[Arkistoitu] Koska olette viimeksi kaatuneet pyöräillessä?

Keskustelu osiossa 'Kierrätyskeskus' , aloittajana Meizi, 05.09.2002.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
  1. pelihirmu

pelihirmu New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Olin 12 vuotias kun olin tulossa kyläkaupasta reppu täynnä kokista ja 2 uuni tuoretta sarjakuva lehteä oli talvi ajelin iki onnellisena keskellä jäistä tietä ja arvailin äxmenin seuraavaa juonen käännettä kun hirveellä vauhdilla joku 18 vuotias tolvana vetää jollaki 80-luvun bermarilla risteyksestä kun olin sitä jo sitä ylittämässa, aivan nenän edestä,:mad: :mad: minä tietenkin yhtään ajattelematta irrotan kädet ohjaustangosta ja opetan kaksin käsin kansainvälisiä käsimerkkejä ,,!,, o(-_-)o ,,!,,HUPS!!! Perseellää. No toivuin tärähdyksestä nopeasti ja jatkoin matkaa...kohta ohitin "Oja-Mummon" talon (Oja-Mummo tykkäsi jostakin syystä oleskella ojissa,en tiedä miksi.) hän huutaa minulle: Hei!! Helvetin tuhopolttaja!!!!Repustas vuotaa jotain paskaa!!!(Tajusin heti että "tuhopolttaja" viittasi minuun koska edellis uutena vuotena tuli "vahingossa" ammuttua raketti mummelin marja puskaan, kostona siitä kun hän lukitsi polkupyöräni valo tolppaan:D")Kurvasin siitä sitten mutkan taakse, avasin reppuni ja näin kammottavan näyn:eek: , kaikki kokakola pullot oli paskana:hitme: ja viimeisillä viikkorahoilla ostetut sarjikset oli saaneet hiilihappo kylvyn.:weep: Murheen murtaman meni hiljalleen kotiin reppu kokiksesta märkänä. Välttelin lasipulloja sitten hyvän aikaa.

2. DVB-G

DVB-G Well-Known Member

Saadut tykkäykset:
    30
    Pari viikkoa sitten mennessäni kauppaan jäisellä kelillä. Slickseillä kun ajelen ja ilman kurasuojan rääpäleitä. Ainoa varuste, jonka viitsin vaihtaa talvi/kesäkelien vaihtuessa, ovat lukkopolkimet. Talvella lukkoja ei tarvita kun talvikengissä ei ole klosseja. Jos olisi, antaisin lukkojenkin olla ympärivuotisesti.

Slicksit ovat aluksi täysin pidottomia kun vien fillarin sisältä ulos pakkaseen. Sisällä säilytän kaikkia ajokkejani lämpimässä ja kuivassa. Renkaisiin jäätyy kiinni irtolunta ja vasta kun rengas on "pinnoitettu" lumijäällä, sitten pito ilmestyy, eli pysyy pystyssä yli sekunnin verran.

Eniwei, lumeen kaatuminen on ihan kiva harrastemuoto, siinä ei edes kastu pakkaskelillä. Kaupassa sitten lumi toki sulaa, mutta GoreTex-asu ei läpäise vesiä, pysyy silti kuivana. Voi taas kaatuilla kauppakassien kanssa paluumatkalla, katsella miten luomu-kirsikkatomaatit pyörivät minua pakoon, miten jäätelöpaketit syöksyvät lumihankeen piiloon. Noh, paluumatkalla en kylläkään kaatuile, opettelen kelin liukkauden ja reitin vaarapaikat kauppaanmenomatkalla, että osaan kauppakassien kanssa varovaisemmin ajella.

Joka talvi kaatuilen. Mummot asennelkoon nastarenkaita fillareihinsa/moottoripyöriinsä. Minusta on parempi ylläpitää tuntuma kelin liukkauteen omakohtaisesti takapuolen/ranteiden/kyynärpäiden ja mustelmien avulla, kun luut vielä keskimäärin sellaista leikkiä kestävät. Osaa sitten varoa luontaisesti liukkautta kesälläkin, jolloin kaatuminen ei enää olekaan yhtä kivaa puuhaa.

Kaatumisia on sattunut kymmeniä, ellei satoja. Sairaalassakin ollaan oltu paikattavana, ja verisiä nettikuvia otettu ruhjeistani. Mutta mitä niitä vanhoja muistelee. Joka tällistä luennoiminen kestäisi vuoden.

Siirryin kypärän käyttäjäksi kun muinoin taju lähti eräässä kolarissa ja kalloparka murtui. Heräsin vasta sairaalassa. Nykyään on liian kiire, jotta olisi aikaa makailla sairaalassa sormia pyörittelemässä, joten ilman kypärää en ajele koskaan. Päävammat ovat liian vaikeita korjata, muut ruhjeet paranevat omin avuin.

Jos pelkää kaatumista, kannattaa valaa itsensä olohuoneen lattiaan betonilla kiinni, sitten ei voi kaatua. Mutta jos ulos kämpästä menee, tai pomppii/skeittailee kämpän sisällä, taatusti kolisee joskus. Souwot.

3. Detox

Detox New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Itsellä muistuu mieleen kun olin jotain 13 vuotias. Päätin lintsata koulusta ja äiti oli jättänyt vähän karkkirahaa, no päätin lähteä ostamaan pussin sipsiä ja kokkiksen. Kaupassa huomasin että minulla ei ollut varaa ostaa muovi pussia ja reppua ei tietenkään ollut joten jouduin kuljettamaan ostokset käsissä. Olin sitten kotimatkalla kokis toisessa ja sipsit toisessa kädessä ajellen hiekka tiellä. Vastaan tuli vauhdilla auto jonka ohittaessa tietenkin säikähdin ja menetin otteen pyörästä. Hetken heilumisen jälkeen putosin pyörältä hiekkatielle oman sipsi pussini päälle joka tietenkin poksahti auki ja sipsit levisivät pitkin mantuja. Kädet ja polvi veressä kirosin ja nyyhkäsin kunnes rupesin keräämään levinneitä sipsejä takaisin pussiin:D. Hetkenhän niitä jouduin keräämään kunnes sain homman valmiiksi ja pääsin taluttamaan pyörän kotiin (joka oli kiero kuin hullun mulkku:D ) no kotona sisko paikkasi minua ottaen pinseteillä kiviä pois jalastani, operaation kestäessä otin sipsi pussini ja aloin syömään sitä. Arvatkaa vaan onko mukava syödä sipsiä jotka ovat täynnä pikku kiviä:D. No operaation jälkeen vittuuntuneena viskasin sipsin roskiin ja otin kokis pulloni jääkaapista, no tietenkin sen avatessa koko sisälkö kuohahti pihalle omaan naamaan:mad:. Siinä vaiheessa heitin pullon lavuaariin ja painelin huoneeseeni manaten pyöräni maan alimpaan rakoon.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.