KissFM:n "Timpeä" epäillään lapsen hyväksikäytöstä

Keskustelu osiossa 'Seksi' , aloittajana Nice Guy Eddie, 26.10.2004.

  1. niiles

    niiles Sugar plum fairy Tukijoukot

    Liittynyt:
    20.10.2003
    Viestejä:
    3 969
    Saadut tykkäykset:
    1
    Eikä siinä koko tuomio...

    Varmasti on vaikea saada työpaikkaa tulevaisuudessa. Entäs sitten normaali liikkuminen kaupungilla? Saattaa olla halukkaita, jotka vetävät kuonoon joka kerta.
     
  2. Jürgen

    Jürgen Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.01.2003
    Viestejä:
    3 407
    Saadut tykkäykset:
    1
    Saas nähdä miten Jackolle käy rapakon takana?

    Veikkaan, että Jacko selviää helpommalla kuin Timpe.
     
  3. kebek

    kebek Käyttäjä

    Liittynyt:
    13.01.2003
    Viestejä:
    2 623
    Saadut tykkäykset:
    9
    IS tarinoi tähän tapaan:

    Entiselle suosikkijuontajalle langetettiin tänään 1,5 vuoden ehdoton vankeustuomio lapsiseksistä.

    edit: Täällähän jo voivoteltiin kauan sitten miehen liian aikaista tuomitsemista vaikkei häiskä ollut vielä käräjilläkään. Saa nähdä miten asiaan nyt suhtaudutaan.
     
  4. Nice Guy Eddie

    Nice Guy Eddie no more mr. Nice Guy Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    24.07.2001
    Viestejä:
    4 660
    Saadut tykkäykset:
    6
    Kumpa tätä Saisi Timpen nimellä.
    [​IMG]
     
  5. juhaa

    juhaa Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    11.12.2000
    Viestejä:
    5 971
    Saadut tykkäykset:
    7
    Teetätytä, ei maksa kovinkaan paljoa.
     
  6. JPH

    JPH Guest Guest

    Liittynyt:
    02.02.2003
    Viestejä:
    2 907
    Saadut tykkäykset:
    4
    Tuo pitää enemmän tai vähemmän paikkansa jokaisen rikollisen kohdalla. Toki Timpe on julkkis, joten asiasta tietäviä on enemmän kuin tavan kriminaalin ollessa kyseessä, mutta kyllä se sana kiertää ihan taviksienkin kohdalla.

    Timpen fanipojat ovat varmasti edelleen sitä mieltä, että kyseessä on oikeusmurha :D
     
  7. Diamond

    Diamond Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.10.2004
    Viestejä:
    949
    Saadut tykkäykset:
    1
    Hmm, 1.5v. Istuu 6kk.. Toivottavasti kärsii seurauksista kauemmin, vaimo lähti ainakin..
     
  8. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Olen ihan sivumennen seurannut tätä juttua foorumeilta ja lehdistä. Aika vähän yksityiskohtia tai haastatteluja tästä aiheesta on yleisessä jakelussa, ymmärrettävistä syistä. Ilmeisesti näiden tyttöjen henkilöllisyydestä tai siitä miksi he olivat ylipäätään Timpen seurassa ei ole tietoa.

    Toki Timpe ansaitsee rangaistuksensa, joka oli kyllä mielestäni ihan sopiva, joskin hiukan kovempi se olisi saanut olla. Toisaalta Timpeltähän on mennyt tässä jupakassa maine täysin, ja tuskin mies saa enää radiosta töitä.

    En yritä oikeuttaa Timpen käytöstä millään lailla, mutta totuuden nimissä on sanottava, että nykyään nämä teinit pukevat ja meikkaavat itsensä täysikäisen näköisiksi. Lisäksi kun heille on jo alkanut tulla "muotoja" ja he pitävät provosoivia "Britney Spears" vaatteita yllään, en toisaalta ihmettele, jos aikuiset miehet ovat heistä kiinnostuneita.

    En tietenkään tiedä tämän jutun yksityiskohtia. En tiedä pakottiko Timpe tyttöjä, pitääkö hän oikeasti pikkutytöistä, olivatko tytöt aikuiseksi puettuja ja meikattuja tms. Luulisin kuitenkin, että nämä tytöt ovat hakeutuneet Timpen seuraan, koska Timpe oli suosittu Kiss FM -DJ. Tai sitten Timpe teki aloitteen ja nämä tytöt lähtivät "leikkiin" mukaan. En tiedä, mutta silti minusta ei kenenkään pitäisi lähteä kauheasti tulkitsemaan tätä juttua täysin musta-valkoisesti. Kyllä, Timpe teki väärin sekaantuessaan alaikäisiin ja ei, nämä tytöt eivät tällaista olisi ansainneet. En myöskään väitä, että olisi oikein iskeä alaikäisiä, jos he ovat pukeutuneet ja meikkanneet aikuismaisesti ja rohkeasti. Väitän vain, että elämme maailmassa, jossa sukupuoliroolien sekoittumisen lisäksi myös ikäpolvet kokevat sekoittumista. En haluaisi olla törkeä tässä, mutta se normaalin libidon omaava mies, joka väittää, ettei ole kadulla koskaan katsonut sillä silmällä jotain tyttöä, josta ei kuitenkaan tiedä onko hän 16v vai 19v, on aikamoinen satusetä. Siinä Timpe kuitenkin teki väärin: hän meni pidemmälle.

