[Arkistoitu] Koska olette viimeksi kaatuneet pyöräillessä?

Keskustelu osiossa 'Kierrätyskeskus' , aloittajana Meizi, 05.09.2002.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
  1. jms

jms Active Member Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    4
    Kyllähän sitä kakarana tuli kaatuiltua moneenkin kertaan, kerran hiekkatiellä joka oli suolattu. Katsoin taakseni että missäs se velipoika tulee ja tömäytin selaiseen isompaan suolakokkareeseen jyrkässä alamäessä, ja siitä kunnon voltilla ojaan. Mopolla tuli myös muutamat ruvet hankittua, luita ei sentään poikki ole saanut. :)

2. tommi462

tommi462 New Member

Saadut tykkäykset:
    2
    Kasi- ja ysiluokan välisenä kesänä kohtuullisessa humalassa naama edellä ojaan (joka oli vielä kohtuullisen syvä). Koko vartalo mustelmilla ja nilkoista lähti nahat, mutta ei sen kummempaa. En ole sen jälkeen kauheammin pyörällä ajellut koska ei ole ollut tarvetta.

3. Aeroneus

Aeroneus New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Toissa talvena,Ajoin pyörällä ystävieni kanssa ja oli liukasta,Yhtäkkiä takanani tullut kaatuu jonka seurauksena katson taaksepäin ja törmään edellä menneeseen tyyppiin.Lopputuloksena kaikki kaatuivat,onneksi kukaan ei loukkaantunut :p

4. Kaitzu

Kaitzu Active Member

Saadut tykkäykset:
    11
    Samantyylinen riskialtis ajaja olen ollut pienempänä, milloin on ollut kämmenet, polvet tai vatsa "naarmuilla" :( Kerran (jotain 5-6v) ajelin isän perässä omalla fillarilla ja en ymmärtänyt että isä jarrutti (tyhmää ennen risteystä), ja PAM, osuin isän pyörään sillä seuraksella että etuhampaat ylähuulesta läpi :weep:

Eräässä nuoruuden vaiheessa tuli paljonkin harrastettua yhdellä renkaalla ajoa ja senkin aikana tuli monesti tutkittua tienpintoja tarkemmin.

Paljon tuli nuoruudessa/lapsuudessa ajettua pyörällä niin teillä kuin maastossakin, kesässä meni useampi sarja renkaita, joita omatoimisesti vaihdeltiin kuin myös pyörää muutenkin, oli jos jonkinlaista viritystä :D

Viimeisin kaatuminen taitaa olla 15 vuoden takaa, johon kyllä osasyy on pyöräilyn väheneminen, laiska kun kulkee ennemmin autolla ;)

5. xander

xander New Member

Saadut tykkäykset:
    1
    Nolona täytyy todeta, että viime syksynä tuli kaaduttua polkupyörällä. Suuri siihen tosin oli erittäin sileäksi kuluneen eturenkaan. No kerrotaan koko tarina saman tien:

Olin pyöräilemässä kotiin kaverini luota ja oli lokakuun lopun vai olikohan marraskuun alun ilta. Matkaa kotiin oli noin kymmenisen kilometriä. Aurinko oli jo painunut mailleen ja siinä kotiin ajaessani tie alkoi mennä kuuraan ja mustaa jäätä alkoi kertymään tielle. No yksi mutka tuli kurvattua reilusti ja pyörä lähti alta ja vauhdilla. Housuthan siinä repesivät vähän ja polveen tuli kunnon mustelma. Matkaa olin kerennyt taittaa noin puolet jo siihen mennessä. Loppumatkan saikin ajaa kieli keskellä suuta kun pyörä tuntui tasaisellakin lipsuvan koko ajan alta pois, niin liukas se musta jää oli.

Ja vieläkään en ole saanut sitä kulunutta eturengasta vaihdettua uuteen. :rolleyes:

6. Dr. Maybe

Dr. Maybe New Member

Saadut tykkäykset:
    1
    Jotain 5-6-vuotiaana pää auki vastaantulleen pyörän kellosta, kolme tikkiä. Joskus yläasteella syksyn ensimmäinen musta jää pääsi yllättämään -> vauhdikas low-side. (Pyöräkellarin ja parkkipaikan välissä nurmirinne josta sai alkuvauhdiksi about 35, ensimmäinen kaarto on oikea 90 -> nurin ja liukua muutama metri.) Kertaalleen kunnon jarrutus täydestä vauhdista, etupyörä jostain syystä poikittain -> sarvi mahaan. Yllättävän hyvin pysyin pystyssä kouhottamisesta huolimatta.:D En ole ajanut pyörällä yli kymmeneen vuoteen, joten mitään ei ole voinut sattua.

