Kysely: Suosikki Lautapelisi

Keskustelu osiossa 'Pelit' , aloittajana Jarkko G., 03.12.2001.

  1. anttipee

    anttipee Guest Guest

    Liittynyt:
    19.09.2002
    Viestejä:
    670
    Saadut tykkäykset:
    2
    Jouluna tuli tykitettyä Carcassonnea Kirjurit ja kauppiaat lisäosalla maustettuna. Hyvä peli ainakin 4 pelaajalla, pitänee testata myös kahdella pelaajalla lähiaikoina.

    Risk on myös mukava, mutta pelien pituus on liian pitkä.

    Monopolyä ja Trivial Pursuitia ei vain jaksa enään.

    Myös Backgammon useamman pelin yhteenlasketut pisteet huomioiden ja tuplausnoppaa käyttämällä on osoittautunut mielenkiintoiseksi. Yhden pelin voittaminen on tuurista kiinni, mutta 20 pelin jälkeen voitolla on se joka hallitsee oikea-aikaisen tuplaamisen.
     
  2. Kalza

    Kalza Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    28.11.2002
    Viestejä:
    2 844
    Saadut tykkäykset:
    3
    Trivial Pursuit on kyllä se hauskin peli. Oluen ja Trivialin parissa on vietetty monet illat kaveriporukalla. Leffakysymykset on hyvin hallussa :p

    Pienempänä tuli pelattua paljon HeroQuestia, siinä oli hienoja ukkeleita ainakin. Kyllähän se itse pelikin ihan hyvä taisi olla.
     
  3. Vargas

    Vargas Guest Guest

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    324
    Saadut tykkäykset:
    0
    Trivialia on tullut viime vuosina eniten pelattua. Jos on tarpeeksi spedeä seuraa, niin siinähän voi jopa päteä. :D

    Itse asiassa uusi vuosikin vaihtui sen tahdissa.
     
  4. Qaz

    Qaz Guest Guest

    Liittynyt:
    12.08.2005
    Viestejä:
    328
    Saadut tykkäykset:
    0
    Monopoly on kyllä kaikista paras lautapeli(huom. se ensimmäinen suomeen tullut, kaikki muut versiot on raiskattu) vieläkun saisi englantilaisen version käsiinsä vois olla aika hauskaa.Ehkä eniten Monopolya jaksaa pelata juuri siksi kun voi muokkaa omia sääntöjä siihen eekat 2vuotta pelattiin ns. väärillä säännöillä, kaikkia kiinteistöjäsi.. kortti viskattiin pois pelistä ja hotellin sai ostaa kun toisen kerran parkkeerasi omaan kiinteistöön. Yhdessä vaiheessa pankkiin pystyi tallettamaan rahaa ja 100 dollarin seteli oli 100 000 mullakin muutamassa pelissä yli 4 milj. riihikuivaa käteistä ja se joka ei pärjännyt niin sille jaettiin elatusapua:D ettei tipu pelistä. Sitten taas joku aika oli hiljaisempaa monopoly rintamalla, mutta sitten taas alettiiin pelata oikeilla säännöillä ja taas jatkuu peli. Monopolya tullut pelattua monet kesät, pelattiinkohan me joku 3viikkoa yli 8h putkeen monopolya joka päivä kesällä. YHdessä vaiheessa kun triviali saatiin suht hauskaa oli mutta vastaukset oppi ulkoa. Suomi pelikin oli ihan hubaa ajanviihdettä mutta siin-ä oppi vastaukset kanssa ulkoa enään ei vain muista niitä varmaan opin suomi pelissä suomen biologiasta sun muusta enemmän kun ikinä koulussa.
     
  5. Eccumulator

    Eccumulator Uusi jäsen

    Liittynyt:
    19.08.2003
    Viestejä:
    691
    Saadut tykkäykset:
    3
    Olihan siinä muutama ymmärrettäväkin lausahdus.
     
  6. Qaz

    Qaz Guest Guest

    Liittynyt:
    12.08.2005
    Viestejä:
    328
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mitä et ymmärtänyt tekstistäni?

    Tosiaan itse omistan kuvan 6 monopolyn takeshin pistämästä linkistä tuo lienee se tavanomaisin monopoly peli.
     
  7. Eccumulator

    Eccumulator Uusi jäsen

    Liittynyt:
    19.08.2003
    Viestejä:
    691
    Saadut tykkäykset:
    3
    No lähinnä vitsinä heitin, mutta vaikka tämä:
    Jossain keskivaiheilla lausetta pitäisi olla kai piste tai pilkku.

    ps. Milloinhan se Caylus peli ilmestyy suomeksi?
     
