Kangas korkeaan huoneeseen

Keskustelu osiossa 'Videotykit ja -projektorit' , aloittajana JLade, 26.01.2011.

1. JLade

JLade Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ensimmäistä tykkiä ja kangasta olisi tarkoitus hankkia kevään aikana. Olen selaillut läpi useiden kankaita myyvien tai valmistavien yritysten kotisivuja, mutta sitä oikeaa kangasta on yllättävän vaikea löytää.

Suurin ongelma kankaan kanssa on, että se pitää olla ehdottomasti kattokiinnityksellä eikä se saisi roikkua minkäänlaisten ketjujen varassa (WAF). Huonekorkeus tuossa tilassa on 285cm, joten jos olen oikein käsittänyt, niin 100" kankaalla pitää extra drop:ia olla noin metrin verran! Tällaista kangasta ei ole ihan helppo löytää, tähän mennessä vain Da-Lite:lla tuntuu löytyvän kangas jossa on 120cm extra drop. Tällöin kuvan alareunan saa noin 60cm korkeuteen lattiasta.

Onko tuo 60 cm nyt sitten hyvä korkeus, vai mikä sen pitäisi olla? Kuvan pystysuuntainen keskikohta asettuu tällöin noin 180cm:n korkeuteen. Tämä tuntuisi aika luontevalta kuvankatselukorkeudelta. Mistä saa kankaita jossa tuota extra drop:ia on niin paljon, että kuvan saa tarpeeksi alas, ja vielä mielellään moottorilla varustettuna? Hintaa saisi olla noin 1000€:n verran maksimissaan.

Olisi mielenkiintoista kuulla tuosta kuvan alareunan korkeudesta kommentteja, eli miten ylhäällä/alhaalla sen tulisi olla. Tämähän on aina tietysti makukysymys, mutta jotain suuntaa antavaa olisi hyvä tietää. Muutenkin kankaista tuntuu löytyvän yllättävän vähän tietoa (esim. eri pohjavärien merkitys ja eri kontrasteja tarjoavat kangasvaihtoehdot).

Tykiksi olen ajatellut Epsonin EH-TW3200:sta.

2. TonyA

TonyA Tunnettu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    3
    Ylläolevat kysymykset kiinnostavat minuakin! Eli onko muita valkokangasmerkkejä kuin Da-Lite, joka tekee yli metrin dropilla varustettuja kankaita? Eihän niissä muuta vikaa ole kuin korkea hinta. Esim. 92-tuumainen ja 120 sentin dropilla varustettu kangas maksaa 450 euroa.