Kotiteatterihuoneen valinta ja suunnittelu

Keskustelu osiossa 'Kodin suunnittelunurkka' , aloittajana Hartsa82, 14.03.2017.

  1. KMOK

    KMOK Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    21.06.2002
    Viestejä:
    1 946
    Saadut tykkäykset:
    37
    Voisiko johtua takaseinän heijastuksesta kuuntelu-/mittauspaikkaan? Kokeile siirtää mikkiä kauemmaksi takaseinästä ja katso siirtyykö kuoppa eri taajuudelle?

    [edit] 200 hertsin äänen neljännesaallonpituus on noin 43 senttiä, oliko mikki tuolla etäisyydellä takaseinästä?
     
    Viimeksi muokattu: 18.01.2018
    Hartsa82 tykkää tästä.
  2. Hartsa82

    Hartsa82 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    26.07.2012
    Viestejä:
    183
    Saadut tykkäykset:
    10
    Täytyy kokeilla, mikrofoni oli n. 45 senttiä takaseinästä, mikä on Audysseyn suosittelema minimietäisyys.
     
  3. Hartsa82

    Hartsa82 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    26.07.2012
    Viestejä:
    183
    Saadut tykkäykset:
    10
  4. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 181
    Saadut tykkäykset:
    1 325
    Verhoja huoneen pimentämiseksi olen miettinyt.
    Kangas olisi jo valittuna. Eli tämä https://www.adamantium-audio.de/en/collections/stoffe/products/adamantium-audio-dark-2-0
    Mietin, että jo rakentaisi tällaisista verhokiskoista systeemin, jolla voi napin klikkauksella saada verhot peittämään seinät.
    https://www.amazon.de/Motorised-Compatible-Smartphone-Electric-Curtains/dp/B07ZY7FKWP/?th=1

    Ikkunoiden eteen mietin myös tällaista valmista ratkaisua
    https://www.amazon.de/dp/B0BKZ4PMMF/

    Kenelläkään kokemusta tuollaisista?
     
    KILLPATRICK tykkää tästä.
  5. KILLPATRICK

    KILLPATRICK Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    28.01.2010
    Viestejä:
    6 446
    Saadut tykkäykset:
    1 213
    No nyt on HC:ta. Ilmeisesti haluat tuolla kankaalla peittää vaaleita seiniä ja ikkunat tuolla toisella systeemillä?
    Oudon edulliset, vain pari sataa? Itse katselen terassille markiisia sähköllä, niin tonneissa liikutaan heti.
    Miten tuo korkeus sopii sinulle ikkunoihin? Itse jouduin mittatilauksena tekemään, että varmasti osuu tarkalleen lattiaan. Meillä tosin normi pimennysverhot, joissa apuna alla vielä pimentävä rullaverho, mutta ei mitään sähköistyksiä. Tosiaan kaikki "sauma" kohdat on niitä, joista se valo karkaa ja ne pitäisi aina saada peittoon ja menemään limittäin. Siksi meillä on tuo tupla systeemi. Rullaverho ensin ja se blokkaa suurimman osan valosta. Sitten yhtenäisenä seinänä normi pimennysverho ja lopputulokseen olen kyllä tyytyväinen. On vielä tosi siistin näköinen. Vieraat tuskin uskovat näitä pimennysverhoiksi, kun menevät tyylikkäästi sivuun ja näyttävät ihan normeilta ja rullaverhot jäävät verhokotelon taakse piiloon.
     
  6. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 181
    Saadut tykkäykset:
    1 325
    Jeps. Vaaleat seinät olisi tarkoitus peittää tuolla. Tuota toista systeemiä, jossa verho tulee mukana, en vielä tiedä, mutta harkinnassa on. Periaattessa noilla pelkillä sähkökiskoilla ja itse ostetuilla verholla saisi koko huoneen seinät peitettyä.
    Onhan nuo aika edulliset, mutta arvostelujen perusteella ilmeisen toimivat.
    Se etuhan noissa sähkökiskoissa on, että kun ne oikein säätää, niin verhojen väliin ei jää mitään välejä, joista valo pääsisi.
    Mutta vähän on kiinni tuosta verhokankaastakin, että pitääkö erikseen hankkia ikkunoihin pimennysverhot. Nytkin on yhdenlaiset on, mutta vähän paremmat voisi laittaa.

    Yksi mietinnän kohde on sitten vaalea katto. Ei haittaisi, jos siitä ainakin puolet saisi jollain ilveellä tummaksi leffan katselun ajaksi...
     
    KILLPATRICK tykkää tästä.