  8. Pete_83

    Pete_83 Guest Guest

    Liittynyt:
    31.12.2000
    Viestejä:
    662
    Saadut tykkäykset:
    1
    Kaipaisin hieman vinkkejä... Olisi tarkoitus hankkia joku hyvä peli, joka toimisi erityisesti kahdella pelaajalla, mutta tarvittaessa myös isommalla(4 hlö) porukalla. Carcassonne ja Menolippu ovat olleet tähän asti kovassa kulutuksessa ja niiden rinnalle olisi mukava saada joku samantyylinen/-tasoinen peli. Ehdotuksia? Caylus ainakin kiinnostaa... Settlers of Catania olen pelannut vain isommalla porukalla ja kahdestaan se on kuulemma hieman huonompi.

    Mitkä ovat parhaat lisäosat Carcassonneen? Olen ajatellut hankkia ainakin Kirkot ja Kievarit...

    Onko Menolipun lisäosa(Mytery Train) mistään kotoisin?
     
  9. Eccumulator

    Eccumulator Uusi jäsen

    Liittynyt:
    19.08.2003
    Viestejä:
    691
    Saadut tykkäykset:
    3
    Älä hanki Kirkkoja ja Kievareita vaan ennemminkin Kirjurit ja Kauppiaat. Itse menin ostamaan Kirkot ja Kievarit ja hieman kyllä petyin, jos vertaa siihen mitä olen lukenut tuosta Kirjurit ja Kauppiaat lisäosan toimivuudesta. Kievarit kyllä nostaa mukavasti teiden pisteytystä ja kahden pisteen ukko myös. Toki tuollaisen kahden pisteen ukon voi tehdä itsekkin.
    Tuossa on muuten hauska variaatio Carcassoneen -> http://www.aanshaw.com/PortlandGamers/ ja sivun keskivaiheilla Trading Post.

    Kannattaa kyllä lukea lisäosien arvotelut täältä ennen ostopäätöstä: http://www.lautapelit.fi/kotisivu/TTcarcassonne.php
     
  10. Burana

    Burana Käyttäjä

    Liittynyt:
    12.10.2001
    Viestejä:
    1 036
    Saadut tykkäykset:
    10
  11. niiles

    niiles Sugar plum fairy Tukijoukot

    Liittynyt:
    20.10.2003
    Viestejä:
    3 969
    Saadut tykkäykset:
    1
    Voisitteko avittaa löytämään hyviä myös yksinpelattavia lautapelejä?

    Olen kuullut Le Havresta ja Agricolasta. Ensimmäistä ei tahdo löytyä ja jälkimmistä saa 55 eurolla. Kommentteja kumpiko olisi parempi? Löytyykö muita yksinpelattavia? Vinkkejä myös hyvistä ulkomaisista ostopaikoista otetaan vastaan (esim. Amazon.co.uk?).
     
  12. Renny

    Renny Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.02.2000
    Viestejä:
    217
    Saadut tykkäykset:
    0
    Yksinpelattavana toimii hyvin eldritch Horror
     
  13. Maky

    Maky Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.04.2000
    Viestejä:
    871
    Saadut tykkäykset:
    14
    Caverna ja Robinson Crusoe tulee mieleen, mutta en ole sooloillut näistä mitään. Äkkiä kun selasin boardgamegeekkiä, niin sieltä löytyi useita co-op pelejä, joita porukka tykkää pelata myös yksinään. Esimerkkeinä Pandemia, Gears of War peleistä joita olen pelannut ja molemmat tosiaan toimisi ihan kivasti yksinkin, niin että pelaa useammalla roolilla. Samoin kun tuo Eldritch Horror.

    Tohtori Who on aika tunnettu ilmainen soolopeli. http://dwssg.averyniceplace.de/wiki/

    Option 3 on pelata netissä, esimerkiksi http://www.yucata.de on ilmainen, hyvin tehty lautapelipaikka, jossa voi pelata kymmeniä eri pelejä vuoropohjaisesti.
     
  14. Jarkko G.

    Jarkko G. Samppa ja Hurricane :| Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    13 045
    Saadut tykkäykset:
    97
    Nykyään en lähde baariin ilman että Smart10 -tietovisa on mukana. Helppo ottaa mukaan minne vain ja kysymyspakkoja on niin monta että pelaaminen ei lopu hetkeen.
    Suosittelen lämpimästi kaikille tietovisojen ystäville.
     
    nepa, jmo ja KMOK tykkäävät tästä.