kaikissa Sonyn W4000 sarjan LCD-televisioissa kanavat hyppii.

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana hvh, 13.09.2008.

  1. hvh

    hvh Guest Guest

    Liittynyt:
    29.02.2004
    Viestejä:
    40
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sony 46W4000 kanavienvaihtovika ottaa päähän.

    Kanavat hyppivät esimerkiksi niin, että kun vaihtaa kanavalta yksi kanavalle kaksi niin kanava vaihtuukin kanavalle kolme. Sama tapahtuu kaikilla kanavilla sekä myös valikoissa liikkuessa.

    Soitin Sonyn huoltoon "Niinimaa" ja kolme eri huoltomiestä kahden kuukauden aikana ei osannut asiaa hoitaa mihinkään suuntaa.

    -ensimmäinen huoltohenkilö osasi olla asiakkaalle erittäin törkeä
    -toinen osasi patistaa asiakkaan testaamaan vastaavia malleja liikkeeseen
    -kolmas osasi laittaa huollon autonkuljettajan päivittämään konetta

    Tämä auton kuljettaja osasi ottaa Sonyyn oikeaan henkilöön yhteyttä enne kuin tuli päivittämään laitetta ja kyseiseen vikaan ei ole päivitystä eikä sitä myöskään pystytä korjaamaan ainakaan vielä. Sain autonkuljettajalta tämän Sonyn palveluksessa olevan henkilön puhelinnumeron ja soitin hänelle kyseisestä viasta.

    Hän sanoi että Sonylla tiedetään kyseisestä viasta ja vika on ainakin kaikissa w4000 sarjan malleissa. Hän ei vielä osannut sanoa korjataanko vikaa. Hän otti yhteystietoni ja minulle ilmoitetaan jos vikaan tulee korjaus.

    Jonkin aikaa hänen kanssaan juteltuani vika tuntui muuttuvan ominaisuudeksi. Hänellä on kotonaan myös Sony jossa on sama ominaisuus.

    Tätä vikaa voi kuvailla vaikka siten että jos autolla ajaessa haluaa vaihtaa vaihteen 1. vaihteelta 2.vahteelle, niin vaihde vaihtuukin 3.vaihteelle.

    Täytyy nyt vain odottaa vielä kaksi kuukautta lisää ja toivoa että Sonyllä osaisi joku tehdä vialle jonkin korjauksen eikä muuttaa selvää vikaa ominaisuudeksi. Jos joku on menossa ostamaan kyseistä mallia juuri nyt, niin en suosittele sen ostamista, ennen kuin saa selville osataanko sitä korjata.
     
    Viimeksi muokattu: 04.12.2008
  2. Remus

    Remus Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.09.2006
    Viestejä:
    417
    Saadut tykkäykset:
    3
    Onko tämä joku provo ,jos kaikissa w4000ssa on tuo vika miksei kukaan ole aiemmin siitä puhunut?Ei helvetti jos kanavat vaihtuu ku lottoarvonnan numerot jotain korjausta tuommoseen pitäs saada.
     
  3. Huppe

    Huppe The Pilot Tukijoukot

    Liittynyt:
    08.02.2000
    Viestejä:
    3 613
    Saadut tykkäykset:
    2
    Ihan hyvin mun 52W4000 ja 40E4000 toimii. Ei pompi kanavat.

    Jospa painat liian pitkään kanavanvaihtonäppäintä (=pidät pohjassa) niin tottakai silloin mene useamman kanavan eteenpäin?
     
  4. hvh

    hvh Guest Guest

    Liittynyt:
    29.02.2004
    Viestejä:
    40
    Saadut tykkäykset:
    0
    Testattu on ja eri kaukosäätimilläkin. Liikkeessäkin testasivat.
    Kait näissä jotain vaihtelua on että kuin usein tämä ilmenee mutta mulla ainakin ilmenee illassa joku 40 kertaa.

    Valikoissa likkumisella vian saa esille helpommin. esimerkiksi näin:

    1. valitse Menu
    2. valitse perusasetukset
    3. liiku valikossa napsauttamalla alas tai ylöpäin -nappulaa
    4. valinta hyppää jatkuvasti jonkun vahtoehdon ylitse

    saahan sen valikon valinnan tietenkin valittua koska ei se aina sen saman yli hyppää.
     
