kannettavat mp3 soittimet

Keskustelu osiossa 'Kuulokkeet sekä muut audiolaitteet' , aloittajana Lare, 03.07.2002.

  1. jonesi

    jonesi Guest Guest

    Liittynyt:
    12.06.2004
    Viestejä:
    18
    Saadut tykkäykset:
    0
    mulla on itsellä vaihtoehtoina I-Lyn 256mb tai creative muvo tx 256 ja aika samanmoisilta vekottimilta ne tuntuu. Onko noissa äänelaaduissa mitenkä paljon eroja noinkin samankaltaisissa vehkeissä, voi kuvitella ettei siellä nyt niin poikkeavaa tavaraa ole sisällä?en tiedä kertokaa te viisaat :)

    sit toinen kyssä koskee noita nappikuulokkeita..onko niiden äänenlaadussa eroja paljon ja jos on niin mistä voisi hankkia hyvät sellaiset?

    kiitos
     
  2. Capina

    Capina Guest Guest

    Liittynyt:
    13.06.2004
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei muuta mutta kyllä IHP-120:sta löytyy myös optiset ulos ja sisään. Mulla nimittäin on tuo 120. Ihan sama kuin 140, ainoa ero tosiaan on tuo kovalevun koko 20g vs. 40g.

    Loistava peli kyllä, ei voi muuta sanoa siitä. :thumbsup:
     
  3. mikjok

    mikjok Guest Guest

    Liittynyt:
    19.04.2003
    Viestejä:
    16
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olin jo sormi tilausnapilla ostamassa iHP-140:stä, jonka nimeksi näkyy muuttuneen "H140". Nyt sitten iRiverNordicin sivuilla on uusi malli H340 esillä ja ominaisuuksien ihmettely alkoi uudelleen. Lisänä tuntuisi olevan värinäyttö, pöytäteline ja ulkoinen akkupaketti. Pois on otettu ainakin langallisen kauko-ohjaimen näyttö. Enkä löytänyt mainintaa optisesta ulostulosta. :confused:

    iRiveriin olen jokatapauksessa päätynyt. Pitäisi vaan ostaa ennen kesälomaa, tunnetusti ylimääräiset kassavarannot hupenevat lomalla yllättävän nopeasti.
     
  4. menace

    menace Guest Guest

    Liittynyt:
    04.07.2002
    Viestejä:
    823
    Saadut tykkäykset:
    3
    Uusin TM pisti IRiverin ja Creative Muvo TX:än testinsä kärkeen.
     
  5. Ola

    Ola Guest Guest

    Liittynyt:
    10.09.2000
    Viestejä:
    663
    Saadut tykkäykset:
    0
  6. tsinivuo

    tsinivuo Guest Guest

    Liittynyt:
    23.03.2002
    Viestejä:
    3 907
    Saadut tykkäykset:
    1
    Ja kaikkihan muistaa, että sitä wanhaa N-gage mallia saa edelleen halvalla (n.110€) ja soi MP3:set. Kaupan päälle radio & puhelin & kannettava pelivehje & insinöörin toivelelu. Netistä saa sälää lisää, jos loppuu kesken. Vanhat Sierran seikkailuklassikot löytyy. Larry1 näyttää ihan samalta kuin se ikivanha PC-versio. Ja toimiikin ihan samoin. :thumbsup: :D
     
  7. jari_1

    jari_1 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.02.2002
    Viestejä:
    222
    Saadut tykkäykset:
    0
    Creative MuVo² 4GB vaikuttaisi arvosteluiden perusteella pätevältä laitteelta. Tosin Suomessa laitteen hinta €311.19 on varsin suolainen. Osaisikohan joku suositella pätevää verkkokauppaa (esim. Saksasta) josta laitteen saisi edullisemmin?


    Valmistaja: Creative [Finland]

    Arvioita: WhiningDog.net , The Register , IGN
     
  8. huuhaa

    huuhaa Guest Guest

    Liittynyt:
    30.01.2002
    Viestejä:
    119
    Saadut tykkäykset:
    0
    apple julkaisi eilen uudet iPodit. 20GB malli 339e ja 40GB 449e. hinnatkin alkaa olemaan jo kohdillaan?
     
  9. kurdt

    kurdt Guest Guest

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    7 255
    Saadut tykkäykset:
    25
    Jokohan tällä kertaa voi vaihtaa voimanlähteenkin sisälle vai tuleeko näistäkin ongelmajätettä kun akku loppuu kuten vanhoista iPodeista?
     
