Kaikkien aikojen paras konsoli

Keskustelu osiossa 'Kierrätyskeskus' , aloittajana Harry Lime, 15.02.2004.

?

Mikä on paras? (pyydän anteeksi jos jotain oleellista unohdin, en ole kova pelaaja)

1. Amiga

24 ääntä
    6,6%
  2. vanha Nintendo (8-bittinen)

105 ääntä
    29,1%
  3. vanha Sega (Saturn, Megadrive)

20 ääntä
    5,5%
  4. Nintendo 64

9 ääntä
    2,5%
  5. Nintendo Gamecube

7 ääntä
    1,9%
  6. Nintendo Gameboy (lasketaan nyt käsimasiinatkin)

2 ääntä
    0,6%
  7. Supernintendo

29 ääntä
    8,0%
  8. Sega Dreamcast

17 ääntä
    4,7%
  9. Playstation

20 ääntä
    5,5%
  10. Playstation 2

38 ääntä
    10,5%
  11. Xbox

54 ääntä
    15,0%
  12. joku ulkopuolelle jäänyt

36 ääntä
    10,0%
Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
  1. Harry Lime

Harry Lime New Member Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    10
    Eli searchata yritin sillä oletuksella, että tällainen keskustelu olisi jossain muualla. En löytänyt täältä enkä searchaamalla. Eli kaikkein kovinta pelikonsolia haetaan. Itse annan ääneni vanhalle kunnon 8-bittiselle Nintendolle.

2. Slash80

Slash80 No Life! Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    1
    Lapsuuden ja nuoruuden muistoja on Nintendon 8 ja 16 bittisten peleissä. Varsinkin Mario ja Zelda pelit jättivät hyvät muistot.
    Tuohon äänestykseen on vähän hankala sanoa mitään. Nyky konsoleista Cube ja Xbox on ahkerassa käytössä, molemmissa on puolensa. Nintendon pelit ovat kyllä persoonallisempia, kuin Xboxin perus kaavamaiset toiminnat.

3. Yella

Yella New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Aint nothing like Punch-out!
    Tai Blades of steel tai Double dragon 2 tai Excitebike.

8-b on paras eikä parempaa tulla koskaan näkemään. Ohjainten muotoilusta plussaa, kulmat on jees.

4. jms

jms Active Member Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    4
    C-64 nyt oli tietokone, mutta kai sitäkin konsolipeliksi voi sanoa. Harmi kun tuli aikanaan myytyä.

5. Scorpius

Scorpius Surfing on Sinewaves

Saadut tykkäykset:
    4
    Ehdottomasti Super Nintendo. Sille tuli aivan käsittämätön määrä aivan käsittämättömän hyviä jRPG helmiä :p

6. Antti29

Antti29 New Member

Saadut tykkäykset:
    1
    SNES rokkaa ja sille on sentään saatavilla Zelda 3.

7. kurdt

kurdt New Member

Saadut tykkäykset:
    25
    Minä annan ääneni niin tylsälle vaihtoehdolle kuin Xbox. Tämä ihan siitä syystä, että Xbox on vihdoinkin konsoli jolla voi tehdä paljon muutakin kuin pelata. Se toimii mm. Linux koneena, media centerinä, jukeboxina, pelikoneena, Internet selaimena, jne.

8. JTX

JTX Active Member

Saadut tykkäykset:
    14
    Olin 8-bit nintendon aikaan jo PC-maailmassa, joten se ei päässyt tekemään mitään vaikutusta. Blades of Steeliä tuli joskus pelattua. Ykköstilan vie siis edelleen mahtavia pelejä omaava Playstation.

9. Aeroneus

Aeroneus New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Pitkällisen harkinnan jälkeen päädyin siihen tulokseen että:

8-Bit Nintendo on kaikkien aikojen paras ja kovin pelikonsoli

Sille vain on niin helvetisti hyviä pelejä.
    Toiseksi pääsi Super Nintendo mahtavien RPG peliensä(ja Yoshis islandin) vuoksi...

10. Harry Lime

Harry Lime New Member Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    10
    Huippuergonomisesta ohjaimestaan huolimatta olen samaa mieltä. Duck Huntia on hauska pelailla välillä... Minkäslaisia ennätyksiä teillä on tässä pelissä? :) Itse tässä noin puoli vuotta sitten ostin yhteensä 7,50 eurohinnalla 8-bit Nintendon, kaksi ohjainta, valopyssyn ja Super Mario / Duck Hunt -pelin. Hyvät kaupat? Minulla ei näitä koneita pienempänä ollut, joten oli pakko paikata traumat ostamalla moinen.

