakeen.
     
  2. Samppa

    Samppa Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.06.2000
    Viestejä:
    14 062
    Saadut tykkäykset:
    26
    Sisältäähän tuo nyt sentään yhden elokuvahistorian tunnetuimmista loppurepliikeistä.
    Joissain leffoissa antikliimaksi toimii lopussa ihan hyvinkin, joissain ei sitten taas mitenkään. Itse 'blancan lopusta olen yleensä pitänyt. Tosin viime katselukerrasta taitaakin olla jo seitsemisen vuotta.
     
  3. Jarkko G.

    Jarkko G. Samppa ja Hurricane :| Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    13 042
    Saadut tykkäykset:
    97
    Hitto soikoon! Tuli vallan väärin muotoiltua tuo pettymys viesti. Loppuhan oli liki parasta koko elokuvassa, ei tyypillinen päätös tuon ajan elokuville.
     
  4. Samppa

    Samppa Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.06.2000
    Viestejä:
    14 062
    Saadut tykkäykset:
    26
    No hieman jo ehdin ihmetelläkin ;)
     
  5. Blood Roses

    Blood Roses Guest Guest

    Liittynyt:
    11.08.2002
    Viestejä:
    20
    Saadut tykkäykset:
    0
    Helv,ne taistelu/lento kohtaukset Hiipivässä tiikerissä olivat hyviä.Leffa ei yrittänyt olla "realistinen",vaan kaunis elämys,mitä se olikin.

    American Beauty taas on mielestäni todella hyvä elokuva,mutta sehän on mielipide.Ei kaikille kaikki aukea.

    Itse olin aika pettynyt Harry Potteriin sen nähtyäni.Kirjojen taikaa ei olut millään onnistuttu siirtämään valkokankaalle.

    Taru sormusten herrasta on saanut sellaisen hypetyksen ja kehut että odotin leffalta jotain tasoa.Sitä kuitenkin löytyi vain visuaalisessa puolessa.Syy lienee siinä että Tolkienin kirja on huono.*edelleen minun mielipiteeni,paskat TSH kehujista välitän.*
     
  6. Oksmanni

    Oksmanni Guest Guest

    Liittynyt:
    28.08.2002
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu, samaa mieltä kun Roses - Tarusta odotin että se on paljon hypetystään huonompi leffa ja petyin - se oli vielä omia odotuksiakin huonompi.

    Toinen tietysti on Hannibal - Lampaiden jälkeen odotti jotain samantasoista mutta paskat. Ei samalla suorallakaan.
     
  7. T-800

    T-800 Guest Guest

    Liittynyt:
    30.06.2002
    Viestejä:
    437
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ensimmäisellä katselukerralla Hannibalia tuli automaattisesti verrattua Uhrilampaisiin ja pettymys oli valtava. Toisella kerralla kun elokuvaa käsitteli jo enemmän omana elokuvanaan, niin huomasin, että eihän se nyt niin surkea ollutkaan, vaan ihan mukiin menevä ja komea pätkä...
     
  8. Mac

    Mac Guest Guest

    Liittynyt:
    11.04.2002
    Viestejä:
    50
    Saadut tykkäykset:
    0
    Phantom menace.. siis kyllä on Lucasilla nyt se PIHVI hukkunut hommasta. Kuori on kuosissa mutta se sisältö... ei mitään tunnelmaa enää... ääääh! Kakkosesta odotin jotain mutta eipä ollut juuri sen kummempi.
     
  9. Tero78

    Tero78 Guest Guest

    Liittynyt:
    30.11.2001
    Viestejä:
    1 032
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse olen kyllä aina pitänyt Hannibalista. Ei mikään elämää suurempi kokemus mutta varsin hyvä "jatko-osa" kuitenkin vaikka olinkin aluksi tyrmistynyt kun kuulin Scottin työstävän Uhrilampaiden jatko-osaa.
     
  10. Jarkko G.

    Jarkko G. Samppa ja Hurricane :| Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    13 042
    Saadut tykkäykset:
    97
    Tälläkin foorumilla hehkutettu Rio Bravo tuli eilen katsottua ja ei iskenyt oikeastaan millään lailla. Tätäkin klassikko Westerniä leimasi tietty RillumaRei-henki, jota saa hakemalla hakea esim: Leonen italo-westerneistä.
     
  11. Jarkko G.

    Jarkko G. Samppa ja Hurricane :| Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    13 042
    Saadut tykkäykset:
    97
    Toinen pettymys lyhyen ajan sisään.

    Olin kuvitellut että Johnny Deppin Blow olisi huume-elokuvien Goodfellas, mutta ei .. Todella tylsää ja ennalta arvattavaa menoa koko elokuvan ajan. Ei aiheuttanut mitään säväreitä .. myyntiin laittaisin mutta kun on tyttiksen elokuva (joka ei tosin itsekään siitä pitänyt).
     
  12. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 181
    Saadut tykkäykset:
    1 325
    No niin pitää kai sitä itsekin jotain tänne skriivata.

    Kolme leffaa joihin olen eniten pettynyt: Fight Club, Reservoir Dogs ja Gladiator.

    Jaa miksikö?

    Fight Club:

    Ensimmäisen kerran jälkeen luulin, että en oikein ymmärtänyt leffaa ja siksi se oli huono. Toisen kerran jälkeen ymmärsin, mutta edelleen se oli huono. Kolmannen kerran jälkeen huomasin, että juoni on mainio, mutta toteutus jotenkin niin huono kuin voi vain olla. En tiedä miksi näin, koska monet ylistävät leffaa taivaisiin, mutta ei se ole oikein iskenyt meikäläiseen. Edward Norton ja Brad Pitt kyllä ovat mielestäni huippu näyttelijöitä, mutta... Jokin vain mättää...