    Pointti: Timpe teki todella väärin, mutta nykypäivänä häntä ei voi suoralta käsin tuomita pedofiiliksi ennen kuin tiedämme tiesikö hän tyttöjen iän.
     
  9. Samppa

    Samppa Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.06.2000
    Viestejä:
    14 062
    Saadut tykkäykset:
    26
    Ei rattijuoppoakaan jätetä tuomitsematta sillä perusteella että itse olisi luullut promillemääränsä olevan todellista alhaisempi.
     
  10. Jaded

    Jaded Uusi jäsen Blokattu Tukijoukot

    Liittynyt:
    23.04.2004
    Viestejä:
    1 548
    Saadut tykkäykset:
    1
    Ja minut tuomittiin Plazalaisena toisesta paikasta vaikka ei tiedetty mihin kaikkiin foorumeihin olen kirjautunut käyttäjäksi!
     
  11. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Ensiksi, Samppa, nyt puhumme eri asioista. Noita kahta ei voi verrata tapauksina.

    Anyway, nyt sain luettua koko ketjun läpi. Pyydän anteeksi sitä, että toistelin jo käsiteltyjä pointteja. Silti, haluan asettaa pöytään omat kantani.

    Ensiksikin, tuleeko kennellekään mieleen tästä nyt käynnissä oleva Michael Jacksonin oikeudenkäynti. Molemmissa tapauksissa uhrit nostivat syytteet vuosia myöhemmin. On aika selvää, että nämä tytöt ovat rahan perässä ja kuten tuomiosta näkyy, ihan mukavat korvaukset tuli "henkisestä kärsimyksestä". Tietenkin asianlaita voi olla se, että tyttöjen vanhemmat eivät halunneet viedä asiaa eteenpäin, ja tytöt odottivat kunnes olivat täysikäisiä ennen kuin nostivat syytteet. Tosin tämä ei ole kovin todennäköinen teoria. Pääpointti on siinä, että nämä tytöt eivät olisi nostaneet syytteitä elleivät he olisi tienneet saavansa rahaa.

    Niin, Timpehän kaiken hyvän lisäksi petti vielä vaimoaankin. Aika törkeää. Tosin USA:ssahan oli vasta tapaus Kobe Bryant (NBA-tähti). En tiedä onko Timpen vaimo jättänyt hänet (sori, jos se täällä mainittiin) mutta Koben vaimo ei häntä jättänyt, vaikka Kobe häntä petti. Kyllä tuolla USA:ssa ollaan niin maineen ja rahan perään, kun ei ole pokkaa jättää puolisoaan. Tästä huomaa myös, että Kobenkin vaimo välittää paljon enemmän rahasta ja maineesta kuin Kobesta. Oli hauska katsoa, kun Koben vaimo piti TV:ssä Kobea kädestä kiinno ja antoi anteeksi. Huh huh... Mä olen aina ollut sitä mieltä, että jos tekee mieli/aikoo pettää, niin ehkä kuitenkin pitäisi ensiksi lyödä nykyinen suhde poikki ennen kuin aloittaa uuden.

    Ei minusta Timpeä ole lehtien palstoilla kovin pahasti ryöpytelty. Totta kai hänestä oli lööppejä, mutta jos ottaa huomioon, että kyseessä on aika uniikki tapaus Suomessa, niin olisi luullut, että lööppejä olisi tullut 100 kertaa enemmän, vaikka yksityiskohtia ei päästettykään julkisuuteen.

    Tuo Buusteri-Miskan tapaus oli minulle kyllä järkytys. Kun "Kentsu" tuli Miskan tilalle Buusteriin, niin luulin, että Miskalle oli tullut muita työtarjouksia. Mutta että tällainen tapaus sitten kävi ilmi. Luulisi tämän olevan paljon skandaalinomaisempi kuin Timpen tapauksen, sillä Buusterihan on kouluohjelma. Onkohan Buusterin toimitukseen tullut vanhemmilta paljon palautetta tämän asian tiimoilta? Itse Buusterissa tuota Miskan poisjääntiä ei paljon käsiteltykään. Yhtenä päivänä hän ei enää ollutkaan lähetyksessä, eikä Iisa-Eerika eikä Minna sanoneet hänestä mitään. Nyt ymmärrän sen...

