Kannatatko Marinin (aiemmin Rinteen) hallituksen politiikkaa?

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic (Yleiskeskustelu)' , aloittajana TheRealThing, 15.06.2019.

?

Kannatatko Rinteen hallituksen politiikkaa pääpiirteissään?

  1. Olen kannattanut alusta asti

    11 ääntä
    18,6%
  2. En kannattanut aiemmin, kannatan nyt

    3 ääntä
    5,1%
  3. Kannatin aiemmin, en kannata enää

    0 ääntä
    0,0%
  4. En kannattanut aiemmin, enkä kannata nytkään

    41 ääntä
    69,5%
  5. En osaa sanoa

    4 ääntä
    6,8%
  1. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Jos näin haluat.
    Tämän aikakauden yksityisten yritysten CEO:t eivät käytä päihteitä työajalla tai muutenkaan.

    Esko Aho kertoo oman tarinansa:
    Sanna Marin olisi tuossa tapauksessa todellakin antanut pelastuslaitoksen hoitaa homman ja nukkunut krapulansa pois.
     
  2. Super-J

    Super-J Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    17.08.2007
    Viestejä:
    4 094
    Saadut tykkäykset:
    436
    Niin, mihin sitä Eskoa tarvittiin? Esittämään surullista uutisissa?
     
  3. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Johtaja johtaa. CEO johtaa yritystä. Tasavallan presidentti ja pääministeri johtavat tätä maata.
    Miksi minun pitää tällaista selvää asiaa kertoa sinulle?
     
  4. Super-J

    Super-J Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    17.08.2007
    Viestejä:
    4 094
    Saadut tykkäykset:
    436
    Ja edelleen kysyn, mihin pääministeriä - tai ketään muutakaan ministeriä - tarvittiin Estonian upotessa? Pelastuslaitoksella ja rannikkovartiostolla jne on omat johtajansa - tässä tapauksessa vuoropäälliköt tms - jotka ryhtyvät välittömästi tarvittaviin toimenpiteisiin, ei siinä ministereiltä kysytä yhtään mitään ennenkuin pelastustoimet on jo täydessä vauhdissa. Heitä toki informoidaan tapahtuneesta mutta todennäköisesti eka kerta kun ministeriltä jotain kysytään niin se on joku toimittaja joka kyselee mitä tapahtui.
     
  5. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    En tarkkaan tiedä mihin tarvitaan komentoketjussa pääministeriä.
    Lue tuo Esko Ahon kertomus.

    Minä en ainakaan halua elää Suomessa, jossa pääministeri bilettää aamuviiteen ja sitten kehtaa väittää, että on pirteä aamulla ja ei ole krapulaa. Valehtelee niin, että korvat heiluu.

    Hesarin mukaan pääministeri sanoi näin:
    ”Mikäli kriisitilanne olisi, niin minä kyllä tietäisin siitä ennen kello 12:ta lauantai-iltana”, Marin sanoi tiedotustilaisuudessa.
    Kuka uskoo?
     
    Viimeksi muokattu: 20.08.2022
  6. IlkkaP

    IlkkaP Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.01.2002
    Viestejä:
    1 059
    Saadut tykkäykset:
    279
    Yrityksen toimitusjohtaja on luottamustoimi siinä missä pääministerikin, mitään erillistä "työaikaa" ei ole. Toki CEO:t käyttävät päihteitä, siis esimerkiksi alkoholia, ihan "työaikanakin" edustustilaisuuksisa ja vastaavissa. Eikä niistä nosteta mitään kohua.
     
  7. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Yhtiön toimitusjohtaja on palkollinen. Se ei ole luottamustoimi.
    Yhtiön edustustilaisuus on aivan eri asia kuin pääministerin bailaaminen tubettajien ja muun pintaliitoporukan kanssa aamuyöllä jossakin Helsingin ravintolan VIP-tiloissa.
    Toivottavasti nyt jätän tämän päihdekeskustelun tähän ja jatkan otsikon mukaisessa asiassa.
     
    Viimeksi muokattu: 20.08.2022
  8. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Yksi otsikkoon sopiva meemi tähän:

    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 20.08.2022
  9. IlkkaP

    IlkkaP Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.01.2002
    Viestejä:
    1 059
    Saadut tykkäykset:
    279
    Pääministeri ja toimitusjohtaja ovat molemmat luottamustoimia. Pääministerin valitsee eduskunta ja toimitusjohtajan yleensä yhtiön hallitus. Kumpikaan ei ole työsuhde.
     
  10. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Olet oikeassa. Muut asiat kirjoituksessani pitävät paikkaansa.
     
    Viimeksi muokattu: 20.08.2022
  11. kmruuska

    kmruuska Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    27.10.2009
    Viestejä:
    1 174
    Saadut tykkäykset:
    389
    Minusta nuo ovat molemmat PM:lle sopivia juttuja. Ei sen tartte olla mikään pönöttäjä.

    Toki sitten on eroa siinä että Stubb hassutteli tietoisesti julkisuudessa kun taas Marin suljetussa yksityistilaisuudessa.
     