    Reservoir Dogs:

    Nyt täytyy tunnustaa, että näin leffan ensimmäisen kerran vasta eilen, kun ostin sen Anttilasta. Voipi olla, että pitäisi katsoa uudestaan, jotta leffasta saisi enemmän irti, mutta toisaalta sehän ei yleensä ole leffan tarkoitus, joten kommentit ovat paikallaan.
    Alku leffassa on loistava. Sen jälkeen, kun päästään varastoon/halliin/whatever niin leffa jotenkin lässähtää. Kyllähän leffasta hienoja kohtauksia löytyy, mutta jotenkin kokonaisuus jää vaisuksi. Hyvä leffa kuitenkin, mutta suuren suuri pettymys... varsinkin, jos vertaa Pulp Fictioniin ja Jackie Browniin...

    Gladiator:

    Vain kerran olen katsonut tämänkin leffan. Mutta kertoo varmaan leffasta jotain, jos sitä ei mielellään katso uudestaan. Juoni tässäkin ihan jees, mutta Russel Crowe ei meikältä saa mitään isoja taputuksia. Ajattelin kuitenkin katsoa tällä viikolla leffan uudestaan, joten hyvällä tuurilla voi käydä niin, että pitää käyttää "edit":iä ja vähän muokkailla/poistaa tekstiä. :) Pettynyt kuitenkin olin leffan katsomisen jälkeen. Saattoi kyllä johtua kauheasta hypetyksestä.
     
  13. maukka87

    maukka87 Guest Guest

    Liittynyt:
    20.07.2001
    Viestejä:
    1 494
    Saadut tykkäykset:
    1
    Itsekkin kun ekan kerran tuon katsoin niin sain käyttää kelausnappia, ja paljon. Sitten katsoin vähän aikaa sitten toisen kerran ja se vaikutti paljon paremmalta. Eli kai tuo leffa on sellainen että se pitää katsoa moneen kertaan jotta siitä saa kaiken irti.
     
  14. Jarkko G.

    Jarkko G. Samppa ja Hurricane :| Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    13 042
    Saadut tykkäykset:
    97
    Kai toisen kerran pitäisi katsoa, juu .. mutta kun ei enää natsaa tuo Tarantinon paskanjauhanta-meininki ollenkaan. Jackie Brownissa ei sentään jauheta tyhjää ollenkaan samassa mittakaavassa kuin Reservoir Dogsissa ja Pulp Fictionissa. Siksi sitä jaksaakin katsoa kerta toisensa jälkeen.
     
  15. matarvai

    matarvai Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    24.12.2000
    Viestejä:
    1 466
    Saadut tykkäykset:
    1
    Minulla nuo kolme leffaa on kaikkea muuta kuin pettymyksiä. Fight Club:n näkeminen elokuvissa ensimmäistä kertaa sai sanattomaksi. Oli heti pakkohankinta kun ilmestyi R1 versio dvd:lle.

    Reservoir Dogs on myös omasta mielestä aivan loistava. Tarantinon paras leffa. Itse en hirveästi taas kylläkään välittänyt tuosta mainitsemastasi Jackie Brown:sta.

    Gladiator on ihan hyvä, mutta ei niin hyvä kuin mitä sitä on hypetetty.
     
  16. maukka87

    maukka87 Guest Guest

    Liittynyt:
    20.07.2001
    Viestejä:
    1 494
    Saadut tykkäykset:
    1
    Katsoin Mel Gibsonin tähdittämän Gallipolin, ja petyin kyllä aika pahasti. Odotin että se on sota elokuva, mutta eihän siinä ollut kuin lopussa vähän sodasta, alkupuoli olikin sitten niin tylsä ja puuduttava.
     
  17. Jarkko G.

    Jarkko G. Samppa ja Hurricane :| Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    13 042
    Saadut tykkäykset:
    97
    Bakshin LOTR animaatio tuli katsottua .. * pään pyörittelyä* .. Edettiin luodin lailla ja animaatio oli todella vastenmielistä. Jouduin kamppailemaan todella paljon että pystyin katsomaan tämän loppuun.
    Hyvä että en ostanut ..
     
  18. maukka87

    maukka87 Guest Guest

    Liittynyt:
    20.07.2001
    Viestejä:
    1 494
    Saadut tykkäykset:
    1
    Ocean´s Eleven, alkupuoli oli aika tylsä, ja vaikka lopussa olikin hieno yllätys niin ei se silti elokuvaa pelastanut.
     
  19. mikkoz

    mikkoz Guest Guest

    Liittynyt:
    16.03.2002
    Viestejä:
    593
    Saadut tykkäykset:
    0
    Beautiful Mind

    Ihan ok elokuva, mutta 4 oscaria...

    R Crowe oli ehkä liaan macho rooliinsa, ehkä ed norton olisi ollut
    parempi valinta. Noo kun on miljoonat kyseessä mikään ei ole
    helppoa.

    Kuitenkin ei mikään suuri pettymys, mutta ei silti oikein sytyttänyt.
     
  20. Samppa

    Samppa Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.06.2000
    Viestejä:
    14 062
    Saadut tykkäykset:
    26
    Itse kyllä sanoisin (vaikken elokuvasta pahemmin pitänytkään) että Crowe oli myöskin ulkoisesti todella onnistunut valinta esittämään Nashia. Kuvassa nuori Nash (toinen vasemmalta), yhdennäköisyys Croween yllätävän suuri. ->

    linkki