7. JPH

JPH Active Member

Saadut tykkäykset:
    4
    Varmastikin yli kymmenen vuotta aikaa. Nyt taas ehtii kaatuilla, kun luovuin autosta ja liikun oikeastaan enää vain pyörällä. :)

Mitään suurempia haavereita ei ole koskaan sattunut. Ilmeisesti osaan kaatua "jaloilleni"... Siitä todisteena myös puolivuosikymmentä sitten juhannuksena tahdosta riippumaton daivaus hotellin toisesta kerroksesta betonille, minkä jälkeen vietin yön sairaalassa mutta oikeastaan krapula aiheutti suuremmat vauriot. :D

8. Imlego

Imlego New Member

Saadut tykkäykset:
    2
    On tullut onnettomuuksissa oltua muutamaan otteeseen, yleensä ei oma vika. Kerran jäin auton alle (tai konepellille, jos tarkkoja ollaan) ja toisen kerran olin ajaa kylkeen ja kovaa: olin laskemassa Jyväskylän keskussairaalan mäkeä alas, kun näin, että jonkin remonttifirman pakettiauto nousee mäkeä ylöspäin ja meinaa kääntyä kävelytien yli talojen pihaan. Auto jäi kuitenkin odottamaan minua, kuten pitääkin, ja minä polkaisin vähän lisää vauhtia että ei tarvitse kauaa odotella. No, sitten kun olen muutaman kymmenen metrin päässä, kuski painaakin kaasua ja alkaa kääntymään sinne pihaan. Minä tein hätäjarrutuksen hiekoitetulla tiellä (oli kevät, lumet veks, hiekat ei - ja kuivalla hiekallahan ei noin vain pysähdytä) ja vedin tarkoituksella lipat, mikä sekin tuntui sillä hetkellä paremmalta vaihtoehdolta kuin ajaa pakun kylkeen.

Verissäpäin katsoin autosta nousevaa kuskia ja mitä tämä sanoi? "Halusin vain säikäyttää." Olin sen verran shokissa, etten tajunnut mitään siihen sanoa ja poistuin paikalta, mutta kun tulin töistä, menin siihen taloon, jonka pihaan pakettiauto oli kääntynyt ja kävin yhdeltä asukkaalta kysymässä, mikä remonttifirma heille sitä remonttia tekee. Sitten otin yhteyttä kusipääkuskin pomoon, joka tuntui aavistuksen tuohtuvan ja lupasi ottaa asiasta selvää.

Vähän myöhemmin menin firman asianajajan luokse, jonka piti minulle korvaukset maksaa. Istui toimistossaan jonkun toisen tyypin kanssa ja puhelivat siinä samalla muka-huolettomasti kun suoritti asiaansa minun kanssa. Ilmeisesti sen toisen läsnäolo sai asianajajan machovaihteen päälle ja se huomautti vittumaisesti, että "on se kumma ettei pyöräilijöille mitään kunnollisia lakeja saada", mihin minä (onneksi kerrankin leikkasi oikeaan aikaan) totesin että "onhan niillä; sen nimi on etuajo-oikeus".

***** mulkut.

9. projectx

projectx New Member Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    1
    Silloin ainakin kun opettelin ajamaan ilman käsiä :) Ja viimeksi silloin (tosin tahallisesti) kun ajelimme kaverin kanssa täysillä alamäkeä ojaan, yrityksenä lentää voltilla yli sarvien tai jotenkin muuten hienosti :D Kyllä, siinä sattui lähes joka kerta mutta se oli hauskaa :cool: Enpä tiedä mistä tuokin ideoiden kuningas sai alkunsa, mutta sen tiedän, että siihen aikaan ei ollut Duudsoneita ja Jackassia :)

10. niiles

niiles Sugar plum fairy Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    1
    Talvella tuli pari kertaa pikkasen pölähdettyä.
    Edellisistä kerroista olikin aikaa, mutta ohut kumirengas ei kovin hyvin pidä jään päällä. Esim. vähän ennen joulua oli Kuopiossa plussa asteita ja veti tiet ihan jäähän, siinä sitten tuli luisteltua. Eipä ole kymmeneen vuoteen mitään sattunut polkupyörän kanssa.

11. Peter71

Peter71 Member

Saadut tykkäykset:
    0
    14.1.1988 klo 8.47:34 - siis lukioaikaan kaaduin pyörän kanssa jäisellä ja hiekoittamattomalla alamäkiosuudella. Sittemmin ostin auton ja jätin pyöräilyt kesähuviksi.

12. bill

bill New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Joka talvihan sitä tule kaaduttua, kun on niin liukasta. Ikinä ei ole sattunut mitään, enkä laita kypärää päähäni mistään hinnasta.

