Kunnollinen tallentava DVB-C poksi medion 4400

Keskustelu osiossa 'Digi-TV' , aloittajana eXtreme, 18.12.2004.

  1. janilxx

    janilxx Guest Guest

    Offtopic:
    Tuo on kans testilistallani. Ei sinulla sattuisi olemaan suomilogoja siihen? Vastaukset vaikka TAP threadiin.
     
  2. unreal

    unreal Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.02.2004
    Viestejä:
    3 805
    Saadut tykkäykset:
    0

    Tulenpa minäkin Topfield-miehenä spämmäämään tätä threadia :)

    Sanoisin, että niin kauan kuin tuollaiset vakavat bugit vaivaavat Medionia ja hinta on lähes Topfieldin tasolla (muutaman kympin halvempi), niin en lähtisi hankkimaan. Jos on laittaa vähän yli 500 boksiin, niin hanki Topfield. Ei ole itseänikään hetkeäkään kaduttanut. Vaikka Topfieldin ominaisuudet riittävät vaativammallekin käyttäjälle, on se myös peruskäyttäjälle erittäin helppokäyttöinen ja toimintavarmuudeltaan hyvä laite.
     
  3. Migi1

    Migi1 Guest Guest

    Liittynyt:
    30.07.2005
    Viestejä:
    24
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu ei kannata uskoa näitä Topfield-uskovaisia.
    Medion on pelannut hyvin ja vikoja ei ole ollut. Jos imuttelette koneelle ohjelmia, niin lukekaapa tämä thredi: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/218370

    Ajastukset toimii - myös Stand-by tilassa. Miksi maksaa 50€ enemmän Topista, kun samat ominaisuudet saa halvemmalla? Ei se ole tyhmä joka kysyy, vaan se joka ....
     
  4. R-a-M

    R-a-M Guest Guest

    Liittynyt:
    07.01.2005
    Viestejä:
    394
    Saadut tykkäykset:
    0
    ...joka ei ymmärrä että tuolla lisähinnalla saa laitteen jonka ominaisuudet eivät lopu siihen mitä valmistaja on päättänyt firmwareensa sisällyttää, vaan ominaisuuksiltaan muokattavan laitteen, joka tässäkin ketjussa käytyjen puheiden perusteella on huomattavasti luotettavampi kuin Medion.

    -R-

    ps. Tämä tästä, ostakoon kukin mitä parhaaksi näkee, lopetan asiasta keskustelun omalta osaltani tähän.
     
  5. gynde

    gynde Guest Guest

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    62
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kuten kupruilevat kuoret ja muut hienoudet :king:

    Uusi päivitys tuli ja hienosti asentui USB:n kautta ja enää ei tule macrovision suojasta scarteista. Pääsee siirtämään kovalevyn sisällön dvd:lle :thumbsup:

    Ajastuksia en vielä kerennyt kokeilemaan mutta iltaan menessä.
     
  6. Pantse67

    Pantse67 Guest Guest

    Liittynyt:
    15.08.2005
    Viestejä:
    16
    Saadut tykkäykset:
    0
    Maahantuoja laittoi sähköpostia, että päivitys Medionin 4400-laitteeseen
    olisi saatavissa Schneiderin kotisivuilta.

    Päivityksen pitäisi poistaa EPG:n ajastusongelmat.

    Se, että EPG näyttää Canal+:n osalta vain kaksi ohjelmaa
    johtuu kuulemma operaattorista, ei laitteesta.

    Olen ollut tänään yhteydessä Elisaan, jossa asiaa on luvattu
    selvittää.
     
  7. PuMan

    PuMan Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.08.2005
    Viestejä:
    83
    Saadut tykkäykset:
    0
    Laitappa gynde tietoa tänne kannattaako päivitys.Juu noi TF-ukkelit on kyllä aika epeleitä kehuskelemaan tota boksiaan :D. Itse sain tän Medionin niin edullisesti ettei tarvinnu kahta kertaa miettiä kumman hommaa.Toppystä olis joutunu maksaa 100 egee enemmän.
     
