Kysely: Suurin pettymys elokuvana ?

Keskustelu osiossa 'Elokuvat' , aloittajana Tero78, 12.12.2001.

  1. Mag

    Mag Guest Guest

    Liittynyt:
    07.12.2000
    Viestejä:
    2 667
    Saadut tykkäykset:
    1
    Hollow man. Tympeä ja tyhjänpäiväinen älyvapaa rymistely joka ei loppunut sekuntiakaan liian aikaisin...:rolleyes:

    Vaikkei varsinaisesti huono olekaan (kuten vaikkapa em. pätkä), niin kaiken hypetyksen jälkeen Fight Club yllätti negatiivisesti.

    Edit:
    Ainiin joo, Traffic oli myös aikamoinen pettymys. Tuon seurauksena menetti Oscar -pysti(t) melkolailla merkitystään(IMO).
     
  2. superpallo

    superpallo Guest Guest

    Liittynyt:
    22.11.2001
    Viestejä:
    1 853
    Saadut tykkäykset:
    0
    Traffic tulee uudemmista elokuvista mieleen. Moni on varmaan täysin eri mieltä, mutta odotukset taisivat olla vaan liian korkealla ko. elokuvan suhteen.
     
  3. cfh

    cfh Guest Guest

    Liittynyt:
    24.08.2001
    Viestejä:
    17
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hannibal ja Eyes Wide Shut
     
  4. Agrado

    Agrado Guest Guest

    Liittynyt:
    21.07.2001
    Viestejä:
    577
    Saadut tykkäykset:
    1
    Kun luin tämän threadin otsikon, sormiani alkoi välittömästi syyhyttää: kyllä taas kelpaa Agradon panna Hollywood-kökköä lyttyyn oikein urakalla. Hetken mietittyäni ja muiden replyjä luettuani tehtävä ei enää tunnukaan niin helpolta. Ihan heti ei tulekaan mieleen leffoja, joiden jälkeen olisi voinut käydä lippukassalla ikimuistettavan "Kauas pilvet karkaavat"-dialogin:

    -Sietämätöntä roskaa. Rahat takaisin.
    -Mutta ettehän te edes maksaneet.
    -Se ei kuulu tähän.

    Vaikka huonoja ja keskinkertaisia leffoja toden totta riittää, todelliset pettymykset ovat jääneet vähälle, koska odotuksetkin ovat oletusarvoisesti alhaalla. Joku "Pearl Harbor" ehkä yllätti ylenpalttisella kömpelyydellään, mutta ei se silti todellinen pettymys ollut.

    Monesti taas joku sinänsä loistava elokuva ei kosketa minua henkilökohtaisesti. Esimerkiksi "Magnolia" ei ole koskaan kolahtanut minulle, mutta en voi pitää sitä pettymyksenä koska tiedostan kyllä sen hienouden. En vain itse ymmärrä sitä.

    "Gladiaattorista" näin lähinnä alkutaistelusta koostuneen showreelin kuukausia ennen ensi-iltaa ja se kyllä kohotti odotuksiani - joita sitten lopullinen elokuva ei pystynyt täyttämään, Joten siinä mielessä "Gladiaattori" voisi olla vastaukseni, vaikkei se missään nimessä mikään floppi olekaan.

    Mutta täytyy jatkaa pohtimista, niin ehkä jotain palaa mieleen. Erittäin mielenkiintoinen threadi.
     
  5. Jorse

    Jorse trust no one Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.04.2001
    Viestejä:
    5 076
    Saadut tykkäykset:
    8
    Hmmm . . . varsin mielenkiintoisen kysymyksen esitit. Täytyy kullä myöntää että omalta listaltani ei esmes IE4:sta tai Gozillaa löydä. Edellistä pidän jopa hyvänä leffana. Syytä siihen en tiedä, sen macho-tyyli vain miellyttää. Toisaalta amerikkalaisten patrioottisuus ärsyttää jossain kohdissa todella kovaa. Gozillankin omistan kiekolla ja kyllä sen nyt kattoo. Näyttelijät tekevät surkeat roolit mutta efekteillä tämä leffa saa itselleen sen kolme tähteä nipin napin tienattua.

    Omiin pettymyksiin kuuluu ehdottomasti Alien: resurrectoin joka oli ja on edelleen oikea kunnon pyhäinhäväistys loistavalle trilogialle. Mikään ei oikeastaan muutamaa kohtausta lukuunottamatta toimi kunnolla. Alienit ovat rumia (jotenkin päälleliimatun näköisiä), aseet paskoja, näyttelijät keskinkertaisia ja Ripleyn henkiinherättäminen elokuvahistorian surkeimpia ideoita.

    Vaikka ihan hyvä olikin, on Rush Hour II aika kova pettymys. Loistavan ykkösosan jälkeen sain elokuvan jonka ensimmäinen 30min on todella tylsä ja jonka loppukaan ei yllä lähellekkään ykkös-osan tykitystä. Jackie Chan on sentään vireessä ja hoitaa oman hommansa suht kivasti siinä missä Chris Tucker on selvästi alavireessä.

