Kunnollinen tallentava DVB-C poksi medion 4400

Keskustelu osiossa 'Digi-TV' , aloittajana eXtreme, 18.12.2004.

  1. jhu

    jhu Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.12.2002
    Viestejä:
    490
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kuvasuhdeongelma on tosiaan todellinen. Ihmettelin Lostia tallenteella katsottaessa, että miten se nyt on 4:3. Tallenteen kuvasuhde oli kyllä muutoin oikea (siis ei mihinkään suuntaan litistetty eikä venytetty) vaan molemmilla reunoilla oli 4:3 suhteeseen rajaavat mustat palkit. Kuva kyllä palautui oikeaksi, kun vaihdoin ensin sellaiselle kanavalle, jolta tuli 16:9-ohjelmaa ja käynnistin toiston uudelleen.

    4:3-tallenteita katsottaessa voi olla vaikeampi homma saada kuvasuhdetta kuntoon, koska välttämättä yhdeltäkään kanavalta ei katsomishetkellä tule siinä kuvasuhteessa ohjelmaa, joten sitten joutuisi katsomaan venytettynä.

    Voisi tuo Schneider hieman parantaa palveluaan, jos ei sähköposteihin edes vastata. Sen kyllä ymmärrän, että koodaajat ovat varmaan Taiwanissa eikä sieltä korjaavaa koodia ihan hetkeen tule, mutta pahoittelut ja ongelman myöntäminen olisi ihan hyvä alku.
     
  2. once

    once Guest Guest

    Liittynyt:
    24.07.2007
    Viestejä:
    122
    Saadut tykkäykset:
    0
    schneider... parantaisi palveluaan... :D:D:D
     
  3. jhu

    jhu Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.12.2002
    Viestejä:
    490
    Saadut tykkäykset:
    0
    No, itse olen ollut kerran yhteydessä sähköpostitse. Kysyin onko ohjelmistopäivitystä ja sain saman päivän aikana vastauksen ja uuden firmwaren. Tämä siis vain minun kokemukseni.
     
  4. once

    once Guest Guest

    Liittynyt:
    24.07.2007
    Viestejä:
    122
    Saadut tykkäykset:
    0
    :D:D:D:D:D:D
     
  5. Okaro

    Okaro Guest Guest

    Liittynyt:
    31.01.2005
    Viestejä:
    705
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jo on hyvä selittely. Auto on nimenoman se, jossa kuvasuhteen pitää olla 16:9 TV:llä, jotta kuvasuhteen vaihto toimii automaattisesti. Muuten joutuu käsin valitsemaan sen joka ohjelmalle ja tämä on pidemmän päälle tosi ärsyttävää.
     
  6. Okaro

    Okaro Guest Guest

    Liittynyt:
    31.01.2005
    Viestejä:
    705
    Saadut tykkäykset:
    0
    Helpompaa kuin miettiä mitä TV:stä tulee on valita kuvasuhde käsin joko 16:9 tai Letterbox. Tuo kuvasuhdeongelma on hyvä syy olla käyttämättä uusinta softaa.

    Huomasin muuten Phonebooth elokuvassa, että vasen ja oikea äänikanava olivat ristissä. Näin ei ollut Handan 3300:lla. Onko tuo joku ominaisuus Medionissa? Vai oliko lähetyksessä ongelma?

    Lisäys: Nyt tutkin tuota äänijuttua hieman enemmän. Homma tosiaankin on niin, että scartista tulee äänet vääristä kanavilta. Tämä tulee ainakin versioilla 1.52, 1.60 ja 1.64. RCA:sta ne tulee oikein. Scartin älyttömyyksiä on se, että tuollaisen korjaaminen ei ole ihan helppoa. Löysin yhden johdon, josta liitäntäliuskat sai helposti irti ja vaihdoin siitä lähdöstä pinnit 1 ja 3 keskenään. Ärsyttää vain, että lähes parin vuoden DVD-tallenteissa nyt on kanavat väärin. Liekö tuo yksilövika vai onko tuo kaikissa laitteissa. Vika on sama molemmissa scarteissa
     
  7. Jekutin

    Jekutin Guest Guest

    Liittynyt:
    29.07.2007
    Viestejä:
    129
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei tarvitse olla. Mulla ole mitään ongelmia olet ollut 16:9 telkussa jossa molemmissa valittu kuvasiuhteeksi sama 16:9.
     
