Kalibrointi

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana aarno2815, 09.01.2016.

1. aarno2815

aarno2815 Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    150
    Moi!
    Taidan antaa uudehkon telkkarini kalibroitavaksi kaverilla, jolla on kunnon vehkeet ja ohjelmat.
    Hintaa hän ottaa 100€ l. saman, kuin kikantti ns. kalibroinnista. Vaikuttaa kunnon työltä, kun aikaa menee 2-4 tuntia hommaan. Hän myös vuokraa laitetta, mutta mielelläni annan homman tehtäväksi kokeneelle.

2. mikita

mikita Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    12
    Kiitos kun kerroit tämän meillekin. Vai oliko tarkoitus markkinoida kaverisi palveluita?

3. ElvisThePelvis

ElvisThePelvis Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    179
    Ei tässä ainakaan taideta markkinoida kaverin hyvyyttä juuri kaverina, sillä eikös kaverit tee tuollaisia ystävänpalveluksina toisilleen korkeintaan juomapalkalla tms. Itse en veloittaisi tuossa tilanteessa edes sitä yhtä huurteista.

4. aarno2815

aarno2815 Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    150
    Ole hyvä.Ei.

5. John-117

John-117 Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    30
    Osta analisaattori, imuroi ohjelma, sisäistä videokuvan säätämisen perusteet.

Näin opit AV-alan erään coreimman core-asian ja sinusta tulee itse telkkarin kalibroija.
    Näytön säätöjä joutuu kuitenkin aina silloin tällöin tarkistelemaan, mittaustaitoiselta se onnistuu kätevästi ilman kolmansia säheltäjä-osapuolia. "Kaveri" voi olla laitteistaan huolimatta videokuvan säätäjänä vielä aivan apinan/Gigantin tasolla, parasta olisi luottaa näin kriittisessä asiassa vain itseensä.

P.S. Videonäyttönsä säätäminen itse on vähän niinkuin oman pyllyn pyyhkiminen. Ostopalvelunakin toki teetettävissä, mutta ei ole oikein täysikasvuisen AV-henkilön merkki.

Viimeksi muokattu: 09.01.2016
  6. Make73

Make73 Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    130
    Osittain samaa mieltä, mutta ilmaisia ystävänpalveluksia ainakin itse teen ystäville ja lähisukulaisille, "kavereilta", puolitutuilta ja ikävämmiltä sukulaisilta voisin vaikka pari kymppiä hommasta ottaa ettei joudu toisten huoraamaksi eli kaikki vapaa-aika menee niitä "ystävänpalveluksia" tehdessä oli osaamisala sitten mikä tahansa ;)