Hohto-elokuvan ystävät eivät liene katsoneet Canalilta kyseistä elokuvaa. Syytä nyt kuitenkin olisi, sillä syystä taikka toisesta, Canal on esittänyt elokuvasta n. puoli tuntia Eurooppa-versiota pidempää USA-versiota. Canalin esittämä Hohto todella kestää oheisessa linkissä mainitut n. 138 minuuttia, mikä on PAL-kestoaika USA-version 145 min NTSC-pituudelle. Canalin versio sisältää IMDB:ssa mainittuja lisäkohtauksia, kuten esim. alun haastattelussa kerrottu selitys sille, että miksi hotelli suljetaan talveksi, eikä pidetä auki esim. talviurheilulle. Jonkinlaisena tapauksena tätä on syytä pitää, sillä IMDB:n mukaan USA-versio on esitetty eurooppalaisella tv-kanavalla aiemmin yhden kerran 1980-luvulla. Etenkin jos kyse on ollut siitä, että Canal on saanut elokuvasta erehdyksessä väärän version. On tietysti makuasia se, että parantuuko Hohto noista lisäkohtauksista. http://www.canalplus.fi/program.asp?guid=48ED8742-1256-48E5-8DF3-F001E6395564
Itse olen nähnyt tuon avina ja löytyy se vieläkin. Ihan hauska katsoa, vaikka kuvanlaatu ei päätä huimaa. Kohtaus, jossa Jack juttelee baarimikon kanssa on myös pitempi euroversioon nähden.
MTV3 Leffa näyttää tässä kuussa ohjelmatietojen 136 minuuttista versiota, lienee tämä US-versio siis. Omistan itse vain elisaviihteen eikä sillä voi näitä maksukanavia tallentaa joten saako tätä mistään dvd:llä suomitekstien kera?