Kaikki kiintolevyn tiedot poistetaan. Mahdollisuuksia pelastetaa tallennukset?

Keskustelu osiossa 'Topfield' , aloittajana neko, 31.10.2013.

  1. neko

    neko Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.10.2005
    Viestejä:
    95
    Saadut tykkäykset:
    2
    Kesken nauhoituksen oli toppari TF500 mennyt jumiin, sammutin ja sen jälkeen ensimmäistä kertaa elämässä lävähti ruutuun ilmoitus:

    Ei auta sammuttamiset, töpselin ulkoiluttamiset, kuten heti arvelin. :eek:

    1. Kannattaakohan tuota kokeilla tietokoneessa TopfHDRW-ohjelmalla saisiko kovalevyltä PC:llä tallennukset talteen? Vai mahtaako levyjärjestelmä todella olla niin sekaisin että alustus on ainoa vaihtoehto.
    2. Entä mitä luulette, kun laitteella on takuuta jäljellä muutama kuukausi, niin kannattaisiko jättää itse avaamatta siltä varalta että laitteessa on (myös) muuta vikaa jolloin luonnollisesti saisivat ne korjata huollossa.

    Onhan se antiikkinen laite mutta ollut päivittäisessä käytössä ja sisuksiin jäänyt yhtä sun toista mitä haluaisi katsoa pois. Eli ensisijaisesti haluaisin tallenteet turvaan toppyn kiintolevyltä muuten ei ole väliä vaikka kovalevy olisi entinen :(

    Edit. Otsikko vastamaan tilannetta
     
    Viimeksi muokattu: 10.11.2013
  2. vjhl2000

    vjhl2000 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.12.2009
    Viestejä:
    17
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen alustuksen jälkeen saanut pelastettua ohjelmat tuolla TopfHDRW softalla, joten siitä vaan kiintolevy irti ja kiinni tietokoneeseen. Takuu raukeaa, mutta jos ne ohjelmat haluaa takaisin ei juuri muuta vaihtoehtoa. Tuon kiintolevyn skannauksen jälkeen löydetyt tiedostot pitää siirtää pc:lle ja sitten takaisin, jotta ne näkyy jälleen boxissa. Powerin jännitteet kannattaa tietty samalla mitata, kun laite on auki.
     
  3. neko

    neko Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.10.2005
    Viestejä:
    95
    Saadut tykkäykset:
    2
    Eli siis Topfieldin alustus ei oikeasti poista niitä tiedostoja? Eli alustuksen jälkeen TopfHDRW-ohjelmalla saisi ongittua tiedostot talteen?

    Varmistan siksi että luulisi alustuksen vetävän tiedostot yli, ellei se ole sitten sellainen kirjanpidon nollaus?
     
  4. vps358

    vps358 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    4 763
    Saadut tykkäykset:
    487
    Nimenomaan on vain kirjanpidon nollaus, "oikea" alustus kestäisi kuluttajalaitteessa vähän turhan kauan...
    Tiedostot voi olla tuon alustuksen jälkeen vielä pelastettavissa tuolla TopfHDRW:llä, mutta se on tehtävä heti alustuksen jälkeen...

    T: Vesku
     
  5. neko

    neko Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.10.2005
    Viestejä:
    95
    Saadut tykkäykset:
    2
    Ok. Kannattaisiko kokeilla myös ennen alustusta TopfHDRW:llä? Sehän kai osaa jotain korjauksia tehdä levyjärjestelmään. Vai onko kokemusta että että nimenomaan alustus, virta pois, kovalevy PC:hen kiinni ja TopHDRW:llä vasta sitten?

    Kyselen kovasti koska kyseessä voi olla vain yksi ainut kerta kun tallenteet vielä saada takaisin :)
     
  6. vps358

    vps358 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    4 763
    Saadut tykkäykset:
    487
    Mieluummin ennen alustusta tietty, minimoi pahimman vaihtoehdon mahdollisuuksia....

