Kuvia BD/HDDVD kokoelmastasi!

Keskustelu osiossa 'Blu-ray & UHD -leffat' , aloittajana Jakkis, 24.08.2007.

  1. Radikus

    Radikus Käyttäjä

    Liittynyt:
    14.02.2005
    Viestejä:
    939
    Saadut tykkäykset:
    28
    Ei tälläsiä mietitä, tulee turhaan masennus. :rolleyes:
     
  2. Rooky

    Rooky Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    15.06.2004
    Viestejä:
    3 723
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jösses... Tuo Leterfacen kokoelma on sellainen innokkaan harrastelijan kokoelma. Rauhallisen yksinkertainen jne... Mutta tuo Radikuksen kokoelma vaatii jo pääsylipun! Sen verran taideteokselta vaikuttaa! :thumbsup:
     
  3. claude

    claude Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.12.2003
    Viestejä:
    1 082
    Saadut tykkäykset:
    6
    Makunsa kullakin. Itse kerään elokuvia, valikoiden ja harkiten. Kaikenlaisia sisustuselementtejä kartan, mitäpä niillä oikeasti tekee. Elokuvarihkama kuuluu murrosikäisten koltiaisten hyllyille, ei niinkään olohuoneeseen. Omasta mielestäni.
     
  4. Radikus

    Radikus Käyttäjä

    Liittynyt:
    14.02.2005
    Viestejä:
    939
    Saadut tykkäykset:
    28
    Murrosikäisten koltiaisten toinen ääripää on juuri 18v täyttäneet muka-aikuiset jotka ylpeilee sillä ettei kämpästä löydy mitään "leluja".

    Bravo.
     
  5. Mora

    Mora Uusi jäsen

    Liittynyt:
    29.09.2005
    Viestejä:
    512
    Saadut tykkäykset:
    1
    Radikuksen setti on kyllä komea :cool: Kelpais :thumbsup:
     
  6. prkl

    prkl Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    02.06.2006
    Viestejä:
    2 029
    Saadut tykkäykset:
    0
    Baskeri liian kireällä vai hiertääkö monokkeli silmää :) Sinun leffalistasi vilkaisu kertoi aika paljon :D
     
  7. Leterface

    Leterface Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    10.04.2007
    Viestejä:
    5 040
    Saadut tykkäykset:
    153
    Heh tämähän menee hauskaksi. Ainakin mun puolesta Radikus "voittaa" kun on laajempi kokoelma, mun kuvassa näkyy n. 320 BD-leffaa..Mutta kaikki koristeesineet säilytän kyllä kirjahyllyssä tai sen päällä enkä BD-hyllyssäni.
     
  8. Kalenkki

    Kalenkki Guest Guest

    Liittynyt:
    07.03.2011
    Viestejä:
    316
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei kannata postata mitään, jos ottaa noin koville. Kateus paistaa läpi niin, että olisit voinut kirjoittaa tekstisi vihreällä. Köyhät kerää elokuvia valikoiden ja harkiten, rikkaat ostaa mitä huvittaa ja käyttää/katsoo, jos huvittaa. Itse kuulun noihin ensimmäisiin, mutta kateellinen ei saa missään nimessä olla vaan arvostaa. Kai sen nyt kaikki tietää, ettei niillä mitään tee. Ei ne mitään vasaroita ole.
     
  9. Leterface

    Leterface Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    10.04.2007
    Viestejä:
    5 040
    Saadut tykkäykset:
    153
    Lol, itse en omasta mielestäni huonoja leffoja haluaisi kokoelmaani vaikka voittaisin Loton 10 miljoonan ennätyspotin.
     
  10. Rooky

    Rooky Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    15.06.2004
    Viestejä:
    3 723
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eli kuten sanoin, taideteoksia ;)
     
  11. Kalenkki

    Kalenkki Guest Guest

    Liittynyt:
    07.03.2011
    Viestejä:
    316
    Saadut tykkäykset:
    0
    Huvittaako sinua ostaa huonoja leffoja? Sanoin, että rikkaat (mieleltään tai oikeasti) ostaa mitä huvittaa (rikkaat ei osta kaikkea, mutta ei käytä aikaa harkitsemiseen eli ostaa mitä huvittaa) ja köyhät harkitsevasti ("Ostanko nyt tuon kun haluaisin nähdä sen, mutta jos se kuitenkin on huono...Se maksaa kuitenkin 12,90€..."). :thumbsup: :king:
     
    Viimeksi muokattu: 28.09.2011
  12. Kari Häkkinen

    Kari Häkkinen Käyttäjä

    Liittynyt:
    23.08.2008
    Viestejä:
    1 950
    Saadut tykkäykset:
    9
    Kyllä. Olen pitkään etsinyt listan ykköstä, mutta ainoa saatavilla oleva on harmillisesti 1.33:1 kuvalla.
     
  13. Kalenkki

    Kalenkki Guest Guest

    Liittynyt:
    07.03.2011
    Viestejä:
    316
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuo sitten taas on muiden mielestä huonoin. Tiedä vaikka Häkkisen Kari diggailiskin sitä. :p
     
  14. Leterface

    Leterface Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    10.04.2007
    Viestejä:
    5 040
    Saadut tykkäykset:
    153
    Voihan sitä ostaa, mutta itse en ainakaan viitsisi pilata kokoelmaani ylimääräisillä leffoilla - voihan ne toki aina myydä halvalla tai lahjoittaa. Toki välillä sitä sokkona tulee ostettua itsekin vaikka mitä, mutta itse yleensä pyrin pääsemään eroon vahingoista mahd. nopeasti sillä levyjen hinnat ylensä vain laskevat.
     