  8. skapanen

    skapanen Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.11.2006
    Viestejä:
    78
    Saadut tykkäykset:
    0
    ..jolloin 4:3 lähetyksetkin näkyvät 16:9.
     
  9. Jekutin

    Jekutin Guest Guest

    Liittynyt:
    29.07.2007
    Viestejä:
    129
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei mulla, mutta laitteena onkin 8800.
     
  10. Ohramies

    Ohramies Uusi jäsen

    Liittynyt:
    31.01.2006
    Viestejä:
    465
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko tähän muuten mitään tapaa saada boksia lopettaa tyrkyttämästä sitä mainiota 1.64 päivitystään? Laitoin 1.60 firmiksen aika nopeasti takaisin. Kuvasuhdeongelma ei niinkään haitannut mutta jatkuva jumiin meno kylläkin. Kun joutui kolmatta kertaa käynnistämään boksin virtakaapelilla niin sai toimiva 1.60 firmis tulla takaisin..
     
  11. skapanen

    skapanen Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.11.2006
    Viestejä:
    78
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ylen TV1+ loppui joten taas palataan perinteisten tekstitysongelmien pariin, argh :hitme:
     
  12. ege

    ege Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.05.2003
    Viestejä:
    318
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eli nyt löytyi se yksi joka tuota turhuuksien turhuutta, TV1+:aa on katsonut?
     
  13. skapanen

    skapanen Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.11.2006
    Viestejä:
    78
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu, ihan mielellään sitä katseli toimivan tekstityksen kera:)
     
  14. Okaro

    Okaro Guest Guest

    Liittynyt:
    31.01.2005
    Viestejä:
    705
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tekstitysongelmiin auttaa boksin sammuttaminen välillä. Onko kukaan keksinyt mikä saa tekstityksen sekaisin. Meinaan jos se olisi joku, mitä käyttäjä tekee, niin sitä voisi välttää.
     
  15. jhu

    jhu Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.12.2002
    Viestejä:
    490
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse en ole enää tekstitysongelmista kärsinyt, käytössä firmware 1.62. Ks. aiempi viestini. Mutta toki YMMV.
     
  16. Okaro

    Okaro Guest Guest

    Liittynyt:
    31.01.2005
    Viestejä:
    705
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla oli ihan samat ongelmat 1.62:lla, joten palasin 1.60:aan. Kuvasuhdebugi 1.60:ssa on todella ärsyttävä.
     
  17. jhu

    jhu Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.12.2002
    Viestejä:
    490
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ilmeisesti tämän vekottimen firmwareissa on jotain periytyviä ominaisuuksia, joita ei sitten saa enää palautettua vaikka päivittäisi alaspäin. Esimerkiksi tuo kuvasuhdebugi kummittelee edelleen ajoittain, samoin jonkin päivityksen myötä hävisi NIT-haku kanavahakuvaihtoehdoista, eikä se ole sinne enää palannut vaikka kuinka on palautellut tehdasasetuksia.

    Alkaa jo toivoa, että laite mätänisi omia aikojaan, jotta saisi hyvän syyn hankkia joku toinen laite tilalle...
     
  18. Idän Jari

    Idän Jari Guest Guest

    Liittynyt:
    01.04.2006
    Viestejä:
    39
    Saadut tykkäykset:
    0
    1.64 purkissa, ja ei ole tekstitysongelmia (paitsi MusicTV:llä ei tule isoa Ä:tä...).
    Muistaakseni 1.62:lla taasen oli ongelmia.
    Meillä purkki sammutetaan päivittäin, turhaa sitä on pitää päällä 24/7. Jos sammuttamisella pääset eroon ongelmista, mikset laita vaikka ajastinta?
     
  19. Okaro

    Okaro Guest Guest

    Liittynyt:
    31.01.2005
    Viestejä:
    705
    Saadut tykkäykset:
    0
    Siis 1.64:llä nimenomaan minulla oli ongelmia. 1.62:ta minulla ei olekaan.
     
  20. ege

    ege Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.05.2003
    Viestejä:
    318
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei liity boksiin mitenkään. Ko. kanavalla on poltetut tekstit joten puuttuvalla iso Ä:llä (jonka muuten itsekin olen havainnut) ei ole mitään tekemistä boksin kanssa.