Kivoja unia

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic' , aloittajana kumma_uni, 16.10.2001.

1. emaasalmi

emaasalmi Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Ei uni, mutta ihan 'hauska' tapaus.

Olin kerran yhden ystäväni luona soluasunnossa yötä kostean baari-illan jälkeen, joskus syys-lokakuun tienoilla. Muistan nousseeni ehkä joskus kuuden aikaan aamuyöstä kovaan kusihätään. Sattuipa sopivasti ja vessa oli varattu. Jostain kumman syystä sain ilmeisesti päähäni lähteä koko talosta ulos kuselle.

Heräsin unestani/mistälie transsista siinä kohtaa kun olin menossa takaisin taloon sisälle, mutta alakerran ovi oli luonnollisesti lukossa. Ulkona oli varmaan korkeintaan 5 astetta lämminta ja minulla oli päällä pelkät alushousut ja t-paita. Iski pienoinen paniikki kun oli tosiaan hemmetin kylmä eikä ovi lukuisistä yrityksistäni huolimatta auennut. Olin niin älyttömän sekavassa mielentilassa siinä kohtaa että rupesin huutamaan apuja että joku tulisi avaamaan oven. Tuon ystäväni solukämppis (sama jonka vuoksi vessa oli ollut alunperin varattu) sattui juuri silloin olemaan parvekkeella tupakalla ja kuuli huutoni ja päästi minut lopulta sisälle.

En muistanut koko tapausta aamulla ennenkuin siitä minua muistutettiin. Sen jälkeen oli kyll hieman nolo fiiuis. :)

2. Jeukkuli

Jeukkuli Active Member

Saadut tykkäykset:
    6
    Viime yönä oli vähemmän kiva uni. Siinä minä heräsin yöllä kusihätään. Yritin mennä vessaan, mutta hämmästyksekseni vessan ovi oli lukossa (asun yksiössä). Koputin oveen ja joku huuti tulevansa kohta. Sitten ovi avautui ja vessasta tuli ulos minä. Heräsin kammottavaan kauhuntunteeseen ja huomasin että minulla kusihätä, jonkin aikaa kesti ennenkuin uskalsin mennä vessaan.

3. wallu

wallu Member

Saadut tykkäykset:
    1
    Laitetaanpas tänne parit jutut kun nyt tuli mieleen.

Ensimmäinen oli kun näin unta että kaveri huuti minulle, oli jostain aivan helvetin vihainen ja heristi nyrkkiä. Heräsin kylmässä hiessä ja katsoin sängyn päädyssä ollutta, seinään nojannutta patjaa, ja luulin että kaveri seisoo siinä lyöntivalmiina (laseja ei ollut päässä). Aloin sitten "kaveria" rauhoittelemaan ja puhelin pitkän tovin ennen kuin huomasin, että olen hereillä ja juttelen patjalle. Nolo oli olo.

Toinen sattui eilen. Olin vanhempien luona käymässä ja herään aamulla siihen, että joku laulelee Popedan "Jos pillua saan". Mietin mistä helvetistä se kuului, kunnes totuus valkeni. Itse olin sitä unessa lauleskellut ja siihen sitten herännyt. Oli hiukka nolo mennä toivottamaan hyvät huomenet. Onneksi eivät olleet vanhemmat kuulleet, tai niin ainakin toivon.

4. Professional

Professional Stirlingite Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    331
    Siitä puhe mistä puute :D

Tai tässä tapauksessa laulu

5. wallu

wallu Member

Saadut tykkäykset:
    1
    Totta, valitettavan totta :rolleyes:.

