JVC 2012: X35, x55, x75, x95

Keskustelu osiossa 'DLP / LCD -videoprojektorit' , aloittajana Jepe, 25.12.2012.

1. noeikujoo

noeikujoo Well-Known Member

Saadut tykkäykset:
    27
    Mulla X30 oirehti samalla tavalla ennen kuin ballasti hajosi lopullisesti. Jos ei käynnistynyt heti, niin lähti toimimaan, kun piti jonkin aikaa virrattomana. Lopulta sekään ei enää auttanut. Tosin mulla ei jäänyt vihreä ledi palamaan vaan lampun ledi alkoi vilkkumaan.

2. noeikujoo

Saadut tykkäykset:
    27
    Välkkyminen taitaa olla sitten X35:n ominaisuus? Itse olen havainnut välkkymistä satunnaisesti vain täysin valkoisella kuvalla ja pian tykin päälle laittamisen jälkeen. Elokuvilla tuota välkkymistä ei juurikaan huomaa.Varmaan uusi lamppu ei sitten auta tähän? Itsellä ei ole kokemusta, välkkyykö uudella lampulla, kun tykki ostettu käytettynä.

3. hartzu

hartzu Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Itsellä on kaksi kertaa jäänyt vihreä palamaan ja monta kertaa punainen jää palamaan kun ei reagoi käynnistyskomentoon. Molemmilla kerroilla vihreän jäätyä palamaan, ei tykki ole herännyt henkiin parinkaan tunnin virrattomana olon jälkeen, vaan vasta seuraavana päivänä.

Miten iso remontti ballastin vaihto oli?

4. hartzu

hartzu Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse en ole välkkymistä havainnut kuin vain lampun ollessa vaihtokunnossa, ja pidän itseäni välkkymisallergisena, jonka takia en koskaan sietänyt plasmaruutujakaan, kun ne välkkyivät omaan silmään ärsyttävästi (ml. Panan megasupermallit),

5. makemich

makemich Well-Known Member Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    36
    Välkkyminen oli meikäläisen yksilön ongelma, jotenkin tuli sellainen mielikuva että puolella teholla virtalähteen antama jännite oli vaan aavistuksen liian alhainen ja siksi "liekki välillä lepatti". Kyseessä oli toki aika hentoa "mikrovälkkymistä" jonka aisti lähinnä vain vaaleilla pinnoilla ja olen myös hyvin allerginen kaikille vastaaville ilmiöille...

6. noeikujoo

Saadut tykkäykset:
    27
    Käytännössä koko tykki pitää purkaa kokonaan osiin. Ballasti on viimeinen osa, jonka tykistä lähtee irti. X30 kävi jo kaverilla korjattavana, mutta ei saanut sitä vielä kuntoon. Oli vaihtanut ballastiin pullistuneet elkot uusiin ja mittaillut muut komponentit, että ovat ehjiä. Uusi ballasti olisi maksanut n. 300 euroa jenkeistä tilattuna. Vien sen lähiaikoina uudestaan tutkittavaksi.

7. noeikujoo

Saadut tykkäykset:
    27
    Olen huomannut, että välkkymistä esiintyy juuri silloin, kun tykin on laittanut päälle. Muutenkin kuva näyttää aluksi himmeältä, mutta kirkastuu sitten jonkin ajan kuluttua ja välkkyminenkin loppuu. Oletteko huomanneet samaa?

8. northrob

northrob Member

Saadut tykkäykset:
    9
    Täällä aluksi kuva on violettinen eli vihreää puuttuu. Muutamassa minuutissa palautuu valkotasapaino kalibroiduksi. Välkkymistä ei ole.

noeikujoo tykkää tästä.
  9. noeikujoo

Saadut tykkäykset:
    27
    Sama myös täällä.

10. noeikujoo

Saadut tykkäykset:
    27
    Tuli tilattua X35 tykkiin uusi Diamond lamppu. Polttimo näytti olevan NSHA230P. Laitoin lampun eilen paikalleen alkuperäisen 2381h vanhan tuikun tilalle. Kuvassa on nyt kirkkautta ihan eri tavalla kuin aiemmin. Samalla loppui myös 50Hz ja 60Hz kuvasignaaleilla vaivannut vinkuminen. En myöskään havainnut välkkymistä, jota esiintyi välillä vanhalla lampulla.