    Mielestäni on kyllä täysin selvää, ettei Timpe pakottanut tyttöjä mihinkään tai että tytöt olisivat lähteneet "aktin" jälkeen itku kurkussa kotiin. Kyllä nämä tytöt tiesivät mihin ryhtyivät. Ehkä he olivat juoneet siideriä vähän liikaa. Henk. koht. epäilen, että tyttöjä kiinnosti Timpessä hänen statuksensa julkkiksena. Esim. minulle Timpe tai vaikka Antti Tuisku ovat ihan tavallisia (tai miten sen nyt ottaa :hitme: ) tyyppejä, mutta monelle pikkutytölle he ovat puolijumalia, ja kun heidät vielä tapaa, niin varmasti pikkutyttöjen päät menevät sekaisin. Silti, jotenkin on vaikea kuvitella, että näin nuoret tytöt olisivat uskaltaneet mennä noinkin pitkälle vanhemman miehen kanssa, mutta toisaalta ei mulla ole kokemuksia kauheasti naisista (heh!) tai siitä miten he reagoivat julkkiksen kohdatessaan.

    Me olemme kaikki ihmisiä: olemme heikkoja ja teemme virheitä. Me miehet olemme heikkoja naisiin (toiset enemmän ja toiset vähemmän). Nykyaikana, kun on miltei mahdotonta erottaa alaikäistä täysikäisestä, ei voi tuomita miestä esim. pedofiiliksi, jos he esim. vilkuilevat kadulla 15-vuotiaan tytön pyllyä. Toki Timpe meni pidemmälle ja teki virheen. Vaikka tytöt olisivatkin väittäneet olevansa vanhempia kuin he olivat, petti Timpe vaimoaan, ja vähintään siitä hän ansaitsee tuomion. Silti tässä ei pitäisi alkaa tästä ikäasiasta moralisoimaan. Silloinhan pitäisi alkaa tuomitsemaan kaikkia niitä portsareita, jotka ovat päästäneet alaikäisiä baareihin katsomatta heidän henkkareitaan.

    Lopuksi, haluan tehdä selväksi, että se mitä Timpe teki oli anteeksiantamatonta. Totta kai hänen olisi pitänyt pyytää nähdä henkkareita, mutta toisaalta hän ehkä oletti tyttöjen olevan oikeasti täysikäisiä. En millään jaksa uskoa, että Timpe olisi tieten tahtoen mennyt sänkyyn tyttöjen kanssa, jotka hän tiesi olevan alaikäisiä. Suomi on niin pieni maa, että tällaiset asiat tulevat ennemmin tai myöhemmin julkisuuteen. Toisaalta eihän Timpe tuolloin ollut vielä niin suosittu kuin mitä hän oli pari vuotta sitten.
     
  12. Jaded

    Jaded Uusi jäsen Blokattu Tukijoukot

    Liittynyt:
    23.04.2004
    Viestejä:
    1 548
    Saadut tykkäykset:
    1
    Sulta tota tekstiä irtoo niin threadiin ku threadiin. :)

    Please, kirjoita mulle novelli tyhjästä tulitikkurasiasta.
     
  13. japipoju

    japipoju Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.03.2004
    Viestejä:
    276
    Saadut tykkäykset:
    1
    Niin.. eihän sitä kukaan voi mielipidettään muuttaa, vaikka oikeudessa toisin osoitettaisiinkin...
     
  14. JanneJS

    JanneJS Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    17.05.2003
    Viestejä:
    568
    Saadut tykkäykset:
    1
    Olikos tuo ehdotonta vankeutta ? Jos oli, niin tuomio on kuitenkin melko kova Suomen rangaistuksien yleisen linjan huomioon ottaen. Eikös ensikertalainen täyttä ymmärrystä vailla oleva tappaja saa vähemmän ?

    Kyllä tuolla kaduilla juoksee kaikennäköistä kirvesmurhaajaa, vaimohakkaajaa ja raiskaajaa ym... ehdollisilla tuomioilla.

    Minkäs teet, kun laki on laki ! Näillä pelisäännöillä om mentävä.
     
  15. Jarkko G.

    Jarkko G. Samppa ja Hurricane :| Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    13 046
    Saadut tykkäykset:
    97
    Ja taas tuli ihmistuntemusta lukeman perusteella.
    Että Koben vaimo on rahan ja maineen perään? Hyvä että tiedät sen(kin).