6. Maryjane

Maryjane New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Unikeskusteluun on pakko ottaa osaa, kiinnostava aihe...
    Minunkin pahimpia painajaisia oli lapsena uni, jossa en saanut puhetta kuulumaan. Mulla oli usein jotain tärkeetä sanottavaa, mutta ääni ei vaan kulkenut. Toinen paha oli sellainen uni, missä yritin joko päästä kadun yli lujaa tulevia autoja pakoon, mutta jalat ei toiminu, tai sitten olin aukealla paikalla, missä ajeli kokoajan paljon autoja. Mä sitten yritin väistellä niitä...Tässä vajaa viikko sitten näin pelottavan unen, jossa mä pelkäsin kuolevani lähipäivinä. Sanoin äidillekin, että "Mä voin kuolla ylihuomenna tai lähiaikoina", tai jotain vastaavaa. Sen jälkeen en nukkunut pariin tuntiin, kamalaa...Kerran näin tosi kummallisen painajaisen, jossa leijailin pimeessä, ja yhtäkkiä joku hahmo otti mua kurkusta kiinni (ei kuitenkaan kuristanut), ja sanoi: "Se rakasti sua, vaan sua, ei ketää muuta." Tuo uni on jäänyt mietityttämään...
    On niitä hyviäkin unia sitten ollut. Kerran näin unta, että uskoin olevani kuollut, mutta se oli kaunis uni. Leijailin upean metsän yllä. Rakkausunet ovat kyllä niitä kaikista parhaita, niinkuin uni, jonka näin vähän ennen kihlattuni tapaamista. Olin siinä todella rakastunut. Niin rakastunut en ollut koskaan oikeasti ollut, vaan nytpä olen...:)
    Kuolleita ihmisiäkin on tullut nähtyä. Ennen näin usein kuolleen mummini unissani. Kerran olin muka sen haudalla (erilainen ku oikeesti), ja se tuli mua vastaan, ja me halattiin.
    Olen myös nähnyt paljon unia, joissa tiedän näkeväni unta. Sitten päätän tekeväni jotain kivaa, mutta ei se koskaan täysin toimi suunnitelmien mukaan...
    Ainiin, onko kellään muuten koskaan ollut pakokeinoa pahoista unista? Minulla on välillä sellainen, että laitan silmät ristiin, kun tilanne on sietämätön, yleensä kun jokin vaara uhkaa, ja tiedän tai luulen näkeväni unta. Sillon yleensä joko uni vaihtuu, tai sit muka taistelen heräämisestä unta vastaan, mut oikeesti en oo ees heräämässä, vaan hyppään toiseen uneen, jossa luulen olevani hereillä. Joskus kyllä ihan oikeesti myös herään "taisteluvaiheen" jälkeen.
    Nukkuma-aika jo koittaakin. Toivottavasti näkisin kauniita unia...

7. Maryjane

Maryjane New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Ainiin, tuosta poltergeist unesta tuli mieleen lapsuuden unet, joka unohtu mainita. Näin välillä painajaisia Elmstreet elokuvien Freddystä, kun katoin niitä leffoja sillon paljon. Joskus kyllä näin myös unta, et olin "Ruusun aika" tv-sarjassa. Sitäkin sarjaa tuli katottua...

8. Maryjane

Maryjane New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Joudun taas vähän jatkamaan, aina sama juttu, millään ei muista kaikkea kerralla...Tuli vaan mieleen, että näin ennen sitä vr:n makasiinien paloa unta, että olin äidin kanssa ulkona, ja yhtäkkiä jossain kauempana räjähti. Sitten räjähti uudelleen, ja taas uudelleen. Lopulta koko ympäristö oli täynnä valtaisia savupilviä, ja heräsin, kun olimme äidin kanssa etsintöjen jälkeen löytäneet pakoreitin pois...Sitten kun se makasiinien palo tapahtu, olin isän kanssa ulkona, ja näin sen valtavan savupilven. Ihmeteltiin mistä se tuli. Kun näin telkkarissa kuvan makasiineilta, tajusin että se näytti aika samanlaiselta kuin näkymä unessani...

9. TheJambo

TheJambo Active Member

Saadut tykkäykset:
    2
    Tässä juuri yksi päivä näin tuollaisen unen. Noita tulee aina silloin tällöin.

10. HarryX

HarryX New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Varmaan viimeisin uni joka tapahtui koulussa.