  10. huuhaa

    huuhaa Guest Guest

    Liittynyt:
    30.01.2002
    Viestejä:
    119
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eikös noihin vanhoihinkin iPodeihin saanut sen akun kyllä vaihdettua? Tosin taisi maksaa jotain :)
     
  11. Saikke

    Saikke Guest Guest

    Liittynyt:
    29.07.2004
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Moro! Mä ostin Markin kannettavan CD/MP3-soittimen viime vuonna ja kokemukset etupäässä positiiviset. Laitteessa oleva 45 sekunnin puskurimuisti ei kylläkään toiminut, eli liikkeessä laite oli käyttökelvoton. Äänenlaatu sen sijaan on tosi hyvä ja kuulokkeet kun vaihtaa parempiin, niin kyllä jytää.
    Tänä kesänä tosin siirryin Creativen Muvo TX-malliin ja jätin Markin kiinteäksi osaksi kotistereoita.
     
  12. Saikke

    Saikke Guest Guest

    Liittynyt:
    29.07.2004
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pieni varoituksen sana on tässä paikallaan. Ostettiin kaverin kanssa MP3-soittimet, mä päädyin Muvo2-malliin 1,5 GB:n muistilla ja kaveri osti Muvo TX-mallin 256 MB:n muistilla. Mä satsasin vielä Kossin Portapro-kuulokkeisiin, jotta saundit pääsisivät oikeuksiinsa.
    Kuinka ollakaan, tuo 1,5G-soittimeni olikin pettymys äänenlaadussa, tai lähinnä tehossa. Uusi musa, esim Nightwish, soi suht. hyvin, mutta volyymi piti laittaa lähes täysille. Mutta vanhemmat biisit jäi kuuntelematta, koska volyymiteho ei yksinkertaisesti riittänyt. Varsinkin junalla tai bussilla matkustaessani kypsyin täysin riittämättömään volyymiin. Nelialueisen taajuuskorjaimen basson korostaminen sitä paitsi veti saundin särölle uudemmassa musassa.
    No, testasin kaverin 256 MB:n TX-soitinta Kosseillani ja saundissa oli valtava ero! Taajuuskorjaimen bassokorostusta saattoi lisätä ja kyllä jytäsi. Ja volyymitehossa riitti pelivaraa joka tilanteeseen ja musaan. Ihme juttu koska molempien laitteiden lähtötehoksi oli ilmoitettu 2 x 30mW. Niinpä marssin kauppaan takaisin ja kokeilin toista 1,5GB:n laitetta.. sama juttu. Teinkin sitten kaupat uudestaan ja vaihdoin Muvo TX-laitteeseen ja nyt olen tyytyväinen. Saundissa on tosiaankin potkua ja 256 MB:n muisti riittää n. 75 hyvälaatuiseen wma-biisiin. Ja koska tiedonsiirto on usb 2.0-formaatissa, ei biisien vaihto kauaa kestä.
    Eli tän pitkän tarinan lopuksi suosittelen että testaat laitteen ennen kaupantekoa, koska ainakin tuo Muvo2 1,5 gigan muistilla oli äänentehossa pettymys.
     
  13. Saikke

    Saikke Guest Guest

    Liittynyt:
    29.07.2004
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mä suosittelen ainakin Creativea, äänenlaatu on loistava ja tykittää kyllä tosi hyvin. Sanottakoon tosin, että hylkäsin pakkauksen napit ja käytän Kossin Portapro-kuulokkeita (korvan päälle asetettavat), joissa on ihan uskomaton saundi. Bassot riittää kovassakin taustamelussa. Noiden kuulokkeiden ovh. oli muistaakseni 89 EUR. Koss tekee myös laadukkaita nappikuulokkeita (Koss the Plug), jotka saa noin 40 eurolla.

    Tohon Creativeen saa noin 75 biisiä eli 5 CD-levyllistä wma-pakkauksella (96 kbps), joka mulla kyllä riittää hyvin, varsinkin kun lataaminen käy niin sutjakasti.
     
  14. menace

    menace Guest Guest

    Liittynyt:
    04.07.2002
    Viestejä:
    823
    Saadut tykkäykset:
    3
    Halvimmillaan täällä 145e http://www.e-ruutu.com/products.php?g1=e6528f

    Onkos Gigantilla vielä hintatakuu? Vois käydä ruinaamassa.
     
