Kannattaa varmaan lukasta uusin Hifimaailma. Siinä on iso liuta testissä lattiakaiuttimia 600e hintaluokassa. Testin voittaneet Audio Pro:t ei varmaan ole yhtään hassummat pömpelit hintaisekseen.
Taitaa tuo Audio Pron Wigo sarja olla varsin onnistunut kun myös saman sarjan jalustakaiutin sai kehut mikrobitin vertailussa.
Kävin tänään koekuuntelemassa Audio Pro Wigo160 -lattiakaiuttimia ja niiden bassotoisto ei yllä lähellekään haluamaani. Joten oletan, että minun bassotarpeilleni järkevin vaihtoehto taitaa olla juurikin tuo jalustakaiutinpari + subbari. Hyviä jalustakaiuttimia tuntuu löytyvän joka tuutista (Wharfedale 10.1, Tannoy V1), mutta subbareista ei oikein tunnu löytyvän tietoa. Tuo Onkyo vaikuttaa myös oikein hyvältä vaihtoehdolta, joten ajattelin etsiä nyt mahdollisimman hyvän subbarin max. 500 euroon ja loppurahoilla ostan sitten tuon vahvarin ja jotkut jalustakaiuttimet. Onko tarjota muita vaihtoehtoja subbarille kuin tuo BK XLS200-DF? Subin pitää siis pysyä mukana nopeassa bassojytkytyksessä (ilmeisesti mm. Audio Pro B1.40 menee sekaisin nopeassa tempossa). Mareksoundissa olisi nyt tarjouksessa Anthony Gallo TR-1 -subbari hintaan 349,00 €. Olisiko tuosta mihinkään? Ainakin mainospuheessa kerrotaan hyvin napakasta ja erottelevasta bassotoistosta. Voittanut myös TM:n ryhmätestin ja MB:n paras hinta/laatusuhde (ilmeisesti muutama vuotta vanhat lehdet tosin).
Galloa on kyllä kehuttu musiikin toistossa, mutta leffoille kannattaa valita jokin muu. Hirveesti äänenpaineita tosta ei taida irrota. terv. Ken_Adams
^^ kuulostaisi aika kalliilta setiltä jos bassoa pitää tulla ns. helvetisti ja pysyä perässä nopeassa rytkytyksessä. Alimmat bassot eivät ole koskaan "nopeita", kyse on usein huoneen jälkisoinnista ja vaihe-erosta. Itse suosin kuivabassoisuutta ilman subbaria, silloin toisto on hyvin integroituvaa, selkeää ja nopeaa.
Päätin ostaa nuo Elac BS52 (tilaan muutakin kamaa verkkokauppa.comista ja nuo ovat parhaat sieltä) ja ostan subbarin myöhemmin, koska tuntuu siltä että tuohon ~400 euroon ei oikein tunnu saavan mitään minun tarpeita vastaavaa. Iski myös pleikkarikuume, joten pistän tästä "menoerästä" subbarin rahat pleikkariin ja ostan subbarin sitten myöhemmin. Subbarin mietintä on toki vielä kesken, joten niitä saa ehdottaa.