    Kuten itse sanot, teemme virheitä. Mitä sitä sen enempää mussuttamaan, kun nuo kaksi sanaa kertoo kaiken.
     
  16. pede

    pede Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    22.10.2002
    Viestejä:
    6 311
    Saadut tykkäykset:
    19
    heil meedio!

    heil heil meedio!

    heil heil heil meedio! lopeta se lässytys. siitä riippumattama mitä tytöt tiesivät, vastuu on aikuisella ja vain aikuisella

    ei "Timpeä" siitä tuomittukaan

    vaimon pettäminen ei nykyään ole kriminalisoitua

    arvaa mitä sinä ansaitset tuolla lässytyksellä, tuolla ennakoasenteella ja tekopyhyydellä

    kyllä alaikäisen n***iminen tai alaikäisen lontoon puhelujen ottaminen on ihan eri asia kuin kapakkaan päästäminen

    lässyn lässyn

    jos harrastaa teinareita täysikäisenä (+10 vuotta täysikäisestä) pitää olla hyvin tarkka iän kanssa

    etkä uskonut että sua huijattiin antennihommissa etkä uskaltanut tehdä asialle mitään. ja nyt "ymmärrät" lasten hyväksikäyttäjää

    tervemenoa vaan
     
  17. kurdt

    kurdt Guest Guest

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    7 255
    Saadut tykkäykset:
    25
    pedelle,
    [​IMG]
    ...
     
  18. JPH

    JPH Guest Guest

    Liittynyt:
    02.02.2003
    Viestejä:
    2 907
    Saadut tykkäykset:
    4
    Lähinnä tarkoitinkin niitä, joiden mielestä Timpe on isäntä juuri noiden tekojensa vuoksi vaikka tuomio tulikin.

    Viimeisin tapaus tapahtui 25. lokakuuta 2004 eli viisi päivää sen jälkeen kun Timpe alunperin pidätettiin. 25. lokakuuta juttu tuli myös julkisuuteen kahden ensimmäisen hyväksikäyttöepäilyn tiimoilta. Se siitä rahastuksesta...

    Teot tehtiin vuosina 1998-2004. Aika lahjakkaasti mies on onnistunut tyttöjen iät missaamaan :rolleyes:
     
  19. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Kyllä vain. Mielestäni pede on tehnyt historiaa onnistamalla antamaan kaikkien aikojen epä-rakentavamman palautteen. Mä tykkäsin erityisesti siitä, kun vedit sen Hammarin Sähkö -jupakan tähän mukaan. Puhuit tekopyhyydestä: no, mielestäni mä tekstissäni annoin ymmärtää, etten tiedä kaikkia faktoja. Annoin siis vain oman mielipiteeni siitä, miten asiat minun näkökulmasta olisivat saattaneet mennä. Pede, sinä sen sijaan sorruit tuohon todella lapselliseen toisen pilkkaamiseen sen sijaan, että olisit itse kirjoittanut oman mielipiteesi vastineeksi tästä jutusta. Todella kypsää!

    Tuosta antennijutusta vielä. Pidin sanojen käytöstäsi: "et uskaltanut". Kaikki foorumilaiset, nyt pdelle täytyy antaa tästä palkinto. Olen ollut monilla foorumeilla, mutta en tiennytkään, että dvdplaza-foorumista löytyy tällaisia ihmisiä kuin pede. Mahtava tyyppi. Hurraa!

    Mäkin taidan alkaa samalle palautelinjalle peden kanssa: pilkkaan toisia, latistan toisten mielipiteet ja vedän vielä vanhoja postauksia mukaan. Mä luulen, että jos näin teen, niin musta tulee yhtä hyvä palautteen antaja kuin pedestä.
     
  20. pede

    pede Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    22.10.2002
    Viestejä:
    6 311
    Saadut tykkäykset:
    19
    jos luit ketjun ei sinun olisi tarvinnut lässyttää. jos et ymmärtänyt lukemastasi, se ei ole minun ongelma.

    mikä minä olen sinua opettamaan. jos "ymmärrät" isoa miestä joka vikittelee teinareita se on sun ongelmas, ei mun.

    jos tiedät tuomioistuinta paremmin mistä oli kyse vaikka et tiedä faktoja, heil meedio. herää jo.

    ja ketä ja mitä plazalta löytyy... yritätkö vedota yleisöön?
    tämä on tarinatupa. saa ottaa kantaa. jos esittää äärimielipiteitä, kuten lapsiin sekaantujan ymmärtämistä ja tyttöjen syyllistämistä, saa varautua kovaan kritiikkiin. muutenkin yleensä vastaa kirjoittamastaan, sekä uudesta että vanhasta.