[Arkistoitu] Klassikkoleffat, joita et ole nähnyt

Keskustelu osiossa 'Kierrätyskeskus' , aloittajana splinky, 03.06.2008.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
  1. splinky

splinky Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Jos moinen aihe jo löytyy, niin voipi poistaa tämän..

Tuli tuossa mieleen kun katselin ensimmäistä kertaa Ramboja.. Eli mitä ns. klassikkoleffoja sinulta on jäänyt näkemättä? Eli onko joukossamme leffaihmisiä, jotka eivät ole nähneet esim. Star Warseja tai vaikkapa Indyjä?
    Itse tosiaan ostin juuri kolme ekaa Ramboa, jotka jostain syytä on jäänyt katsomatta.. Itseasiassa Rambo III:a en ole vieläkään "kerennyt" katsoa.

2. Samppa

Samppa Active Member Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    16
  3. Goofy75

Goofy75 New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    No ei niissä nyt mielestä mitään samaa ole.

Jos kysytään mitä klassikkoleffaa et ole nähnyt eikä niin kiinnostakkaan nähdä,kun taas toisessa kysytään minkä leffan haluaisit nähdä.
    Mutta tämähän on vaan mun mielipide,eli miten sen nyt sitten kukin tulkitsee.

Esim.itelläni on n.90% mustavalkoklassikoista näkemättä,eikä juuri niin kinnostakkaan nähdä.

Viimeksi muokattu: 03.06.2008
  4. Pazze

Pazze Well-Known Member

Saadut tykkäykset:
    103
    Rocky-saaga on nyt työn alla ja osa V on seuraavana vuorossa. Jonkun noista olen ennen nähnyt, mutta järjestelmällisesti olen niitä nyt toljottanut. Ja ovat todellista taidetta! Suosittelen kaikille!

5. Professional

Professional Stirlingite Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    363
    Eraserhead ja uusin Indy.

6. wickerman

wickerman Member Blokattu

Saadut tykkäykset:
    0
    Mikä ihme tekee uudesta Indystä Klassikkoleffan? tuskin tulee semmoinen ikinä olemaan...

7. 71 dB

71 dB Well-Known Member

Saadut tykkäykset:
    264
    Nuke the fridge tietysti!!! ;)

8. opelman

opelman Well-Known Member

Saadut tykkäykset:
    30
    Just ton takia se sitä ainakaan ee oo.

9. Pazze

Pazze Well-Known Member

Saadut tykkäykset:
    103
    Ei nyt saatana! Tästäkin ketjusta tulee indy 4-vääntö....

10. Goofy75

Goofy75 New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Se on kyllä totta että ei se Indy nyt mikään klassikko voi vielä olla,sehän on vasta teatterissa.Vai meinaatko tyyliin "klassikko jo syntyessään",katsotaan nyt vaikka 10 vuoden päästä onko se klassikko.

Tosin ei se Rocky v mikään klassikko ole,1 osa on klassikko ja 2-4 on hilkulla.
    Viitos osa on elokuvana ihan siedettävä mutta Rockyn jatko-osana täys paska. Viimeisin Rocky on taas yksi parhaista Rocky leffoista,tosin ei se ykkös osakaan mun mielestä mikään mestariteos ole.

Itsekkään en ole Schindlerin listaa nähnyt kokonaan,aikoinaan aloin katsomaan mutta ei iskenyt ja oli muuta tärkempää menoa.
    Eipä ole häirinnyt vaikka en ole loppua nähnytkään,tosin varmaan katsoisin jos kohdalle osuisi eikä olis muutakaan tekemistä.

11. TQeng

TQeng New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Yritetäänpä estää Indy-vääntö palaamalla aiheeseen.

Kummisedät, Schindlerin lista ja Casablanca ovat olleet "klassikkoja, jotka pitäisi katsoa mahdollisimman pian" -listan kolmen kärki jo vaikka kuinka kauan. Tokihan noita on paljon muitakin. Aloitusviestistä muistui mieleen sekin epäkohta, että Ramboista olen nähnyt vain ensimmäisen.