  8. unreal

    unreal Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.02.2004
    Viestejä:
    3 805
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sorry vaan jos pahoitin jonkun mielen, kommentoin puhtaasti sen perusteella, mitä olen foorumilta lukenut ja mitä olen itse kokenut. Medionista luin muun muassa jonkun käyttäjän kokemuksen, jonka perusteella 75% tallennuksista ei alkanut, itse en pystyisi tuollaista kestämään. Vaikka boksien toimintavarmuus olisi samalla tasolla, niin TAP-softien tukemisesta olisin itse helposti valmis maksamaan 50 euroa, ehkä enemmänkin. Kyse on kuitenkin vain omasta mielipiteestäni, minulle toimintavarmuus on a ja o ja jos jollain Medion toimii ilman ongelmia niin varmasti on hyvä hankinta sekin. Tuplavirittimellinen kovalevyboksi noin ylipäätänsä on ollut julmetun hyvä hankinta.
     
  9. gynde

    gynde Guest Guest

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    62
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hyvin tuntuu toimivan ajastus EPG:n kautta. Boksi lähti nätisti käyntiin pari kertaa kun testailin.
     
  10. PuMan

    PuMan Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.08.2005
    Viestejä:
    83
    Saadut tykkäykset:
    0
    unreal:eipä tässä varmaankaan kukaan mieltään pahoita tällaisen takia.Itsehän nämä laitteet on yleensä valinnut. Kaikki aina (melkein) kehuu omia vehkeitään ja ei siinä mitään,hyvä että ovat tyytyväisiä hankintaansa.
    En tiedä onko eri kaapeliverkoilla sitten eroja esim.tän Medionin ajastusongelman kanssa.Itsellä on nimittäin ajastuksien kanssa tähän asti 100% toimintavarmuus.Itse olen Soneran kaapelissa.
     
  11. Pantse67

    Pantse67 Guest Guest

    Liittynyt:
    15.08.2005
    Viestejä:
    16
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuossa aiemmassa viestissäni jo asiaa kyselinkin, mutta
    kukaan ei ole vielä vastannut, eli onko kellään ollut
    ongelmia EPG:n listausten kanssa?

    Esim. minulla näkyy EPG:n Canal+-listauksessa ainoastaan
    meneillään oleva ohjelma ja sitä välittömästi seuraava
    ohjelma vaikka ohjelmien tulisi näkyä seitsemän päivän
    ajalta.
     
  12. unreal

    unreal Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.02.2004
    Viestejä:
    3 805
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tämä on kaapeliyhtiöiden ongelma, eikä liity boksiin. Satelliittijakelussa tulevassa Canalissa (josta kaapeliyhtiöt tuon signaalinsa ottavat) on ainoastaan nuo present/following-ohjelmatiedot ja ongelma juontanee juurensa siihen. Ohjelmatiedot olisi toki mahdollista lisätä kaapeliin, mutta ainakin TTV:llä sanoivat joskus "selvittävänsä asiaa koko ajan"...
     
  13. Pantse67

    Pantse67 Guest Guest

    Liittynyt:
    15.08.2005
    Viestejä:
    16
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olin Elisaan tänään yhteydessä ja kertoivat että asiaan on
    heidän osaltaan tulossa korjaus lokakuussa. Aikovat jotenkin
    lisätä EPG-tiedot antenniverkosta kaapeliin. Odotan parannusta mielenkiinnolla
    sillä nykyisellään EPG ei vastaa tarkoitustaan Canalin tietopuutteiden
    johdosta.
     
  14. gynde

    gynde Guest Guest

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    62
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jotain on myös mennyt päivityksessä pieleen. Kanavien poistaminen listalta ei oikein toimi. Kun poistaa kanavan niin kursori hyppää satunnaisen paikkaan ja jos poistaa väärän kanavan.
     