Liikuntatunnin jälkeinen suihkuhetki, sitten saatiin päähämme, että teemme seksin vastaisen marssin koulussa. Poistuimme suihkusta ja kävelimme aikamme alasti koulun käytävillä ja alastomana myös sitten tunneilla. Pikku hiljaa näitä alastomia henkilöitä tuli aina vaan lisää, kun sitten loppujen lopuksi kaikki oli pelkkää nakuilua. En kyllä osaa yhdistää, että miten alastomuus ja seksin vastaisuus toisiinsa liittyvät...

Sitten tulee mieleen uni jonka näin useasti pienenä, about 8v naperona. Muistan selvästi, että unessa olin keittiössä ja seisoin uunin edessä, sitten muu perhe tuli paikalle ja yhtäkkiä kaikki alkoivat nauraa ja sitten minulle ojennettiin täytekakku, rupesin syömään sitä ja sitten kakun sisältä löytyi villasukka. Tuo kuulu kaikessa naurettavuudessaan kategoriaan, ei toivotut. :p

11. h3mb3

h3mb3 Digital and smoke-free. Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    0
    Eilen yönä liitelin sellaisella riippuliitovehkeellä (vai mikä se nyt on nimeltään) Suomesta johonkin etelään asti. Lopuksi uni meni ihme scifeilyksi enkä tajunnut siitä mitään ja sitten heräsin...

12. Maryjane

Maryjane New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Joku puhui lento-onnettomuusunista. Minä taas näen usein laivaonnettomuusunia, että olen uppoavassa laivassa, tai jotain. Muuten sitten lentomatkauniakin tulee nähtyä, mutta niihin ei yleensä liity mitään onnettomuutta.
    Sähkölaitteista unissa sen verran, että valoja en koskaan saa unissa päälle. Se, että on pimeää, ja yritän saada valot päälle, liittyy minulla kyllä aina painajaisiin. Autoa kylläkin on tullut ajettua, aina se ei ole hallittavissa, jarrut ei tomi, ja muuta, mutta joskus on. Samoin tv:tä olen katsonut unissani ihan normaalisti. Kun joku puhui, että leffat ei unissa toimi oikein. Se oli jotain hiihtoa, mitä katselin, jopa on tylsää ollut...

13. TheJambo

TheJambo Active Member

Saadut tykkäykset:
    2
    Itsekin näin jokin aika sitten aika omituisen unen. Se oli niin jännittävä, että piirsin tietokoneelle kaiken mitä siitä muistin :hitme:

Katso liite

Liitetyt tiedostot:

14. Hattori Hanzo

Hattori Hanzo Active Member

Saadut tykkäykset:
    4
    Jambon unet on huonosti piirrettyjä :thumbsup:

Itse näen mitä omituisimpia unia joissa seikkailen milloin missäkin. Sitten kun kerron näitä unia työkavereille niin he ovat kummissaan. Mietin vaan että eikö muut työkaverini näe omituisia unia vain eivätkö he kehtaa niistä puhua.

Viime vuonna minulla oli toistuva uni joka toistui aina "liskojen yönä". Olen juuri mennyt nukkumaan ja tuntuu kuin olisin vielä valveilla. Huoneeseen tulee joku tumma hahmo ja kun yritän liikkua niin tärisen vain enkä pysty liikkumaan mihinkään. Joudun herättämään itseni jotta tiedän sen olevan vain unta.

Onneksi tuo on loppunut koska tunne oli erittäin epämiellyttävä.

Paras uni minkä kaverini on minulle kertonut on sellainen missä kaverini on työnjohtajana tukkijoella ja sitten kun hän huomaa että yksi mies puuttuu ja lähtee etsimään sitä kaveria niin se on jonkun kiven takana piilossa ja on veistänyt itselleen tukista pipon.:confused:

15. koistiko

koistiko New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Joskus lapsena näin säännöllisesti unta, että putosin jostain korkealta alas. Tilanteena oli vielä usein, että joku jahtasi minua esim. vuorelle ja sieltä sitten vapaapudotuksena tultiin alas ja tietenkin se herätti ennen maahan osumista.