12. klmake

klmake You’ll Never Walk Alone Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    8
    Yle on tässä viime aikoina hoitanut pois elokuvia tältä listalta ainakin omalta osaltani. Tai en ole varma, lasketaanko esim. Tyttö nimeltä Nikita tai Léon klassikoksi. Joka tapauksessa olen jo pitkään halunnut nähdä Rififin. Mm. Plazalta lukemani arvostelut eivät ainakaan ole pienentäneet tätä halua.

13. Jarzan

Jarzan Member Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    0
    Pari kertaa yrittänyt katsoa mutta, kun ei vaan jaksa...:sleep: Onhan tuo kriitikoiden ylistämä "maailman paras"-elokuva, mutta ei... Haluaisin kyllä nähdä...

14. romulusko

romulusko Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Metropolis (http://www.imdb.com/title/tt0017136/)

Ehdottomasti tekis mieli nähdä. Jotenki on aina kiehtonut, mutta mulla ei ole mitään tietoa, mistä leffan voisi saada käsiinsä.

Itse asiassa, nyt kun aloin katsoa imdb:stä top 250 listaa (vaikka eihän siinä läheskään kaikki ole "klassikkoja") niin huomasin, että olen nähnyt melkoisen määrän noista leffoista, yli puolet. Enkä ole itseäni koskaan varsinaisesti leffaharrastajana pitänyt... Enkä tiedä pitäisikö pitää vieläkään :)

15. Murmeli

Murmeli Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Onhan näitä hävettävän paljon...

IMDB:n top 250 listan sadan parhaan joukosta löytyvät ainakin nämä klassikoiksi laskemani, jotka katsomista yhä odottavat:

Godfather trilogy
    Schindler's List
    Casablanca
    One Flew Over the Cuckoo's Nest
    Rear Window
    Lawrence of Arabia
    Vertigo
    To Kill a Mockingbird

Tuon listan ensimmäinen kuitenkin pyyhkiytyy vihdoin listalta pois, sillä trilogia on jo matkalla tänne.

16. Jan

Jan Active Member

Saadut tykkäykset:
    0
    "Välttämättömistä klassikoista" on suuri osa tullut kahlattua läpi, mutta katsottava olisi ainakin:

Sotaleffaklassikot Idi i Smotri ja Die Brücke
    Tarkovskit
    Metropolis
    Jonkin verran on vielä tärkeämpiä Alleneita ja Bergmaneitakin katsomatta.

Viimeksi muokattu: 04.06.2008
  17. sarrad

sarrad New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    No mutta näitähän riittää.

Eka Terminator, Rockyt, Rambot, Citizen Kane, M, Das Boot, Singin' In The Rain, Some Like It Hot, Gone With The Wind jne jne...

Näistä ehkä M ois semmonen mikä kiinnostais nähdä.

18. Samppa

Samppa Active Member Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    16
    Tuo onkin helposti toteutettavissa, elokuva tulee sopivasti ensi viikon sunnuntaina Teemalta.

19. Liekinheitin

Liekinheitin Well-Known Member

Saadut tykkäykset:
    60
    Sana "klassikko" on taitanut kärsiä melkoisen inflaation, jos sillä jotain Rocky-sarjaa jo aletaan kuvaamaan. :rolleyes: Ykkönen nyt ehkä, joo.

Mutta itsellä näkemättömiä olisi ainakin Tuulen Viemää, Kubrickin 2001, Huuliharppukostaja, Kummisetä 2 (siitä huolimatta, että trilogiaboksi ollut hyllyssä jo vuosia...) jne. etc.

20. Pazze

Pazze Well-Known Member

Saadut tykkäykset:
    103
    Hei palikat, mä oon nähnyt kaikki nirppanokkien hyväksymät klassikot. Ja jos te taliaivot osaatte lukea, niin ketjun aloittaja puhui Ramboista, samaa KLASSIKKOMATERIAALIA nämä on.
    Eivät ehkä ole mitään erinomaisen hyviä elokuvia, mutta leffoja jotka kaikkien pitää nähdä.
    Jeesus että näitä urpoja saa olla aina ojentamassa.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.