kallistuskulma

Keskustelu osiossa 'Satelliitti-TV' , aloittajana sateki, 08.08.2012.

  1. sateki

    sateki Uusi jäsen

    Liittynyt:
    11.06.2008
    Viestejä:
    120
    Saadut tykkäykset:
    4
    Morjensta taas,
    vaikka omistankin sellaisen signaalimittarin (kympin lelun) ,
    ajattelin kysäistä viisaammilta :
    Peili asennettu sellaisella tukevalla omalla kiinnitysjalallaan, jossa asteikko.
    Mutta kuin sitä tulkitsen ?
    Vain yksi viiva merkattu 3 astetta. Ja sitten maininta että div on 5 astetta.
    Oletanko oikein, jos tarkoittaa että jokainen viiva eteenpäin siitä 3n merkistä on +5astetta ?
    Ja siis sen kyseisen lukituspultin keskelläkö on se "mittaviiva" ?
    Ja kun tavoittelen 29.8 kulmaa, tolla mun päätelmällä, se siis lienee 6:des viiva ja pikkaisen päälle ? 6:des viiva kun mun laskujan ja ton pätelmäni mukaan olisi 28 astetta.
    Vai oonko taas ihan kateissa....:hitme:
     
  2. sateki

    sateki Uusi jäsen

    Liittynyt:
    11.06.2008
    Viestejä:
    120
    Saadut tykkäykset:
    4
    Ja nyt sit ihan dorka kyssäri, ei naurua , please ... :eek:

    Sit oon siis hankkimassa ihan vaan vastaanotinta, halpaa ja toimivaa. Mitä otettava huomioon ?
    Kun noikin on ( eikö vaan ) kaikki nykyään digiä kun tuolta taivaalta pukataan, ei liene paljonkaan mahdollista mennä metsään vastaanottimen valinnassa.
    Ja siis vain ja ainostaan ilmaiset kanavat jahdissa. Siis jos siinä on DVBS , on kaikki hyvin... vaiko eikö ?

    Luulen että käännän ton vadin nyt Hotbirdiin. Osin testatakseni onnistunko ja osin siksi että on jo yksi kattilankansi suunnnattu 28,2E:hen ja yksi 0.8W:hen.
    Ja mulla on siis talon katolla 3 erillistä peiliä. Eli en travitse sivusyöttöjä yms.
    Niistä vaan omaksi ilokseni nyt valjastan viimeisenkin käyttöön takaisin.
    Oppiakseni ja leikkiäkseni laitteilla ja tekniikalla.
    "How hard can it be " sanoi Jeremy Clarksonkin....
     
    Viimeksi muokattu: 08.08.2012
  3. marttih

    marttih Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.05.2011
    Viestejä:
    38
    Saadut tykkäykset:
    0
    DVB-S ja DVB-S2