  15. claude

    claude Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.12.2003
    Viestejä:
    1 082
    Saadut tykkäykset:
    6
    Ei ota lainkaan koville enkä voisi olla vähemmän kateellinen. Minulta kai vain puuttuu infantiilinen vimma kerätä tavaraa. Minulle tässä harrastuksessa tärkeintä on elokuva ja haluan sen mieluiten hyväkuvaisena laadukkaana julkaisuna. Etusijalle asetan tiettyjä genrejä ja ohjaajia, mutta yritän pitää mielen avoimena.

    Jo 5-6 vuotta sitten sanoin saman asian jossain DVD-puolelle kuopatussa ketjussa. Kyse on oudosta elokuvaharrastuksesta, jos järjestellään julkaisuja levynkannen värin mukaan tai koristellaan elintilaa rihkamalla. Kirjallisuuden harrastajat (tunnen useita) nauraisivat räkäisesti vastaavalle. Kirja on arvokas sisältönsä vuoksi.
     
  16. Radikus

    Radikus Käyttäjä

    Liittynyt:
    14.02.2005
    Viestejä:
    939
    Saadut tykkäykset:
    28
    Mitä sitten? Aina löytyy joku joka nauraa toisen tavoille räkäisesti. Jokaisella on ne omat prioriteetit ja elitistinen muiden kokoelmien dissaaminen on melko huvittavaa seurattavaa. Itse rakastan elokuvaharrastusta yli kaiken, ja siihen kuuluu myös kaikenlaiset oheistuotteet. Murrosikäinen koltiainen en silti taida enää olla, sillä olen keräillyt elokuvia ~20 vuotta.

    Pitäisikö kaikkien olla kuten sinä ja oikein kirjallisuutta harrastavat ystäväsi? [​IMG]
     
  17. Rooky

    Rooky Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    15.06.2004
    Viestejä:
    3 723
    Saadut tykkäykset:
    0
    ?
    Pidähän mieli avoimena myös harrastajille, jotka näkevät "krääsässä" jotain arvokasta. Materialistinen hypistely on harrastuksen muoto myös. Mitenköhän tähän vastaisivat Criterion- keräilijät? Onhan sekin eräänlainen "lisuke" -tavoitteellinen keräilynmuoto...
     
  18. claude

    claude Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.12.2003
    Viestejä:
    1 082
    Saadut tykkäykset:
    6
    On se kumma kun mielipiteen asiallinen esittäminen aiheuttaa niin suurta tuskaa. Ja huomaa se, että en ole puuttunut sinun tai kenenkään muunkaan yksittäisen plazalaisen kokoelmanmuodostukseen. Taustalla on vaan se vilpitön käsitykseni, että materialistiset piirteet ovat tässäkin harrastuksessa yksinkertaisesti tyylittömiä.
     
  19. ZoRcH

    ZoRcH Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.10.2006
    Viestejä:
    120
    Saadut tykkäykset:
    9
    Samoilla linjoilla olen itsekin. Vaikka en ole mikään tyhjä tasku ni ostelen silti harkiten noita leffoja, vaik rahaa riittäisi törsättäväks enemmänkin. Omasta kokoelmasta löytyy tällä hetkellä vain n. 30 blu-ray leffaa. Laatu korvaa määrän. Ostan vain leffoja joista todella pidän, niitä on vain maailmassa n. 100-150kpl. Todennäköisesti sen enempää ei koskaan hyllyyni tule. Näistäkin suurin osa vanhempia leffoja 80-90 luvuilta esim. Back To The Future Trilogy, Alienit, Rambot, Jurassic Parkit, Indiana Jonesit yms. Harva "uudempi" leffa on säväyttänyt niin paljon että hyllyyn jäänyt, näistäkin vain Lord Of The Rings Trilogy & Watchmen. Elokuvan jälleenkatsomis / viihde arvo ratkaisee. Tietysti kuva ja ääni puoli pitää olla kunnossa julkaisussa.
     
  20. Lyijy

    Lyijy Uusi jäsen

    Liittynyt:
    25.11.2005
    Viestejä:
    98
    Saadut tykkäykset:
    7
    Täytyy itse hieman kompata Claudea ja kumppaneita. Krääsän ja mahdollisemman monen elokuvan kerääminen ei ole itseisarvo. Haen juuri todellisia klassikoita ja harvinaisempia teoksia, joilla on arvoa jo itse elokuvaa laajemmin. Ovat siis jättäneet jälkensä yhteiskuntaan ja historiaan. Tällaisia elokuvia ei loputtomasti ole ja tälläkin hetkellä itseä puistattaa muutama "häpeätahra" omassa kokoelmassa.

    Jokainen toki tyylillään. Radikus näyttää yhdistävän vähän kumpaakin yllämainituta keräystapaa. Kokoelmasta näyttää löytyvän paljon materiaalia, jota ei tulisi itse mieleen laittaa hyllyyn, mutta toisaalta siellä näytti olevan esim. selkeästi harkittuja ja harvinaisempia sekä merkittäviä videopelejä.

    Tämä aihe tuli myös mieleen kun luin keskustelua tuosta Scarface humidori paketista. Itsestäni olisi tietyllä tapaa tyylitöntä säilyttää arvokkaita laatusikareita mainosrasiassa. Näen sen jo loukkauksena näitä hienoa aromielämyksiä kohtaan. Laadukas tuote vaatii arvoisensa säilytyksen.