    - Jorse -
     
  6. Hak

    Hak Guest Guest

    Liittynyt:
    27.04.2001
    Viestejä:
    1 176
    Saadut tykkäykset:
    0
    O Brother, Where Art Thou?
     
  7. Jarkko G.

    Jarkko G. Samppa ja Hurricane :| Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    13 042
    Saadut tykkäykset:
    97
    Hyvä kun mainitsit Gladiaattorin, en olisi sitä välttämättä itse muistanut. Alku lupasi hyvää jylhine maisemineen ja hienoinen taistelukohtauksineen ja olin oikeasti innoissani.
    Gladiaattori kohtaukset olivat toimivia ja kaikki oli kivasti.
    Oikeastaan koko elokuvan pilaa se lopun vetistely, josta jäi minulle niin paha maku suuhun, että en ole koskaan moista ennen kokenut.
    En enää katso elokuvaa loppuun asti, vaan siinä vaiheessa kun kaikki on selvää otan DVD:n pois soittimesta.
     
  8. deMarko

    deMarko D is for many things Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    21.12.2000
    Viestejä:
    443
    Saadut tykkäykset:
    0
    Episodi 1. Leffan jälkeen itse asiassa v*tutti niin kympillä että huhhuh... Ja toiseksi pahimpana Alien: Resurrection. Olihan tämänkin jatkumon saatava se huono jaksonsa.

    Leffoista joilla ei ollut edeltäviä osia painetta luomassa taidan valita Independence Dayn.
     
  9. Corca

    Corca Guest Guest

    Liittynyt:
    28.05.2001
    Viestejä:
    2 244
    Saadut tykkäykset:
    1
    Electricboy:
    Noi kyllä ylittää oman listan selvästi...todellista waste of money/garbage-osaston huttua...

    Ja näitä kun alkaa oikein kunnolla kaivella, niin omakin lista on aika kevyttä kauraa, mutta itse pidän suuren rahan tuhlausta paskaan elokuvaan suurempana syntinä, kuin pienen rahan tuhlaamista samankaltaiseen, onnettomaan tekeleeseen, joten megabudjettileffat putoavat korkeimmalta omassa pyövelilistassa...
     
  10. juusodj

    juusodj Guest Guest

    Liittynyt:
    01.02.2001
    Viestejä:
    109
    Saadut tykkäykset:
    0
    Aika moni haukku Phantom Menacen. Mua kiinnostas kuulla miksi?
    Mulla syy oli Jar Jar se ei vaan toiminut kokonaisuuteen nähden.
     
  11. Agrado

    Agrado Guest Guest

    Liittynyt:
    21.07.2001
    Viestejä:
    577
    Saadut tykkäykset:
    1
    PM ei itselleni ollut niin hirveän suuri pettymys, aavistelin jo etukäteen kasvaneeni ulos Star Wars-saagasta. Luultavasti alkuperäinenkin trilogia tuntuisi minusta nyt lapselliselta ja tyhjänpäiväiseltä. Ei PM loppujen lopuksi ole hullumpi yritys Lucasilta, ottaen huomioon tehtävän mahdottomuuden.

    Edelleenkin PM:n pahin vika piilee mielestäni henkilöissä. Jos mukana olisi yksikin elävä ja uskottava hahmo (á la Luke, Han, Leia tai edes Chewbacca) nykyisten "olemme-historian-suurhahmoja-ja-siksi-jokaisen-sanamme-on-oltava-pyhää-sanomaa"-tylsimysten tilalla, niin leffaa katselisi ehkä jo ilokseen. Jotain on vialla, kun elokuvan eniten tunteita herättävä "henkilö" on piipityksin kommunikoiva kolmijalkainen roskapönttö...

    Pohjimmiltaan kuitenkin luulen että pääsyy yleiseen tyytymättömyyteen on juuri aika. Ei lapsuuden kokemuksia kerta kaikkiaan voi enää 15 vuotta myöhemmin uusintaa, eikä sellaista voi vaatia Lucasilta tai keneltäkään muultakaan. Mutta kaikki kunnia niille, jotka edelleenkin pystyvät eläytymään täysillä fantasiamaailmoihin. Kyllä minäkin ajoittain kadehdin teitä, tosikkomainen vanha kääpä kun olen.
     
  12. Jaska76

    Jaska76 Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    06.11.2000
    Viestejä:
    2 426
    Saadut tykkäykset:
    6
    Pahimmin olen mieleni pahoittanut Phantom Menacen, Blair Witch Projectin ja Planet Of The Apesin (Burton) kanssa...
     
  13. Tuomas

    Tuomas Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    22.07.2000
    Viestejä:
    100
    Saadut tykkäykset:
    0
    Matrix. En ole eläissäni pettynyt mihinkään elokuvaan niin pahasti.
     