  15. menace

    menace Guest Guest

    Liittynyt:
    04.07.2002
    Viestejä:
    823
    Saadut tykkäykset:
    3
    Vastaan itse. 135e Gigantista.
     
  16. menace

    menace Guest Guest

    Liittynyt:
    04.07.2002
    Viestejä:
    823
    Saadut tykkäykset:
    3
    Vein sitten Muvon jo takaisin :D

    Sanelin ei miellyttänyt, koska mikki oli ihan käsittämättömän paska. Hommasin laitteen haastattelujen tekemistä varten, ei kannattanut.
     
  17. FrozenFire

    FrozenFire Guest Guest

    Liittynyt:
    05.08.2004
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen Itsekkin miettinyt tuon iriverin H-340 hankintaa...

    Selannut sivuja ja löysin ihan kivan sivun (eniten kiinnitin huomiota kuviin)

    http://akiba.sorobangeeks.com/revue_15.html

    Esim. se että siinä on kaikki liitännät mitä h-120/h-140 sisältää (myös ne optiset). Lisäksi 2. usb portti johon voi laittaa vaikka kameran ja siirtää kuvia.

    Mutta ongelmaksi muosdostuu se että mistä sais halvalla ja luotettavasti? Eli suomesta (verkkokauppa.com) se maksaa 570? olen kuminki löytänyt sen jopa 450? hinnalla :) . Mutta en ole koskaan edes kuullust näistä liikkeistä... Voiko niihin luottaa (toimittanevat tavaran perille mutta miten takuuasiat)? Tuleeko ostajalle maksettavaksi takasin lähetys maksut?
     
  18. Maxi

    Maxi HT-hörhö mallia 101 Tukijoukot

    Liittynyt:
    15.04.2002
    Viestejä:
    2 626
    Saadut tykkäykset:
    10
    Onkos kukaan vielä hankkinut noita kiintolevylla varustettuja mp3-soittimia ? Kiinnostaa käyttöaika, äänenvoimakkuus (tai sen puute) sekä akkutekniikka eli onko vaihdettavissa itse (paristot, uudelleenladattavat paristot, kiinteä huollon vaihettavissa oleva akku). Erityisesti kommentteja Philipsin soittimista kaivattaisiin.
     
  19. jeres

    jeres Guest Guest

    Liittynyt:
    17.04.2004
    Viestejä:
    30
    Saadut tykkäykset:
    0
    Etsin edullista ja pienikokoista mp3-soitinta, jossa olisi myös radio, ja vähintään 256 megaa muistia. Tarjonta näyttää olevan todella laajaa noilla spekseillä, mutta useimmat merkit ovat ainakin minulle täysin tuntemattomia, joten valinnan vaikeus on melkoinen. Joten jos voisitte suositella joitain malleja, niin se helpottaisi ostoprosessia melkoisesti. Kiitos!
     
  20. esimula

    esimula Guest Guest

    Liittynyt:
    26.08.2004
    Viestejä:
    13
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sama minkä mp3 kannettavan hankinnasta on kyse, on IRiver oman kokemukseni perusteella paras. Laitteet erittäin laadukkaasti tehtyjä ja kaikki ominaisuudet mitä soittimelta kaipaat. Firmware päivitys on muistaakseni joka laitteessa.

    Olen testaillut muiden valmistajien laitteita, mutta joku niistä aina puuttuu. Esim. IPodin akun kesto on naurettavat 6-7 tuntia kun taas HDD IRiverien akku kestää vajaat 16 tuntia. Tällä hetkellä mulla on H120 kovalevysoitin ja 8 kuukauden intensiivisen käytön jälkeen se on vielä kuin uusi. Käytän tätä myös lenkkeillessäni eikä ikinä oo ollut mitään ongelmia tässäkään. Musa ei hypi ikinä. Joku kyseli kovalevysoittimien äänenvoimakkuudesta. Tällä mallilla äänenvoimakkuuden saat varmasti riittäväksi. Muutaman kerran on vahingossa jääny volume täysille kun laitoin napit korville ja meinas pää räjähtää. Yleisesti äänenlaatu on erittäin hyvä.

    Tottakai kannattaa tutustua muihinkin merkkeihin, mutta itse en enää muita käytä kuin Iriverin soittimia. Seuraava hankintani on Ifp-890 flash-muistilla. Se on lenkille parempi (pienempi) vaihtoehto kuin kovalevysoitin.