"Valitettavasi emme pysty hakemaan toimitusvaihtoehtoja juuri nyt. Yritä uudelleen myöhemmin." "Asiakaspalvelijamme ei valitettavasti juuri nyt ole tavoitettavissa. Chatimme on avoinna kello maanantaista perjantaihin klo 09.00 – 19.00." -Niin no, kello on kohta puoli kymmenen. "Oletko jo katsonut Usein kysytyt kysymykset? Tarvitsemasi vastaus voi löytyä sieltä." - päädyn sivulle: Resource at '/content/fedex-com/global/en_nl/customer-support/faq.html' not found: No resource found Yleensä ei ole juurikaan pahaa sanottavaa kuriireista, mutta nyt pitkästä tekemisissä FedExin kanssa. Hyvänen aika mitä sontaa heidän "palvelunsa". Seurantaan ei voi luottaa, vaikea saada ketään kiinni, paketille ei saa noutopistettä (pl Vantaan varasto). Vältän aina ja ikuisesti.
On tuo Fedex paska, 90-luvun meininki. Toimitus saapuu joskus toimituspäivän aikana. Vain kaksi toimipistettä koko maassa eli vaikea noutaa. Vastaanottaja ei voi vaihtaa toimitusosoitetta. Nytkin kallis toimitus on vieläpä ilmeisesti jumissa lakkojen takia, eikö nämä lentäen pitänyt hoitaa. Ikävää, että tämän kuriirin välttäminen tarkoittaa samalla joidenkin verkkokauppojen kuten Vinegar Syndromen välttämistä.
Täällä pohjoisen syrjäseuduilla (Oulu) Fedexin kuljetukset ovat kyllä tulleet ihan mallikkaasti ja kiitettävällä nopeudella perille. Johtuukohan siitä, että Fedex itse ei hoida jakelua täällä päin. Ainoa mikä ei ihan toimi mallikkaasti on paketin seuranta sen jälkeen, kun paketti on jollain paikallisella kuljetusfirmalla. Helposti menee useampi päivä, ettei tiedot päivity ja sitten paketti vain ilmestyy perille tai joskus pimputtavat jopa ovikelloa. Lakko tosiaan juuri nyt on oma asiansa ja voi vaikuttaa tai sitten ei. Yksi WowHD:n PostNL IOSS-kuljetus pitäisi materialisoitua huomenissa Helsingin tienoilla Postin kätösiin, jos kuljetus edistyy normaalisti. Saapa nähdä vaikuttaako lakkoilut tähän kuljetukseen. Edit: Eipä vaikuttanut lakko mitenkään hidastavasti tämän kuljetuksen toimitukseen.
Surkeaa räpellystä tuo Fedexin alihankkijan(?) TNT:n touhu! Paketti myöhässä eivätkä edes ilmoita tulostaan! Vittu, että on mitta täynnä tätä!!! Pakko se on varmaan lopettaa Fedexiä käyttävistä verkkokaupoista tilailu (esim. Vinegar Syndrome).
Pari viikkoa sitten tuli Vinegarin paketti. Seuranta ilmoitti toimituspäivämäärän ja sanoi "toimitus ennen klo 17". No joskus iltaseiskan maissa sitten kuriiri soitti ja kyseli olenko kotona. Eipä tuo minun päivääni haitannut mutta eihän se toki ihan putkeenkaan mennyt. Mutta plussaa siitä että soitti, kerrostalon alaovesta kun ei pääse ilman koodia sisään. Vähän jo pelkäsin, että kuski on käynyt ovella ja lähtenyt haneen kun ei päässyt sisään.
Saksan Amazonista tilattu UHD-julkaisuja. Jostain syystä yksi saksalainen julkaisu lähti liikkeelle Italiasta, kuriirina DPD (Bartolini). Suomessa sen kuljetti Post Nord. Valitettavasti Amazonin pahvikuori (suunnilleen C5-kokoinen) oli ryttääntynyt kuljetuksessa oikein kunnolla yhdestä reunasta niin että UHD-kotelon selkämys oli osin murskana. Kuoren päälle oli vedetty paksusti teippiä, jossa luki: ”RE-TAPED · NACHVERKLEBT · DPD.” Onneksi levyt olivat säilyneet ehjinä...
Miten paketti sinulle toimitettiin? Kotiinkuljetus vai nouto jostakin? Itselle myös tulossa bartoliinin kuljetus mutta eipä kerro heidän seuranta vielä yhtään mitään, vaikka pitäisi jo perjantaina olla perillä...
Sen sai noutaa Post Nordin toimipisteestä, käytännössä asiamiespostista, vaikka olisi hyvin mahtunut postiluukusta. Alun perin kuriiri olisi tuonut sen kotiin, mutta en voinut olla varma, olenko paikalla. Toimituspäivän aamuna tuli tekstiviesti, jonka avulla toimitustavan ja -paikan saattoi vaihtaa kello 11:een mennessä. Tosin vaihto merkitsi toimituksen lykkääntymistä 1 päivällä.