13. sponge bob

sponge bob New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Talvella vedin kahdesti jäällä nurin pyörällä. Ekalla kerralla ajoin käännökseen ja kallistin pyörää että olisin kääntynyt mutta kaaduin suoraan kyljelleni maahan. Oli todella ilkeä tunne kun molemmat renkaat vaan lähtivät alta.
    Toisella kerralla oli jo aika lämmintä ja lumet oli jo melkein kaikki sulanut. Myöhään illalla tulin jostain ja sain neronleimauksen alkaa pujotella autotiellä olevia valkoisia viivoja. Jäätähän siinä oli ja kohta maattiin kyljellään. :hitme:

14. HarryX

HarryX New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Hmm... Taisi olla tuossa n.7v sitten lähdin pienenä nassikkana (9v) polkemaan jumalatonta haipakkaa veljeni aivan liian isolla pyörällä kivikkoista tietä pitkin. Sitten yhtäkkiä poljin osui maahan ja minä lensin voltilla satulan yli ja pyörä päälle ja se ohjaustangon "sanka" osui tuohoon pernan kohdalle, henkeä en saanut kovin hyvin ainakaan 10 minsaan ja sairaalareissu tuli ja eipä ollut pernan repeäminenkään kaukana :hitme:

15. Slayer

Slayer Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Viime kesänä. Ajelin "ilman käsiä" ja olikin asfaltissa arvaamaton kuoppa, jota en huomannut. Käsi hajosi jotenkin ja oli useita kuukausia kipeä.

Oli muuten ensimmäinen kerta 5:n vuoteen vaikkakin läheltä piti tilanteita useinkin.

16. niiles

niiles Sugar plum fairy Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    1
    Juurikin näin. Kypärän olen omistanut ala-asteelta asti, mutta neljännen luokan jälkeen en ole sitä pitänyt. Ei sopisi edes sama enään päähän.

17. Gleb

Gleb Member Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    0
    Talven aikana kaaduin 4-5 kertaa, onneksi joka kerta olin varautunut liukkauteen, vauhti oli hiljainen ja ainoat vauriot olivat mustelmia. Lähes kaikki kaatumiset tapahtuivat vielä samalla kadulla, kyseisellä kadulla ei ole kevyenliikenteenväylää vaan autot, pyöräilijät, ja kävelijät likkuvat samalla uralla. Talvikunnossapito hoidetaan sitten luonnollisesti vähän liikennöidyn autotien mukaan eli hiekkaa levitetään ehkä kaksi kertaa talvessa, oli sitten miten liukasta tahansa.

18. ElvisThePelvis

ElvisThePelvis Well-Known Member

Saadut tykkäykset:
    128
    Viime talvena kaaduin viimeksi pyörällä. Oli liukas keli ja mulla tuli kiire ehtiä bussiin, joten lähdin polkemaan kovaa kotoa pysäkille. Matkan puolivälissä osui kohdalle sitten sellainen erityisen liukas kohta. Pyörä lähti luistamaan ja yritin saada jalat maahan, mutta pyörä lähti jo liukamaan sivuttain. Onneksi hallitsin tilanteen ja kaaduin tavallaan siltaan. Harmikseni mä liuin siinä jäällä vielä jonkun matkaa, koska pyörän vauhti oli ollut kova, ja mun takamus oli yhteydessä maahan, joten mun vastaostetun talvitakin (huopakangastyyppinen) alaselkä oheni kyllä aika paljon, kun se hioontui siinä mun liukuessa. Onneksi sentään mulle itselle ei käynyt mitään.

Pahin pyöräonnettomuus mulle sattui joskus ala-asteen kolmannella, kun poljin kouluun ja mulla oli muovipussi, jossa oli videoita. Tietenkin se pussi meni sitten eturenkaan pinnojen väliin, ja pyörä heitti voltin eteenpäin. Mä lensin asfaltille pää edelle, ja sen jälkeen mun pitikin pitää valkoisia siteitä koko pään ympärillä (tyyliin muumio) muutama viikko. En onneksi muistaakseni ( :D ) muistaakseni tarvinnut tikkejä.

19. palze

palze New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Eipä tästä oo kovin kauaakaan aikaa. Viime kesänä ajelin takapyörällä hiekkatiellä kun lipes jalka polkimelta ja sitten mentiin ihan ojan pohjalle saakka :D Ittelle ei käyny kuinkaan mutta pyörä sai vähän kipeetä.

20. kurdt

kurdt New Member

Saadut tykkäykset:
    25
    En ole onneksi kaatunut niin pitkään aikaan että muistaisin vaikka ajan kesät ja talvet pyörällä. Taidampa koputtaa puuta.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.