    Viimeksi muokattu: 13.09.2008
  5. CamoN

    CamoN Guest Guest

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    160
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ominaisuushan tuo on ainakin omassa telkkarissani, eikä niinkään häiritsevä vika. Vähän herkempää peukaloa se kanavien liukunäppäin vaatii jos haluaa vaihtaa vain yhden kerrallaan, mutta en ole kokenut sitä mitenkään ylitsepääsemättömän vaikeaksi. :thumbsup: Valikossa liikun sillä ympyränmuotoisella nelisuuntaisella näppäimellä, siinä en ole havainnut mitään yliherkkyyttä.
     
  6. Huppe

    Huppe The Pilot Tukijoukot

    Liittynyt:
    08.02.2000
    Viestejä:
    3 613
    Saadut tykkäykset:
    2
    Voi olla joo, itsekin käytän aina tuota ympyränappia. No enpä ole törmännyt oikeastaan mihinkään ongelmiin television käytettävyyden suhteen.
     
  7. matias

    matias Guest Guest

    Liittynyt:
    27.01.2004
    Viestejä:
    895
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kun ei mitään oikeinta vikoja ole niin jostakin pitää kitistä:hitme:

     
  8. hvh

    hvh Guest Guest

    Liittynyt:
    29.02.2004
    Viestejä:
    40
    Saadut tykkäykset:
    0
    On se hyvä kun joku muukin on huomannut tämän "ominaisuuden". Tämän nopeampaa ei kanavanappulaa pysty enää painamaan mutta silti se vaan hyppii minun töllössä.

    Eihän tämä mitenkään ylitsepääsemättömän vaikeata ole, sen kuin painaa sitten kanavanappulasta takaisinpäin niin pääsee oikealle kanavalle tai suoraan numeronäppäimillä.

    Minun töllössä ei voi valikoissa muilla näppäimillä liikkuakaan kuin kyseisellä ympyränmuotoisella näppäimellä.

    On se kumma juttu kun muilla tuntuu toimivan laitteet mutta Sonyllä sanottiin että tämä koskee kaikkia w4000 malleja ja tätä minun töllöä ei sen takia kannata vaihtaa uuteen koska myös niissä uusissa on sama vika.
     
    Viimeksi muokattu: 14.09.2008
  9. hvh

    hvh Guest Guest

    Liittynyt:
    29.02.2004
    Viestejä:
    40
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kukahan se täällä kitisee.

    Kyllä mä kirjoitan ihan oikeista vioista ainakin oman töllöni suhtee ja Sony on vahvistanut että asia näin on.
     
  10. CamoN

    CamoN Guest Guest

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    160
    Saadut tykkäykset:
    0
    Alkoi kiinnostaa että voiko tuota oikeasti määritellä "viaksi", ja ihan asiakseni selasin kaksi kertaa kanavapaikalta 1 kanavapaikalle 11 ja vielä takaisin alas siinä toivossa, hyppääkö useamman kuin yhden kanavan kerrallaan. No, eipä tuo näytä enää tällä hetkellä, kuukauden sisäänajon jälkeen, omaa kaukosäädintäni vaivaavan.

    Ensimmäisten päivien aikana huomasin että kaukosäätimen kanavaliukunäppäimellä saattoi hypätä kaksi kanavaa vahingossakin, mutta nyt saa painaa ihan kuinka kovaa tahansa (kunhan näppäintä ei jätä pohjaan) ja aina pääsee vain sen yhden kanavan eteenpäin.

    Mutta siis sinulla telkkari on ollut jo käytössä jo parin kuukauden ajan? Ilmeisesti kaukosäätimien herkkyyksistä löytyy pientä varianssia. :confused:
     
  11. Zerr

    Zerr Guest Guest

    Liittynyt:
    19.05.2008
    Viestejä:
    89
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samaa mieltä. Myös minun 46W4000 toimii ihan hyvin. Säätimen käyttö vain vaatii hieman totuttelemista. Sellainen "nopeahko" painallus riittää ja hyvin vaihtuu ..:thumbsup:
     
  12. |Viltsu|

    |Viltsu| Guest Guest

    Liittynyt:
    10.01.2006
    Viestejä:
    20
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sama homma mun töllöttimessä. Eikä tuo mistään kaukosäätimen herkkyydestä johdu, sillä käyttäessäni Sonyn viritinvahvistimen televisiokanavanvaihtonäppäintä hyppii sekin myös randomilla joskus pari kanavaa kerrallaan.
     