    T: Vesku
     
  7. neko

    neko Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.10.2005
    Viestejä:
    95
    Saadut tykkäykset:
    2
    Huollosta vastasivat sähköpostitse että muka voisin saada normaalisti Altairilla tiedostot talteen. Minun kohdalla näin ei ole, sillä Antares (en käytä Altairia) ei saa mitään signaalia toppystä eli ei USB-yhteyttä.

    Em. johdosta heräsi vielä yksi kysymys. Miten teillä jotka olette kokeneet saman, oletteko kokeilleet samanlaisessa tilanteessa ottaa Altairilla yhteyttä USB:n kautta (itselläni se oli ensimmäinen asia). Onnistuiko teillä yhteys? Itse luulen ettei, mutta olisi kiva kuulla. Jos meinaan muilla on Altairilla USB-yhteys onnistunut "alustetaanko levy" -tilan aikana, niin taitaa mulla olla toppyssä muutakin vikana.

    Tässä on se että jos tässä on paukkunut muutakin kuin vain kovalevyllä bitti poikittain, niin taidanpa jättää avaamatta ja viedä huoltoon. Muuten tekisi mieli alkaa näin viikonloppuna propelipää hommiin :D
     
  8. vps358

    vps358 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    4 763
    Saadut tykkäykset:
    487
    Huollossa vaihtavat, tai ainakin ekaksi forkkaavat sen levyn, joten et sillä tavallakaan saa mitään säästöön, kyllä se on nyt ainoa keino avata se boksi ja ottaa kovalevy irti ja liittää se tietokoneeseen...
    Takuuhan ei niistä sineteistä ole lain mukaan kiinni...

    T: Vesku
     
  9. neko

    neko Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.10.2005
    Viestejä:
    95
    Saadut tykkäykset:
    2
    Ok. Mietin vain tuota teknisen tuen vastausta:
    Ensin sanotaan että joo alustuksen jälkeen on kaikki mennyt. Sitten mainitaan että tuossa Altair ohjetta jolla "Voitte myös itse siirtää tallennukset laitteelta tietokoneelle." Heräsi siis epäilys että jos tässä tilanteessa että kone herjaa "Kaikki kiintolevyn tiedot poistetaan. Haluatko jatkaa alustusta?" normaalisti pääsisi siis Altairilla kiinni, ja kun itse en pääse herää kysymys että laiteessa on muutakin vikaa. Tai tekninen tuki ei nyt ihan tiennyt mitä vastasi

    No, nyt koitan säästää teidät lisäkysymyksiltä. Kai se pitää kokeilla avata ja maksaa sitten omasta pussista jos ongelmia onkin muualla kuin kovalevyllä.

    Kiitän kärsivällisyydestä. :)
     
  10. neko

    neko Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.10.2005
    Viestejä:
    95
    Saadut tykkäykset:
    2
    Homma hoidettu TopHDRW:llä, pelkkä järjestelmän korjaus TopHDRW:llä riitti. Tallennukset olivat toki ennen korjausta näkyvillä TopHDRW:n kautta ja tärkeimmät otinkin talteen ennen tarkistusta/korjausta. Aivan ehdoton ohjelma tuo TopHDRW!

    Kiitos kaikille kommenteista ja neuvoista!
     
  11. neko

    neko Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.10.2005
    Viestejä:
    95
    Saadut tykkäykset:
    2
    No niin, ilo oli lyhytaikainen :( Eli ilmeisesti ne konkat sitten menossa/menneet. Toppy siis koko ajan vain pätkii tallennusten katsomiset. Ja koska, kuten edellä selvisi, olen mennyt aukaisemaan laitteen joten takuuta ei enää ole.

    Koska en todella osaa itse vaihtaa niitä konkkia, niin osaako joku arvioida kuinka paljon (suuntaa antavasti) tuo nyt sitten maksaa tuolla Topfieldin huollossa? Eli siis kannattaako suoraan katsella jo uutta boksia?

    Tai löytyykö Helsingistä ketään joka korjaisi näitä vehkeitä? Mieluummin maksaisin vaikka enemmän jos sitten laittaisi laadukkaat konkat kuin että huollossa laittanevat yhtä huonot kuin alunperinkin oli.