  15. JeeJeeJee

    JeeJeeJee Guest Guest

    Liittynyt:
    21.08.2005
    Viestejä:
    7
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oletko Ojo saanut tuohon ongelmaan ratkaisua? Itsellä on täsmälleen sama tilanne!
     
  16. gynde

    gynde Guest Guest

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    62
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olettehan pistäneet usb-tiedonsiirron päälle boksista ja tämän jälkeen asentaneet laitteen ajurit Windows XP:hen kun niitä kysytään?

    Ilmeisesti USB-ajureilla tarkoitatte kuitenkin laitteen ajureita... :hitme:
     
  17. JeeJeeJee

    JeeJeeJee Guest Guest

    Liittynyt:
    21.08.2005
    Viestejä:
    7
    Saadut tykkäykset:
    0

    Ainakin minä tarkoitin nimenomaan noita laiteajureita (NcBulk.SYS tjsp.). Ajurit löytyivät boksin mukana tulleelta cd:ltä samoin kuin tuo USB-explorer, johon boksin kiintolevyn resurssit tulivat näkyviin...Miksei muuten digiboksin kiintolevy näy ulkoisena aseman samoin kuten esim. usb-tikut?

    Tein tuota siinä mielessä sokkona, että mulla ei ollu boksille näyttöä kiinni. Opettelin tuon näppäilysekvenssin ulkoa kaukosäätimestä, ja kyllä se vaikutti ihan oikein usb-tiedonsiirron tilaan menevän.

    Edtoidaan sen verran, että kokeilin nyt näyttö kiinni boksissa, mutta ei mitään apua. Näytöllä lukee koko prosessin ajan "USB KYTKETTY".

    Tuolla toisella keskustelupalstalla keskusteltiin samasta asiasta: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/218370

    En sitten tiedä, pitäisikö tällaiseen ryhtyä, ei kuulosta enää ihan peruskäyttäjän jutulta...

    " Tervehdys porukat!

    Kerron omista kokemuksista Medionin kovalevyllisestä antenniversiosta (mdt 4200 pvr). Tässä keskustelussa ihmiset ovat yrittäneet saada kovalevyn tietoja siirtää tietokoneen kovalevylle. Siinä on seuraavia juttuja mitä pitää huomioida:

    1. Medionin kovalevy on master, ja jos sen saa sellaisenaan kiinni tietokoneeseen, niin se tulee jumpperoida slaveksi, ja pistää slave-kohtaan piuhassa kiinni. Eli kokeilin tätä alunalkaen niin, että ruuvasin Medionin kovalevyn boksista ja laitoin sen tietokoneeseen kiinni. Jos Medionin boksia ei laita slaveksi, niin se yrittää väkisin olla master ja tietokone yksinkertaisesti heittäytyy yhteistyökelvottomaksi.

    2. Kun edellä olevasta on selvitty, niin Medionin boksin sisältö täytyy vielä ripata erillisellä ohjelmalla. Olen käyttänyt sellaista ohjelmaa kuin TwinRip. Sitä miten se toimii Medion kaapelikovalevyn kanssa ei ole minulla ainakaan kokemuksia. Mutta kokeilkaa ja kertokaa kokemuksistanne.

    Antenniversion kovalevyltä TwinRip onnistuu hakemaan sujuvasti kaikki tallennukset, mutta yksi jää uupumaan, eli Ylen ohjelmien tekstitykset. Niitä TwinRip ei osaa purkaa ainakaan vielä. Muut tallenteet tulee ihan mukisematta sellaisenaan tietokoneelle.

    Kun ohjelmat on ripattuna tietokoneella niin käytän ensin ohjelmien ediotointiin (eli mainokset/muut selostukset pois) PVACut-ohjelmaa, jonka jälkeen demuxaan sen PVAStrumentolla. Lopuksi teen dvd-muotoon em. tiedostot ReJig:llä ja poltan tavarat esim. Nerolla. Näin saan tavallisessa rautadvd:ssä toimivat dvd:t.

