Kovalevytallennin polttavalla DVD-asemalla haussa

Keskustelu osiossa 'DVD-laitteet' , aloittajana mronkain, 15.05.2013.

  1. mronkain

    mronkain Guest Guest

    Liittynyt:
    19.11.2005
    Viestejä:
    27
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla on useamman vuoden ikäinen Pioneer DVR-545HX, joka siis on yhden virittimen digiboksi/DVD-tallennin ja haussa olisi samankaltainen laite, eli digiboksi, jossa olisi kovalevy ja DVD-tallennin. Tuossa Pioneerissa on kaikista puutteistaan huolimatta erittäin kätevää se, että voi kopioida ohjelman levylle, editoida niitä (esim. mainoskatkot pois) ja polttaa DVD:lle. Olen käyttänyt sitä myös VHS-nauhojen siirtämiseen DVD:lle.
    Puutteena on mm. se, että laitteessa on vain yksi viritin ja että tallenteita ei saa suoraan siirrettyä tietokoneelle esim. USB-kaapelilla. Lisäksi se ei ilmeisesti tee suoraan digitaalista kopiota, vaan ajaa tallenteen DA-muuntimen läpi, tai jotain vastaavaa (näin minulle joskus selitettiin), eli kuvan laatu heikkenee hiukan. Mutta kun TV-ohjelmat eivät muutenkaan aina millään huippukuvalla ole, se on kelvannut minulle.
    Osaako kukaan suositella vastaavaa laitetta?

    - Marko
     
  2. arthur

    arthur Guest Guest

    Liittynyt:
    28.06.2002
    Viestejä:
    2 430
    Saadut tykkäykset:
    0
    Haluat siis digiboksin kahdella virittimellä ja sekä tallentavalla DVD:llä että kiintolevyllä? Ja lisäksi vielä USB, josta saa tallenteet ulos. Tarjontaa taitaa olla aika vähän, jos lainkaan.

    Tarjonta lisääntyisi, jos luopuisit tuosta DVD:stä ja tekisit editoinnit ja polttamiset tietokoneella. Toki jonkin verran monimutkaisempaa, mutta tarjoaisi paremman kuvanlaadun (joka tosin ei tainnut olla sinulle oleellista).
     
  3. mronkain

    mronkain Guest Guest

    Liittynyt:
    19.11.2005
    Viestejä:
    27
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu, oleellista olisi nimen omaan että sen ohjelman editoinnin ja polton voisi tehdä tuolla laitteella. Kahta viritintäkään en välttämättä tarvitse, koska nykyisessä purkissakin on kiinni digiboksi, jolla teen useimmat tallennukset telkkarista ja siirrän ne sitten tuolla Pioneerille. Silloin kun tuon hankin (viitisen vuotta sitten), vastaavia laitteita oli useampiakin. Eipä ole enää... :(