  12. pekotu

    pekotu Käyttäjä

    Liittynyt:
    03.02.2007
    Viestejä:
    105
    Saadut tykkäykset:
    28
    Tässä juttua miten ulkomailla podgastissa käsitellään juttua( tai no yhdessä ainakin,varmaan monissa muissakin) mutta tässä olen hänen kanssaa samoilla linjoilla. Täällä on tullut hyviä pointteja ja itse kun ekana iltana näin otsikon naureskelin jutulle enkä edes katsonut videota. Pidin sitä ihan turhana kohu otsikkona ja miettisin miksi ei saisi juhlia ystävien kanssa tai pitää hauskaa. Kun alkoi tarkemmin juttua seuraamaan niin oli siinä noita ongelmia mistä täällä on hyvin keskusteltu.

     
  13. kmruuska

    kmruuska Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    27.10.2009
    Viestejä:
    1 174
    Saadut tykkäykset:
    389
    Trumpin tukijoukoiltahan se paras analyysi poliitikoista tuleekin…
     
  14. pekotu

    pekotu Käyttäjä

    Liittynyt:
    03.02.2007
    Viestejä:
    105
    Saadut tykkäykset:
    28
    Noo joo, itse en ole Trumpin kannattaja eikä hänkää nyt kuulu sinne hulluun ryhmään jos on enemmän hänen videoitaan katsonut. En tiedä täyttä taustaa koko historiasta ja kaikista videoista. Sain linkin kaverilta joka inhoaa Trumppia kuten minä,mutta on myös tämän kaverin hyviä videoita katsellut( jotain itse,mutta en kattavasti). Joten en ota kantaa itse Trumppiin tai mihinkään siihen liittyvään,olen vaan tämän videon kanssa samaa mieltä kun kaverin kanssa juteltiin Marinin asiasta mistä oltiin myös hänen kanssaan samaa mieltä.

    Saanut myös toisesta näkökulmasta keskustelua mikä on hyvä ja jos on perusteltua niin voi tuoda mielipiteen esiin. Mielipide ei voi olla oikea tai väärä,vaan mielipide,mistä saa keskustelun aikaan. Videon kanssa saa olla samaa tai erimieltä mutta itse Trumppi ei nyt liity tähän keskusteluun ja siitä voi käydä toisessa paikassa keskustelua.
     
  15. 3JJ

    3JJ Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2006
    Viestejä:
    1 707
    Saadut tykkäykset:
    374
    No jos hakemalla haetaan jotain positiivista, niin Suomi on ollut hyvin esillä niin Ukrainan tilanteeseen liittyen, kuin Nato-hakemuksen ja kiemuroiden johdosta. Ja tälläkin päämisterimme sai kuulemma kolmasosan Financial Timesin etusivusta. Ja se on kuitenkin yksi maailman arvokkaimmista mediapaikoista. Suomi mainittu!
     
    Viimeksi muokattu: 21.08.2022
  16. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Tuossa kuvassa Vainio selvästi tölvii joidenkin medioiden ja ihmisten kaksinaismoralismia. Eri kohteille on eri säännöt samankaltaisessa tilanteessa. Ei siis ota kantaa pääministerien käyttäytymisiin sinänsä.
     
    Viimeksi muokattu: 26.08.2022
  17. vps358

    vps358 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    4 769
    Saadut tykkäykset:
    490
    Maringate, pääministerin olisi syytä vakavasti tarkistaa kaveripiiriään ja heivata heikompia.

    T: Vesku
     
  18. Burkitsville

    Burkitsville Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    15.06.2010
    Viestejä:
    4 243
    Saadut tykkäykset:
    1 037
  19. Snäckby

    Snäckby Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    12.04.2016
    Viestejä:
    1 601
    Saadut tykkäykset:
    126
    Seurasin tuota ensi vuoden talouden esittelyä. Ei ole kyllä ”minun” Hallitus tuo Marinin.
    Positiivista oli sähköveron alennus ja pakollinen puolustukseen panostaminen.
    Ei ole kyllä muut kuin Kokoomus vaivautunut minun postilaatikkoon vaalimainoksia tuomaan.
    (Kerran oli ylläri, RKP mainos)
     
  20. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 458
    Saadut tykkäykset:
    776
    Jos se mitään lohduttaa, niin nykyistä edellinen hallitus ei ollut sitten yhtään "minun" hallitus. Vuoroin vieraissa käydään, vai miten sitä sanotaan. Mikään hallitus ei voi olla kaikkien hallitus, joten demokratiassa mennään sitten erilaisten hallitusten ympyrää...

    Tuskin kukaan pystyy kieltämään sitä tosiasiaa, että Marinin hallitus on joutunut toimimaan poikkeuksellisen haastavissa olosuhteissa: Koronapandemia, Ukrainan sota, energiakriisi ja siitä syntynyt ennätysinflaatio, jne.

    Minä saan vaalimainoksia usealta puolueelta (asuinalueellani Kokoomus on suosituin puolue, sitten tulee Vihreät ja kolmantena on RKP eli tyypillinen Helsinkiläinen korkeasti koulutetun sivistyneistön alue), mutta Kokoomukselta tulee mainoksia selvästi eniten postiluukusta.

    Vaalimainoksilla ei ole juuri mitään vaikutusta äänestyspäätöksiini, jotka perustuvat yleiseen harkintaan.
     
    Viimeksi muokattu: 01.09.2022