11. Lassi

Lassi Active Member

Saadut tykkäykset:
    1
    Unohtamatta sitä, että Xboxin emulaattoreilla voi pelata muidenkin koneiden pelejä. Xbox oli myös ensimmäinen konsoli, jonka itse hankin, joten sille tietenkin ääni.

Vuonna 1986? Kun PC:t näyttivät EGA-grafiikkaa, äänet tulivat PC Speakerista (joillain oli ehkä AdLib, jota joku pelikin saattoi tukea) ja näppis+hiiri olivat ainoita syöttölaitteita...

Minullakin oli 90-luvun alkuun mennessä ollut C64, Atari ST, Amiga ja PC (i386SX/16Mhz+SVGA+SoundBlaster) mutta eivät nuo PC:n pelit kyllä vaikutusta vielä tuolloin tehneet - NES:n ja kumppaneiden tarjonta oli paljon laadukkaampaa. Mutta kun Lucasilta ja Sierralta tuli kunnon 256-värisiä seikkailupelejä, niin sitten olin myyty. :love:

12. xander

xander New Member

Saadut tykkäykset:
    1
    Nykyisistä konsoleista XBOX vie voiton, ehdottomasti.

Vanhoista pelikoneista on vaikeampi jo sanoa parasta. Parhaita on ollut C-64, Nes ja Snes.
    Kyllähän se Amiga 500:nkin on omanlaisensa legenda sekin.

13. JTX

JTX Active Member

Saadut tykkäykset:
    14

Ok :p Ensimmäiset muistot nintsikasta ovat vuodelta 89, jota ennen tuli pelailtua jonkun verran pelejä XT-koneella. Mutta joo, olet oikeassa :)

14. Wick

Wick Say it in slugs Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    1
    Kyllähän vanha kunnon 8-bit. nintendo taitaa olla se kone.

Sega MegaDrive joskus tuli myös omistettua ja siitä on jäänyt mukavat muistot. :)

15. tsinivuo

tsinivuo New Member

Saadut tykkäykset:
    1
    Olisko yllätys jos tekniikasta diggaava henkilö vastaa: Xbox. :D

16. matarvai

matarvai Active Member Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    1
    Vanha Nintendo oli se kone mitä tuli pelattua kaikkein eniten. Nintendo Gamecubea lukuunottamatta kaikki konsolit on tullut omistettua jossain vaiheessa.

17. Jyrki

Jyrki Active Member Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    22
    Itse en ole konsoleilla nuorempana pelannut. Kotona oli VIC-20 ja myöhemmin Commodore 128, jolla tuli pelattua paljon C64:n pelejä. Kavereilta löytyi Amiga ja PC. Myöhemmin ostin kyllä PC:n itsellenikin, jolla tuli jotakin pelattua. Olen kyllä joskus pelannut Duck Hunt:ia Oulun Tietomaassa. ;)

Koska ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa konsolini on GameCube annan ääneni sille. Nykykonsoleista Cubelle on eniten itseäni kiinnostavia pelejä. Amigaa ei lasketa konsoliksi, enkä sille ääntäni edes antaisi, koska C128:lla (C64-moodissa) olen maagisimmat pelihetkeni nuorena kokenut.

Sääli sinänsä, että monikaan ei edes harkitse GameCubea konsolia ostaessaan. Jospa tietäisitte...

18. hiost

hiost White Trash Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    6
    NES. Mukava pistää välillä tietokone syrjään ja pelailla näitä lapsuuden pelejä. Niissä on sitä jotain :)

19. gar

gar New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Hieman särähtää Amigan luetteleminen pelikonsoliksi, kun kyseessä on kuitenkin tietokone. Samalla periaatteellahan listalle olisi voinut laittaa vaikkapa C-64:n, Atari ST:n ja PC:n.

Se siitä nillityksestä. Dreamcast oli ensimmäinen konsoli ja hankin sen jo kun se oli käytännössä kuopattu. Tekniikaltaan Xbox vei nykyisistä konsoleista minulta "jalat alta" ja täällä onkin jo lueteltu sen monipuolisia käyttömahdollisuuksia sen pääasian, eli pelaamisen lisäksi. Siksi se saa ääneni.

20. vern

vern Blå-Ray ftw Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    0
    NES ja aijai niitä pelejä.. siis ihan peleinä ajatellen

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.