Kaupasta ostettavat KOOTTAVAT screenit?

Keskustelu osiossa 'Videotykit ja -projektorit' , aloittajana Ghoulie, 15.07.2011.

1. Ghoulie

Ghoulie Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei,

Olen muuttamassa uuteen asuntoon ja tykitys senkun jatkuu.
    Nykyinen rullakankaani on muistaakseni 80tuumaa, nyt kuitenkin haluaisin screenin katselupinnaksi.

Kysymykseni on, onko verkkokaupassa tms. alan liikkeissa screeneja jotka kootaan itse asunnossa paikanpaalla?
    Taytyy ottaa rullamitta mukaan kun siirryn uuteen kamppaan ensi kuun 1, paiva etta tietaa kuinka suuren screenin saa kasattua, mutta mita isompi sita parempi.

Myos hinta naille kiinnostaisi?

Ja onko olemassa rulla-valkokankaita jotka myos kasataan paikanpaalla?

Kiitos jo etukateen vastauksista.

2. Gergo

Gergo Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    0
    Eiköhän ne suurin osa ole itse kasattavia. Vaikea muuten lähetellä. Itse ostin multibracketsin 108" kiinteän screenin, hinta jotain 300 pyöreesti..

Katseluetäisyys noin 3,5m

3. Ghoulie

Ghoulie Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos tiedosta.
    Onko Tampereella alan liikkeita josta screenin voisi ostaa, Ainakin ostin ensimmaisen videotykkini ja valkokankaan putiikista joka ola asiaan paneutunut, mutta en muista sen nimea?
    Eli ehdottelkaa vaan mista saisi hyvaa halvalla? Budjetti max noin 500e.
    Verkkokauppa.com on kaynyt mielessa, mutta jos parempia liikkeita loytyy niin pankaa vinkkia?

Lisaksi haluaisin tietaa miten heijastuspinnan vaaka metrit muutetaan tuumiksi, onko netissa mitaan ohjelmaa auttamaan laskemista?
    Nykyinen kankaani on 175cm levea ja 16:9, paljonko se tekee tuumissa?

Ja lammin kiitos taas vastanneille :)

4. Gergo

Gergo Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    0
    175cm on jotain ~69 tuumaa mutta tuohan on vaan leveys. Screenin koko katsotaan yleisesti diagonaalisesti toisesta alakulmasta vastakkaiseen yläkulmaan. Tuolla voi kääntää http://www.convertworld.com/fi/pituus/Tuuma.html

Kannattaa huomioida mitoituksessa reunukset, multibracketsilla on 8cm per sivu eli tuo lisää 16cm yhteensä kankaalle.