Kone kaatuu 3D-peleissä

Keskustelu osiossa 'Kierrätyskeskus' , aloittajana JR1911, 15.05.2005.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
  1. JR1911

JR1911 Ponies everywhere! Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    5
    Eli ongelma on sellainen, että kone kaatuu aina noin minuutin sisällä pelin aloittamisesta. 2D-peleissä ja normaalissa Windows-käytössä ei ongelmia ilmene. Vahvastihan tuo viittaisi siihen, että näytönohjain ylikuumenee, mutta voisiko kyseessä olla jokin muu? En viitsisi turhaan ostaa uutta tuuletinta näyttikselle. Pölyt puhdistin koneesta muutama päivä sitten (ja sitä pölyä oli PALJON), mutta eipä siitä apua ollut. Näyttis on Radeon 9700 Pro ja uusimmat ajurit on asennettu.

P.S. Tulinpa juuri ajatelleeksi, että en ole tarkistanut pyöriikö näyttiksen tuuletin ollenkaan. Pitääpä se tarkistaa seuraavaksi.

EDIT: Kyllä tuuletin pyörii ihan normaalisti.

2. S/Pete

S/Pete New Member Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    4
    Voipi toki. Virtaa veikkaisin seuraavaksi, eli onko powerissa paukkuja tarpeeksi. Ja piuhahan on tietysti seinässä eli näyttikseen menee oma virtapiuha powerista.

3. JR1911

Saadut tykkäykset:
    5
    No poweria olen kyllä itsekin hieman epäillyt. Kone kyllä aluksi toimi täysin moitteetta, sitten alkoivat satunnaiset kaatuilut ja nyt kone kaatuu joka kerta melkein välittömästi. Näyttikselle menee kyllä oma virtapiuha.

Biosista tarkistin powerin antamat jännitteet:

Vdd: 1,47V - 1,66V
    Vcore: 1,66V - 1,68V
    Vdimm: 2,48V - 2,49V
    +5V: 4,91V - 4,94V
    +12V: 12,40V - 12,52V
    -12V: -12,44V - -12,61V
    -5V: -4,99V - -5,04V
    VBAT: 3,13V
    5VSB: 5,45V

Muuten nuo arvot vaikuttavat samoilta kuin ennen, mutta tuo Vdd ei muistaakseni ole noin paljon vaihdellut.

4. Tata-san

Tata-san Member

Saadut tykkäykset:
    0
    https://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=37229

Itselläni vähän sama ongelma. Olen kaikkea itse yrittänyt, huomenna tulee toinen poweri, saapa nähdä auttaako mitään. Kaverilla on sama ongelma, paitsi hän uusi koko koneen, paitsi kotelon ja näytön ja ongelma säilyi :D . Itse luulen, että omastani on emo menossa rikki, pitäisi vain jostakin saada lainaan socket-a emo.

5. JR1911

Saadut tykkäykset:
    5
    Ilmoittele sitten auttoiko powerin vaihto. Jos auttoi, niin pitää itsekin harkita sitä (oikeastaan voisi melkein laittaa koko koneen myyntiin, kyllä tällä kannettavallakin pärjäisi).

6. Tata-san

Tata-san Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Tossa vaihtui Coba Super Silent 350w johonkin tuntemattomaan 300w poweriin, eipä näyttänyt enää kaatuvan kone. Pitää vielä kokeilla tosin enemmän illalla, pidän pidemmän pelisession ja ilmoitan miten käy. Toivottavasti oli nyt powerista kiinni, vois tommoisen Be Quietin tilata seuraavaksi.

edit: jep jep! eipäs tätä tunnu saavan kaatumaan!

7. PetriM76

PetriM76 New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Itselläni oli sama ohjain. Ja samat ongelmat! Luin nettipalstoja ja ihmiset valittelivat tosi paljon tuosta. Tuntui siis olevan tosi yleinen vika. Itse pistin kortin takaisin verkkokauppaan, josta sen olin ostanut. Luulen, ettei kortti sinänsä ollut rikki tai vikaa ajureissa. Enemmän itsekin epäilen, että poweri ei riittänyt. Mutta yleinen ongelma tuo tuntuu olevan.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.