    3. Jos vielä haluatte saada tuota tietokoneen ja Medionin kovalevyn yhteistyötä paremmaksi niin tässä vielä yksi toimiva ratkaisu. Eli itse olen tehnyt pienen reiän Medionin kanteen ja ujuttanut sitä kautta sen kovalevyyn tulevat piuhat ulkosalle. Sitten hommasin kovalevyn siirtokehikon (2 kpl, toinen tietokoneeseen, toinen Medioniin). Ja nyt se jippo, eli siirtokehikkoon (tai mikä sen nimi nyt on, se arkku, johon se kovalevy laitetaan sisään) porasin pienen reäin sen etupuolelle ja tein itselleni erillisen virtakytkimen josta lähtee kaksi johtoa. Johtojen toisen pään kiinnitin Medionin kovalevyn slave-jumppereiden kohtaan. Nyt siirtokehikko siis toimii seuraavalla periaatteella: kun Medionin kovalevy on Medionissa kiinni niin virtakytkin on OFF-asennossa. Sitten kun olen siirrän kovalevyn tietokoneeseen, niin asetan virtakytkimen ON-asentoon. Tämän jälkeen tietokoneeni hyväksyy mukisematta uuden kaverin ja tiedot siirtyy sutjakkaasti (80 gigan kovalevy siirtyy kaikkinensa noin 1 h 45 minuutissa.

    Have fun!"
     
  18. Ojo

    Ojo Guest Guest

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    18
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä itsellä on edelleen samat ongelmat tuon USB:in kanssa. Kokeilin hommaa myös toisessa kannettavassani, mutta siihen koko USB-ajuri ei suostu asentumaan. Tuli vaan mieleen, että tässä koneessa johon ajurin sain asennettua, niin kone ilmoittelee aina että "USB voisi toimia nopeammin" tjsp. Tarkoittaakohan tuo sitä, että tässä usbi on 1.1? Onkohan Medion yhteensopiva tuon usbin kanssa. En tiedä. Vaatiiko se 2.0:n?

    Se jäi ihmetyttämään, että miksi ajuri ei asentunut toiseen (työ) läppäriini, joka on aika uusi. Käyttis siinä on WinXP Professional, mutta sillä ei pitäisi olla vaikutusta.

    Onko tietoa milloin tuon päivityksen voi ajaa boxiin ihan kaapelista ettei tartte kikkailla koneiden kanssa?

    EDIT: Sen verran tuohon ylläolevan JeeJeeJee:n viestiin, että kyllä menee homma todella vaikeaksi jos kovalevyt pitää ruuvata irti koneesta ja ruveta säätämään jumppereiden kanssa yhden ohjelmapäivityksen vuoksi.
     
  19. JeeJeeJee

    JeeJeeJee Guest Guest

    Liittynyt:
    21.08.2005
    Viestejä:
    7
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu, eihän tuo enää karvalakkikäyttäjältä onnistukaan, eikä voi olla tarkoitus, että tietokoneelta boksiin tallentaminen on noin hankalaa..Sen verran vielä tarkennusta, että itse en yrittänyt siirtää päivityksiä vaan digikuvia ja mp3sia, mutta ihan samat ongelmat varmaan noitten kanssa on kuin päivitystenkin.

    Tuo USB2.0 vaatimus voisi tietysti selittää toimimattomuuden, mullakaan ei tietokoneessa ole 2.0:aa.
     
  20. PuMan

    PuMan Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.08.2005
    Viestejä:
    83
    Saadut tykkäykset:
    0
    Toi digi-kuvien siirto boksiin on ihan turhaa hommaa.Harva varmaankaan ottaa omia digikuvia maximissaan 768x582 resolla.Kun siirsin itse kuvia boksiin,niin eipä näyttänyt niitä yhtäkään.Herjas vain että kuvakoko suurempi kuin 768x582 :hitme: No jos haluaa kuvia telkun kautta katsoa pääsee helpommalla kun polttaa kuvat levylle ja katsoo dvd-soittimella.