  14. Jarkko G.

    Jarkko G. Samppa ja Hurricane :| Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    13 042
    Saadut tykkäykset:
    97
    Heh, sait minusta irti aamun ensimmäiset naurut tuolla :D
     
  15. jukkis

    jukkis Guest Guest

    Liittynyt:
    12.11.2000
    Viestejä:
    154
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä se on mullekin Traffic, ihan ok leffahan se oli, muttei mielestäni mikään huippu. Odotukset oli kieltämättä aika korkealla kaiken hypen jälkeen
     
  16. Slash80

    Slash80 No Life! Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    19.04.2001
    Viestejä:
    2 841
    Saadut tykkäykset:
    1
    Kyllä minunkin mielestä Phantom Menacen pahin ongelma on juuri nämä tylsät hahmot. Katsoin keväällä alkuperäisen (tosin uusitun) trilogian useampaan kertaan ja minusta ne oli yhä hyviä ja mielenkiintoisia, joten ei vika ainakaan "aikuistumisessa" ole minun kohdalla. Eihän PH:ssa ole juuri yhtään hauskaa kohtaa, toisin on alkuperäisessä trilogiassa. Kylähän se oli pienoinenpettymys, mutta kyllähän sitä tulee katsottua.
     
  17. LaKati

    LaKati Guest Guest

    Liittynyt:
    07.11.2001
    Viestejä:
    44
    Saadut tykkäykset:
    0
    Blair Witch Plääh - tämän kisan ehdoton ykkönen, olen nähnyt parempiakin "kotivideoita" (niissä kuvaajalla oli vakaampi käsikin)

    Traffic - kehuja kuulin oikeastaan enemmän jälkikäteen, leffa ei oikein iskenyt, kokonaisuus jäi vähän epäselväksi

    eXistenZ (tai miten se nyt onkaan tarkoitus kirjoittaa) - tosin en ollut kuullutkaan siitä aiemmin, mutta tönkkö, ilmeetön ja sekava se oli
     
  18. Rutger

    Rutger Guest Guest

    Liittynyt:
    28.11.2001
    Viestejä:
    39
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ehdottomasti Blair witch project. Ennakko-odotukset olivat korkealla katsottuani elokuvaan liittyvän "dokumentin" (olikohan "Curse of the blair witch") televisiosta ja selailtuani leffan nettisivuja. Lehdistä sai lukea että kyseessä olisi jotain todella pelottavavaa. Sitten kun elokuvan viimein pääsi katsomaan niin voi että mikä pettymys!! Eihän järjetön puistossa sekoilu voi olla kenestäkään pelottavaa. Välillä kuuluu mm. lentokoneen ääniä ja jokapaikassa on polkuja, joten tunne eristäytymisestä ja synkästä pelottavasta metsästä ei oikein välity. Jos ei ole ikinä oikeassa metsässä käynyt niin ehkä toimii, mutta suomalaisena "metsäläisenä" ei elokuvassa ollut mitään pelottavaa. Ideana hyvä, mutta toteutus oli jotain niin pliisua, että voi voi... TV-"dokumentti" toimi paljon paremmin.
     
  19. Macu

    Macu Käyttäjä

    Liittynyt:
    18.05.2000
    Viestejä:
    1 287
    Saadut tykkäykset:
    2
    ..eikös se propleema ollut siinä, että republikin krediitit eivät kelvanneet rahaksi paikallisille romukauppiaille, eikä siitä etteikö pätäkkää olisi löytynyt tarvittavaa määrää.. ja tuon orjajutun taas voi miettiä siltä kannalta, että tuskin kukaan inhimilliset tunteet omaava korkeamoraalinen hallitsija haluaisi vaarantaa ystäviään myymällä heidät orjaksi galaktisen alamaailman gangstereille edes väliaikaisesti, vaikka he olisivatkin vain palvelijoita.. leffassa kun annettiin kuitenkin ymmärtää, että "balahibbalalla" oli ihan ystävällismieliset välit henkilökuntaansa kohtaan.. ;)

    ..mutta enpä silti ala väittää, että SW1 olisi juoneltaan mikään aukoton älyn jättiläinen.. :D ..kyllähän se kohtuullinen pettymys minullekin kokonaisuutena oli... :(
     
  20. jaritt

    jaritt Käyttäjä

    Liittynyt:
    02.03.2000
    Viestejä:
    2 104
    Saadut tykkäykset:
    6
    Nimenomaan, ja tuostahan seurasi yksi elokuvan harvoista onnistuneista kohtauksista. Kun tämä Liam Neesonin näyttelemä jedimestari yritti vakuutella sille siivekkäälle romukauppiaalle (Watto?), että tasavallan raha kelpaa ja kaveri heitti vastaan tylysti: "Mitäs siinä huidot, luuletko olevasi joku jediritari vai!" :D