  13. Al Bundy

    Al Bundy Guest Guest

    Liittynyt:
    14.08.2008
    Viestejä:
    11
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hep! Sama ominaisuus omassa 46w4000:ssa. Eikä ole häirinnyt ennen kuin mainitsit asiasta... :S
    Kyllä se joka paivä hyppii kanavien yli vaikka olis miten kevyt ja nopee tatsi. Mut itseäni ei ole ko. feature kauheesti häirinnyt. Vielä.
     
  14. hvh

    hvh Guest Guest

    Liittynyt:
    29.02.2004
    Viestejä:
    40
    Saadut tykkäykset:
    0
    kyllä ne sitten on varmaan Sonyllä totta puhuneet kun kumminkin aika monet ovat samaan asiaan törmänneet.

    Ei tämä minuakaan häiritsisi jos saisi reilusti palautusta. Mulla on kolme Sonyn LCD-televisiota ja muihin olen oikein tyytyväinen. Ostin tämän 40D3000 tilalle ja odotin saavani vastinetta rahoille jotka televiso maksoi eli 2.000 €.

    Itse olen ainakin sitä mieltä että kun yritys tekee tuotteen ja myy sitä asiakkaille, niin sen tuotteen on toimittava niin kuin kyseisten laiteiden kuuluu toimia. Ja en minä ainakaan ole moista kanavien hyppelyä nähnyt missään muussa televisiossa.

    Toivotaan että mahdollisimman moni joilla on sama ongelma rupeaa kyselemään Sonyltä päivitystä ongelmaa, niin voi vaikka olla että ne jotain tekisivätkin. Muuten minulta kyllä lähtee laite takaisin myymälään.
     
  15. jupi

    jupi Guest Guest

    Liittynyt:
    29.03.2005
    Viestejä:
    101
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla 52w4500. Sama ongelma. Ei meinaa valikoissa osua oikeaan kohtaan kun pomppii miten sattuu.
     
  16. hvh

    hvh Guest Guest

    Liittynyt:
    29.02.2004
    Viestejä:
    40
    Saadut tykkäykset:
    0
    On se kumma juttu että tällaisia vikoja "ominaisuuksia" on kalliisti maksetuissa laiteissa ja vielä tekniikanmaailman testivoittajassakin.

    Ei muuta kun otat heti myyjään yhteyden. Sonyltä et varmaankaan mitään huoltoa laitteelle tule koskaan saamaan.

    Mä en ainakaan osta enää koskaan Sonyn laitteita itselleni enkä muille.

    Jos ne kuitenkin keksivät sulle jonkin korjauksen, niin laitapa tänne viestiä.
     
  17. jupi

    jupi Guest Guest

    Liittynyt:
    29.03.2005
    Viestejä:
    101
    Saadut tykkäykset:
    0
    Enpä vaihtaisi merkkiä tälläisen vian takia. Toi vika taitaa muutenkin olla kaukosäätimessä, koska tolla logitech harmony 895:sella samaa vikaa ei esiinny(IR käskyt logitechin tietokannasta). Kannattaa varmaan vaihdattaa kauko Sonyllä.
     
  18. hvh

    hvh Guest Guest

    Liittynyt:
    29.02.2004
    Viestejä:
    40
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ai jaa.. mä kokeilin ainakin kolmella eri kaukosäätimellä ja ei auttanut. Soitin sit Sonylle ja sanoivat että kaikissa W4000 sarjan töllöissä on sama vika "ominaisuus".

    No hyvä kun sulla autto kaukosäätimen vaihto.
     
  19. Rova-Jaska

    Rova-Jaska Guest Guest

    Liittynyt:
    30.09.2008
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ihan hyvin minun Sonyni (KDL-32W4000) kaukosäädin toimii. Herkkä se on, mutta helposti olen oppinut vaihtamaan kanavan kerrallaan liukusäätimellä. Lyhyt napakka painallus ja sillä siisti!
     
  20. jupi

    jupi Guest Guest

    Liittynyt:
    29.03.2005
    Viestejä:
    101
    Saadut tykkäykset:
    0
    Alperäisiä- vai yleiskaukoja. Jos kokeilit yleiskaukoja, niin opetitko siitä Sonyn säätimestä vai haitko käskyt jostain ir tietokannasta(esim. niin kuin logitech tekee)?