Katseluetäisyys 55 tuumaisella

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana audiopoika, 18.09.2012.

  1. audiopoika

    audiopoika Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.03.2009
    Viestejä:
    33
    Saadut tykkäykset:
    0
    :rolleyes: Siis ainakin mun laskuissa lukee Canal Digital ja kanavissa nykyään C More. Ja kaikki kolme boksia (perus-, tallentava- ja HD-satelliittiboksi) ovat kyllä ihan omiani, kun olen niistä maksanut/saanut sitoutessani määräaikaisiin sopimuksiin. Eli mulla siis ilmeisesti entinen Canal+ kanavapaketti, joka päivitti nimensä C Moreksi ja Canal Digitalin boksit.
     
    Viimeksi muokattu: 21.09.2012
  2. Ari

    Ari Käyttäjä

    Liittynyt:
    25.06.2000
    Viestejä:
    3 320
    Saadut tykkäykset:
    4
    Juuri näin. Canal Digitalilta voi tilata muitakin kanavapaketteja kuin C More-pakettia (eli entistä Canal+ eli entistä Filmnet-pakettia). Minullakin on mm. Welhon (paikallinen kaapelioperaattori) HD-kaapeliboksi (myös omaksi ostettu ihan vastaavasti) jossa on yhtenä Welholta tilattu se vastaava C More-paketti (paitsi että C Moren kanavapaketti on tällä hetkellä satelliitin kautta parempi ja antennissä huonompi).
    Sieltä Canal Digitalilta kun tosiaan voi tilata myös esim. Perhe HD-paketin ym. erilaisia kanavapaketteja jotka eivät ole C More-paketteja, se on vain yksi kanavapaketti jota heidän kauttaan voi ostaa, se C More-paketti on vain yksi paketti mitä he myyvät ja sitä myyvät muutkin operaattorit eri verkoissa (satelliitin kautta ei muut).

    Anteeksi tämä sivujuonne, aiemmin ainakin todella monilta on mennyt nuo operaattorit ja kanavapaketit sekaisin ja etenkin kun puhuttiin vain "Canalista" eikä siitä ottanut erkkikään selvää tarkoitettiinko operaattoria Canal Digital vai kanavapakettia Canal+, mutta nyt tuon PITÄISI selkiintyä kun kanavapaketin nimi muuttui C Moreksi. Ihan vastaavalla tavalla ei sitä boksia kukaan sano "Eurosportin boksiksikaan" vaikka sieltä Eurosporttia katselisi ja olisi sen tilannut. Anteeksi insinöörimäisyyteni, en voi sille mitään, tätä on liikkeellä täällä kotiteatteriharrastajien parissa... :)

    Itse otsikon aiheeseen olinkin oman mielipiteeni vastannut. Itse noudatan THX:n suositusta katselukulmasta, ja sitä että full-hd-tarkkuudesta on todellinen ero havaittavissa, siksi itselläni on 92-tuuman valkokangas ja projektori enkä omista tavallista litteää tv:tä ollenkaan. 32-tuumainen putki-tv tuossa hyllyllä on, mutta se ei ole ollut päällä pitkiin aikoihin. Itse valitsisisn tuon kuvakoon lähinnä sen mukaan minkä kokoinen näyttö sen sijoituspaikalle mahtuu fyysisesti ja sitten ostaisin isoimman mihin rahat riittää. Tai sitten laittaisin valkokankaan kattoon ja jonkun pienen full hd monitorin kakkosnäytöksi asetusten tekemistä tai pikaista uutisten katsomista varten, niinkuin olen itse tehnyt.