Aina putoamistilanteessa mahassa tuntui hieman samalta kuin autolla ajaessa nopeasti mäen nyppylän yli, semmoinen kiepaus :)

Myöhemmin osasin tunnistaa putoamisunen ja tiesin etukäteen, että kohta sitä taas pudotaan, mutta en pystynyt asialle kuitenkaan mitään tekemään.

Muutama kuukausi sitten olin unissani nauraa hekottanut täyttäpäätä.:D Taisin tilanteen tajuta itsekin osittain, mutta tyttöystävä asiasta muistutti. Unta en vain muista, mutta hauska se ilmeisesti oli.

16. kebek

kebek Active Member

Saadut tykkäykset:
    9
    Toissa yönä näin unta missä kävelin kadulla ja pääsin rusikoimaan pikkutytön ahdistelija-namusetä-pedofiili-setämiehen. Best dream in years. :thumbsup:

17. nepa

nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    275
    Näin unta jossa toimiston söpö tyttö oli ihastunut meikäläiseen. Jostain ihme syystä unessa tyttö kuitenkin istui pyörätuolissa ja hänellä oli tekokädet jotka olivat vähän kuin G'karin tekosilmä: Ihan kuin aidot ja toimivat myös ollessaan irti vartalosta. Hän sitten toi muilta salaa toisen kätensä työpöydälleni ja minä sitten pureskelin kättä ja katselin tyttöä joka oli huoneen toisella puolella. Tsiisus mikä uni.

18. Hattori Hanzo

Hattori Hanzo Active Member

Saadut tykkäykset:
    4
    Näen usein unia missä olisi tiedossa jotain hyvää ja hienoa kunhan pystyisin tekemään jotain aivan yksinkertaista. Jostain syystä vain tuo yksinkertainen onkin ylitsepääsemättömän vaikeaa.

Viime yuönä näin unen jossa sain tutulta sähköpostia ja hän olisi antanut minulle suuren summan rahaa jos olisin vain lähettänyt hänelle meilillä tilinumeroni. No tietystikään en kyennyt mitenkään tuota tilinumeroani lähettämään koska en muistanut sitä ulkoa enkä löytänyt sitä mistään.

19. Detox

Detox New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Kerran muistan nähneeni unta jossa olen isossa rauta tavaratalossa. yht äkkiä isosta ikkunasta pärähtää sisään noin 100 metrinen käärme. heti aluksi se hotkaisee myyjän ja pari asiakasta jonka jälkeen se lähtee jahtaamaan minua. Muistan vain juosseeni tavara kojujen yli tietäen että kyseessä on uni mutta en kuitenkaan viitsinyt kokeilla mitä käy jos en juoksisi käärmettä pakoon.

Kerran pienenä kun tuli väännettyä Duke nukem 3D:tä. Yöllä sitten näin unta että olin itse Duke ja olen pelastamassa maailmaa. Noh siinä sitä räiskin sikoja kunnes eteeni tulee isäni jolla on kivääri kädessä ja tähtää minua, en voinut muuta kuin ampua. Kyllä oli herätessä mukava hiki ja kauhea tärinä päällä.:D

20. Jeukkuli

Jeukkuli Active Member

Saadut tykkäykset:
    6
    Hyvin usein on tullut nähtyä peliaiheisia unia. Oudoin niistä oli sekoitus Jagged Alliance kakkosta, SPWAWia ja Quakea, tuon tarkemmin en muista sisältöä. Outo uni kuitenkin. Muutenkin tuo JA2 on tullut uniin todella usein. Ja Doomista on nähty muutamat painajaiset.

Pari yötä sitten näin unta, jossa harrastin seksiä miehen kanssa (olin se dominoiva osapuoli). Toivottavasti unilla ei ole mitään piilomerkityksiä...